het is pas op meerdere manieren interpretaarbaar als men het doet. Daarom hebben we boeken als Qutb 6quote:Op maandag 7 november 2005 10:07 schreef Mirage het volgende:
[..]
Wederom dubbel interpreteerbaar.
De Islam is zijn eigen zaak, dus als een Moslim een niet Moslim corrigeert in de context van wat hij geleerd heeft hoe je moet leven volgens de Islam, dan houdt hij zich met zijn eigen zaken bezig.....
Er zullen ongetwijveld Moslims zijn die anders denken, maar ik denk dat de Moslims die wel zo denken oprecht denken dat dit "de" levenswijze" is volgens de Koran.
[..]
Ik heb nare ervaringen met Moslims, maar ikzelf interpreteer die als nare ervaringen met vervelende haatdragende mensen.
De Islam staat daarbuiten wat mij betreft. Naar mijn idee heeft ieder een eigen hart, eigen hersens... en als jij kíest iemand rot te behandelen... dan ben jij als persoon daar aansprakelijk voor.
Ik heb namelijk ok positieve ervaringen met Moslims.
(als jong meisje wilde mijn Moslimse buurman mij zelfs aan zijn zoon koppelen omdat ik "zo'n lief net meisje was", ik was meer geïnteresseerd in zijn dochter waar ik het goed mee kon vinden. En zijn vrouw met wie ik samen brood bakte. )
Het eten ervan gaat mij beter af !quote:Op maandag 7 november 2005 10:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Haha je kan ook nog Turks brood bakken?
Dat vind ik een hele mooie "regel" !quote:Als ik het niet verkeerd heb vraag jij naar een interpretatie van "onschuldig". Ik heb het opgezocht en nagevraag een onschuldige persoon is:
"Iemand die jou vrij je aanbidding tot Allah laat, zonder dat jullie elkaaar op enig manier dan ook schade berokkenen"
Is was er ook tevreden over uitspraak had Abdullah Ibn Abbas gedaan, (neef van profeet) ondersteunend door Umar Ibn Al khataab.quote:Op maandag 7 november 2005 10:49 schreef Mirage het volgende:
[..]
Het eten ervan gaat mij beter af !![]()
[quote[
Als ik het niet verkeerd heb vraag jij naar een interpretatie van "onschuldig". Ik heb het opgezocht en nagevraag een onschuldige persoon is:
"Iemand die jou vrij je aanbidding tot Allah laat, zonder dat jullie elkaaar op enig manier dan ook schade berokkenen"
wordt er ook een verdere uitleg gegeven van schade berokkenen en vrij laten ?quote:Op maandag 7 november 2005 10:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is was er ook tevreden over uitspraak had Abdullah Ibn Abbas gedaan, (neef van profeet) ondersteunend door Umar Ibn Al khataab.
[/quote]quote:Op maandag 7 november 2005 12:10 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wordt er ook een verdere uitleg gegeven van schade berokkenen en vrij laten ?
zoiets bedoel je?:
"In de Naam van God de Erbarmer de Barmhartige, Dit is wat de dienaar van God, Umar, de Emir van de gelovigen de mensen van Aelia inzake veiligheid heeft toegezegd: hij heeft hen veiligheid verzekerd voor henzelf, hun bezittingen, hun kerken en kruisen, hun zieken en gezonden en al hun mede-gelovigen. Hun kerken zullen niet als woonplaats genomen worden, noch zullen zij afgebroken worden, niets uit de kerken of hun omgeving zal beschadigd worden, noch zullen hun kruisen verwijderd worden van hun eigendom. Zij zullen niet lastig gevallen worden omwille van hun geloof, en geen van hen zal schade berokkend worden (...) ""
Ik d8 dat je in algemeen bedoelde over anders gelovigen enzo, maar ja is toch duidelijk zolang jij een moslim vrij Allah laat aanbidden en jullie elkaar geen schade aan brengen. Zijn jullie beide onschuldig.quote:Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat hebben die kerken met mij te maken ?
van mij mogen moslims Allah vrij aanbidden en zover ik weet heb ik moslims geen schade berokkent, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die dat anders zien.quote:Op maandag 7 november 2005 12:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik d8 dat je in algemeen bedoelde over anders gelovigen enzo, maar ja is toch duidelijk zolang jij een moslim vrij Allah laat aanbidden en jullie elkaar geen schade aan brengen. Zijn jullie beide onschuldig.
moslims die anderen en anderen die moslims lastigvallen mogen elkaar afmakenquote:Op maandag 7 november 2005 12:17 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
van mij mogen moslims Allah vrij aanbidden en zover ik weet heb ik moslims geen schade berokkent, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die dat anders zien.
sorry ? als ik jou lastig val mag jij mij afmaken ?quote:Op maandag 7 november 2005 12:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
moslims die anderen en anderen die moslims lastigvallen mogen elkaar afmaken![]()
je zou bijna woorden in me mond leggen.quote:Op maandag 7 november 2005 12:20 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
sorry ? als ik jou lastig val mag jij mij afmaken ?
ok....kun je me je sig even uitleggen ?quote:Op maandag 7 november 2005 12:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je zou bijna woorden in me mond leggen.
Met lastigvallen bedoel ik dan ook gewapende strijd he, zie vers die ik met Mirage had qequote betreffende omgang.
Geen idee, opeens had ik het, en ik krijg hem ook nie gewijzigdquote:Op maandag 7 november 2005 12:23 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ok....kun je me je sig even uitleggen ?
het is een teken van Allahquote:Op maandag 7 november 2005 12:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Geen idee, opeens had ik het, en ik krijg hem ook nie gewijzigd![]()
Ach man dat is jouw aanname.quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:23 schreef Doffy het volgende:
Voor de Koran geldt dat minder, omdat dat boek tenminste door veel minder mensen, over een veel kortere tijdspanne, is bedacht.
Opzicht heeft hij wel een punt. Afgezien van de inhoud, zijn zelfs atheisten erover eens dat de bijbel mooier geschreven is dan de koran. Of zal het zo zijn dat arabische atheisten of ex-moslims de koran weer mooier geschreven vinden?quote:
Weetje wat het is Pracissor je leest niet meer dan vertaling van de Koran, wie Arabisch spreekt zal moeten toegeven dat hij niet zo een zin als hoe de Koran zinnen opbouwt kan uitten. Schriftelijk niet en ook niet mondeling.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:58 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Opzicht heeft hij wel een punt. Afgezien van de inhoud, zijn zelfs atheisten erover eens dat de bijbel mooier geschreven is dan de koran. Of zal het zo zijn dat arabische atheisten of ex-moslims de koran weer mooier geschreven vinden?
Het is misschien wat poetisch opgeschreven. Maar als je zegt dat niemand anders het zo kan uiten wordt het toch tijd dat je eens wat meer poëzie gaat lezen.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:05 schreef Triggershot het volgende:
Weetje wat het is Pracissor je leest niet meer dan vertaling van de Koran, wie Arabisch spreekt zal moeten toegeven dat hij niet zo een zin als hoe de Koran zinnen opbouwt kan uitten. Schriftelijk niet en ook niet mondeling.
Het begin van een goede samenleving is een respect voor elkaars basiswaarden.quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:23 schreef Doffy het volgende:
Nee, ik krijg er geen "religieus gevoel" bij. Integendeel. Dus waarom zouden we dat boek dan 'heilig' moeten noemen?
Ik begrijp hieruit dat je volgens jou schizofreen moet zijn om de bijbel in al haar facetten te kunnen volgen?quote:Volgens mij is de Bijbel alleen maar een consequent geheel "als een puzzel" als je aan een lichte vorm van schizofrenie lijdt. Anders kan ik alle inconsequenties niet met elkaar rijmen.
Ik begrijp hieruit dat je volgens jou minder schizofreen hoeft te zijn (dan voor de bijbel) om de koran in al haar facetten te kunnen volgen?quote:Voor de Koran geldt dat minder, omdat dat boek tenminste door veel minder mensen, over een veel kortere tijdspanne, is bedacht.
Dit soort redenaties krijgt men gelukkig tegenwoordig bij Nederlands op de middelbare school als een standaard drogredenatie.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:58 schreef Pracissor het volgende:
........Afgezien van de inhoud, zijn zelfs atheisten erover eens dat de bijbel mooier geschreven is dan de koran.
Nederlandse emigranten die in een ander taalgebied gaan wonen blijken de klassieke Nederlandse stukken als de mooiste literatuur te beschouwen. Een soort heimwee?quote:Of zal het zo zijn dat arabische atheisten of ex-moslims de koran weer mooier geschreven vinden?
Als jij eens Arabisch gaat leren en dan naar zinsconstructie van de koran kijkt zal ik me verdiepen in jouw idee van poëzie. Deal?quote:Op woensdag 9 november 2005 07:25 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het is misschien wat poetisch opgeschreven. Maar als je zegt dat niemand anders het zo kan uiten wordt het toch tijd dat je eens wat meer poëzie gaat lezen.
Dat is een slechte deal, want ik geloof dat Arabisch makkelijker te leren/begrijpen is dan poëzie.quote:Op woensdag 9 november 2005 09:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als jij eens Arabisch gaat leren en dan naar zinsconstructie van de koran kijkt zal ik me verdiepen in jouw idee van poëzie. Deal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |