Ik kan niet wachten tot volgende week vrijdag.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 16:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Voor mij was het slechts de tweede keer. Het was wel weer gaaf. Alleen jammer dat ik een deel heb moeten missen om de laatste trein te halen.
Ik kan niet wachten tot Fabchannel het concert online zet, dan kan ik eindelijk het einde kijken.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 11:12 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot volgende week vrijdag.
Geweldig!quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:59 schreef dwerg het volgende:
'Kabouter Buttplug' in Rotterdam geplaatst
Aangezien Liejannuh het zo druk had met vakantie houden, dat ze het hele verhaal heeft gemist.
Sorry voor deze offtopic post.
Dat monument is een beetje overkill als je het mij vraagt, het enige indrukwekkende is dat het groot is. Het is een soort 'hollywood-monument'. Heb je er ook tussendoor gelopen?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 09:02 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Overigens is dit ook kunst. Mijn gedachte was dat het vast moderne kunst was.
Het is ontzettend groot en ontzettend vaag.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 09:15 schreef Z het volgende:
[..]
Dat monument is een beetje overkill als je het mij vraagt, het enige indrukwekkende is dat het groot is. Het is een soort 'hollywood-monument'. Heb je er ook tussendoor gelopen?
Hmm, dan is muziek vast ook moderne kunstquote:Op donderdag 6 oktober 2005 09:55 schreef Z het volgende:
En moderne kunst is er niet echt om te snappen, dat vind ik althans, het gaat er meer om wat je er bij voelt.
De opzet van het monument is geloof ik dat het haast onzichtbaar begint, met lage stenen en dan langzamerhand steeds hoger en hoger wordt, totdat je op een gegeven moment alleen maar steen om je heen ziet en beseft dat het monument je beslopen heeft. De 'verdwaling' is geestelijk, je bent op een gegeven moment omringd door grote betonnen stenen, waar je ook heen loopt, er is geen kleur, geen perspectief, het is koud, afstandelijk, onmenselijk. Dat is de sensatie die dit monument moet opwekken. En dan kan je wel zeggen 'maar je kan gewoon langs de stenen heenkijkuh?' maar dat is van eenzelfde zinloosheid als zeggen dat voetbal niets meer is dan achter een bal aanrennen om hem vervolgens weer weg te trappen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 09:38 schreef Liejannuh het volgende:
Het is ontzettend groot en ontzettend vaag.
Ik geloof dat het de bedoeling is dat je een beetje verdwaald als je er tussendoor loopt, maar dat is erg moeilijk aangezien die pilaren nogal netjes in rijtjes staan.
Ik heb er wel tussendoor gelopen en dan is het ding dus wel indrukwekkend, vooral door de grootte en hoogte ervan. Maar verder blijft het voor mij moderne kunst en snap ik er niets van.
Laat dat nou net zijn wat ik idd van voetbal vind...quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:45 schreef zodiakk het volgende:
maar dat is van eenzelfde zinloosheid als zeggen dat voetbal niets meer is dan achter een bal aanrennen om hem vervolgens weer weg te trappen.
Het is juist dit gebrek aan inlevingsvermogen dat een dergelijk holocaustmonument rechtvaardigt.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:55 schreef Jimmy het volgende:
[..]
Laat dat nou net zijn wat ik idd van voetbal vind...![]()
Wat is een 'Holywood-monument'?quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:22 schreef Z het volgende:
Een Holywood-momument dus.
Ik vind het anders wel een monument met diepgang. Een Hollywood-monument zou zijn om een groot fallussymbool op te richten met daarop de namen van vergaste joden. Bij dit monument vind ik de directe fysieke weerslag van de stenen op je eigen gesteldheid allesbehalve Hollywood.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 14:01 schreef Z het volgende:
In mijn reactie op Liejannuh noem ik, wat jij beschrijf,t een hollywood-monument.
Het is net een Hollywood film/blockbuster, er is weinig diepgang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |