abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32049936
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:07 schreef Mirage het volgende:

[..]

Wederom dubbel interpreteerbaar.
De Islam is zijn eigen zaak, dus als een Moslim een niet Moslim corrigeert in de context van wat hij geleerd heeft hoe je moet leven volgens de Islam, dan houdt hij zich met zijn eigen zaken bezig.....
Er zullen ongetwijveld Moslims zijn die anders denken, maar ik denk dat de Moslims die wel zo denken oprecht denken dat dit "de" levenswijze" is volgens de Koran.
[..]

Ik heb nare ervaringen met Moslims, maar ikzelf interpreteer die als nare ervaringen met vervelende haatdragende mensen.
De Islam staat daarbuiten wat mij betreft. Naar mijn idee heeft ieder een eigen hart, eigen hersens... en als jij kíest iemand rot te behandelen... dan ben jij als persoon daar aansprakelijk voor.
Ik heb namelijk ok positieve ervaringen met Moslims.
(als jong meisje wilde mijn Moslimse buurman mij zelfs aan zijn zoon koppelen omdat ik "zo'n lief net meisje was" , ik was meer geïnteresseerd in zijn dochter waar ik het goed mee kon vinden. En zijn vrouw met wie ik samen brood bakte. )
het is pas op meerdere manieren interpretaarbaar als men het doet. Daarom hebben we boeken als Qutb 6

Laat je discussie ervaring met mij dan een positieve ervaring met de islam zijn
Haha je kan ook nog Turks brood bakken?
pi_32050273
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Haha je kan ook nog Turks brood bakken?
Het eten ervan gaat mij beter af !
quote:
Als ik het niet verkeerd heb vraag jij naar een interpretatie van "onschuldig". Ik heb het opgezocht en nagevraag een onschuldige persoon is:
"Iemand die jou vrij je aanbidding tot Allah laat, zonder dat jullie elkaaar op enig manier dan ook schade berokkenen"
Dat vind ik een hele mooie "regel" !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_32050358
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:49 schreef Mirage het volgende:

[..]

Het eten ervan gaat mij beter af !

[quote[
Als ik het niet verkeerd heb vraag jij naar een interpretatie van "onschuldig". Ik heb het opgezocht en nagevraag een onschuldige persoon is:
"Iemand die jou vrij je aanbidding tot Allah laat, zonder dat jullie elkaaar op enig manier dan ook schade berokkenen"
Is was er ook tevreden over uitspraak had Abdullah Ibn Abbas gedaan, (neef van profeet) ondersteunend door Umar Ibn Al khataab.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2005 10:54:42 ]
pi_32052504
quote:
Op maandag 7 november 2005 10:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Is was er ook tevreden over uitspraak had Abdullah Ibn Abbas gedaan, (neef van profeet) ondersteunend door Umar Ibn Al khataab.
wordt er ook een verdere uitleg gegeven van schade berokkenen en vrij laten ?

[/quote]
pi_32052602
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:10 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

wordt er ook een verdere uitleg gegeven van schade berokkenen en vrij laten ?
zoiets bedoel je?:

"In de Naam van God de Erbarmer de Barmhartige, Dit is wat de dienaar van God, Umar, de Emir van de gelovigen de mensen van Aelia inzake veiligheid heeft toegezegd: hij heeft hen veiligheid verzekerd voor henzelf, hun bezittingen, hun kerken en kruisen, hun zieken en gezonden en al hun mede-gelovigen. Hun kerken zullen niet als woonplaats genomen worden, noch zullen zij afgebroken worden, niets uit de kerken of hun omgeving zal beschadigd worden, noch zullen hun kruisen verwijderd worden van hun eigendom. Zij zullen niet lastig gevallen worden omwille van hun geloof, en geen van hen zal schade berokkend worden (...) ""
[/quote]
pi_32052666
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]
wat hebben die kerken met mij te maken ?
pi_32052724
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:14 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

