quote:Deel 1: Mozilla Firebird --> Firefox
Deel 2: Mozilla Firefox (Ex-Firebird, Ex-Ex-Phoenix). #2
Deel 3: Mozilla Firefox, dé browser #3
Deel 4: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 4 ]
Deel 5: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 5 ]
Deel 6: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 6 ]
Deel 7: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 7 ]
Deel 8: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 8 ]
Deel 9: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 9 ]
Mini FAQquote:Een handig overzicht van alle downloads per OS en taal kan je terugvinden op http://www.mozilla.org/products/firefox/all.html
* Nightly Builds: http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/
Opgelet: het gebruik van nightly's doe je op eigen risico. Ga dus niet schelden tegen iemand, ook al heeft hij/zij je aangeraden om een nightly te gebruiken.
Systeemvereisten: hier te vinden.
Handige extensiesquote:Ik wil meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloaden
Ga via de adresbalk naar de pagina ' about:config ', zoek en verander de volgende waarden:
network.http.max-connections »» 60
network.http.max-connections-per-server »» 32
network.http.max-persistent-connections-per-proxy »» 16
network.http.max-persistent-connections-per-server »» 8
Men profiel is al in gebruik, wat moet ik doen?
Open taakbeheer en kijk als er nog een proces is dat firefox.exe noemt. Zoja, sluit dat proces af en probeer nog eens. Als je nog steeds de melding krijgt van "profiel in gebruik", lees deze en de opvolgende posts eens.
Waarom werkt Windows Update niet in Firefox?
De pagina van Windows Update kan (spijtig genoeg) enkel bekeken worden in Internet Explorer.
MSN opent een Internet Explorer als ik mail controleer
Zelfde als de vraag hierboven, doordaat de link in MSN zelf zit om de mail te openen met IE is het niet mogelijk om deze te wijzigen.
Ik wil men tabbar onderaan plaatsen, hoe doe ik dat?
Op http://kb.mozillazine.org(...)the_tabbar_(Firefox) vind je een perfecte schone uitleg hoe je dat kan verwezelijken
Hoe werken die 'quicksearches'?
Zie http://kb.mozillazine.org(...)ips_:_Quick_searches
Vind je dat er hier nog een vraag en antwoord bij moet, mail naar het mailadres dat je hier kan vinden
Handige informatiequote:Launchy: open links, images, mailto's, broncode met elk ander programma zoals IE, Mozilla, een FTP cliënt, ...
IEView: handig om een pagina eens in de goede *kuch* oude *kuch* Internet Explorer te bekijken als deze niet zuiver werkt in Firefox.
Webdeveloper: een verplichte extensie voor alle web-ontwikkelaars.
Adblock: handig om reclamebanners en andere soorten van advertenties te stoppen. Wel niet op FOK! natuurlijk
BBCode: Voeg eenvoudig BBCode toe aan post door gewoon een klik te geven met de rechtermuisknop in een tekstvlak.
FOK! SML help tool: Een extensie gemaakt door user Jump, een bewerking van de BBCode extensie maar meer naar FOK! en DIG toe gericht.
Download Status bar: beheer al je downloads vanuit een extra werkbalk die onderaan firefox erbij komt, zeker aangeraden.
ReloadEvery: laad een pagina elke x-aantal seconden/minuten/uren herladen. Handig op MyAT.
SingleWindow: alle links worden in hetzelfde venster geopend.
Super Drag&Drop: versleep een link om deze te openen in een nieuwe tab. Versleep tekst om er via een zoekrobot naar te zoeken.
Tab Clicking Options: Allerhande handige functies voor tabs
Keyconfig: stel zelf je sneltoetsen in in Firefox.
Mozbackup: backup al je instellingen van Firefox, Thunderbird en andere Netscape programma's.
Handige linksquote:Deze info is beschikbaar gesteld via mozBrowser.nl
* De installatie
* Tabbed browsing
* Popups blokkeren en sneltoetsen
* Extensies
* Geschiedenis (bezochte sites)
* Downloads beheren
* Pagina-instelling en afdrukken
* Bookmarks (bladwijzers)
* Macromedia Flash-plugin installeren
quote:* Officiële site
* Firefox Roadmap
* MozillaZine Forum
* Spread Firefox
* MozBrowser.nl
* Firefox help
* getfirefox.com (korte url naar de Firefox website)
* Tips & tricks
* Uitleg over about:config
* switch2firefox.com: overschakelen van Internet Explorer naar Firefox
* Themes
* Extensies
* Extensionsmirror.nl: verzameling van extensies
* Plugins
Wat is er nieuw in de laatste versie?quote:Welke versie? Alle links in dit download stuk verwijzen naar Thunderbird 0.9.
* Windows: Installer of Zip
* Linux: GTK2 + XFT (no installer)
* MacOS X: Compressed Disk Image
* Nederlandstalige versie: http://thunderbirdnl.mozdev.org/
Mini FAQquote:* Zoekfolders:
Vanaf versie 0.9 kan je aan mappen een zoekopdracht koppelen. Als je die map opent, gebeurd er automatisch een zoekopdracht en komen alle mails in die map die aan de vooraf in gestelde zoekopdracht voldoen.
* Bericht groepering:
Groepeer berichten op attributen zoals datum, afzender, prioriteit of een eigen label. Voorbeeld: een map die gegroepeerd wordt op datum zal berichten van vandaag, gisteren, vorige week, ... in een afzonderlijke map groeperen.
* Andere nieuwe features:
- Berichten met een bijlage worden gemarkeerd.
