JIM DANST
Jim bleek dus opeens een stijldans-wonder te zijn, in het programma dancing with the stars..
Hoe ben je nou bij dat stijldansen gekomen?
'Eerst hebben ze me gevraagt, omdat ze een jonge jongen in het programma wilden. Toen heb ik nee gezegt, haha. Dansen is toch niets voor mij! Maar toen zag ik op een bruiloft mensen stijldansen en ik dacht: dat moet ik ook kunnen.'
Stijldansen hoort bij je opvoeding, zeggen ze..
'En ik heb vroeger ook wel gedaan, toen ik 13 was. Echt bij een dansschool, een jaar of zo. Dat was in de begintijd van het uitgaan en m'n klasgenoten gingen ook. Maar goed, toen vond ik het dus niks. Mijn danspatner Julie heeft me pas geleerd dat het ook leuk kan zijn!'
En wat vindt nu dan leuk aan het stijldansen?
'Het is echt geweldig! Ik ben erachter gekomen dat je ook echt communiceren door het dansen: je moet lachen naar elkaar en van alles uitbeelden. Er zit zoveel gevoel in dansen en dat moet je ook voelen, anders weet je dat niet. Julie heeft het me zo goed geleerd dat ik me er goed bij voel en ervan kan genieten.'
Hoeveel uren heb je getraind voor dancing with the stars?
'Zo'n 15 tot 20 uur per week, we oefenen elke dag 3 of 4 uur. Of ik mezelf nu een danser vind? Nee, absoluut niet. Ik vind mezelf ook helemaal niet zo goed. Maar ik hoop wel heel erd dat ik de finale haal!'
(uitlegje: toen we Jim spraken voor dit verhaal, was nog voor afgelopen zaterdag. Inmiddels weet jij of hij de finale die aanstaande zaterdag is, heeft gehaald)
JIM MUSICALT
Oke, 'musicallen' is toch geen woord. Maar toch: Jim gaat ook een hoofdrol in de musical Grease spelen!
Hoe kom je nu opeens in een musical terecht?
'Na de 1e uitzending van dancing with the stars belden ze me met de vraag of ik auditie wilde doen. Dat heb ik dus gedaan en daarna hoorde ik gelijk dat ik de rol had! Cool he? We beginnen volgend jaar augustus met repenteren en ik oktober moet grease gaan draaien.'
Had je jezelf ooit in een musical zien staan?
'Eigenlijk wel ja! Niet dat ik nu heel erg die kant op ga of zo.. Ik wil gewoon wat nieuwe dingen doen, en daar is dancing with the stars ook een voorbeeld van. Dat zijn gewoon heel leuke uitstapjes naast mijn zangcarierre, haha.'
Dat wordt dus zingen, dansen en acteren..
'Klopt! Ik ga heel veel zanglessen nemen, want dat wordt een belangrijk deel. Ik weet nu dat ik het dansen snel oppik, dus dat scheelt. En acteren.. Ik heb al wel audities gedaan en ik hoor van mensen dat ik dat heel natuurlijk doe.'
Daar heb je het minst ervaring in, he?
'Ja: ik heb alleen ooit een gastrol gespeeld in baantjer. Maar ik heb vorig jaar ook De Wonderlijke Efteling Show gedaan, dat was ook een soort musical. Al hield dansen op bij (zingend): Mijn rechterhand is blij/Mijn linkerhand is blij/Ik steek ze in de lucht/en schud ze allebei. Daar kun je je vast wel iets bij voorstellen, hahaha!'
JIM ZINGT
Waar kennen we Jim nou van? Juist, van zijn gouden keeltje. Nou, wees gerust: zingen blijft ie ook gewoon doen, hoor!
Je bent ook nog bezig met een nieuwe cd, toch..?
'Eh.. ja. Maar daar mag ik echt nog helemaal niks over zeggen, helaas. Het is niet een normale nieuwe cd, het is zeg maar.. eh.. anders. Nee, ik kan er echt nog niks over zeggen, anders krijg ik vreselijk op mijn kop! Maar hij komt wel al heel snel uit. We zijn bezig met hele leuke dingen en.. sorry. Je weet: als ik iets mag zeggen, dan doe ik dat tegen jullie meteen!'
Maar je was toch ook al aan het werk voor een 'gewone' nieuwe plaat?
'Klopt, maar toen kwam dit ertussen door, dus dat project is even verschoven naar volgend jaar. We waren daar inderdaad al mee bezig. Maar toen hadden we zulke leuke ideeen, dat we die eerst gaan uitwerken. Ik kan nu wel weer een gewone album maken, maar dat zou mijn 3de in amper 2 jaar zijn. En we wilden dus liever iets unieks doen, waarbij ik iets anders van mezelf kan laten zien.'
JIM RIJDT
Zo lieten we in de hitkrant nog zien dat Jim zijn 1e rijles kreeg en een minuut later had hij zijn rijbewijs al! Huh...?
Dat rijbewijs is in the pocket, he Bakkum! Dat heb je wel heel snel gedaan..
'Ja he, in 2,5 a 3 weken! Ik heb echt elke dag gelest, op 1 dag zelfs 7 uur! Normaal deed ik dat 3 a 4 uur, en ja, daar werd ik af en toe helemaal gestoord van! Maar dat had ik er allemaal voor over. Ik ben zelfs heel blij dat ik het zo heb gedaan, want nu scheur ik lekker rond!'
Sowieso schrijf je zo.