wat hebben die kerken met mij te maken ?
Ik d8 dat je in algemeen bedoelde over anders gelovigen enzo, maar ja is toch duidelijk zolang jij een moslim vrij Allah laat aanbidden en jullie elkaar geen schade aan brengen. Zijn jullie beide onschuldig.
pi_32052763
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik d8 dat je in algemeen bedoelde over anders gelovigen enzo, maar ja is toch duidelijk zolang jij een moslim vrij Allah laat aanbidden en jullie elkaar geen schade aan brengen. Zijn jullie beide onschuldig.
van mij mogen moslims Allah vrij aanbidden en zover ik weet heb ik moslims geen schade berokkent, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die dat anders zien.
pi_32052788
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:17 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

van mij mogen moslims Allah vrij aanbidden en zover ik weet heb ik moslims geen schade berokkent, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die dat anders zien.
moslims die anderen en anderen die moslims lastigvallen mogen elkaar afmaken
pi_32052849
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

moslims die anderen en anderen die moslims lastigvallen mogen elkaar afmaken
sorry ? als ik jou lastig val mag jij mij afmaken ?
pi_32052910
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:20 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

sorry ? als ik jou lastig val mag jij mij afmaken ?
je zou bijna woorden in me mond leggen.

Met lastigvallen bedoel ik dan ook gewapende strijd he, zie vers die ik met Mirage had qequote betreffende omgang.
pi_32052959
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

je zou bijna woorden in me mond leggen.

Met lastigvallen bedoel ik dan ook gewapende strijd he, zie vers die ik met Mirage had qequote betreffende omgang.
ok....kun je me je sig even uitleggen ?
pi_32053020
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:23 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ok....kun je me je sig even uitleggen ?
Geen idee, opeens had ik het, en ik krijg hem ook nie gewijzigd
pi_32053092
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Geen idee, opeens had ik het, en ik krijg hem ook nie gewijzigd
het is een teken van Allah
pi_32053118
quote:
Op maandag 7 november 2005 12:27 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

het is een teken van Allah

of van satan
pi_32091471
Mohammed had moeten begrijpen dat je een kat (Aïsha) niet te vroeg uit het nest moet halen. En waarom wordt de Koran heilig genoemd? Het is toch duidelijk te lezen dat deze op het Boek is gebaseerd. Dit staat zelfs geschreven in de Koran. Als je de Bijbel leest (met zijn fouten, dat is duidelijk) dan krijg je (ik in ieder geval) een "religieus gevoel". Soms raak ik echt ontroerd als ik weer eens ontdek hoe mooi de verhalen in elkaar passen als een puzzel. Een beetje als op school wanneer je moeilijke wiskunde eindelijk begreep. Je merkt dan dat de Bijbel geen verzameling losstaande verhalen is, maar één geheel. Dat is wat ik mis in de Koran.
  dinsdag 8 november 2005 @ 17:23:57 #192
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32092610
Nee, ik krijg er geen "religieus gevoel" bij. Integendeel. Dus waarom zouden we dat boek dan 'heilig' moeten noemen?

Volgens mij is de Bijbel alleen maar een consequent geheel "als een puzzel" als je aan een lichte vorm van schizofrenie lijdt. Anders kan ik alle inconsequenties niet met elkaar rijmen.

Voor de Koran geldt dat minder, omdat dat boek tenminste door veel minder mensen, over een veel kortere tijdspanne, is bedacht.
'Nuff said
pi_32100006
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 17:23 schreef Doffy het volgende:

Voor de Koran geldt dat minder, omdat dat boek tenminste door veel minder mensen, over een veel kortere tijdspanne, is bedacht.
Ach man dat is jouw aanname.
Het verschil tussen het geloof en het bijgeloof is dat het geloof een conclusie is van rationeel onderzoek.
De waarheid is van iedereen.
  dinsdag 8 november 2005 @ 21:58:53 #194
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_32100440
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:46 schreef Aslama het volgende:

[..]

Ach man dat is jouw aanname.
Opzicht heeft hij wel een punt. Afgezien van de inhoud, zijn zelfs atheisten erover eens dat de bijbel mooier geschreven is dan de koran. Of zal het zo zijn dat arabische atheisten of ex-moslims de koran weer mooier geschreven vinden?
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_32100642
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:58 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Opzicht heeft hij wel een punt. Afgezien van de inhoud, zijn zelfs atheisten erover eens dat de bijbel mooier geschreven is dan de koran. Of zal het zo zijn dat arabische atheisten of ex-moslims de koran weer mooier geschreven vinden?
Weetje wat het is Pracissor je leest niet meer dan vertaling van de Koran, wie Arabisch spreekt zal moeten toegeven dat hij niet zo een zin als hoe de Koran zinnen opbouwt kan uitten. Schriftelijk niet en ook niet mondeling.
  woensdag 9 november 2005 @ 07:25:37 #196
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_32107822
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 22:05 schreef Triggershot het volgende:
Weetje wat het is Pracissor je leest niet meer dan vertaling van de Koran, wie Arabisch spreekt zal moeten toegeven dat hij niet zo een zin als hoe de Koran zinnen opbouwt kan uitten. Schriftelijk niet en ook niet mondeling.
Het is misschien wat poetisch opgeschreven. Maar als je zegt dat niemand anders het zo kan uiten wordt het toch tijd dat je eens wat meer poëzie gaat lezen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_32108056
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 17:23 schreef Doffy het volgende:
Nee, ik krijg er geen "religieus gevoel" bij. Integendeel. Dus waarom zouden we dat boek dan 'heilig' moeten noemen?
Het begin van een goede samenleving is een respect voor elkaars basiswaarden.
quote:
Volgens mij is de Bijbel alleen maar een consequent geheel "als een puzzel" als je aan een lichte vorm van schizofrenie lijdt. Anders kan ik alle inconsequenties niet met elkaar rijmen.
Ik begrijp hieruit dat je volgens jou schizofreen moet zijn om de bijbel in al haar facetten te kunnen volgen?
quote:
Ik begrijp hieruit dat je volgens jou minder schizofreen hoeft te zijn (dan voor de bijbel) om de koran in al haar facetten te kunnen volgen?

Hoe sta je dan tegenover andere religies en hun geschriften?
Doortrekkend hangt het af van de ontwikkelingstijd: hoe langer hoe meer schizofreen je moet zijn?
pi_32108100
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 21:58 schreef Pracissor het volgende:
........Afgezien van de inhoud, zijn zelfs atheisten erover eens dat de bijbel mooier geschreven is dan de koran.
Dit soort redenaties krijgt men gelukkig tegenwoordig bij Nederlands op de middelbare school als een standaard drogredenatie.
Het slaat absoluut nergens op, afgezien dat het de TT illustreert.
quote:
Of zal het zo zijn dat arabische atheisten of ex-moslims de koran weer mooier geschreven vinden?
Nederlandse emigranten die in een ander taalgebied gaan wonen blijken de klassieke Nederlandse stukken als de mooiste literatuur te beschouwen. Een soort heimwee?
Bij ex religieuzen is dit dus uiteraard net zo
pi_32109708
quote:
Op woensdag 9 november 2005 07:25 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Het is misschien wat poetisch opgeschreven. Maar als je zegt dat niemand anders het zo kan uiten wordt het toch tijd dat je eens wat meer poëzie gaat lezen.
Als jij eens Arabisch gaat leren en dan naar zinsconstructie van de koran kijkt zal ik me verdiepen in jouw idee van poëzie. Deal?
pi_32109797
quote:
Op woensdag 9 november 2005 09:55 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als jij eens Arabisch gaat leren en dan naar zinsconstructie van de koran kijkt zal ik me verdiepen in jouw idee van poëzie. Deal?
Dat is een slechte deal, want ik geloof dat Arabisch makkelijker te leren/begrijpen is dan poëzie.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')