- De nieuwe snelzoeken ui versie 0.8 bevat nu een 'clear' knop.
- Offline werken verder uitgebreid en bugs verholpen.
- en een ganse hoop andere bugfixes...
Handige informatiequote:Deze FAQ bevat momenteel nog niks, als je iets interessant weet voor hier, laat het me weten
Handige linksquote:
----quote:
En hier verderquote:Misschien herken je sommige stukjes tekst wel, dit kan komen omdat ik een niet nader te vernoemen forum als bron gebruikt heb. Sommige stukjes zijn daarvan gekopiërd, andere weer herschreven, en andere delen dan vertaald of zelf 'verzonnen'.
En voor een volgend deel?
Deze openingspost kan je ook terugvinden als een tekstbestand op het internet.
Wie maakte deze openingspost?
Deze uitgebreide post is gemaakt door Jump.
Toevoegingen
* Werewolf stuurde een ganse hoop tips op
Met de autosave extensions voor Thunderbird, kun je alle emails exporteren naar .eml bestanden.quote:Op zondag 11 september 2005 10:59 schreef TheRoman het volgende:
Hey mensen!
Weet iemand hoe ik vanuit Thunderbird al mijn mail kan exporteren naar Outlook?
Er zijn wat oplossingen bekend door het eerst naar Eudora te exporteren en daarna naar Outlook Express, maar er moet toch een handigere manier zijn!?
Groet, Roman
Ik wel en hij werkt toppiequote:Op zondag 11 september 2005 20:44 schreef keijz het volgende:
Ik gebruik nog maar even geen 1.5 trouwens
doen alle extensions en themes het ook goed??quote:Op zondag 11 september 2005 20:51 schreef RuiDaSilva het volgende:
[..]
Ik wel en hij werkt toppie![]()
Het parsen gaat ook twee keer zo snel als in de 1.0 releases, dus nog sneller surfen![]()
quote:Kritieke bug in Firefox
Veiligheidsexpert Tom Ferris heeft een kritieke bug gevonden in Mozilla Firefox en de Mozilla Suite. Het probleem is van toepassing op alle huidige versies van de webbrowser, inclusief de eerste beta van Firefox 1.5. Tom Ferris heeft op 6 september de Mozilla-organisatie hierover ingelicht, om twee dagen daarna het nieuws alsnog publiekelijk bekend te maken. De als zeer kritiek bestempelde bug maakt een aanval door middel van een buffer overflow mogelijk. Hierdoor kan een website willekeurige code uitvoeren op de computer waarmee de internetpagina wordt bezocht. De oorzaak van het probleem ligt in de ondersteuning voor International Domain Names, oftewel IDN. IDN maakt het mogelijk om domeinnamen te voorzien van taalspecifieke karakters. De huidige kritieke bug is niet de eerste die gebruik maak van Mozilla's IDN-ondersteuning. In februari dit jaar bleek dat er spoofing-aanvallen konden worden uitgevoerd via de ondersteuning voor speciale domeinnamen.
Firefox-logoSinds 9 september biedt biedt Mozilla op de website een oplossing voor het probleem. Gebruikers kunnen zowel handmatig als via de installatie van een update de ondersteuning voor IDN uitschakelen. Tom Ferris zelf is hier verre van gelukkig mee. Volgens hem is dit slechts een tijdelijke oplossing en kost het te veel moeite om gebruikers over te halen om een update te installeren of handmatig hun configuratie aan te passen. De Mozilla-organisatie heeft gemeld dat een veilige ondersteuning voor IDN vanaf de tweede beta van Firefox 1.5 aanwezig zal zijn.
Bron: VNUnet
Oplossing!
Nee, behalve de Gnome theme en Tab browser options. Ik heb een hele reeks plugins en ben dan ook na een avondje proberen weer snel naar 1.06 terugquote:Op zondag 11 september 2005 20:57 schreef keijz het volgende:
[..]
doen alle extensions en themes het ook goed??
Je bedoeld van die grote plaatjes zoals bij Mokkels.nlquote:Op woensdag 14 september 2005 22:06 schreef ChRoNiC het volgende:
Wat ik vervelend vind is dat als ik pagina's open met veel grote plaatjes dat FIreFox echt super traag gaat lopen en half vastloopt. Terwijl als ik diezelfde pagina open in IE hij het gewoon normaal doet.
Wat zal het probleem zijn?
Dat komt volgens mij door de websites zelf, sommigen hebben het wel, anderen niet.quote:Op woensdag 14 september 2005 21:53 schreef superheist het volgende:
een klein vraagje: ik krijg bij sommige (+- de helft) van m'n tabs, geen plaatje/logo te zien.. Geheel willekeurig (geloof ik) Misschien ligt het aan hoe ik de tabs aanmaak, maar dat heb ik nog niet uit kunnen vogelen.
wat voorbeelden
Tabs met logo: Gmail, Uni BB, ABN Amro, Tvgids.nl, MaasSac, Palmclub
Tabs zonder logo: fok(forum), google, mooter, imdb, fotv, music plasma, lastfm, UniMaas
in de faq zag ik het niet staan, dus, wie weet er meer?
Ik in ieder geval niet.quote:Op woensdag 14 september 2005 22:33 schreef superheist het volgende:
kan toch zweren dat ik eerst bij fok zo'n plaatje had. Heeft er iemand bij fok! een plaatje?
Jazekerquote:Op woensdag 14 september 2005 22:33 schreef superheist het volgende:
kan toch zweren dat ik eerst bij fok zo'n plaatje had. Heeft er iemand bij fok! een plaatje?
Eerlijk gezegd word ik er niet nat van..quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:32 schreef SHERMAN het volgende:
Voordelen vind ik vooral het tabbed browsing.
Heerlijk gewoon.Als je een linkt wilt openen moet je met je cursor op een link gaan staan en dan je scrollwieltje indrukken. Het is volgens miij ook via een extensie in testellen dat ie elke link in een nieuw tabblad laat zien.
De vele extensies vind ik ook een voordeel, denk hier bij aan Adblock. Of de dev balk. Maar ook de ftp en irc extensie heb ik geinstallerd. En natuurlijk ook FOK! Tools. Ja die heb ik nog geinstalleerd staan.Ook downthemall, een extensie waarmee je alle links of plaatjes op een website met behulp van filters kan opslaan vind ik erg fijn.
Vergeet dan ook niet de thema's waarmee je FF een aparte look kan geven en het feestje is compleet. Ook zul je met FF mijnder sypware binnen krijgen wat natuurlijk ook mooi mee genomen.
En ja ik houd van FF.
Had zelf ook wat problemen, heb vervolgens firefox helemaal verwijderd, dus ook de Mozilla map in de Program Files. (wel even je bookmarks backuppen) Dus ook alle extensies weg.quote:Op donderdag 15 september 2005 23:55 schreef Tackleberry het volgende:
Hmmm, Firefox krijgt steeds vaker kuren. Steeds vaker sluit Firefox zichzelf zonder aanleiding, tenminste zo lijkt het. Erg leuk als je net op dat moment vijf tabbladen open hebt staan ofzo...
ik ben zo gewend aan de tabsjes dat ik automatisch op middle mouse button klik voor een nieuwe tabquote:Op dinsdag 20 september 2005 19:12 schreef infra-roodborstje het volgende:
Vergeef het me dat ik geen zin heb om me helemaal in te lezen en dat ik bij deeltje 10 begin ben:
maar wat is er nu zo über aan firefox?
ben maar niet bang, ik gebruik het nu ook hoor.. maar om nou te zeggen "poeh zeg.. vanaf nu zal ik nooit meer gebruik maken van IE.." nee dus.
het belangrijkste voordeel wat ik tot nu toe heb gehoort is het tab-based browsen...
nou mooi niet dus, als ik op een linkje ram opent ie mooi een nieuw venster.. en vertel me nou niet dat ik daar 10 minuten voor in de configuratie moet gaan liggen graven of zelfs een plugin downloaden want dat is het mij niet waard.
Bovendien ben ik nu al enkele pagina's tegen gekomen die ik gewoon maar voor de helft te zien krijg. Complete stukken flash worden bijvoorbeeld niet geladen, terwijl andere flash dingen waarvan ik het helemaal niet erg zou vinden als ze weg bleven zoals banners dan weer juist WEL worden geladen.
Gelukkig ben ik niet al te flauw en geef ik firefox nog 1 kleine kans. Ik zou het erg fijn vinden als jullie mij kort en bondig kunnen uitleggen wat nou precies de voordelen van firefox zijn ten opzichte van IE. Ik ga er namelijk vanuit dat al dit enthiousiasme niet geheel ongegrond is en dat ik alle voordelen simpelweg over het hoofd zie.
alvast bedankt enzo.. o en sorry voor de grote hoeveelheid tekst in deze post en de onvermijdelijke spelfouten.
Tools -> Extensions -> en dan op de betreffende extensie klikken met je rechtermuisknop en dan options.quote:Op dinsdag 20 september 2005 19:45 schreef infra-roodborstje het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd word ik er niet nat van..
Die tabs zijn aardig, maar niet zo geweldig dat ik nu nooit meer zonder kan. Bovendien komen er ook tabs in de nieuw te verwachten IE 7. (weet iemand trouwens hoelang dat nog gaat duren)
En hoe komt het trouwens dat er bij mij niks gebeurt als ik op een link ga staan en klik met m'n scroll-wheel? Dit lijkt me wel praktisch, maar waar moet ik het instellen?
Waarom doet hij het in IE dan wel gewoon goed?quote:Op woensdag 14 september 2005 22:18 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Je bedoeld van die grote plaatjes zoals bij Mokkels.nl![]()
Mensen moeten leren thumpnails te gebruiken, verder valt er niet zoveel aan te doen, het vraagt gewoon veel van je werkgeheugen, dergelijke grote plaatjes. Open maar eens zo'n pagina en check de Task Manager (ctrl - alt - delete) en dan 'processes - mem usage
bv:
http://forum3.mokkels.nl/cgi-bin/topics.pl?hold=1&action=viewtopic&what=231&group=2
Edit: je zou kunnen kijken of je je werkgeheugen kunt uitbreiden, kijken of het helpt.
Ik heb even getestquote:Op dinsdag 20 september 2005 20:33 schreef ChRoNiC het volgende:
[..]
Waarom doet hij het in IE dan wel gewoon goed?
HEeft daar dus niks mee te maken!
Tja, zonder plugins etc. is het een eenvoudige basic browser zonder franjes. Je zult'm naar eigen smaak moeten uitbouwen, met extensies en plugins.quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:25 schreef infra-roodborstje het volgende:
Goed, ik heb FF nu 2 dagen geprobeerd, en mijn conclusie is dezelfde als bij Thunderbird.
Leuk initiatief, maar het haalt het nog maar nèt bij InternetExplorer en is dus derhalve niet voldoende motiverend om over te schakelen.
Helaas, ik had er meer van verwacht.
Dat ga ik binnenkort maar eens proberen dan...quote:Op dinsdag 20 september 2005 20:02 schreef Godslasteraar het volgende:
Had zelf ook wat problemen, heb vervolgens firefox helemaal verwijderd, dus ook de Mozilla map in de Program Files. (wel even je bookmarks backuppen) Dus ook alle extensies weg.
Vervolgens Java gedeïnstalleerd en de nieuwste versie geïnstalleerd:
https://jsecom15k.sun.com(...)D3340CFA8DAD9D666C02
En vervolgens Firefox en extensies weer geïnstalleerd, loopt weer als een zonnetje![]()
Welke weer plugin is die ene rechtsbovenin?quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:55 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Tja, zonder plugins etc. is het een eenvoudige basic browser zonder franjes. Je zult'm naar eigen smaak moeten uitbouwen, met extensies en plugins.
klikbaar:
[[url=http://i6.photobucket.com/albums/y234/godslasteraar/computer/firefoxthump.jpg]afbeelding][/url]
middle mous clickquote:Op woensdag 21 september 2005 08:34 schreef LostFormat het volgende:
Vast al vele malen gevraagd maar ik zie er niks over in de OP staan; kan ik als ik een link in een nieuwe tab open dan in de huidige tab blijven? Is daar een manier voor?
Dan schakel je dus over naar de nieuwe tab. Ik wil in de originele tab blijven en de link in de achtergrond laden.quote:
Deze extensiequote:Op woensdag 21 september 2005 08:30 schreef DjDev het volgende:
[..]
Welke weer plugin is die ene rechtsbovenin?
Met de extensie, Tab Browser Preferences, dan via Tools -> Options naar de instellingen van deze extensie en één van de ''Load in Background'' aanvinken. Gewoon even uitproberen wat je wil.quote:Op woensdag 21 september 2005 08:40 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Dan schakel je dus over naar de nieuwe tab. Ik wil in de originele tab blijven en de link in de achtergrond laden.
Wat is er nieuw?quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:14 schreef sone_nl het volgende:
[..]
http://www.mozilla.org/products/firefox/all
Versie 1.07.
Sinds gisteren ook in de NL-versie.
Zonder extensies kan het onder (in NL versie) Extra -> opties -> geavanceerd -> navigeren met tabbladen -> vinkje uitzetten bij 'Koppelingen die in tabbladen geladen worden op de voorgrond openen' En dan kun je met CRTL-linkermuisknop of middel muisknop een nieuwe tab op de achtergrond openen.quote:Op woensdag 21 september 2005 08:34 schreef LostFormat het volgende:
Vast al vele malen gevraagd maar ik zie er niks over in de OP staan; kan ik als ik een link in een nieuwe tab open dan in de huidige tab blijven? Is daar een manier voor?
Specific changes in Firefox 1.0.7quote:
Precies:quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:55 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
2 belangrijke security patches en wat kleinigheden, zou 'm maar installeren
quote:Release Notes
Firefox 1.0.7 is a security and stability release. We strongly recommend that all users upgrade to this latest version.
This version includes several security and stability fixes, including a fix for a reported buffer overflow vulnerability and a fix for a Linux shell command vulnerability.
Specific changes in Firefox 1.0.7
* Fix for a potential buffer overflow vulnerability when loading a hostname with all soft-hyphens
* Fix to prevent URLs passed from external programs from being parsed by the shell (Linux only)
* Fix to prevent a crash when loading a Proxy Auto-Config (PAC) script that uses an "eval" statement
* Fix to restore InstallTrigger.getVersion() for Extension authors
* Other stability and security fixes
Ja heb ik ook meteen gedaan.quote:Op vrijdag 23 september 2005 13:55 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
2 belangrijke security patches en wat kleinigheden, zou 'm maar installeren
Laat je horen of het gewerkt heeft? Heb dezelfde problemen hier namelijk.quote:Op woensdag 21 september 2005 08:25 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Dat ga ik binnenkort maar eens proberen dan...
Ik heb gisteren met MozBackup een backup gemaakt van mijn volledige Firefox 1.0.6 installatie (inclusief cache). Daarna een uninstall van versie 1.0.6 gedaan. Om het helemaal af te maken heb ik de map C:\Program Files\Mozilla Firefox ook nog weggegooid. Daarna versie 1.0.7 (NL) erop, met MozBackup alle settings en extentions terugzetten. Tot slot via Firefox nog de extentions updaten en klaar.quote:Op vrijdag 23 september 2005 22:48 schreef Flem het volgende:
Laat je horen of het gewerkt heeft? Heb dezelfde problemen hier namelijk.
Ja hier doet hij he tbij mij ook goed. Als ik een site tegenkom waar het niet goed werkt zal ik hem even posten. Dan kunnen jullie het zelf even zien.quote:Op dinsdag 20 september 2005 21:48 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Ik heb even getest
met IE,, IE werkt niet beter of slechter dan Firefox in combinatie met grote plaatjes, bij mij in ieder geval. Ik neem aan dat je in IE ook de tabs gebruikt?
Dát was makkelijk!!quote:Op vrijdag 30 september 2005 19:47 schreef Arjan321 het volgende:
Klik in het overzicht op het knopje rechtsboven (bij de kolomnamen) en vink "Order Recieved" (of het Nederlandse equivalent) aan. En dan gewoon daarop laten sorteren door op de nieuwe kolomnaam te klikken
quote:Software updates / Mozilla Firefox 1.5 beta 2
Diverse blogs maakten er al eerder melding van, maar vandaag is de tweede bètarelease van Firefox 1.5 officieel verschenen. Bètaversie van deze webbrowser zijn alleen in het Engels verkrijgbaar en zoals gebruikelijk voor zowel Windows, Linux als Mac OS X. In deze release treffen we onder andere verbeteringen aan met betrekking tot het automatische update-systeem aan en gaat het opbouwen van de pagina's sneller. Verder zijn natuurlijk weer de nodige bug- en security-fixes doorgevoerd. Hieronder is een complete lijst van de veranderingen ten opzichte van de eerste bètarelease te vinden:
New browser features
* 235204 - Web Search (Ctrl+K, etc) should show a search dialog when search bar is disabled.
* 296827 - Dragging text into the Find text box does not enable search buttons or initiate search.
* 309860 - Dragging a URL to the tab strip should respect the Shift key (use Shift to control whether the new tab is selected immediately).
* 303279 - Safe Mode: Use "safe" localstore.
* 304403 - Safe Mode: Better UE.
* 283598 - [Mac] New .dmg artwork with diagrammatic instructions.
New web developer features
* 309242 - E4X should be on by default, while preserving the comment hiding hack. (Specify e4x=1 or JavaScript 1.6 if you want to include XML comment literals.)
* 302462 - Support :valid, :invalid, : out-of-range, and :in-range pseudo-classes.
* 84400 - Support :disabled and :enabled pseudo-classes.
New extension developer features
* 303727 - Supply a supported way to access the nsIEditor of HTML input/textarea.
* 310976 - Treat 1.5.* as 1.5.infinity.
Notable bug fixes
* Fixes for several security holes.
* Fixes for several software-update bugs, including several that prevented updates from working.
* Web page rendering and interaction
* 300453 - 'Disable common annoyances' prevents focusing of designmode iframes. (Disallowing scripts from raising and lowering windows also prevents them from focusing frames. Also, sites like Gmail that focus iframes also focus the window even though they're not trying to.)
* 295074 - POST responses remain in the memory cache when using XMLHttpRequest.
* Back/Forward cache (fastback)
* 305462 - "Clear Cache Now" doesn't clear bfcache.
* 292965 - Improve eviction algorithm for bfcache.
* Windows-specific bugs
o 310957 - Switch Win32 SVG renderer from GDI+ to cairo. (This improves cross-platform consistency of SVG rendering and eliminates the requirement for Windows 98 users to download gdiplus.dll before they can see SVG content.)
* Mac-specific bugs
o 171680 - [Mac] Modifier keys have no effect on mouse wheel.
o 309730 - [Mac] Tweak wheel+modifiers preferences on OS X.
o 255415 - [Mac] Scroll wheel doesn't work after selecting bookmark from toolbar until you move mouse.
o 307340 - [Mac] Disable "Full Screen" UI for 1.5.
o 266769 - [Mac] Parent window isn't movable / draggable when sheet is open.
* Linux-specific bugs
o 287523 - [GTK] Insensitive (disabled) check/radio buttons can't be distinguished in some GTK themes.
De volgende downloads zijn beschikbaar:
Firefox 1.5 beta 2 voor Windows
Firefox 1.5 beta 2 voor Linux
Firefox 1.5 beta 2 voor Mac OS XVersienummer: 1.5 beta 2 Operating Systems: Linux, Mac OS X, Windows 2000, Windows 9x, Windows NT, Windows XP Download: http://www.mozilla.org/products/firefox/all-beta Bestandsgrootte: 4,97MB Licentietype: Voorwaarden (GNU/BSD/etc.)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | <search version="7.1" name="good-tutorials" description="Good-tutorials Search" action="http://www.good-tutorials.com/search/" searchForm="http://www.good-tutorials.com" method="GET" > <input name="query/" user> <interpret resultListStart="<!-- RESULT LIST START -->" resultListEnd="<!-- RESULT LIST END -->" resultItemStart="<!-- RESULT ITEM START -->" resultItemEnd="<!-- RESULT ITEM END -->" > </search> |
thanksquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 19:30 schreef onderjas het volgende:
Even voor de mensen die nog last hebben van flash popups:
1. Ga naar about:config.
2. Rechter muisknop -> Nieuw -> Getal (New -> Interger bij engelse versie)
3. Noem hem privacy.popups.disable_from_plugins
4. Zet het getal op 2.
Mogelijke getalen zijn:
0: Sta alle popups van plugins toe Allow all popups from plugins.
1: Sta alle popups toe, maar beperk ze tot dom.popup_maximum.
2: Block popups van plugins.
3: Block popups van plugins, zelfs op "whitelisted" sites.
(Ik heb heel deze tutorial gestolen van petebevin.com en vertaald.
FF er weer af gehaald, ook de Program Files map, gereboot.. weer erop gezet, gereboot.. nog steeds hetzelfde probleem WTFquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 19:50 schreef Marvin het volgende:
Mijn FF blijft af en toe hangen.. Bij Taakbeheer staat er dan ook: Reageert niet..
Hoe kan dit? Ik heb 'm net erop staan..
Ik heb de hd opnieuw geformateerd en xp pro erop gezet, nog steeds hetzelfde, ook na sp2 en diverse updates.. geen andere meuk erop..
(P IV 3,0 Ghz 1024 mb ram)
Je moet je profiles map weghalen, niet die in de program filesquote:Op zondag 30 oktober 2005 13:57 schreef Marvin het volgende:
[..]
FF er weer af gehaald, ook de Program Files map, gereboot.. weer erop gezet, gereboot.. nog steeds hetzelfde probleem WTF(v1.0.7)
Eens.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:28 schreef ikhouvanOtherside het volgende:
Hoe meer FF gebruikers hoe beter.
Ik heb het zelf al; even uitleggen voor mensen die dit probleem ook hebben.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:26 schreef onderjas het volgende:
Hoi, ik heb een simpele vraag; Hoe kan ik van gebruikersprofiel veranderen? Mijn vader heeft namelijk perongelijk een nieuwe aangemaakt, en ik moet hem dus weer terug zetten op default
Die manier moet je niet doen !quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:50 schreef onderjas het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Ik heb het zelf al; even uitleggen voor mensen die dit probleem ook hebben.
Dit is dus voor de mensen die al een ander profiel hebben aangemaakt, en dat willen herstellen:Sluit firefox af Zorg ervoor dat firefox niet meer draait, toets dus ctrl-alt-deleet en beeindig "firefox.exe" het kan zijn dat hij al afgesloten is. Ga naar C://Documents and Settings/[username]/Application Data/Mozilla/Firefox/Profiles/ Deleet daar het profiel dat je aan hebt gemaakt. Het profiel begint met 8 cijfers en letters, dan een punt en dan de naam van het profiel Start firefox op en verwijder je verkeerde acount en meld je aan met default (of een ander account wat je hebt)
En voor de mensen die een melding krijgen dat je met default kunnen aanmelden:Zorg ervoor dat firefox niet meer draait, toets dus ctrl-alt-deleet en beeindig "firefox.exe".
Welke balk bedoel je?quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:34 schreef onderjas het volgende:
Ìk vind die ruimte die in 1.5 in die bovenste balk zit maar irritant, kan ik dat weghalen?
Die waarin staat (in de nl versie) "bestand Beweken Beeld Enz."quote:
Dat ligt dus aan je theme...quote:Op woensdag 30 november 2005 00:27 schreef Hare het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe je die vervelende rot live bookmarks uit je adresbalk kunt halen?
Is echt superlelijk. En die logotjes van de website staan ook voor geen meter
[afbeelding]
Zou alleen wel handig zijn als de downloadlinks die ze geven ook de juiste zijn:quote:Op woensdag 30 november 2005 00:53 schreef mistermaniac het volgende:
Big step ahead!
Ik krijg live bookmarks echt niet weg hoor. Als ik dat probeer weg te slepen is mijn hele adresbalk wegquote:Op woensdag 30 november 2005 00:47 schreef mistermaniac het volgende:
Over die icoontjes, Volgens mij heb jij iets met een skin die niet helemaal lekker mee wil werken. Live bookmarks kun je weghalen in het menu beeld, en dan werkbalken volgens mij.
Zo te zien aan de extenties pagina zijn ze ook al weer bezig met versie 1.6
[afbeelding]
Je kan die extensies zelf weer fixenquote:Op woensdag 30 november 2005 16:23 schreef alwaysthebest het volgende:
Net 1.5 geïnstalleerd, handig dat je die tabs kunt verplaatsen. Jammer dat de extensies nog vaak niet werken. Gmail notifier wel, yahoo notifier niet helaas. Maar dat komt nog wel neem ik aan.![]()
Even een vraag over thunderbird, hotmail doet het daar zeker ook niet in? edit: Ik zie het al, niet dus. Jammer.
Daar is een extention voor:quote:Op woensdag 30 november 2005 17:21 schreef DjDev het volgende:
[..]
Je kan die extensies zelf weer fixen
de xpi naar zip hernoemen.
install.rdf uitpakken
ff in install rdf Maxversion naar 1.5 zetten met kladblok oid
install rdf in zip vervangen door aangepaste install.rdf en daarna weer plugin installeren
Top, werkt goed.quote:Op vrijdag 2 december 2005 22:27 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Daar is een extention voor:
FF: https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=958
TB: https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=thunderbird&id=958
Ik doe het liever zelf...Vind ik leukerquote:Op vrijdag 2 december 2005 22:27 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Daar is een extention voor:
FF: https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=958
TB: https://addons.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=thunderbird&id=958
Ach jaquote:Op vrijdag 2 december 2005 23:20 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Top, werkt goed.![]()
DjDev, bedankt hoor, al snap ik er niets van.![]()
Ben nu maar weer teruggegaan naar FF 1.07, is jammer van alle extraatjes, maar helaas.quote:Op zaterdag 3 december 2005 01:14 schreef Hare het volgende:
Jep, hier ook last van
Videofragmenten e.d. hebben bij mij nooit gewerktquote:Op zaterdag 3 december 2005 00:11 schreef Hi_flyer het volgende:
Zijn er meer die last hebben dat er geen videofragmenten worden afgespeeld met FF1.5?
Bijvoorbeeld van uitzendinggemist.nl, ik hoor wel geluid, maar zie geen beeld :S
quote:Op vrijdag 25 november 2005 18:15 schreef dr.dunno het volgende:
Good evening ladies & people,
Even een vraagje m.b.t. Mozilla Thunderbird ; ik gebruik deze mail-cliënt graag en dat ik hem blijf gebruiken staat als een reiger in een vijver, echter:
klein praktisch probleem ; mijn (eigen) mailserver kent een bepaald maximum aantal connecties die simultaan kunnen worden opgebouwd, waarvan een kleiner aantal per uniek IP beschikbaar is... nou wordt de verbinding opgebouwd vanuit een NAT vanuit lokatie 1, idem voor lokatie 2 en lokatie 3 t/m verder zijn mobiel (laptops e.d. elders) ... echter, vanuit voornamelijk lokatie 1 worden teveel simultane verbindingen opgebouwd, waardoor de server verdere aanvragen blokkeert.
