Ik heb helemaal niks van ze gehad / teveel gekregen.quote:Op maandag 12 september 2005 23:08 schreef SadKingBilly het volgende:
Beestjuh, waar moest je die 100 euro voor terug betalen dan, normaal gesproken worden eventuele achterstanden ofzo toch op tijd verrekend, of heb je soms kleding ofzo van ze gehad?
Vaag zeg
Dat is lang niet altijd zoquote:Op maandag 12 september 2005 23:26 schreef Tomatenboer het volgende:het nadeel is alleen dat men er voor het gemak altijd maar vanuit gaat dat je achterlijk of dom bent, je werkt immers niet voor niets voor een uitzendbureau......
Opmerking van niets natuurlijk. Voel je je ook stoer als je dat doet? En voel je je ook beter dan die persoon?quote:Op maandag 12 september 2005 23:32 schreef DaDemoMan het volgende:
Ik heb altijd een hekel aan uitzendkrachten. Beul ze altijd af door bijvoorbeeld een zware UPS boven in de patchkast te laten hangen. In hun eentje dan he.
Werkschuw volk
Ach er komt een moment dat hij zelf weer als uitzendkracht aan de gang kan gaan en dan krijgt hij ongetwijfeld ook een leuke vast medewerker boven zich. Karmaquote:Op dinsdag 13 september 2005 00:22 schreef nikky het volgende:
[..]
Opmerking van niets natuurlijk. Voel je je ook stoer als je dat doet? En voel je je ook beter dan die persoon?
Dit soort mensen als DaDemoMan heb ik nou een hekel. Doen alsof je beter bent dan een ander en je daar ook naar gedragen. Arrogantie ten top!![]()
quote:Op maandag 12 september 2005 23:32 schreef DaDemoMan het volgende:
Ik heb altijd een hekel aan uitzendkrachten. Beul ze altijd af door bijvoorbeeld een zware UPS boven in de patchkast te laten hangen. In hun eentje dan he.
Werkschuw volk
En wat is daar zo dom aan dan?quote:Op maandag 12 september 2005 23:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Over domme uitzendkrachten gesproken: ik zag laatst ook een uitzendkracht die zich druk maakte over een uitbetaling van ¤ 17,- die een dag later gestort zou worden![]()
Mooi, dan laat ik hem vallen en is het jouw schuld want jij helpt me niet.quote:Op maandag 12 september 2005 23:32 schreef DaDemoMan het volgende:
Werkschuw volk
Hij is nog leuk ookquote:Op dinsdag 13 september 2005 15:52 schreef Staartaap het volgende:
Toen ik eens het genoegen had met een uitzendkracht te mogen werken heb ik er een gedichtje over gemaakt:
De uitzendbranche
Hij werd onlangs gevangen..
Door het vangnet van de list..
Dat zonder moeite of problemen..
In een grote vijver vist..
Een vijver vol met mensen..
Zonder werk en zonder geld..
Die als slaven moeten werken..
En niet mee worden geteld..
Huizenhoog zijn daar winsten..
Die over ruggen wordt verdiend..
Het ten koste van, verrijken..
Waarvan men zich oeverloos bediend..
Hij pakt maar weer een briefje..
Want de week is opgelost..
Het brevet van onvermogen..
Gaat getekend op de post..
Vind je 't erg als ik even geen medelijden met je heb?quote:Op maandag 12 september 2005 22:38 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben dus sinds maart 2005 werkeloos. Was daarvoor werkzaam als ambtenaar, notabene bij de Sociale Dienst.
quote:Op zaterdag 17 september 2005 00:18 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Vind je 't erg als ik even geen medelijden met je heb?
Aannames, aannames, aannames.quote:Op zaterdag 17 september 2005 00:24 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vanwaar dat, omdat je een beeld hebt van ambtenaren dat ze lui zijn en geen flikker doen, of omdat de organisatie bij de overheid niet erg efficiënt is? óf omdat mensen bij de Sociale Dienst werken om mensen met een uitkering te naaien?
Wat ben jij triest, wentel je maar lekker in de slachtofferrol. Alsof het kabinet daar iets mee te maken heeft. Wanneer ondernemers minder lasten hoeven te betalen en ze minder last hebben van uitvreters (zich erg makkelijk ziekmeldende werknemers bijvoorbeeld) en eenvoudiger van niet-functionerende werknemers af zouden kunnen komen dan zouden ze er niet voor kiezen om uitzendkrachten aan te nemen. Bedenk dat een bedrijf in principe meer kwijt is aan een uitzendkracht dan een normale werknemer, mits deze normaal zou functioneren.quote:Op maandag 12 september 2005 22:56 schreef SadKingBilly het volgende:
Tsja. welkom in de lange rij slachtoffers van dit "fijne" kabinet.. Met een flinke voorzet van de afgelopen paarse kabinetten trouwens.
Oef. Zoiets moet je dus niet op het CWI/UWV zeggen. Want hoewel het ontzettend terecht kan zijn om een bepaald type baan uit te sluiten, denkt het UWV daar heel anders over. Iedere dag dat je aan 't werk bent is een dag geen uitkering, ook al ben je aan 't werk als plantsoenmedewerker.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:08 schreef drexciya het volgende:
[..]Ik heb toen ook van begin af aan een bewuste keuze gemaakt om niet aan oproepcontracten te beginnen.
Nou het ging niet om gewoon uitzendwerk, maar om op zeer onregelmatige basis invallen of een soort van armeluis freelance/inhuur constructie. Dat is iets heel anders. Ik heb destijds ook gekeken naar het eventueel voor mezelf beginnen, maar een informatieavond bij de KvK bracht mij tot de conclusie dat ik dat vooral niet moet doen.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:22 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Oef. Zoiets moet je dus niet op het CWI/UWV zeggen. Want hoewel het ontzettend terecht kan zijn om een bepaald type baan uit te sluiten, denkt het UWV daar heel anders over. Iedere dag dat je aan 't werk bent is een dag geen uitkering, ook al ben je aan 't werk als plantsoenmedewerker.
Dat is inderdaad de andere kant van de medaille, maar dat willen bepaalde personen niet inzien.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:21 schreef NiTiN het volgende:
Bij ons werken alleen maar uitzendkrachten (en ik ben er een van) en die worden niet uitgebuit, juist omdat wij juist de enigen zijn die er werken.
Is voor de opdrachtgever makkelijker om sjonniepaupertypes die niet op tijd komen of helemaal niet komen of ander stom gedrag vertonen via een 3 strikes your out systeem makkelijk weg te sturen. Mensen die wel goed werk verrichten zullen daarentegen nauwelijks makkelijk weggeschopt worden, kansen op promotie en misschien in de toekomst (bij verzelfstandiging van het bedrijf) een vaste aanstelling misschien? gaAf
Klinkt inderdaad niet erg levensvatbaar.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:39 schreef drexciya het volgende:
Nou het ging niet om gewoon uitzendwerk, maar om op zeer onregelmatige basis invallen of een soort van armeluis freelance/inhuur constructie. Dat is iets heel anders.
Waarom niet? Teveel bureaucratische rompslomp en teveel kosten? (kan me herinneren dat een vriend van me in het begin ook gedoe kreeg met o.a. UWV omdat UWV bijvoorbeeld vond dat-ie te weinig opdrachtgevers had..)quote:Ik heb destijds ook gekeken naar het eventueel voor mezelf beginnen, maar een informatieavond bij de KvK bracht mij tot de conclusie dat ik dat vooral niet moet doen.
Klopt. CWI/UWV kan niet overweg met andere gevallen dan MBO'/LTS'ers op zoek naar een baan danwel mensen die van het ene vaste dienstverband naar het andere vaste dienstverband gaan. Alle andere gevallen leveren onherroepelijk gezeik op omdat de organisatie daar niet op berekend is. En 'gezeik' betekent vaak heel veel papier en de nodige boetes.quote:
Sowieso bleek een ex-collega met dit soort "schnabbels" de grootste ellende te hebben gehad met het CWI/UWV. Dan denken ze meteen dat je aan het werk bent. Financieel gezien heeft hij daar echt heel veel ellende aan overgehouden.
Ik ben ook wel eens na een paar dagen in een achterafkamertje door een medewerker aangesproken op m'n werktempo, met de mededeling 'dat ik vooral rustig aan moest doen, en dat het helemaal niet erg was als het werk wat later afkwam..'quote:Op donderdag 22 september 2005 21:21 schreef NiTiN het volgende:
Bij ons werken alleen maar uitzendkrachten (en ik ben er een van) en die worden niet uitgebuit, juist omdat wij juist de enigen zijn die er werken.
Heel eenvoudig, het acquisitiegedeelte en administratieve rompslomp is iets waar ik niet goed in ben (zelfkennis is in deze heel belangrijk) en op dat moment was het in dat segment heel erg slecht. Dat lijken me genoeg argumenten.quote:Op donderdag 22 september 2005 21:48 schreef joshus_cat het volgende:
Waarom niet? Teveel bureaucratische rompslomp en teveel kosten? (kan me herinneren dat een vriend van me in het begin ook gedoe kreeg met o.a. UWV omdat UWV bijvoorbeeld vond dat-ie te weinig opdrachtgevers had..)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |