abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30653130
Vandaag dus te horen gekregen dat ik maandag niet meer hoef terug te komen

Ik was wel goed bevallen, maar ze hadden gewoon te veel uitzendkrachten zeiden ze, ja ja..........

Maar wat dan de reden is is me echt niet duidelijk, maar goed is dus echt een nadeel van het werken via een uitzendbureau.

Geen zekerheid, en als je aan een werkdag begint weet je niet of dit wellicht je laatste dag daar zal zijn.

Ik denk dan, laat het in ieder geval eerder weten dan heb je nog wat tijd om evt. wat anders te regelen voor de dagen daarna, nu heb ik waarschijnlijk maandag niks, want kan maandag pas melden dat ik weer zonder werk zit.

Lekker is dat
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_30653335
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:38 schreef Tomatenboer het volgende:

Ik ben dus sinds maart 2005 werkeloos. Was daarvoor werkzaam als ambtenaar, notabene bij de Sociale Dienst.
Vind je 't erg als ik even geen medelijden met je heb?
  zaterdag 17 september 2005 @ 00:22:25 #28
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30653438
Het is met uitzendwerk heel erg een kwestie van geluk hebben.
Vampire Romance O+
pi_30653533
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 00:18 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Vind je 't erg als ik even geen medelijden met je heb?
Vanwaar dat, omdat je een beeld hebt van ambtenaren dat ze lui zijn en geen flikker doen, of omdat de organisatie bij de overheid niet erg efficiënt is? óf omdat mensen bij de Sociale Dienst werken om mensen met een uitkering te naaien?

Alle drie in meer of mindere mate onzin overigens imo, dus vanwaar je bevooroordeelde mening, en waarom was die mening schijnbaar anders als ik bijv. tankstationmedewerker was geweest (wat ik overigens ook 2 maanden heb gedaan ).

Niet dat ik jouw medelijden uberhaupt wil hoor, maar je schijnbaar vooringenomen standpunt verbaast mij nogal (al zou ik me niet meer moeten verbazen hier op Fok ).

[ Bericht 7% gewijzigd door Tomatenboer op 17-09-2005 00:30:36 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_30653726
quote:
Op zaterdag 17 september 2005 00:24 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Vanwaar dat, omdat je een beeld hebt van ambtenaren dat ze lui zijn en geen flikker doen, of omdat de organisatie bij de overheid niet erg efficiënt is? óf omdat mensen bij de Sociale Dienst werken om mensen met een uitkering te naaien?
Aannames, aannames, aannames.

Omdat je het nu eens meemaakt aan de andere kant van het loket. Ik heb een flink aantal SD'ers meegemaakt die zich totaal niet konden verplaatsen in de 'klant', en alleen maar braaf regeltjes uitvoeren 'want regel is regel'. Geen enkele empathie of flexibiliteit.
  maandag 19 september 2005 @ 12:05:28 #31
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_30722379
Vandaag zou ik ook een ronde uitzendbureau's maken..
Na dit te lezen is de twijfel toch groot
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_30837239
quote:
Op maandag 12 september 2005 22:56 schreef SadKingBilly het volgende:
Tsja. welkom in de lange rij slachtoffers van dit "fijne" kabinet.. Met een flinke voorzet van de afgelopen paarse kabinetten trouwens.
Wat ben jij triest, wentel je maar lekker in de slachtofferrol. Alsof het kabinet daar iets mee te maken heeft. Wanneer ondernemers minder lasten hoeven te betalen en ze minder last hebben van uitvreters (zich erg makkelijk ziekmeldende werknemers bijvoorbeeld) en eenvoudiger van niet-functionerende werknemers af zouden kunnen komen dan zouden ze er niet voor kiezen om uitzendkrachten aan te nemen. Bedenk dat een bedrijf in principe meer kwijt is aan een uitzendkracht dan een normale werknemer, mits deze normaal zou functioneren.

Volgens mij ben jij typisch zo iemand die nooit een fout bij zichzelf zoekt en tot de te grote groep mensen hoort die te beroerd is om iets aan zichzelf te veranderen. Toen ik werkloos was (na failissement van mijn toenmalige werkgever) heb ik hard gewerkt om mijn positie op de arbeidsmarkt te verbeteren en dat heeft een grote rol gespeeld in het krijgen van een andere baan, ook al was het toen kl*te in de IT. Ik heb toen ook van begin af aan een bewuste keuze gemaakt om niet aan oproepcontracten te beginnen.

Als jij afhankelijk bent van uitzendbureaus en daar niet blij mee bent moet je nadenken wat je kunt doen om een normale baan te krijgen bij een bedrijf in plaats van hier zielig te gaan lopen doen. In bepaalde sectoren kom je er kennelijk moeilijk omheen, kijk dan of je niet beter iets anders kunt doen. En bedenk dat bij veel bedrijven het ook als constructie wordt ingezet om de goed functionerende werknemers te kunnen selecteren.
pi_30837852
Bij ons werken alleen maar uitzendkrachten (en ik ben er een van) en die worden niet uitgebuit, juist omdat wij juist de enigen zijn die er werken.

Is voor de opdrachtgever makkelijker om sjonniepaupertypes die niet op tijd komen of helemaal niet komen of ander stom gedrag vertonen via een 3 strikes your out systeem makkelijk weg te sturen. Mensen die wel goed werk verrichten zullen daarentegen nauwelijks makkelijk weggeschopt worden, kansen op promotie en misschien in de toekomst (bij verzelfstandiging van het bedrijf) een vaste aanstelling misschien? gaAf

het is dus neit altijd zo dat uitzendkrachten worden uitgebeuit (maar bij veel bedrijven dus wel blijkbaar...)

[ Bericht 8% gewijzigd door NiTiN op 22-09-2005 21:40:04 ]
I went clubbing. Softest coat ever.
pi_30837919
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:08 schreef drexciya het volgende:

[..]Ik heb toen ook van begin af aan een bewuste keuze gemaakt om niet aan oproepcontracten te beginnen.
Oef. Zoiets moet je dus niet op het CWI/UWV zeggen. Want hoewel het ontzettend terecht kan zijn om een bepaald type baan uit te sluiten, denkt het UWV daar heel anders over. Iedere dag dat je aan 't werk bent is een dag geen uitkering, ook al ben je aan 't werk als plantsoenmedewerker.
pi_30838592
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:22 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Oef. Zoiets moet je dus niet op het CWI/UWV zeggen. Want hoewel het ontzettend terecht kan zijn om een bepaald type baan uit te sluiten, denkt het UWV daar heel anders over. Iedere dag dat je aan 't werk bent is een dag geen uitkering, ook al ben je aan 't werk als plantsoenmedewerker.
Nou het ging niet om gewoon uitzendwerk, maar om op zeer onregelmatige basis invallen of een soort van armeluis freelance/inhuur constructie. Dat is iets heel anders. Ik heb destijds ook gekeken naar het eventueel voor mezelf beginnen, maar een informatieavond bij de KvK bracht mij tot de conclusie dat ik dat vooral niet moet doen.

Sowieso bleek een ex-collega met dit soort "schnabbels" de grootste ellende te hebben gehad met het CWI/UWV. Dan denken ze meteen dat je aan het werk bent. Financieel gezien heeft hij daar echt heel veel ellende aan overgehouden. Grappig detail was dat ik hem later weer als collega had.
pi_30838767
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:21 schreef NiTiN het volgende:
Bij ons werken alleen maar uitzendkrachten (en ik ben er een van) en die worden niet uitgebuit, juist omdat wij juist de enigen zijn die er werken.

Is voor de opdrachtgever makkelijker om sjonniepaupertypes die niet op tijd komen of helemaal niet komen of ander stom gedrag vertonen via een 3 strikes your out systeem makkelijk weg te sturen. Mensen die wel goed werk verrichten zullen daarentegen nauwelijks makkelijk weggeschopt worden, kansen op promotie en misschien in de toekomst (bij verzelfstandiging van het bedrijf) een vaste aanstelling misschien? gaAf
Dat is inderdaad de andere kant van de medaille, maar dat willen bepaalde personen niet inzien.
pi_30838964
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:39 schreef drexciya het volgende:

Nou het ging niet om gewoon uitzendwerk, maar om op zeer onregelmatige basis invallen of een soort van armeluis freelance/inhuur constructie. Dat is iets heel anders.
Klinkt inderdaad niet erg levensvatbaar.
quote:
Ik heb destijds ook gekeken naar het eventueel voor mezelf beginnen, maar een informatieavond bij de KvK bracht mij tot de conclusie dat ik dat vooral niet moet doen.
Waarom niet? Teveel bureaucratische rompslomp en teveel kosten? (kan me herinneren dat een vriend van me in het begin ook gedoe kreeg met o.a. UWV omdat UWV bijvoorbeeld vond dat-ie te weinig opdrachtgevers had..)
quote:

Sowieso bleek een ex-collega met dit soort "schnabbels" de grootste ellende te hebben gehad met het CWI/UWV. Dan denken ze meteen dat je aan het werk bent. Financieel gezien heeft hij daar echt heel veel ellende aan overgehouden.
Klopt. CWI/UWV kan niet overweg met andere gevallen dan MBO'/LTS'ers op zoek naar een baan danwel mensen die van het ene vaste dienstverband naar het andere vaste dienstverband gaan. Alle andere gevallen leveren onherroepelijk gezeik op omdat de organisatie daar niet op berekend is. En 'gezeik' betekent vaak heel veel papier en de nodige boetes.
pi_30839176
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:21 schreef NiTiN het volgende:
Ik ben ook wel eens na een paar dagen in een achterafkamertje door een medewerker aangesproken op m'n werktempo, met de mededeling 'dat ik vooral rustig aan moest doen, en dat het helemaal niet erg was als het werk wat later afkwam..'
pi_30842795
quote:
Op donderdag 22 september 2005 21:48 schreef joshus_cat het volgende:

Waarom niet? Teveel bureaucratische rompslomp en teveel kosten? (kan me herinneren dat een vriend van me in het begin ook gedoe kreeg met o.a. UWV omdat UWV bijvoorbeeld vond dat-ie te weinig opdrachtgevers had..)
Heel eenvoudig, het acquisitiegedeelte en administratieve rompslomp is iets waar ik niet goed in ben (zelfkennis is in deze heel belangrijk) en op dat moment was het in dat segment heel erg slecht. Dat lijken me genoeg argumenten.
  vrijdag 23 september 2005 @ 01:13:27 #40
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_30846179
Lange tijd voor een uitzendbureau als parttimekracht. Heb toen uiteindelijk vast contract gekregen bij dat bedrijf. Altijd goede berichten over mij gehoord, scoorde goed etc. Tegenwoordig bellen ze mij nog steeds of ik niet op zoek ben naar een leuk afwisselend project met 'n goede bonus en krijg ik nog steeds de groeten van de manager aldaar.

Altijd leuk.

Is dan wel een wat kleiner uitzendbureau, maar 4 vestigingen ofzo, geen Randstad dus. Maar wel erg leuk om te bemerken dat ze zo betrokken zijn bij hun mensen, ook al verdienen ze natuurlijk aan je.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
pi_32735163
ikzelf had het plan opgevat om mij bij wat uitzendbureau's in te schrijven onder het mom "niet geschoten is altijd mis";
ik ben nu gedetacheerd en heb 'n hts:wtb diploma, maar vind mijn huidige functie niet leuk meer (detacheerder zoekt al naar andere functie, maar ik wil niet al mijn eieren in 1 mandje hebben).

mijn God!

ze spreken je aan alsof je een zwakzinnige bent ("...dat heb je goed gedaan!", "...ik geef je een taak mee; je moet een kopietje maken van je paspoort en deze komen langsbrengen");
ze zijn volledig en totaal inflexibel ("...nee, je kunt niet zomaar komen binnenlopen, we hebben nu geen tijd, je moet een afspraak maken"; op mijn bezwaar dat ik liever NA mijn werk kom wordt verbaasd gereageerd);

eventjes mijn verbazing tegen mijn vriendin uitgesproken (ze studeert nog en had wat bijbaantjes) en wat zij mij allemaal vertelde deed mijn onderkaak uit mijn schedel vallen

...ik snap echt niet dat dit soort organisaties met deze instelling uberhaupt nog kandidaten kunnen aantrekken en matchen!
ik ga weer lekker verder met open sollicitaties en detacheerders benaderen
Fiesty. Loyal. Heroic. Insecure. Rebel spy. Excels at trouble. Incorrigible counterpart of a mindless philosopher. Has picked up a slight flutter. A bit excentric
  maandag 5 december 2005 @ 21:30:18 #42
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_32846622
Mmmm.. mijn ervaringen met uitzendbureau's zijn wel goed!

Misschien is het handig te vermelden waar je kutervaringen hebt, en waar juist goede ervaringen. Kun je een beetje het kaft van het koren scheidden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sosa op 05-12-2005 21:41:42 ]
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')