Exactly...quote:Op donderdag 15 september 2005 15:17 schreef Suijk het volgende:
Gisteren was het nog het verhaal dat 3 kwart van de spelers van Praag in het zo geweldige team van Tsjechie spelen en nu is het niveau Heracles.
Ik word soms wat moe van die enorme veranderlijkheid.
Tjaquote:Op donderdag 15 september 2005 15:17 schreef Suijk het volgende:
Gisteren was het nog het verhaal dat 3 kwart van de spelers van Praag in het zo geweldige team van Tsjechie spelen en nu is het niveau Heracles.
Gisteren was iedereen bang voor een verlies, bijna iedereen was negatief. Je domineert in een uitwedstrijd CL (die knakkers staan er ook niet voor niks natuurlijk), krijgt 2 kansen tegen waar 1 wereldgoal van gemaakt wordt, wat die jongen ook nooit meer lukt. Verder dwing je 6 enorme kansen af, stond de verdediging goed, is Lindenbergh een goede aanwinst, weer een exponent uit de jeugdopleiding die onze problemen op linksback doet vergeten en was Sneijder in zijn element als verbindingsspeler. Ik zag genoeg pluspunten.quote:
Daar was ik ook erg ziek van hoor en het zou wel weer typisch geweest zijn.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:24 schreef HeatWave het volgende:
Ze speelden zo goed en eigenljk juist DAAROM was het wederom zo zuur.
Iedereen zag het aankomen, en het gebeurde ook nog de 1-0. En dan ben je behoorlijk pissig ja! Vooral op de prutser die de 1 en 2 nul op de schoen had.
Het was bijna een herhaling van de wedstrijd tegen f'noord en dat is zeer en zeer pijnlijk.
Ik heb nooit gezegd dat het zo een geweldig team is!quote:Op donderdag 15 september 2005 15:17 schreef Suijk het volgende:
Ajax staat in de steigers? Net als vorig seizoen zeker? Ik heb geen zin in een tussenjaar, we zijn Ajax, geen Feyenoord! Er moet gepresteerd worden, prijzen gewonnen worden en dan niet alleen de JC-schaal. Ik verwacht een voorhoede die het verschil kan maken, zoals we al sinds 1900 voorhoedes hebben die het verschil maken. Niet alleen qua balbezit, maar ook qua kansen moesten wij gisteren winnen, maar als je geen scorende spitsen hebt, dan houdt het op.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:23 schreef Spideyman het volgende:
Ik vind ook dat Da_Sandman een punt heeft. Dit Ajax staat in de steigers en heeft even tijd nodig om ingespeeld te raken. Het is beter om voor de langer termijn te kiezen dan voor de korte termijn, als Ajax dit niveau weet vast te houden en van daaruit te groeien dan komen die goals vanzelf wel. Is het niet Rosenberg, dan wel door Charisteas dan wel door Babel. Genoeg kwaliteit.
geen idee wat er PRECIES moet gebeuren. Maar ik vind Blind tijdens wedstrijden net zo zwak en passief als Koeman.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:27 schreef Da_Sandman het volgende:
En dat hebben we dus op dit moment nog niet, dus ik weet niet wat je er aan wilt doen. Weer een trainer eruit tiefen? Of wie is nu de pineut?
Ik roep ook geen moord en brand op dit moment, maar ik wil wél veranderingen zien. Voor Steven Pienaar en Markus Rosenberg zijn er alternatieven in naam van Mauro Rosáles en Angelos Charisteas. Ryan Babel is helaas de enige linksbuiten in de selectie, anders had ik ook hem gepasseerd. De huidige aanval is Ajax-onwaardig, tot de winterstop (als de internationale transfermarkt weer wordt geopend) moet je roeien met de riemen die je hebt, maar daarna zou ik toch buitenspelers willen hebben, die de spitsen in stelling kunnen brengen, want nu is het drama. Danny Blind geef ik het voordeel van de twijfel, ook al is hij verantwoordelijk voor de aankopen.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:27 schreef Da_Sandman het volgende:
En dat hebben we dus op dit moment nog niet, dus ik weet niet wat je er aan wilt doen. Weer een trainer eruit tiefen? Of wie is nu de pineut?
Scorende spitsen?quote:Op donderdag 15 september 2005 15:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ajax staat in de steigers? Net als vorig seizoen zeker? Ik heb geen zin in een tussenjaar, we zijn Ajax, geen Feyenoord! Er moet gepresteerd worden, prijzen gewonnen worden en dan niet alleen de JC-schaal. Ik verwacht een voorhoede die het verschil kan maken, zoals we al sinds 1900 voorhoedes hebben die het verschil maken. Niet alleen qua balbezit, maar ook qua kansen moesten wij gisteren winnen, maar als je geen scorende spitsen hebt, dan houdt het op.
Is ook best, maar die zijn er ook nauwelijks op dit moment, hoeveel goals heeft Ajax al gemaakt dit seizoen???quote:Op donderdag 15 september 2005 15:39 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Scorende spitsen?
Petterson, Van Basten en Litmanen waren toch echt nummer '10' 's, Ajax staat eerder bekend om spelers die vanuit die positie veelvuldig scoorden dan dat de spits er 30 inschoot.
quote:Op donderdag 15 september 2005 15:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
geen idee wat er PRECIES moet gebeuren. Maar ik vind Blind tijdens wedstrijden net zo zwak en passief als Koeman.
Je ZIET toch dat Rosenberg weer faalt? Je hebt hem een kans gegeven, en die pakt hij niet aan. Dan moet je op tijd met harry komen, en niet 15 min voor het einde. Dan is het voor iedereen erg moeilijk om in de wedstrijd te komen.
Er moet dus gewoon iemand staan die goals kan maken, of dat nou Harry is, of een andere speler die nu ergens anders staat, of desnoods Manachurian (oid) of Anastasiou. En de trainer moet eens durven ingrijpen in een wedstrijd als dat nodig is.
Blind ontslaan is geen optie nu, maar dit MAG idd geen tussenjaar worden, weer...
Scorebordjournalistiek.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:40 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is ook best, maar die zijn er ook nauwelijks op dit moment, hoeveel goals heeft Ajax al gemaakt dit seizoen???
Je hebt natuurlijk gelijk dat je niet meteen Blind moet afvallenquote:Op donderdag 15 september 2005 15:44 schreef Spideyman het volgende:
[..]
![]()
Het spijt me wel hoor, maar als je Blind nu al gaat afvallen kun je net zo goed helemaal stoppen met je cluppie aanmoedigen.
Ik vind Blind zo'n enorme verbetering ten opzichte van Koeman. Blind is realistisch, nooit bang, zorgt voor rust in de tent en durft wel degelijk beslissingen te nemen. Hij zet toch maar mooi even De Jong, Rosales en Charisteas op de bank en terecht kennelijk want Ajax speelt steeds beter.
Blind zorgt ervoor dat eerst de organisatie goed staat en zo hoort het. Je gaat niet bij elke tegenslag direct je spelers vervangen. Vallen en opstaan, dat hoort erbij.
niets daarvan. het niet maken van de goals heeft Ajax al 2 belangrijke wedstijden gekost dit prille seizoen.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:46 schreef Spideyman het volgende:
[..]
Scorebordjournalistiek.
Het gaat in eerste instantie om het creeeren van kansen en dat gebeurde in de persoon van de aansluitende Sneijder die eindelijk weer eens positief van zich liet horen.
Echt 100% procent uitgespeelde kansen waren het niet. Eerder "mogelijkheden"quote:Op donderdag 15 september 2005 15:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja sorry hoor.Vooraf had een gelijkspel wel redelijk gweest, echter als je 45 min de tegenstander helemaal suf tikt en tig kansen krijgt, en dan nog bijna met 0 punten van het veld stapt dan ben ik ECHT niet tevreden, het spijt me.
Ach, ik heb liever dat ze speelden zoals gister en dan met 1-1 ervandoor gaan dan weggespeeld worden en met 1-1 wegkomen. Wat er gister gebeurde geeft veel meer vertrouween in de toekomst.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:12 schreef HeatWave het volgende:
Een zwaar bevochten 1-1 was heel anders geweest dan deze wedstijd, als we eens iemand hebben die een goal kan maken dan hadden we nu bovenaan in de poule gestaan, met de eerste 3 punten op de directe tegenstander in de pocket. Dan was je een flink eind op weg naar iig de 2de plek. Dan was Arsenal veel minder van belang dan nu.
Al met al is het dus gewoon kut, je had met 3-0 moeten winnen gisteren, en je loopt met het zweet tussen je naad met 1-1 van het veld, oh oh oh wat zijn we blij....
Maar da'slogisch!quote:Op donderdag 15 september 2005 15:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Wij zijn Ajax, Wij zijn de beste
Die prachtig scherpe voorzet van Pienaar op de recht voor de goal vrijstaande Rosenberg vergeten we maar even voor het gemakquote:Op donderdag 15 september 2005 15:48 schreef Doc het volgende:
[..]
Echt 100% procent uitgespeelde kansen waren het niet. Eerder "mogelijkheden"
[..]
Ach, ik heb liever dat ze speelden zoals gister en dan met 1-1 ervandoor gaan dan weggespeeld worden en met 1-1 wegkomen. Wat er gister gebeurde geeft veel meer vertrouween in de toekomst.
Waarom moeten spitsen bij Ajax vanaf dag 1 de beste spits van de wereld zijn. Zlatan ging er bijna aan kapot, kijk nu naar em. Hoe kun je, als je Markus er nu afhaalt, spreken van een eerlijke kans? Gun die jongen toch eens de tijd...quote:Op donderdag 15 september 2005 15:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
geen idee wat er PRECIES moet gebeuren. Maar ik vind Blind tijdens wedstrijden net zo zwak en passief als Koeman.
Je ZIET toch dat Rosenberg weer faalt? Je hebt hem een kans gegeven, en die pakt hij niet aan. Dan moet je op tijd met harry komen, en niet 15 min voor het einde. Dan is het voor iedereen erg moeilijk om in de wedstrijd te komen.
Daar heb je zeker gelijk in! Maar toch is het erg zuur, want juist in deze wedstrijd had je 3 punten kunnen pakken en een hele goede stap richting de tweede ronde kunnen zetten.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:48 schreef Doc het volgende:
Ach, ik heb liever dat ze speelden zoals gister en dan met 1-1 ervandoor gaan dan weggespeeld worden en met 1-1 wegkomen. Wat er gister gebeurde geeft veel meer vertrouween in de toekomst.
Nee hoor, ik ben behoorlijk realistisch. Maar ik kijk met afgunst naar andere ploegen die WEL een killer voorin hebben.quote:Op donderdag 15 september 2005 15:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
HeatWave, op welk niveau plaats jij Ajax op dit moment in godsnaam? Volgens mij heb je nog het idee dat we het niveau van de absolute top hebben in Europa waar elke kans een goal is en waar Ajax elke ploeg deklasseert?
Tuurlijk moet je je niet laten afschepen met een 1-1 na die eerste helft, maar om dat dan compleet aan Rosenberg toe te schrijven is natuurlijk ook wel suf. Daarbij hebben die Tsjechen twee kansen gekregen, waaronder dat zondagsschot dat er in vliegt.quote:Op donderdag 15 september 2005 16:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben behoorlijk realistisch. Maar ik kijk met afgunst naar andere ploegen die WEL een killer voorin hebben.
We zijn idd niet meer het Ajax van 1995, maar als je speelt als de eerste helft gisteren dan MOET je je niet laten afschepen met een 1-1. Das is gewoon doodzonde.
En over Zlatan, die was in het begin ook niet DE spits, maar hij was wel sterk met de bal, en won zijn duels. Ik heb al tig keer gezegd dat ik Rosenberg niet heb afgeschreven, maar hij krijgt de kans, en dan moet hij wel laten zien dat hij het kan. En het is leuk om hem de kans te geven, maar in een CL wedstrijd moet je er staan. Hij mag ritme opdoen tegen RBC ofzo...
Tegen een extreem verdedigende ploeg als Sparta Praag hoef je niet per se het vleugelspel te spelen. De bal moet, als die eenmaal op de vleugels is, toch ooit een keer de zestien in, anders kan er niet gescoord worden.quote:Op donderdag 15 september 2005 16:00 schreef M0NTANA het volgende:
Let eens op Steven Pienaar en Ryan Babel, beide (bij elkaar) zijn precies 0 keer buitenom geweest, laat staan dat ze de achterlijn haalden. De traditionele Ajax-aanval kenmerkt zich door een kaatsende/dienende spits (de negen), een bijsluitende mid-mid (de tien) en twee buitenspelers die het veld breed houden en de achterlijn halen (de zeven en de elf). Het huidige Ajax mist wellicht de belangrijkste schakels van deze succesvolle tactiek: de buitenspelers. Mauro Rosáles is de enige (!) buitenspeler in de selectie van Danny Blind, want jongens als Steven Pienaar, Ryan Babel en Nourdin Boukhari zijn géén buitenspelers! Danny Blind wil zijn beste spelers laten spelen, ook al passen deze niet in het systeem dat hij wil spelen. Hij zal dus moeten kiezen: óf de beste spelers opstellen óf spelers opstellen die in het systeem passen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |