Rampestamper | zondag 11 september 2005 @ 18:33 |
Titel zegt genoeg denk ik? En zoals het hoort begint TS Hiermee werd ik 8e met een 3D-contest op Tweakers . klein detail is dat er maar 10 inzendingen waren :') Gebruikt programma: 3Dstudio MAX 5. Nu jullie! | |
mstx | zondag 11 september 2005 @ 18:53 |
(Colt M4A1) (Helm+skibril) (Mijn kamer) Een tijd geleden gemaakt met 3DSMAX 7. | |
tonks | zondag 11 september 2005 @ 18:54 |
Wow! mstx wat cool | |
mstx | zondag 11 september 2005 @ 18:55 |
quote:Thanks | |
tonks | zondag 11 september 2005 @ 18:56 |
is dat nou veel werk met 3dmax? heb het zelf wel eens geprobeerd maar kreeg alleen die theepot maar dan breder | |
mstx | zondag 11 september 2005 @ 19:01 |
quote:Vorig jaar kregen we 3dsmax lessen op school. Als je het eenmaal doorhebt is het niet zo moeilijk (zoals bij alle programma's ), maar die bovenste 2 en die onderste waren wel redelijk veel werk. (ik heb werkelijk geen idee hoeveel uur/dagen ik daar aan gewerkt heb want dat houd ik nooit bij ) | |
Bupatih | zondag 11 september 2005 @ 19:05 |
quote:Dude. | |
skiczukie | zondag 11 september 2005 @ 19:07 |
tvp. | |
BLADEZZ | zondag 11 september 2005 @ 19:08 |
quote:Holy F*ck | |
DarkManta | zondag 11 september 2005 @ 19:08 |
Oeh nu wordt het tijd dat ik ook mijn creaties ga showen. Heel goed gedaan mstx, leuke details ook. | |
King_of_cubes | zondag 11 september 2005 @ 19:15 |
quote:Wat voor opleiding doe je dan? | |
Rampestamper | zondag 11 september 2005 @ 19:19 |
quote:Stoer! Ik wou dat ik ook les kreeg in 3dsmax . Testrender voor mijn werk. Ook in 3DSMAX 7 met finalrender. [ Bericht 5% gewijzigd door Rampestamper op 11-09-2005 19:26:21 ] | |
noukster | zondag 11 september 2005 @ 19:28 |
quote:Jij word mijn vriendje | |
Zombine | zondag 11 september 2005 @ 19:28 |
Ik ook maar even patsen dan Mijn laatste werk, niet echt lang over gedaan. En texture heb ik van google. | |
hond_in_de_goot | zondag 11 september 2005 @ 19:29 |
Ik ben bezig met een Mercedes 350 SL: | |
-erwin- | zondag 11 september 2005 @ 19:30 |
als we nu ook nog ff de poly counts er bij posten zijn we allemaal tevreden | |
klappernoot2000 | zondag 11 september 2005 @ 19:31 |
okee dan, de kapsalon van me zus... in 3D studio Max 2.5 http://community.webshots.com/photo/407005718/408439840nSCoyT zonder lessen of cursus, zelfstudie dus [ Bericht 9% gewijzigd door klappernoot2000 op 11-09-2005 19:36:47 ] | |
bonke | zondag 11 september 2005 @ 19:31 |
euhmmmm tvptje | |
mstx | zondag 11 september 2005 @ 19:35 |
quote:Multimedia Design (MBO) | |
vosss | zondag 11 september 2005 @ 19:35 |
quote:Er zitten helemaal geen wielen onder!!!!!!!! | |
King_of_cubes | zondag 11 september 2005 @ 19:41 |
quote:Goed dat zou ik dan dus op HBO niveau moeten doen | |
Rampestamper | zondag 11 september 2005 @ 19:42 |
quote:! Ik heb ook nog een oude gevonden Grote versie Deze heb ik een tijdje als bureaublad gehad. 3DSMAX 5 12960 poly's | |
DarkManta | zondag 11 september 2005 @ 19:44 |
quote:Joh! het is een WIP. | |
vosss | zondag 11 september 2005 @ 19:49 |
quote:Ik ben niet achterlijk | |
pfaf | zondag 11 september 2005 @ 19:55 |
quote:wow, netjes. | |
Knoekie | zondag 11 september 2005 @ 21:26 |
Het is wel een tutorial. En nog niet klaar | |
Neohammer | zondag 11 september 2005 @ 21:31 |
Ik wist helemaal niet dat dit bestond op fok aangezien mijn plaatjes altijd te groot zijn, post ik wel wat linkjes: MG X8: (ontwerp ook van mij en een collega) in blauw: http://www.ewe-squad.com/downloads/mg/topblue.jpg en rood: http://www.ewe-squad.com/downloads/mg/back.jpg en licht getuned in ijsmeis kleur : http://www.ewe-squad.com/nazgul/nazgul.jpg Star trek schip: http://www.clawhammer.nl/vienna/prefinal.jpg En ik begin deze herfst met een nieuwe (betere) Het station waarin die gebouwd gaat worden is al klaar, tevens als de ruggegraat van het schip: http://www.ewe-squad.com/xproject/dock2.html En ik heb ook een eigen kamer op dat station http://www.clawhammer.nl/xproject/office6.jpg Ik laat het hier even bij, anders spam ik het helemaal vol met linkjes. | |
Knoekie | zondag 11 september 2005 @ 21:37 |
quote:Wow, heb je dit allemaal zelf geleerd of school/cursus? En hoe lang heb je er over gedaan? | |
Neohammer | zondag 11 september 2005 @ 21:57 |
Ik heb het zelf aangeleerd, in 1996 begonnen, en nog lang niet uitgeleerd. (beetje "fout" begonnen dat wel met Truespace, maar vanaf 2003 werk ik met 3ds max.) Bevalt goed. | |
mstx | zondag 11 september 2005 @ 22:05 |
quote:Vette shit. | |
Knoekie | zondag 11 september 2005 @ 22:06 |
quote:Ah ik ben nog maar net begonnen. Maar zo'n auto maken gaat me nooit lukken | |
Neohammer | zondag 11 september 2005 @ 22:11 |
quote:Dat dacht ik ook altijd! | |
peejdorie | zondag 11 september 2005 @ 22:14 |
Gitaar 1 Gitaar 2 Gitaar 3 Citroen Die gitaar gemaakt voor mn praktische opdracht CKV1. Citroen was nog gewoon wat uitproberen. edit: alles gemaakt in Maya 5.0 trouwens | |
super-muffin | zondag 11 september 2005 @ 22:18 |
quote:Welke? Voor 3dMax? Ik heb nu ook 3dMax op school, ik heb hier wel een paar renders maar het is niet denderend. | |
Neohammer | zondag 11 september 2005 @ 22:23 |
1tje dan nog http://www.clawhammer.nl/truck/showtruckweb.jpg | |
Knoekie | zondag 11 september 2005 @ 22:24 |
quote:http://www.3dtotal.com/team/tutorials/hugechair/chair1_01.asp Ik ben er mee begonnen toen ik er nog niks van afwist. Het is soms nogal een beetje aanmodderen en vragen maar het lukt wel aardig. | |
Knoekie | zondag 11 september 2005 @ 22:25 |
quote:Ach je dat het voor werk zeker? | |
SHeqel | zondag 11 september 2005 @ 22:32 |
goed man Neohammer die enerlaatste doet me een beetje denken aan een inzending voor een contest van scifi-meshes.com iets van mij ben de source hiervan kwijtgeraakt [ Bericht 12% gewijzigd door SHeqel op 11-09-2005 22:39:35 ] | |
Rampestamper | zondag 11 september 2005 @ 23:25 |
NeoHammer: SHeqel: Peejdorie: Knoekie: Keep up the good work! | |
noutie | zondag 11 september 2005 @ 23:32 |
bijna een jaar geleden gemaakt | |
Woutey | maandag 12 september 2005 @ 02:35 |
jaartje terug gemaakt | |
mighty_myte | maandag 12 september 2005 @ 02:38 |
quote:is het een lightsaber? | |
beelz | maandag 12 september 2005 @ 03:14 |
Bub de zombie gemaakt voor een ding waar ik aan werk in Lightwave. Bub is 1 van de 60+ zombies die in de eindrender komen te staan. En voor de zombiefans: Ja Bub is vernoemd naar de lerende zombie in Day of the dead. | |
dujour | maandag 12 september 2005 @ 09:48 |
heel erg goed allemaal dat gaat mij dus nooit lukken. tevens tvp | |
addie84 | maandag 12 september 2005 @ 10:02 |
wauw.. lijkt me erg leuk als je dat kunt | |
super-muffin | maandag 12 september 2005 @ 10:04 |
Als ik klaar ben met de eindopracht van school post ik die hier ook wel, ben al best ver | |
Woutey | maandag 12 september 2005 @ 10:22 |
quote:juistem | |
AlwinBc | maandag 12 september 2005 @ 12:56 |
Ik heb ook nog wel een paar 3d werkjes liggen: Silent hill: Game Cube: Playstation2: Schorpioen: Mako reactor ff7 ( WIP ) 2,2 miljoen poly's Kwallen: Motor Cloud ff7 ( WIP ) Heb nog veeeeel meer maar dit zijn een paar boeiende. Allen in 3ds 7.5 gemaakt. Alwin | |
noukster | maandag 12 september 2005 @ 14:16 |
Mensen, jullie zijn sick! Weet iemand een goede tutorial voor 3d Max ? | |
Rampestamper | maandag 12 september 2005 @ 14:40 |
quote:* mond valt open ! | |
Hymn | maandag 12 september 2005 @ 16:19 |
=) | |
Chanandler | maandag 12 september 2005 @ 16:26 |
Theming voor een ride in Walibi, beetje snel in elkaar geflanst, maar het enige wat nu nog online staat edit: nog maar ff wat erbij gooien Een rollercoaster genaamd 'X', te vinden in SixFlags Magic Mountain. WIP uiteraard Heeeel lang geleden gemaakt [ Bericht 22% gewijzigd door Chanandler op 12-09-2005 16:39:17 ] | |
Skv | maandag 12 september 2005 @ 17:04 |
Mensen, tijd over ofzo? Wel netjes.. | |
Jonathon | maandag 12 september 2005 @ 18:12 |
Zitten een hoop mooie tussen | |
Chanandler | maandag 12 september 2005 @ 18:12 |
Mag 2d moddelen ook trouwens? Ik vond deze nog | |
Yildiz | maandag 12 september 2005 @ 19:21 |
Ik had 2 jaar geleden een vuurtoren op school getekend, iets van duizend onderdelen. Maar dat was in versie 5.3 in Inventor. En ja, die versie heb ik niet meer, ik heb nu versie 8. En nou loopt ie helemaal de soep in. Ik ga nog eens wat proberen. | |
Yildiz | maandag 12 september 2005 @ 19:24 |
quote:Zo is het idee iig duidelijk. Iets van 800 tot 1000 onderdelen had dat ding. Half jaar met z'n 4-en. Aardig gek. En toen werd de oude weggehaald: En kwam de nieuwe, aan de hand van ons ontwerp, én werktekeningen en de hele mikmak, terug. Dit was MBO, werktuigbouwkunde... [ Bericht 4% gewijzigd door Yildiz op 12-09-2005 19:38:08 ] | |
Yildiz | maandag 12 september 2005 @ 19:26 |
quote:Hey gast, zit jij in de achtbanenbusiness? Want die 'X' vind ik wel cool, dat willen wij nu gaan ontwerpen met de projectgroep, werk je hierin? En wil je evt. contact opnemen? (Mail) dank | |
King_of_cubes | maandag 12 september 2005 @ 19:50 |
Er staat zeer zeker heel mooi werk tussen Ik ben net begonnen met een programma, een beginnende beginner dus. Nu maar hopen dat ik na veel oefening net zoiets kan posten. | |
King_of_cubes | maandag 12 september 2005 @ 19:55 |
quote:Leuke opendir trouwens: | |
menesis | maandag 12 september 2005 @ 19:58 |
porno!!!! | |
Neohammer | maandag 12 september 2005 @ 20:03 |
Ben ik weer Catamaran met straalmotoren. (geen plezierjacht.) Nadat in de grote vakantie van 2003 mijn verstandskiezen waren getrokken kon ik 3 dagen niets. (ze moesten uit het bot gezaagd worden.) Ik zat toen dus redelijk verrot achter de pc. Ik had 3DS al wel geinstalleerd, maar ik kon er gewoon niets mee. (Altijd meteen weer terug naar Truespace.) Toen heb ik het gewoon opgestart, en ben ik heel kalmpjes begonnen met tekenen. Na ongeveer 3 weken 12 uur per dag tekenen had ik de Catamaran klaar. Een prima leerproces, alhoewel het soms wat obsessief was. Ik heb sindsdien nooit meer Truespace gebruikt en ben nog altijd blij dat mijn kiezen getrokken zijn. Het heeft 2 jaar geduurd, maar ik kan nu dus eindelijk van een image een link maken lol. Alweer wat geleerd. | |
menesis | maandag 12 september 2005 @ 20:10 |
Hier nog wat oud en nieuwer spul\ (willekeurige volgorde): Duivelsedans Mr Tooth Freet tent voor Nemo Krab, ook beetje nagemoddeld van die zoektocht-naar-Nemo-film Ratchet & Clank (PS2 game) Clank in zn eentje Hiermee ooit een 3d contest op tweakers mee gewonnen... Hier werk ik momenteel aan; hopelijk wordt dit mn 2e animatie (ooit), nu nog een still: en nog een echte 3d animatie!! De stemmetjes zijn moeilijk te verstaan, maar het idee is dat de aliens langs de aarde komen en toto de conclusie komen dat aardbewonders de enigen zijn die geen zonne-energie gebruiken. (had ik een paar jaar geleden voor dat bagger vak ANW gemaakt, meer omdat ik 3d zelf leuk vond natuurlijk) enfin: klik er op, het laden duurt alleen even, ik wist eerst nog geen streamingvideo toe te passen in flash | |
Yildiz | maandag 12 september 2005 @ 20:10 |
quote:Maak van die 2109 maar 2009 | |
King_of_cubes | maandag 12 september 2005 @ 20:41 |
quote:Kijk eens naar het gezicht en de filename | |
mstx | maandag 12 september 2005 @ 20:49 |
quote:Gaaf ding | |
Neohammer | maandag 12 september 2005 @ 21:18 |
quote:Niet zo doemdenken Moet zeggen dat er erg leuk werk tussen staat ! | |
Zombine | maandag 12 september 2005 @ 21:50 |
Hier nog wat oud werk van mij. Wegens gebrek aan motivatie al lange tijd niet meer mee bezig geweest | |
Hymn | maandag 12 september 2005 @ 23:34 |
quote:Al mn sites waar ik mn 3d pruttel op gooi zijn open dirs :p | |
Keromane | dinsdag 13 september 2005 @ 00:01 |
Knoekie | dinsdag 13 september 2005 @ 00:52 |
Waar halen jullie trouwens jullie textures vandaan? | |
ikwilookwatzeggen | dinsdag 13 september 2005 @ 01:02 |
Puike plaatjes zeg! Dat wil ik ook wel eens gaan proberen! tevens tvp | |
Hymn | dinsdag 13 september 2005 @ 01:51 |
quote:Zelf maken of google =) | |
super-muffin | dinsdag 13 september 2005 @ 07:58 |
Magie met 3dMax! Een pril begin van mijn tafel scene. Ben nu al wat verder maar ben vergeten te renderen | |
Tique3 | dinsdag 13 september 2005 @ 08:15 |
Ik post straks mijn autocad 3d creaties plaatsen | |
Chanandler | dinsdag 13 september 2005 @ 11:04 |
quote:Nee sorry, maar ik heb er wel veel verstand van | |
super-muffin | dinsdag 13 september 2005 @ 11:13 |
Hoe zet ik een eigen texure neer? | |
SHERMAN | dinsdag 13 september 2005 @ 11:23 |
Damn, als ik ooit is tijd heb. | |
Rampestamper | dinsdag 13 september 2005 @ 11:31 |
quote:Hoe bedoel je? Hier of op je model? | |
super-muffin | dinsdag 13 september 2005 @ 11:49 |
quote:Zie je dat blaadje op de tafel liggen die ik eerder in dit topic gepost heb, daar moet een tekening op, die ik gemaakt heb in Illustrator. En er moeten nog posters aan de muur komen. | |
Hymn | dinsdag 13 september 2005 @ 11:54 |
Voor de mensen die al ver zijn heb ik ook tutorials gemaakt http://members.home.nl/mark.s/tutorial/ | |
Rampestamper | dinsdag 13 september 2005 @ 12:14 |
quote:Vrij simpel. Je kiest een vrije material. Naast het kleurvakje bij diffuse staat een grijs knopje -> klik Kies voor bitmap en zoek je tekening op. Pas nu de material toe op je object en klaar is super-muffin. Let wel op dat je plaatje en je object dezelfde afmetingen heben, anders raakt het uit verband. Succes! P.S. Dit staat ook allemaal in de tutorials die bij 3DSMAX bijgeleverd zitten help -> tutorials Als je die goed kent ben je al een heel eind op weg. | |
super-muffin | dinsdag 13 september 2005 @ 12:16 |
aha, 3dMax gebruik toch punten voor de afmetingen? Bedankt, ik kon dat knopje niet vinden Oh ja, ik gebruik ook veel de hulpfunctie bij veel progamma's, maar heb hier geen 3dMax, want dat is er niet voor de Mac, helaas. | |
Rampestamper | dinsdag 13 september 2005 @ 12:16 |
quote:Hmm... Da's te hoog gegrepen voor mij, ik zuig met organics. | |
Rampestamper | dinsdag 13 september 2005 @ 12:26 |
quote:Je kunt zelf instellen welke eenheden je wilt gebruiken voor afmetingen: pixels, metrische en emperische eenheden. quote:Wat gebruik je nu dan? | |
Yildiz | dinsdag 13 september 2005 @ 12:26 |
Eigenlijk, naast 3D studio max verdiend Inventor ook wel een notitie. Nu was het vroeger, zie vuurtoren, niet helemaal super kwa belichting, maar het klopte wel mooi kwa perspectief, vormgeving en rondingen. Nu is het echter zover, het is een redelijk nieuw programma van marktleider (technische tekeningen) Autodesk. Op de beurs in Hannover zag ik er een shot van, (hij rendert continu, maar je kan em ook een screen uit laten draaien, zodat het detail echt abnormaal is, maar dat vraagt even een tel rekenkracht), en met uitdraaien bedoel ik opslaan van het huidige scherm als 2d afbeelding. Ik wist niet, totdat ik inzoomde op de stekkeraansluiting van de robot, dat het geen foto was. Het was een stuk van een auto-assembleerstraat, met lasrobots en al. Studentenversie kost 15 euro voor 3CD's dacht ik. (wow, dit is echt spam ) maar het aanleren gaat best makkelijk shotje: http://www.autodesk.nl/adsk/servlet/home?siteID=431528&id=847010 deze is eigenlijk te netjes Het ziet er eigenlijk allemaal te netjes uit, en het is eigenlijk ook niet bedoeld om grafisch te pimpen, maar om snel te werken, maargoed euh ja Een concurrent is SolidWorks, al vind ik daar de screens niet al te mooi van, maar het is weer top met sterktes, meshes, dat soort dingen. http://www.3ds.com/home 3DSmax is ook van Autodesk, dus wat lul ik eigenlijk | |
thumper | dinsdag 13 september 2005 @ 13:06 |
quote:Wás van Autodesk, is nu van Discreet tevens tvp Voor de 3ds gebruikers, welke renderer gebruiken jullie? Ikzelf heb sinds kort VRay aangeschaft, damn wat een fotorealisme! Ik zal vanavond wel wat images plaatsen (zit nu op werk) | |
Rampestamper | dinsdag 13 september 2005 @ 13:18 |
quote:Ik gebruik FinalRender, ook mooi. | |
super-muffin | dinsdag 13 september 2005 @ 13:31 |
quote:Op wat staat Max normaal ingestelt? Dan kan ik nu in PS al wat in elkaar flansen voor morgen tijdens de les. Ik gebruik 3dMax. Op school. Zit dus veel in de Mediatheek daar verder te werken, omdat ik het thuis niet kan. Ik heb nog wel een oude PC, misschien ga ik het daar zo op installeren. | |
Rampestamper | dinsdag 13 september 2005 @ 13:44 |
Hij is standaard ingesteld op generic units, ik heb geen flauw idee wat dat zijn. Pixels misschien? Maar ik stel standaard Max in op millimeters omdat dat ook de standaard is in AutoCAD en dat gebruik ik voor mijn werk. | |
thumper | dinsdag 13 september 2005 @ 14:36 |
quote:* thumper stelt ook alles standaard in in millimeters De lengte-eenheid in ons landje is nou eenmaal de (milli-)meter, dus ik zie totaal geen noodzaak om pixels of het emperisch stelsel te gebruiken, dat vergelijkt zo lastig Pixels is trouwens zowieso een volslagen nutteloze maatvoering... | |
Knoekie | dinsdag 13 september 2005 @ 14:38 |
quote:Nogal lastig als ik al die tutorials aan het doen ben | |
super-muffin | dinsdag 13 september 2005 @ 14:39 |
Oke. Ik kan nergens een demo vinden van Max. Kan iemand een topic aanmaken voor 3d vragen en problemen? Anders komen hier meer vragen dan 3d creaties. | |
Knoekie | dinsdag 13 september 2005 @ 14:41 |
quote:Ik had al een topic gemaakt voor een probleem. Misschien kunnen we daar verder | |
Knoekie | dinsdag 13 september 2005 @ 14:42 |
Of een centraal topic aanmaken | |
Rampestamper | dinsdag 13 september 2005 @ 14:45 |
quote:Ik denk ook niet dat er een demo is. Hooguit een studentenversie, en zelfs van die prijs sla je steil achterover. | |
Rampestamper | dinsdag 13 september 2005 @ 14:48 |
quote:Anders even in het feedback-topic vragen of ze de titel willen wijzigen in bijvoorbeeld "[CENTRAAL] 3D problemen topic" . | |
super-muffin | dinsdag 13 september 2005 @ 14:55 |
quote:Vorig jaar had ik een demo gedownload. Die was er dus wel. Dan maar op een andere manier er aan komen. | |
Neohammer | dinsdag 13 september 2005 @ 15:16 |
www.discreet.com de demo staat er echt hoor, 30 dagen trial! | |
Rampestamper | dinsdag 13 september 2005 @ 15:17 |
quote:Oh, ik had het in ieder geval nog nooit gezien, succes in ieder geval. | |
super-muffin | dinsdag 13 september 2005 @ 15:32 |
quote:waar zie je die dan staan | |
Knoekie | dinsdag 13 september 2005 @ 15:35 |
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=5708192 | |
super-muffin | dinsdag 13 september 2005 @ 15:44 |
bedankt Nou ga maar verder met showen jullie allemaal! | |
Tique3 | dinsdag 13 september 2005 @ 16:01 |
Mijn autocad skills | |
Rampestamper | dinsdag 13 september 2005 @ 16:05 |
Daar kan ik dus echt geen zak van hè, 3D in AutoCAD, 2D lukt me aardig maar 3D... | |
thumper | dinsdag 13 september 2005 @ 23:10 |
quote:Zoals beloofd, hier een probeerseltje; mijn design eettafel en bank, Ikea salontafel, de Cosmo van m'n vriendin, en groene vaas http://picserver.org/t/R827LP48A2B5/730/w [ Bericht 7% gewijzigd door Sander op 19-09-2005 15:06:58 (Even resizen, zie de FAQ :)) ] | |
pc-fr34k | dinsdag 13 september 2005 @ 23:16 |
Vet thumper, zijn die stoelen nou een beetje kapot dat er hout doorheen komt ofzo? Wat zijn die 'krasjes'? | |
thumper | dinsdag 13 september 2005 @ 23:29 |
quote:Hahaha, in werkelijkheid komt het hout er na 5 jaar intensief gebruik inderdaad doorheen, maar in dit geval is het gewoon een slordig toegepaste noise-modifier... Ben alleen te lui geweest om de zitting aan te passen Hier is het helemaal goed te zien: http://picserver.org/t/541N860K8WLR/730/w [ Bericht 5% gewijzigd door Sander op 19-09-2005 15:07:05 (Even resizen, zie de FAQ :)) ] | |
mstx | dinsdag 13 september 2005 @ 23:29 |
quote:Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt. Ik zie geen krasjes o.i.d. | |
thumper | dinsdag 13 september 2005 @ 23:29 |
quote:Kijk maar bij de randen bij de zittingen | |
Knoekie | dinsdag 13 september 2005 @ 23:45 |
Hoe maken jullie altijd zo die ondergrond met schaduw? | |
thumper | woensdag 14 september 2005 @ 00:15 |
quote:Bij de eigenschappen voor je verlichting kun je schaduwen aanvinken | |
Rampestamper | woensdag 14 september 2005 @ 00:21 |
quote:Mooie scene, ook goed belicht en zo . En die torus knot maakt het af, ik ben gek op die dingen. Als je een beetje lege plek hebt in een scene is er altijd wel plek voor een "kunstwerkje" wat met de juiste belichting en materials toffe effecten geeft. Ik zie trouwens dat je er nog een nette render tijd op na houd, bij mij duurt het renderen van zo'n scene toch al gauw een half uur, maar dat is misschien omdat ik altijd zo veel mogelijk effecten wil, zoals raytraced shadows, global lighting en caustics en zo. | |
Knoekie | woensdag 14 september 2005 @ 00:23 |
quote:Duurt dat renderen bij jou lang? | |
scarefreak | woensdag 14 september 2005 @ 00:27 |
http://members.lycos.nl/chrisislt/mmv2a/citadel.jpg Jaartje geleden [ Bericht 33% gewijzigd door Sander op 19-09-2005 15:07:14 (Even resizen, zie de FAQ :)) ] | |
Rampestamper | woensdag 14 september 2005 @ 00:31 |
quote:Dat licht er maar net aan wat ik maak en hoe complex de scene is. Als je veel met glas, metalen en licht-effecten werkt loopt hetnogal op ja. Bij dit project voor mijn werk bedraagd de render-tijd al gauw drie uur, ook omdat hij rendert op 1280x1024 pixels.Ik heb hem voor deze gelegenheid even verkleind. Hier zitten ook zo'n 25 lichtpunten in dus dat helpt ook al niet echt mee. | |
Knoekie | woensdag 14 september 2005 @ 00:35 |
quote:Wow, ik vind het wel enorm knap. Zal nog wel even duren voordat ik het onder de knie heb. | |
Rampestamper | woensdag 14 september 2005 @ 00:49 |
quote:Ik ben er ook een week aan bezig geweest en nog is het eigenlijk niet naar mijn zin. Maar dat komt ook omdat ik eigenlijk helemaal geen ervaring heb met 3d max, ik heb het mezelf allemaal moeten leren, en al zeg ik het zelf, in een jaar tijd ben ik toch behoorlijk opgeschoten. Dit project is pas 2 weken geleden gemaakt. Oh, en het meubilair is allemaal kant en klaar spul. Ik heb toegang tot de website van de importeur en kon het zo downloaden. Ik hoefde dus alleen maar de materials toe te kennen. Achteraf is het dus eigenlijk best wel slecht om over zo'n resultaat een week te doen . Maar goed, het was mijn eerste grote project, en tot nog toe de enige. | |
Knoekie | woensdag 14 september 2005 @ 00:52 |
quote:Ik ben er net 2 weken ermee begonnen . Hier en daar wat tutorials gedaan. Maar soms lukt het gewoon niet. Doe jij dat dan voor werk? 3D maxen | |
thumper | woensdag 14 september 2005 @ 00:53 |
quote:Ja, en het is gewoon op een Dell D800 laptop (1,6MHz, 1GB RAM) Ik gebruik VRay als renderer, en ipv de 'Standard' materials gebruik ik 'VRayMat' als default materiaal. Dit in combinatie met de VRay verlichting geeft hele mooie sferen inderdaad. Globale settings (voor de liefhebber): Anti-aliasing: Mitchell-Netravali Indirect Illumination (GI): on Irradiance map: High Caustics: off (voor eindproductie on natuurlijk) | |
thumper | woensdag 14 september 2005 @ 00:57 |
quote:Wat ook enorm veel kracht vergt, is als je transparante materialen (glas bijvoorbeeld) hebt overlopen in een opaque materiaal ipv aansluitend of (wat ik altijd doe), een paar micrometers tussenruimte ertussen houden. Probeer het verschil maar eens uit | |
Rampestamper | woensdag 14 september 2005 @ 00:59 |
quote:Opaque? wat houdt dat in? Ik ben ook maar een n00b... | |
thumper | woensdag 14 september 2005 @ 01:01 |
quote:Niet-transparant Mijn tafelblad zweeft dus een paar micrometer van de voet, en hetzelfde geldt voor de groene vaas, die staat ook een fractie los van de tafel. | |
Knoekie | woensdag 14 september 2005 @ 01:03 |
Trouwens: http://www.chaosgroup.com/gallery/detail/?image=240 Wat een mooie dingen staan daarop | |
thumper | woensdag 14 september 2005 @ 01:04 |
Voor transparant op transparant hangt het ervan af wat je wilt bereiken. Als je bijvoorbeeld water in een glas wilt weergeven, dan moet er juist een (minimale) overlap zijn, omdat het water er anders niet realitisch uitziet -edit: dit bedoel ik: http://www.aversis.be/ext(...)d/page2_0018_big.jpg [ Bericht 14% gewijzigd door Sander op 19-09-2005 15:07:33 (Even resizen, zie de FAQ :)) ] | |
Rampestamper | woensdag 14 september 2005 @ 01:06 |
quote:Ik werk voor een klein interieurarchitecten bureautje, daar ben ik ooit begonnen als zaterdagbaantje om de tuin en het kantoor bij te houden. Dat is ondertussen zo'n zes jaar geleden. Nu werk ik al zo'n twee jaar op het bureau zelf zonder ook maar enige opleiding in die richting gedaan te hebben (ik heb mbo elektronica gedaan ), ik ben er als het ware gewoon ingerold . Nu maak ik powerpoint presentaties, maak ik AutoCAD tekeningen (óók al zelfstudie), houdt ik de computers bij en sinds kort behoort dus ook 3D tekenen ook tot mijn takenpakket. | |
thumper | woensdag 14 september 2005 @ 01:07 |
quote:Da's de maker van VRay | |
Rampestamper | woensdag 14 september 2005 @ 01:08 |
quote:Ah, nu snap ik hem, dus als ik opaque objecten ietwat laat zweven scheelt dat in de rendertijd? | |
thumper | woensdag 14 september 2005 @ 01:10 |
quote:Bij VRay iig wel | |
Rampestamper | woensdag 14 september 2005 @ 01:12 |
quote:Dan ga ik binnenkort maar eens proberen of het bij FinalRender ook werkt. | |
thumper | woensdag 14 september 2005 @ 01:13 |
quote:Suxes! Ik ga nu slapen | |
Rampestamper | woensdag 14 september 2005 @ 01:13 |
quote:Trusten! | |
Knoekie | woensdag 14 september 2005 @ 01:25 |
Wat voor tutorials heb jij dan allemaal gemaakt Rampestamper? | |
Rampestamper | woensdag 14 september 2005 @ 01:31 |
quote:Vooral de tutorials die bij 3d max meegeleverd zitten. Verder de tutorials van FinalRender en voor de rest zoek ik wel eens wat op als ik het nodig heb. | |
Knoekie | woensdag 14 september 2005 @ 01:34 |
quote:Ah, bij mij zitten die tutorials er niet in. Maar ff kijken of ze er op school bijstaan. | |
Rampestamper | woensdag 14 september 2005 @ 01:36 |
quote:Oh? wat heb jij voor versie dan (of moet ik dat niet vragen )? | |
Knoekie | woensdag 14 september 2005 @ 01:38 |
quote:6 | |
Rampestamper | woensdag 14 september 2005 @ 01:43 |
quote:Balen dat ze er niet bij zitten dan, ze zijn namelijk erg handig om het te leren omdat bijna elk aspect besproken wordt. Meestal als ik er niet uit kom is het eerste wat mijn muis doet richting help en dan tutorials gaan.Ik zou het echt niet zonder ze kunnen. | |
Knoekie | woensdag 14 september 2005 @ 01:44 |
quote:Op school zullen ze er wel bijzitten. Kopieer ik het wel als het kan. | |
Rampestamper | woensdag 14 september 2005 @ 01:45 |
quote:Volgens mij is het gewoon een help file (of meerdere dat weet ik niet) en die kun je volgens mij wel kopieren. Nu ga ik pitten, over 5 uurtje moet ik al weer op . | |
Knoekie | woensdag 14 september 2005 @ 01:48 |
quote:Ja ik ga ook Truste | |
SolidArt | woensdag 14 september 2005 @ 15:52 |
Hier wat WiP's en finals van me... Meestal spendeer ik weinig tijd aan het afmaken van dingen Zwembadje http://www.solidart.nl/Im(...)Contest22/06_wip.jpg "Nachtmerrie" niet afgemaakt. http://www.solidart.nl/Im(...)/kinderkamer05_2.jpg Sphere contestje: WiP: http://www.solidart.nl/Im(...)parel07_scanline.jpg Final: http://www.solidart.nl/Im(...)6/Contest26Final.jpg Zelfgemaakte kerstkaart voor 2004: http://www.solidart.nl/Im(...)/kerstboom09_1_5.jpg gesoept: http://www.solidart.nl/Im(...)oom09_1_5_soeped.jpg Lego: (geen leocad of prefabs) http://www.solidart.nl/Im(...)Contest29/Wip007.jpg Wire: http://www.solidart.nl/Im(...)st29/Wip001_wire.jpg "Behind Bars": http://www.solidart.nl/Im(...)ison/Behind_Bars.jpg [ Bericht 21% gewijzigd door Sander op 19-09-2005 15:08:16 (Even resizen, zie de FAQ :)) ] | |
shi | woensdag 14 september 2005 @ 17:32 |
ooit eens lang geleden gemaakt | |
thumper | woensdag 14 september 2005 @ 17:45 |
quote:Mooi! Hoe heb je die gemodeled? Poly-editing? | |
shi | woensdag 14 september 2005 @ 18:10 |
quote:yep, en gerenderd met een soort van light dome met 40 spotylights, want ik wist toen nog niet wat global illumination was en al helemaal niet hoe dat werkte, | |
pc-fr34k | woensdag 14 september 2005 @ 18:24 |
Woh, vet shi. ! . | |
menesis | woensdag 14 september 2005 @ 19:39 |
ondertussen weer wat verder met de vuurtoren van pagina 2: (in imageshack zelf moet je er nóg een keer op klikken!) Nu komt er nog een schip bij. Het is dus nagemaakt uit een boek. | |
Rampestamper | woensdag 14 september 2005 @ 20:08 |
quote:De schoorsteen lijkt te zweven, verder erg mooie scene. Uit welk boek maak je het na? | |
menesis | woensdag 14 september 2005 @ 20:25 |
'Grootvader is zeerover' heet het. Eenofander oud kinderboek, maar dit plaatje in het boek vond ik altijd al iets hebben (de boot ben ik nu mee bezig). Mijn ultieme goal is om alle scenes uit het boek na te maken en dan misschien ooit alles te animeren. Maar dat gaat vast jaren duren! en over die schoorsteen: thnx! ik ga m even moven | |
shi | woensdag 14 september 2005 @ 20:33 |
quote:damn! mooi gemaakt, erg gave textures | |
Knoekie | woensdag 14 september 2005 @ 20:40 |
Heb je die textures allemaal zelf gemaakt? | |
menesis | woensdag 14 september 2005 @ 21:01 |
het water is van scratch af zelf gemaakt. De vuurtoren is standaard max met wat extra's voor mooiere 'specular highlights' en het hout is helemaal standaard max, de rotsen is een combinatie van max met wat zelfgemaakt zeewier (al moet dat nog wat beter worden gemaakt). En aan alle materialen heb ik wat bumpmaps toegevoegd als ze dat niet hadden. De maan is een foto, de wolken zijn gemaakt met het fire effect en een stuk of 10 gizmo's... Verder is alles lekker simpel ge uvwmapped (unwrappen heb ik nooit gedaan ) | |
Zombine | woensdag 14 september 2005 @ 21:36 |
Mooie render tot nu toe menesis. Ik vind de maan er alleen een beetje uitsteken en trekt de volle aandacht. Het lokt het oog weg van de vuurtoren. en dat vind ik jammer. Ik zou, 1. de maan kleiner maken 2. hoger in de lucht ( dit lijkt net een opkomende zon, maar dan met een maan ) 3. Misschien een iets gelere kleur. Niet zo wit als hij nu is. Nou jah, zie maar wat je er mee doet. De rest ziet er erg goed uit. | |
shi | donderdag 15 september 2005 @ 17:54 |
quote:ik vond die maan juist erg mooi zo | |
thumper | maandag 19 september 2005 @ 09:21 |
Kickje Niemand meer? Nou, bij wijze van voorzet zal ik hier mijn 'default.max' file posten. Heb er de infamous teapot aan toegevoegd, en de scene is belicht met een HDRI image http://picserver.org/view_image.php/US9BH530Q69Y [ Bericht 11% gewijzigd door Sander op 19-09-2005 15:08:23 (Even resizen, zie de FAQ :)) ] | |
thumper | maandag 19 september 2005 @ 11:02 |
Nou, waar blijven jullie creaties? Heeft dan niemand dit weekend op [F10] -> [Render] geklikt? | |
noukster | maandag 19 september 2005 @ 13:58 |
Ik wil graag poppetjes maken (eigenlijk Anouk) weet iemand daar een goede tutorial voor? | |
Googolplexian | maandag 19 september 2005 @ 14:05 |
Gebruik Poser. http://apex.vtc.com/poser.php http://www.pugh.co.uk/Products/curious_labs/poser-6.htm | |
thumper | maandag 19 september 2005 @ 14:23 |
quote:Phew... In 3ds max figuren maken lijkt het me een flinke klus, zeker om de verhoudingen goed te krijgen. Ik zou in jou plaats gebruik maken van Poser, daar zitten goede figuren in, met goede textures, en hiermee zijn expressies, houdingen, etc. goed na te bootsen. Kleding zou ik vervolgens wél in 3ds maken, maar zou zo uit mijn hoofd niet weten hoe te beginnen... Ik heb even gegoogled, en dan zijn er (denk ik) wel goede tutorials voor te vinden. Mocht je geen goed vrouwfiguur vinden, ik kan je evt wel een (copyright-free) draadmodel doneren | |
thumper | maandag 19 september 2005 @ 14:51 |
Oh, en ik heb een (vrij goed) PDF document waarin stap voor staap een cartoon-achtig figuur wordt gemaakt. Dit is dus geen realistisch persoon (cartoonesque, dus volledig andere verhoudingen van lichaamsdelen), maar de handelingen zijn denk ik wel vrijwel hetzelfde. Heb alleen geen webspace waar ik hem kan zetten, dus wie interesse heeft laat maar weten | |
super-muffin | maandag 19 september 2005 @ 14:55 |
ik wel eigenlijk, mail staat in mn profiel geloof ik. | |
menesis | maandag 19 september 2005 @ 14:59 |
ik heb ook interesse! verhoog aapstaart gmail.com please dit is ook een héle goede character tutorial btw: http://67.15.36.49/ffa/tutorials/max/joanofarc/joanmenu.asp | |
menesis | maandag 19 september 2005 @ 15:00 |
quote:Moet je voor dat HDRI een plugin hebben ofzo, of hoe werkt dat? | |
Klonk | maandag 19 september 2005 @ 15:02 |
quote:ik heb hem als achtergrondje staan | |
skiczukie | maandag 19 september 2005 @ 15:03 |
Ik heb éen keer iets in 3D gemaakt omdat het moest om een competentie af te vinken. Ik vond er geen reet aan om te doen en heb me er ook niet meer mee bezig gehouden. Ik hou meer van het platte vlak. Een waterkraan. | |
thumper | maandag 19 september 2005 @ 15:17 |
Ok, ik zal vanavond de docs versturen | |
thumper | maandag 19 september 2005 @ 15:25 |
quote:Nee, als het goed is ondersteund 3ds max het standaard vanaf versie 6 Ikzelf gebruik VRay als renderer, en dan vul ik de parameters daar in. Het resultaat is dan echt verbazingwekkend... Hoe 3ds standaard renderer resultaten zijn weet ik niet Op http://www.deathfall.com/article.php?op=click&sid=3384 staat een HDRI tutorial (klik op de pagina op de link onder het introductieverhaal), met daaronder een post hoe je het vanaf max v6 kunt gebruiken. | |
thumper | maandag 19 september 2005 @ 15:50 |
Ik zie trouwens net dat de Splutterfish plugin voor bovenstaande tutorial gratis is! 14.gif | |
noukster | maandag 19 september 2005 @ 16:27 |
quote:Graag, thenoukster@gmail.com | |
Neohammer | maandag 19 september 2005 @ 21:04 |
Hier heb ik de afgelopen 5 weken aan gewerkt. In mijn vrije uurtjes wel te verstaan, want ik ben helaas nog helpdesk medewerker http://www.ewe-squad.com/(...)/10001/final1280.jpg (minder groot) http://www.ewe-squad.com/final2400.jpg (groot) Probleem bij groot werken: wat er in 640X480 goed uitziet, lijkt op 2400X1500 een stuk slechter.... En de rendertijden gaan ietwat omhoog. Ander probleem: dit is met experimentele nurbs software (plugins voor max) gemaakt, waardoor ik veel tijd kwijt was met bugs posten. Maar goed, alles gefixed, ik heb nu hoofdpijn, en wil 2 paracetamol en wat thee. Hoe dan ook, het was het wel waard. | |
thumper | maandag 19 september 2005 @ 23:04 |
quote:Dat ziet er goed uit! Mooie texturing! | |
Zombine | dinsdag 20 september 2005 @ 12:31 |
Nog een 3d werkje van mij: | |
thumper | dinsdag 20 september 2005 @ 13:23 |
quote:Dat heb je wel cool gedaan! Hoewel de render vrij korrelig is, vind ik je texturing erg mooi! | |
SHeqel | dinsdag 20 september 2005 @ 22:18 |
quote:goede tutorial eerste keer voor mij dat een character er een beetje realistisch uitziet | |
STORMSEEKER | dinsdag 20 september 2005 @ 22:27 |
“Strange Light” “Mooi Huis” Mja, er zitten nog wel wat foutjes in.. “Mathematica” Deze is nog lang niet af, ik ben er dus nog mee bezig. Er komen in ieder geval allemaal bomen bovenop en nog wat extra mensjes en verlichting (misschien een nacht en een dagversie) Jullie nog ideeen? (idee voor de vorm van dat steen ontstond overigens door een wiskundig simulatiemodel uit Mathcad waar ik een keer mee bezig was, vandaar de naam ) “Fog” Ik beschouw mezelf overigens totaal niet als een creatief figuur, maar vind het gewoon leuk om met 3D programma's te knoeien en dan met name met landschappen enzo. (ik vind plaatjes uploaden trouwens wel een heel gedoe zeg. Eerst een versie maken van <200 Kb anders mag 'ie niet op PicServer, vervolgens nog een Thumb maken breedte<550 voor FOK! en dan alles uploaden en dan al die speciale url/img-tags aanbrengen..pfff nog een wonder dat er zoveel plaatjes gepost worden, kan dat niet makkelijker??) [ Bericht 1% gewijzigd door STORMSEEKER op 20-09-2005 22:34:14 ] | |
Woutey | dinsdag 20 september 2005 @ 22:41 |
Eigenlijk meer het creatieve dan de uitmuntende 3d kwaliteiten. Maar heb geprobeerd iets te tekenen, dan in illustrator te maken, en in 3d studio max, 3d te maken. Ging eigenlijk vrij makkelijk alleen dat ik de illustrator export als autoCAD moest doen, omdat volgens 3dsm meer dan 255 tekens op een regel in de .AI file zat. | |
Woutey | dinsdag 20 september 2005 @ 22:43 |
ojah, er staat woutey trouwens | |
menesis | dinsdag 20 september 2005 @ 23:04 |
quote:Eehm, www.imageshack.us Niet groter dan 1Mb en gebruik de 'forum code for thumbnails 1' en dan hoeff je niet te resizen etc. (niet hotlinken! werkt niet, bovendien is een thumb 100x handiger) waar haal je die bomen vandaan btw?? Zien er mooi uit! work in progress: [ Bericht 7% gewijzigd door menesis op 20-09-2005 23:18:41 ] | |
thumper | woensdag 21 september 2005 @ 08:17 |
quote:Pakkend sfeertje! Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat Klein puntje: Het lijkt nu of de zee aan het eind 'ophoudt' Nou weet ik ook wel dat ze dat 300 jaar geleden nog dachten, dus wat dat betreft is je image wel authentiek Maar misschien kun je een lichte mist of nevel creeren aan het einde van je zee-plane, om de overgang minder scherp te maken? | |
thumper | woensdag 21 september 2005 @ 10:42 |
Weet iemand trouwens hoe ik in 3ds max een realistische menselijke huid kan nabootsen? | |
SolidArt | woensdag 21 september 2005 @ 11:16 |
Kijk hier eens Thumper: http://67.15.36.49/team/Tutorials/human_skin/human_skin.asp | |
thumper | woensdag 21 september 2005 @ 11:51 |
quote:Nuttig! Thanks! | |
STORMSEEKER | woensdag 21 september 2005 @ 18:38 |
quote:Vue heeft er zelf al wat (bv. plaatje 1) en andere bomen (zoals mooie palmen e.d. zoals in 4e plaat) komen van XFrog. XFrog maakt mooie dingen! | |
Great_Expectations | woensdag 21 september 2005 @ 19:35 |
Vier of vijf jaar geleden gemaakt met Povray: Grappig dat je nu toch de "ouderdom" kunt zien, want ik moest destijds verschrikkelijk worstelen om een realistische kaarsvlam te krijgen. . En lang dat het renderen duurde! En ik probeer nu (na een paar jaar niets met 3D te hebben gedaan) de draad weer een beetje op te pakken met Blender. . | |
FlyingFox | woensdag 21 september 2005 @ 20:26 |
't Stelt niks voor. | |
menesis | woensdag 21 september 2005 @ 20:30 |
wel spacend! ga je m nog texturen? | |
FlyingFox | woensdag 21 september 2005 @ 20:35 |
quote:Daar ben ik niet zo'n kei in. Ik kan alleen greeble modifiers op boxen gooien waarvan de normals geflipt zijn en daar 6 omni's in plaatsen die allemaal een atmospreric effect hebben. Dat kan ik wel. Maar textures... | |
AlwinBc | woensdag 21 september 2005 @ 23:49 |
Laatste testjes : Fur! Haar is goed te animeren ook!: http://home.tiscali.nl/alwin/school/hairbox.avi En nog 2 animaties, ook pure testrenders: Explosie ( 4 mb ) http://home.tiscali.nl/alwin/school/testexplosie.avi Onderwater test ( 1 mb ) http://home.tiscali.nl/alwin/school/onderwater.avi AlwinB© [ Bericht 15% gewijzigd door AlwinBc op 22-09-2005 00:13:43 ] | |
Cassius | donderdag 22 september 2005 @ 00:11 |
Tvp, zodra mijn pc weer werkt zal ik ook een paar prutzels posten Die fur is overigens goed gelukt zeg | |
thumper | donderdag 22 september 2005 @ 09:29 |
Hoe maak je dat haar eigenlijk? En nog belangrijker, hoe animeer je het vervolgens? Heb je hier een bepaalde plugin voor gebruikt? Ziet er overtuigend uit! | |
Rampestamper | donderdag 22 september 2005 @ 12:34 |
quote:Shag:hair schijnt goed te zijn voor haar en ook voor bijvoorbeeld gras. Ik heb er echter nog nooit mee gewerkt. | |
ssebass | donderdag 22 september 2005 @ 12:50 |
quote:Wow waarmee is dit gemaakt dan? | |
Speedski | donderdag 22 september 2005 @ 13:02 |
Wauw ... staan echt mooie dingen tussen zeg Kon ik dat maar .... ow ja ... en had ik maar 3dmax | |
_moder8or_ | donderdag 22 september 2005 @ 14:48 |
quote:Wat een sfeer | |
Rampestamper | donderdag 22 september 2005 @ 14:54 |
quote:Vooral het volume light effect in de toren is erg goed gelukt. Hulde! Work in Progres... Ik zou allang tevreden zijn Wat ga je nog veranderen dan? | |
AlwinBc | donderdag 22 september 2005 @ 16:18 |
quote:Vergeet shaghair, onhandig, rommelig, langzaam en minder mooi. Gewoon de Hair & Fur modifier gebruiken in 3ds 7.5 Zet de "life" settings aan, gooi er wat wind tegenaan en renderen maar! Zo simpel en het resultaat is verbluffend. AlwinBc | |
Zombine | donderdag 22 september 2005 @ 18:49 |
quote:Met lightwave! | |
SHERMAN | donderdag 22 september 2005 @ 19:01 |
quote:Bezwaar als ik ze als wallpaper gebruikt? | |
menesis | donderdag 22 september 2005 @ 19:16 |
quote:nou ondertussen is er wat beweging in gekomen. Alleen stond alles íets te snel afgesteld kies maar: Xvid - 478Kb totaal Flash 8 - 700Kbps dat duurde 2,5 uur om te renderen :S binnenkort ga ik verder (beter water, de boot moet bewegen en hij moet een golvend spoor achterlaten en het mannetje moet heen en weer gaan op zn schommelstoel) | |
menesis | donderdag 22 september 2005 @ 19:20 |
quote:dat water is echt heel relaxt! Nu nog zo'n clown fish erin en het is geheel overtuigend! | |
Rampestamper | donderdag 22 september 2005 @ 19:41 |
quote:Ik ben zeer benieuwd! | |
SureZal | donderdag 22 september 2005 @ 19:58 |
jezus, vette shit hier mensen. | |
Smart-Einstein | donderdag 22 september 2005 @ 21:46 |
Mijn eerste 3D creatie... even later in diezelfde kelder: toch leuk, voor een beginner... (ik word ontmoedigd door die veeeeel te mooie creaties van anderen hier ) gebruik 3dmax6 btw | |
Superheld | donderdag 22 september 2005 @ 22:22 |
Damn vette dingen hier. Als ik ooit weer tijd heb ga ik ook maar eens aan de slag | |
Neohammer | vrijdag 23 september 2005 @ 00:33 |
Ik zou een paar dagen rust nemen, maar vanavond toch weer begonnen. | |
Neohammer | vrijdag 23 september 2005 @ 00:42 |
Deze wil ik eigenlijk ook wel laten zien: http://www.clawhammer.nl/ewe2/index.html Misschien maak ik em als site nog een keer af. | |
menesis | vrijdag 23 september 2005 @ 19:12 |
update: flash 8, 700kbps Het water klopt nu wat beter en het bootje laat een spoor achter in het water (dankzij Reactor). De render zelf is van wat lagere kwaliteit (no shadows, bijna geen reflecties, allen de boot en maan etc) omdat het anders zo lang duurt om te renderen. Maar ik ga toch het water nog aanpakken want het kan nog wel mooier denk ik (met meerdere wave modifiers en wat noise) edit: en nog een update van de scene zelf. *klik [ Bericht 16% gewijzigd door menesis op 24-09-2005 14:55:43 ] | |
kaspermols282 | zondag 25 september 2005 @ 11:45 |
waar download je die software? | |
kaspermols282 | zondag 25 september 2005 @ 11:59 |
al gevonden | |
super-muffin | zondag 25 september 2005 @ 12:19 |
quote:Dat ijsklontje is kick | |
ScienceFriction | zondag 25 september 2005 @ 16:28 |
Een paar jaar geleden gemodelleerd met Poser 4 en textures, camera's en belichting in Bryce 5. Ik doe tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar 2D, omdat Poser het al lange tijd niet meer doet en Bryce ben ik kwijt... | |
menesis | zondag 25 september 2005 @ 18:28 |
Ik neem aan dat je dat niet zelf hebt gemodelleerd? Ziet er iig erg gelikt uit | |
ScienceFriction | zondag 25 september 2005 @ 18:37 |
quote:Ik heb ze wel zelf gemodelleerd in Poser (het heet ten slotte ook "Poser ). De standaard poses in Poser zijn zo belabberd dat je er weinig aan hebt. Het kost veel tijd, maar dan heb je ook wel wat. Ik ben met name uitgegaan van wat Street Fighter promo-materiaal. Tevens heb ik zelf ik de kamer wat zitten trappen om te kijken hoe alles ongeveer moet zitten. | |
menesis | zondag 25 september 2005 @ 19:17 |
aha! ik dacht altijd dat dat programma slechts uit presets bestond die je in een houding kon plaatsen ofzo in dat geval: heel mooi werk! nog een wipje van mijn kant: | |
thumper | zondag 25 september 2005 @ 20:31 |
quote:Dat ziet er al héél mooi uit! De sfeer is goed, en de overgang zee-hemel is ook prima! | |
Uddel | maandag 26 september 2005 @ 11:22 |
tvp.. dit wil ik ook leren.. | |
Rampestamper | maandag 26 september 2005 @ 11:36 |
quote:Als je nog eens een keertje tijd over hebt hè... Zou je hem dan ook eens op 1280*800 kunnen renderen? Dat past mooier op het bureaublad van mijn laptop namelijk . | |
SolidArt | maandag 26 september 2005 @ 15:02 |
lol, hij is 1280x720.. dan plaats je er zelf toch 2 zwarte balkjes van beide 40pixels bij.. | |
menesis | maandag 26 september 2005 @ 15:07 |
quote:Ik zat er stiekem over te denken om de final animatie zelf in HD formaat te renderen! (720i dan, dat komt overeen met 1280x720) Alleen gaat dat renderen iets te lang duren op mn laptop (2ghz desktop pentium4) dus daar moet ik nog even een oplossing voor vinden. Maar eerst moet er nog eea worden geanimeerd Ik render straks wel even ééntje op 1600x1200. Of wil men nog hoger!? edit: als je kleiner wilt pak je de schaar of scaler maar [ Bericht 7% gewijzigd door menesis op 26-09-2005 15:54:48 ] | |
menesis | maandag 26 september 2005 @ 15:57 |
quote:dan kun je beter even kijken naar de tutorials in de OP van dit topic op tweakers. Van alleen kijken leer je het niet | |
Googolplexian | dinsdag 27 september 2005 @ 15:29 |
MEGA-cross-topic en mijn excuus daarvoor... maar hoe moet ik jullie 3D-krachtpatsers anders vinden... Graag even jullie aandacht voor het volgende: Animo check : FOK! Strip-Project! We zoeken dus mensen die mee willen werken aan de Fok-strip en samen een 3D wereld creëren t.b.v. de achtergronden in de strip. Hier gaat nogal wat tijd in zitten en dat beseffen we ons wel degelijk maar het heeft geen deadline en je mag in teams werken. Zie het dus als een hobby-project (nou hoef je je nooit meer af te vragen: "wat zal ik eens gaan modellen". Meet us at the link mentioned above | |
Zombine | dinsdag 27 september 2005 @ 22:30 |
quote:Hij wordt steeds beter, de maan is ook al stukken beter ( met dat blauwe verloopje erin ). Pas op voor de lens flares! | |
menesis | dinsdag 27 september 2005 @ 22:34 |
ja I know, het moet wel subtiel blijven. Maar bij Nemo had de vuurtoren ook een sterke flare dus dat rechtvaardigt het weer om mijn scene ook te gebruiken Ondertussen heb ik hem al wat midner gemaakt en ook die lichtbundel is wat minder nu. De scene zelf is nu wel af (op mijn computer), nu ga ik de boel animeren! | |
STORMSEEKER | dinsdag 27 september 2005 @ 23:09 |
Mijn eerste plaatje via Imageshack, jawel | |
noukster | vrijdag 30 september 2005 @ 21:13 |
Mijn aller aller aller eerste 3d creatie | |
ETA | zaterdag 1 oktober 2005 @ 15:52 |
Stukke oud werk: | |
STORMSEEKER | zondag 2 oktober 2005 @ 14:06 |
Na ''slechts'' 8 uur renderen: Reacties zijn welkom | |
Knoekie | zondag 2 oktober 2005 @ 15:07 |
quote:Mooi | |
Googolplexian | zondag 2 oktober 2005 @ 16:04 |
quote:Mooi, maar ik vind de randen van zowat alle vierkante objecten iets té vierkant. Kan je ze Chamferen (3DS)? Als je daar toch mee bezig bent is het wel een idee om de oppervlakten (naast de bump map) een beetje onregelmatigheid te geven. Gewoon wat polygons en vertices naar binnen en naar buiten trekken. Verder: mooie texture op de vazen strak! De deur glimt iets teveel imo, maar dat kan met opzet gedaan zijn en dus smaak | |
STORMSEEKER | zondag 2 oktober 2005 @ 19:12 |
quote:Daar zit wel wat in Ik zal eens kijken wat ik daar aan kan doen. quote:Euhm.. Het is geen 3DsMax, sterker nog, geen 1 object hier komt uit 3Ds, maar alle zijn gemaakt in Vue. Ik kan dan ook niet geheel volgen wat je bedoelt met: ''de oppervlakten naast de bump map''. (ik gok dat het typisch iets van 3Ds is. ) quote:Haha bedankt Het was hout, maar ik heb er een egale kleur doorheen gemixt met wat extra effecten enzo. Dat die deur glimt zie ik eigenlijk nu pas, maar het hout heeft niet echt een hoge highlight, dus ik denk dat het gewoon komt door de lamp ernaast. | |
menesis | maandag 3 oktober 2005 @ 11:22 |
Hier nog een kleine animatie update van de vuurtoren scene flash 8 video | |
SolidArt | maandag 3 oktober 2005 @ 11:52 |
quote:8 uur ??! omfg welke render gebruik je dan? en de textures zijn wel erg standaard he :p | |
STORMSEEKER | maandag 3 oktober 2005 @ 12:19 |
quote:Ja? Zijn ze erg standaard? kan best hoor, ik heb er een aantal van internet en zo. 8 Uur valt nog mee. Ik render met Vue (heeft niets met 3DS te maken) en het gekste tot nu toe was 52 uur (!!). Gelukkig kan ik de render opslaan en op een ander moment verder renderen, dus als ik even niets te doen heb zet ik hem op renderen. | |
#ANONIEM | maandag 3 oktober 2005 @ 13:42 |
Ik spam m ff hier: [3d Max] Tunneling Project! [AnimoCheck] Doet allen mee | |
menesis | maandag 3 oktober 2005 @ 14:33 |
quote:8 uur is idd wel erg veel voor zoiets. Je zou zelfs de standaard max scanline render kunnen gebruiken met een skylight of de gratis plugin e-light | |
STORMSEEKER | maandag 3 oktober 2005 @ 14:35 |
quote:Zoals reeds opgemerkt is dit geen 3dsMax scene en ik kan het ook niet exporteren naar 3DS. Dus kan ik het er ook niet in renderen en dus heb ik niets aan plug-ins. | |
menesis | maandag 3 oktober 2005 @ 14:41 |
ok, te snel gelezen | |
noutie | maandag 3 oktober 2005 @ 15:15 |
menesis, jou plaatje doet me heel erg denken aan een kinderboek dat ik heb: Victor bouwt een brug. Daar woonde ook een knakker op zo'n eilandje, in zijn eentje (tot 'ie een brug bouwt dus). | |
menesis | maandag 3 oktober 2005 @ 16:03 |
haha cool! Het komt wel uit een ander kinderboek! (zie onderaan pag 3) uit ong. 1977, getekend en bedacht door Jan Lööf (en daarna vertaald naar Nederlands ) | |
SHeqel | donderdag 13 oktober 2005 @ 23:07 |
maar weer eens begonnen met 3ds max architectuur.. nu ik toch Bouwkunde 1e jaar doe . maar (3ds max doe ik gewoon als hobby, niet voor school) WIP versie 1 dit wordt een fictief hoogste gebouw van de wereld, ruim 900 meter hoog (nog wat hoger als de in aanbouw zijne Burj Dubai). linksonder staat een winkelcentrum met een hotel erbovenop. rechts kantoren. Graag tips over verdere invulling van dit gebiedje dat grasveld bijvoorbeeld is veel te gigantisch groot . | |
Rampestamper | vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:23 |
Strak ontwerp, alleen zijn de onderste 4 niveau's dan weer iets te scherp gehoekt naar mijn smaak. Ik zou van een deel van het grasveld een park maken. Je weet wel. Boompjes, vijviers, picknick, plekken enzovoorts. Is het grote blauwgrijze vlak eromheen water? Zo ja, jachthaven toevoegen (wel een hoop werk). Op het grote plein rechtsonder zou ik een dikke fontein plaatsen. Zomaar wat hersenscheten van mij hoor. Je moet het uiteindelijk toch naar eigen smaak inrichten. | |
MaxiTitan | vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:21 |
Zo mijn aller eerste 3D creatie, 100% procent van eigen bodem en in night-setting. Het dekbed is het enige dat ik irl niet heb (dus een met het MaxiTitan logo erop)... Hij is nog niet af (of eerder, ik ben nog niet tevreden), ik ben van plan om net als mstx mijn hele kamer na te modellen. Ik heb de smaak tepakken , maar eerst even slapen in de echte. | |
Rampestamper | vrijdag 21 oktober 2005 @ 09:12 |
quote:Mooi gedaan, al heb ik het idee dat je kussen nogal plat is, maar dat kan natuurlijk ook echt zo zijn. quote:Dat ben ik ook van plan ja. Aangezien mijn kamer ooit eens ergens verbouwd gaat worden is dit wel handig experimenteren met kleuren en indelingen enzo, dat scheelt een hoop verf en tijd . Alhoewel er natuurlijk best wel tijd in het modelen gaat zitten.. Nou ja, dan doe ik het in ieder geval voor de lol . | |
STORMSEEKER | zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:46 |
Tempel in een bos, je weet wel, the usual. | |
STORMSEEKER | zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:54 |
idiotforaliving | dinsdag 25 oktober 2005 @ 22:45 |
Mijn huidige WIP, ben een tutorial aan het volgen en dit is het resultaat van een uurtje of 10 werk. Comment en critics welkom overigens. | |
menesis | dinsdag 25 oktober 2005 @ 23:06 |
quote:Hmm, ik heb anders nooit een tempel in een bos gemaakt maar hoe koom je aan al die flora en founa? zelf gemodelleerd? | |
SolidArt | woensdag 26 oktober 2005 @ 15:04 |
Het zal wel een Vue productie zijn. Dat pakket beschikt over een groot aantal prefabs, waaronder veel planten en bomen. | |
super-muffin | woensdag 26 oktober 2005 @ 15:30 |
quote:Ik zou de bomen niet OP het pad zetten, maar er naast | |
STORMSEEKER | zondag 30 oktober 2005 @ 23:21 |
Doe maar wat commentaar hoor,...als je het kan missen.. | |
FuifDuif | zondag 30 oktober 2005 @ 23:32 |
Dat ziet er allemaal erg mooi uit mensen! Ik heb een poosje geleden nogal eens wat geëxperimenteerd met Lightwave 3D. Dat ging me best wel goed af. Maar het punt met Lightwave 3D is, is dat het voor mijn gevoel te zwaar is. Het werkt ook helemaal in een eigen GUI systeem. Bijna alsof het oorspronkelijk niet voor Windows is bedoeld en dat het via een soort port werkt. Nu ik dit weer zie raak ik weer helemaal enthousiast en ben van plan om binnenkort met 3D Studio Max te gaan beginnen. | |
FuifDuif | zondag 30 oktober 2005 @ 23:40 |
Hoe komen jullie trouwens aan jullie 3D programma's, legaal of... ? | |
FuifDuif | zondag 30 oktober 2005 @ 23:43 |
quote:Niet creatief?!?!? Man, je maakt prachtige dingen! | |
menesis | zondag 30 oktober 2005 @ 23:59 |
quote:Ziet er goed uit! Alleen is het wel ongeveer zwembad water he. Ik vind ook het zonlicht te blauw. Je zou verwachten dat de stenen (vooral dat schuine pad omhoog) een warmere kleur zouden hebben. Verder | |
menesis | maandag 31 oktober 2005 @ 00:00 |
quote:Ja ik weet niet of je student bent, maar voor 3dmax bestaan studentenlicensies en dan kost het nog maar een fractie van het echte bedrag. Je mag je creaties alleen niet verkopen voor geld, maar dat ben ik 'voorlopig' toch niet van plan | |
FuifDuif | maandag 31 oktober 2005 @ 00:01 |
Ik ben inmiddels de trial van Autdesk 3ds Max 8 aan het downloaden. Ik neem aan dat dat de opvolger is van 3D Studio Max (gezien de interface zoals ik daar een plaatje van zag op de website). De naam is kennelijk ietwat veranderd. | |
FuifDuif | maandag 31 oktober 2005 @ 19:58 |
Ik heb de trial van versie 8 gedownload en geïnstalleerd, maar nu krijg ik een DLL-fout: AcGe16.dll. Ik heb gezocht op internet en ik zag dat het vaker voorkomt, maar nergens heb ik een oplossing gelezen. Weet iemand hier toevallig er iets meer over? | |
FuifDuif | maandag 31 oktober 2005 @ 20:04 |
Laat maar, het werkt al, ik heb de oplossing gevonden . | |
thumper | dinsdag 1 november 2005 @ 10:48 |
quote:En wat is de oplossing? | |
FuifDuif | dinsdag 1 november 2005 @ 15:11 |
quote:Ik heb het gevonden via de Autodesk website. Soms gaat het kennelijk bij de installatie fout en worden er paden niet goed gezet. In de omgevingsveriabelen (onder Deze Computer) moest ik handmatig het pad naar de Autodesk Shared zetten, waar de benodigde DLL's in staan gelokaliseerd . | |
VeerMans | dinsdag 1 november 2005 @ 15:31 |
quote:Je hebt hetzelfde bed als ik | |
MaxiTitan | dinsdag 1 november 2005 @ 15:48 |
quote: Ik heb ook nog een boekenkast en een bureau (met ladenblok) uit dezelfde serie (van morris meubel toen). Die komen ook nog aan de beurt... | |
FuifDuif | dinsdag 1 november 2005 @ 20:10 |
Mijn allereerste 3D Studio Max creatie: . Toegepaste technieken: Standaard primitives: - Box - Plane Mapping: - Drie textures: vloer, kruisvoet van steen en houten kruis - Bumpmaps: vloer, kruisvoet en kruis Belichting: Omni | |
FuifDuif | dinsdag 1 november 2005 @ 20:14 |
Ik zie nu trouwens dat de schadow niet helemaal goed gaat. Zie de rechterkant van het voetstuk waar de 'bevel' achteraan in de hoek geen schaduw laat zien . | |
menesis | dinsdag 1 november 2005 @ 20:21 |
ga naar de parameters van je lamp en maak het getalletje bij 'bias' kleiner en map size misschien groter (als je een shadow map gebruikt). Anders moet je hem FF op raytrace zetten. Dan duurt het renderen alleen wel een stuk langer. | |
FuifDuif | dinsdag 1 november 2005 @ 22:20 |
Thanks! Maar niet slecht voor een eerste creatie, of wel ? | |
FuifDuif | dinsdag 1 november 2005 @ 22:26 |
Yeps, het werkt, zie het nieuwe resultaat met de juiste belichting: | |
menesis | dinsdag 1 november 2005 @ 22:38 |
quote:Nee zeker niet! Toen ik voor het eerst max draaide kwam ik geloof ik niet verder dan een box of misschien wel een theepot maar ik was dan ook 14 ow en verder moet je maar eens voor de gein hier kijken. Of juist niet want de moed kan je in de schoenen zinken | |
FuifDuif | dinsdag 1 november 2005 @ 22:51 |
quote:Ja, ik heb inderdaad wat gesjoemeld met mijn zucht naar bevestiging . Ik heb inderdaad eens gewerkt met Lightwave (jaar of twee geleden) waar ik best al wel ver mee ben gekomen. Wat betreft de functionaliteit en de naamgeving is er niet zo heel veel verschil tussen beide, dus ik kon redelijk makkelijk beginnen met 3D Studio Max. Ik zal de link even bekijken . | |
FuifDuif | dinsdag 1 november 2005 @ 22:57 |
Wow wat een prachtige creaties achter die link, menesis. Mijn moed zakt mij absoluut niet in de schoenen! Integendeel, het is juist prikkelend . Maar sowieso vind ik het prachtig om het werk van anderen te bekijken. Zoiets vind ik bijvoorbeeld ook erg mooi: | |
menesis | dinsdag 1 november 2005 @ 23:10 |
Die link (CGtalk) is trouwens het grootste CG forum op internet. Als je eerst naar home gaat zie je dat er heel veel andere subforums zijn. De sectie met finished animations is ook heel erg de moeite waard (en dan vooral die met 4 of 4 sterren natuurlijk). Verder is er nog een soort hoofdsite, enjoy! [ Bericht 4% gewijzigd door menesis op 01-11-2005 23:12:09 (foutje!) ] | |
menesis | donderdag 3 november 2005 @ 12:41 |
de vuurtoren is nu wel af denk ik, dan kan ik weer eens aan wat nieuws beginnen [ Bericht 14% gewijzigd door menesis op 03-11-2005 13:20:47 ] | |
Knoekie | donderdag 3 november 2005 @ 13:24 |
quote:Mooi Kan je hem ook eens van de andere kant laten zien? | |
menesis | donderdag 3 november 2005 @ 14:00 |
haha kan wel; alleen ziet ie er dan niet zo mooi uit | |
FuifDuif | donderdag 3 november 2005 @ 17:12 |
Heel mooi, menesis. Heb je die achtergrond ook zelf gemaakt (ik neem aan dat dat een 2D background plaatje is)? | |
DarkManta | donderdag 3 november 2005 @ 20:01 |
Mooi allemaal jammer dat ik weinig tijd heb om met mijn 3d projecten bezig te houden. | |
Knoekie | donderdag 3 november 2005 @ 20:04 |
quote: | |
menesis | donderdag 3 november 2005 @ 21:31 |
quote:Nee, de achtergrond bestaat uit een gradient van groenig naar diepdonkerblauw. In het donkerblauwe deel zit een bitmap met wat sterren. Verder is er nog een 'plane' waar die 2 kometen als texture op zitten en de maan is ook op die manier gedaan. En als laatste heb ik de wolken erbij gedaan via fire effect. Alleen de kleuren dus aangepast, anders stond de lucht in de fik . Verder zit er nog een layertje met wat groene fog, vlak boven het water | |
DarkManta | donderdag 3 november 2005 @ 22:44 |
Een probeerseltje met Bryce en Poser... | |
FuifDuif | vrijdag 4 november 2005 @ 04:18 |
quote:Super hoor! Om eerlijk te zijn vind ik dat je niet veel onder doet voor de creaties op die link die je gaf. Ik vind het zeer professioneel wat je gemaakt hebt! Ik ben op het moment aan het experimenteren met licht. Maar ik vraag mij af: wat is nu het beste voor zon-/maanlicht? Gewoon de skylight component? | |
menesis | vrijdag 4 november 2005 @ 09:04 |
Nou het 'probleem' is dat ik alleen de standaard max scanline render ken. Als je echt een fotorealistische afbeelding wilt maken moet je Vray of Mental Ray (of Maxwell!) gebruiken. Maar hoe ík het met de standaard max ding zou doen: een direct (target) light die het zon/maanlicht moet voorstellen en daarnaast nog een skylight, vooral bij zonlicht. Die geef je een wat blauwe kleur en het targetlight geef je een wat gelige kleur (zonlicht) of wit (maan). Alle kleuren in kleine mate Als alternatief voor skylight gebruik ik trouwens de gratis plugin e-light. Het enige wat die doet is heel veel spotlights rondom je scene zetten met elk een klein beetje schaduw, zodat je hetzelfde effect krijgt als skylight. E-light vind ik alleen beter controleerbaar. ow ja, en mijn creatie is nu ook op CGtalk geplaatst [ Bericht 3% gewijzigd door menesis op 04-11-2005 09:11:27 ] | |
menesis | vrijdag 4 november 2005 @ 10:04 |
hmm nu 3 [ Bericht 30% gewijzigd door menesis op 05-11-2005 13:39:00 ] | |
Pizza_Shooter | zaterdag 5 november 2005 @ 12:57 |
Eggplant. Gemaakt met Anim8or, das freeware. | |
FuifDuif | zaterdag 5 november 2005 @ 14:29 |
Edit: Laat maar, ik heb het al . | |
Hymn | zaterdag 5 november 2005 @ 19:24 |
quote:E-light is verrekte handig als je geen uitgebreide shaders hebt, als je dat wel hebt mag je stervens lang wachten op een render En de scanline render kan zonder problemen fotorealistische dingen maken hoor, je moet alleen veel meer verstand van alle aspecten hebben dan de standaard 'ik-ros-op-de-GI-knop-en-klaar-ben-ik' renderers zoals vray en mentalray. Vooral bij de nummer 100000000000000000 render van een auto's en dat soort pruttel, brr | |
FuifDuif | zaterdag 5 november 2005 @ 19:33 |
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet bepaald warm loop van een auto render. Die zie je echt veel, maar ik vind er niets aan. Geef mij maar mooie scenery renders, zoals die van menesis . Ik ben momenteel trouwens al best wel ver met mijzelf eigen te maken in 3DS Max. Ik kan al aardig met mappings (zoals reflectie) overweg en ook het experimenteren met licht levert leuke dingen op. Op het moment ben ik bezig met het toepassen van modificatie op objecten. Echt handig zeg dat ze als het ware worden toegevoegd aan het object. Zo verpruts je niet je object zelf, maar enkel de weergave ervan en kun je altijd weer eenvoudig terug naar het basismodel. | |
Electro-Worm | zaterdag 5 november 2005 @ 20:33 |
Ik heb Bryce 5. Wel vet programmatje maar kan geen plaatjes maken.. als ik dan bezig ben gaat het weer ms en moet ik weer helemaal overnieuw beginnen ofzo | |
pc-fr34k | zaterdag 5 november 2005 @ 23:09 |
Mwah, bryce is dna ook alleen voor wat vaste vormen en voor omgevingen enzo. Leuk programma, meer niet imo. | |
menesis | maandag 7 november 2005 @ 21:55 |
met een sneeuw-op-bergen tutorialtje begonnen en daarmee een beetje verder gegaan: De tutorial is in 1 minuut te volgen en geeft best leuk resultaat | |
Zwoerd | dinsdag 8 november 2005 @ 14:28 |
Dit wil ik ook kunnen , wat zijn nu echt de goede tuturials om mee te beginnen?? | |
Maisnon | dinsdag 8 november 2005 @ 17:39 |
http://www.planetside.co.uk/terragen/ veel plezier | |
kaspermols282 | dinsdag 8 november 2005 @ 18:37 |
uuh wat kan je met terragen op bergen en water maken na? | |
menesis | dinsdag 8 november 2005 @ 19:15 |
quote:één post boven je staat een link naar een tutorial! En nee, die bergen zijn niet met terragen gemaakt maar met 3d studio max. | |
menesis | dinsdag 8 november 2005 @ 19:18 |
quote:EEhm, een zeer tegenstrijdige zin! Het is wel een vet programma, maar het gaat telkens mis... | |
Maisnon | dinsdag 8 november 2005 @ 19:54 |
Nja maar ik draagde Terragen aan als makkelijk alternatief omdat dat een vrij makkelijk programma is en je er mooie bergen enzo mee kan maken | |
CecilBDemented | dinsdag 8 november 2005 @ 23:21 |
ben nu bezig met maya zeven en learning maya 7 boek. gaat lekker binnen kort post ik wat plaatjes. | |
STORMSEEKER | woensdag 9 november 2005 @ 14:27 |
Dit heb ik ff vlug gemaakt met Vue | |
Steef-N | woensdag 23 november 2005 @ 14:39 |
voor een opdracht op school heb ik deze render gemaakt, het is een zelf ontworpen navigatiesysteem voor toeristen. | |
AlwinBc | maandag 28 november 2005 @ 16:38 |
Een enemy/character voor in me game: Hij is zo geworden door zijn slaapplekje: AlwinBc | |
pc-fr34k | maandag 28 november 2005 @ 16:53 |
Oeh vet, keep us posted about the game! | |
kaspermols282 | maandag 28 november 2005 @ 16:54 |
quote:Ben je bezig met een game? |