Dit komt doordat thunderbird standaard graag 5 connecties in zijn cache houdt. Nu denken jullie natuurlijk, "dan verander je dat toch even" en dan roep ik "was het maar zo simpel, want elke keer als ik het wijzig in de instellingen naar 0 wordt het weer naar 5 gezet en idem voor prefs.js " ; het gekke is dat deze wijziging ook optreedt als ik dit bestand (en ja, de correcte die hoort bij de betreffende identity) read-only maak
Bij eerdere versies kon ik dit gewoon veranderen, desnoods hardhandig via genoemde config file, maar bij deze (1.0.7 en ook 1.5 rc1 (die overigens een stuk prettiger werkt en niet crasht)) lijkt dit niet te werken. Nu ik graag 10 verschillende accounts wil kunnen benaderen en ook vanaf meerdere pc's en niet het aantal connecties op de server ga verhogen (dat moet niet nodig hoeven zijn) of het connectie-interval wil verhogen, vraag ik me af hoe ik dit gedaan kan krijgen. Mis ik soms een configuratiebestand elders?
adblock plus downloaden; google!quote:Op maandag 5 december 2005 11:19 schreef Capetown het volgende:
Bij mij doet AdBlock het niet, terwijl de extensie wel geschikt is voor FF 1.5. Iemand met hetzelfde probleem?
Teruggaan naar 1.07quote:Op dinsdag 6 december 2005 16:58 schreef onderjas het volgende:
Waarom staat er bovenaan bij mij Mozilla Firefox (Build 2005111116)?
En heeft iemand al een manier om filmpjes te kijken met de nieuwe firefox?
Probeer eens Obj tabs in je Adblock-voorkeuren (onder Adblock-opties) uit te vinken.quote:Op vrijdag 9 december 2005 19:37 schreef cptmarco het volgende:
FF 1.5 geïnstalleerd, alleen flashfilmpjes werken niet (wel geluid, geen beeld). Ondanks dat ik de macromedia player plugin op FFs verzoek geïnstalleerd heb, heb ik geen beeld. Iemand een idee???
quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:08 schreef onderjas het volgende:
[..]
Probeer eens Obj tabs in je Adblock-voorkeuren (onder Adblock-opties) uit te vinken.
Hm, hier vrat 'ie ook ineens geheugen. Maar zover ik weet niet zoveel als bij jou.quote:Op zondag 11 december 2005 14:14 schreef stefimke het volgende:
Ik ging hier eens kijken om te zien of ik de enige was met extreem veel geheugen gebruikende Firefox 1.5 (final).
(...)
Ik heb hier 130 MB en ik heb maar 6 extensiesquote:Op zondag 11 december 2005 15:36 schreef stefimke het volgende:
ik zit nu al op 164MBDat is toch niet normaal meer?
Dankudanku voor deze meesterlijke tip!!quote:Op zaterdag 10 december 2005 20:08 schreef onderjas het volgende:
[..]
Probeer eens Obj tabs in je Adblock-voorkeuren (onder Adblock-opties) uit te vinken.
hij crasht helaas ook veel snellerquote:Op donderdag 15 december 2005 19:22 schreef Twisted_Logic het volgende:
Wat mij opvalt aan Firefox 1.5 is dat hij véél sneller start, en dat hij meer plugins automatisch instaleerd. Bijvoorbeeld die van Marcomedia Flash, die moest je eerst handmatig downloaden en instaleren.
Probeer eerst een nieuwe profiel:quote:Op donderdag 15 december 2005 17:24 schreef Quarks het volgende:
Sinds ik FF geupgrade heb naar versie 1.5 heb ik een vaag probleem.
Elke keer als ik wikipedia probeer te openen bevriest de browser en reageert die niet meer.
Dit heb ik ook ongeveer 1 op de 3 keer bij Google zoeken.
Ik heb gelezen dat het kan liggen aan de lettertypes die ik laatst heb geinstalleerd.
Maar voor zover ik kan zien zijn alle standaard windows lettertypes nog gewoon aanwezig (misschien heb ik ze per ongeluk overschreven).
Kan iemand mij zeggen hoe ik eenvoudig de standaard windows xp lettertypes kan terugzetten; op de xp cd-rom kan ik ze niet terugvinden.
Wikipedia in internet explorer werkt gewoon, maar ook in opera geven de lettertypes problemen.
Sorry, vergeten te melden, ik heb al keer op keer een nieuw profiel aangemaakt, zelfs zonder extensies en plugins bevriest FF bij wikipedia en google.quote:Op vrijdag 16 december 2005 01:21 schreef Baris het volgende:
[..]
Probeer eerst een nieuwe profiel:
http://www.mozilla.org/support/firefox/profile
Zo heb je de standaard instellingen van Firefox.
quote:Op donderdag 15 december 2005 23:41 schreef dr.dunno het volgende:
niemand hier een oplossing voor mijn probleempje?
directe link: Mozilla Firefox / Thunderbird [ deel 10 ]
DownThemAll?quote:Op vrijdag 16 december 2005 21:26 schreef veldmuis het volgende:
Er was een of andere plugin voor de downloadmanager waarmee je alle links op een pagina kon neerslepen. Enig idee welke ik bedoel?
Uit de OP:quote:Op dinsdag 20 december 2005 18:32 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik vroeg me af hoe je meerdere dingen tegelijk kunt downloaden in plaats van maar 2 tegelijk. Iemand een idee? Ik heb het een keer gedaan via het register maar ik weet niet meer wat ik moet veranderen.
quote:Ik wil meer dan 2 bestanden tegelijkertijd downloaden
Ga via de adresbalk naar de pagina ' about:config ', zoek en verander de volgende waarden:
network.http.max-connections »» 60
network.http.max-connections-per-server »» 32
network.http.max-persistent-connections-per-proxy »» 16
network.http.max-persistent-connections-per-server »» 8
quote:Op woensdag 21 december 2005 07:51 schreef Werewolf het volgende:
Heeft echt nog niemand een entwork rollout gedaan?
Dan enige tips om een custom install MSI file te maken?
Wat voor melding is het precies?quote:Op woensdag 21 december 2005 21:06 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik heb een probleempje met Thunderbird. Leuk programma, maar als ik een mailtje wil versturen krijg ik een fout met de SMTP server. Bij Outlook express heb ik precies dezelfde instellingen. (mail.wanadoo.nl, port 25 en m'n naam), maar daar doet ie het wel. In Thunderbird niet. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Een screenshot is te providen als het nodig is.
Jawel hoorquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:21 schreef Vince22 het volgende:
Foktool van Jump werkt niet meer in 1.5
Je hebt zeker xpi naar zip hernoemt, install.rdf uitgepakt. install rdf Maxversion naar 1.5 gezet met kladblok oid en dan install rdf in zip vervangen door aangepaste install.rdf en daarna weer de plugin geinstaltquote:Op woensdag 11 januari 2006 19:23 schreef DjDev het volgende:
[..]
Tja..ik heb denk ik hier en daar wat gefixt...anyway bij mij werkt het wél
quote:
Velen hadden de weg naar de submit-queue gevonden, maar Fb_slim was de eerste om ons te laten weten dat de Mozilla Foundation zojuist de final-release van Thunderbird versie 1.5 heeft uitgebracht. Mozilla Thunderbird is een open source en crossplatform mail- en usenetclient en beschikt onder andere over een junkmailfilter, spellingcontrole en de mogelijkheid om de functionaliteit verder uit te breiden door middel van extensions. De volledige release notes van versie 1.5 zijn op deze pagina terug te vinden, dit zijn in het kort de belangrijkste veranderingen:
Here's what's new in Thunderbird 1.5:
Automated update to streamline product upgrades. Notification of an update is more prominent, and updates to Thunderbird may now be half a megabyte or smaller. Updating extensions has also improved.
Sort address autocomplete results by how often you send e-mail to each recipient.
Spell check as you type.
Saved Search Folders can now search across multiple accounts.
Built in phishing detector to help protect users against email scams.
Podcasting and other RSS Improvements.
Deleting attachments from messages.
Integration with server side spam filtering.
Reply and forward actions for message filters.
Kerberos Authentication.
Auto save as draft for mail composition.
Message aging.
Filters for Global Inbox.
Improvements to product usability including redesigned options interface, and SMTP server management.
Many security enhancements.
De volgende downloads zijn beschikbaar:
Mozilla Thunderbird 1.5 voor Windows in het Engels en Nederlands.
Mozilla Thunderbird 1.5 voor Linux in het Engels en Nederlands.
Mozilla Thunderbird 1.5 voor Mac OS X in het Engels en Nederlands.Versienummer: 1.5 Operating Systems: Linux, Mac OS X, Windows 2000, Windows 9x, Windows NT, Windows XP Download: http://www.mozilla.com/thunderbird/all.html Bestandsgrootte: 6,08MB Licentietype: Voorwaarden (GNU/BSD/etc.)
Gewoon ff Refcontrol extensie downloadenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:00 schreef mcDavid het volgende:
hey mensen!
een tijdje terug las ik ergens hier op het forum hoe je FF op anoniem surfen o.i.d. kon zetten... resultaat: geen gele kikkers meer!
maar nou is er iets fout gegaan, browser gecrasht enzo, en kan ik niet meer vinden hoe het moet!
je moest iets intypen in de adresbalk, en dan ergens een 1tje vervangen door een 2tje, of andersom...
kan iemand me helpen?
p.s. kheb gelijk ff FF 1.5 gedownload![]()
Koppelingen die nieuwe vensters openen forceren om te openen in: - een nieuw tabblad!
![]()
maar het moet dus veeeeel makkelijker kunnenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:14 schreef DjDev het volgende:
[..]
Gewoon ff Refcontrol extensie downloaden
Kan je gelijk van dat gezeik van o.a. Angelfire af zijn
http://www.stardrifter.org/refcontrol/
about:configquote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:25 schreef mcDavid het volgende:
[..]
maar het moet dus veeeeel makkelijker kunnen
dat zocht ik ja!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:25 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
about:config
network.http.sendRefererHeader
= 0
is dat toevallig in Gmail..?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:53 schreef DuckyV het volgende:
Ducky belangerijke vraag:
Ik heb zon ondertekening ingeschakelt.
Netjes in kladblok gemaakt "Met klote groet blablabla".
Maar als ik dan een e-mail wil maken is het letterrtype kleiner dan de normale, en grijs inplaats van zwart.
Iemand hulp? Please?
al gecheckt of de ontvanger dit verschil ook ziet? of is het alleen een "opmaakhulpje"?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:53 schreef DuckyV het volgende:
Ducky belangerijke vraag:
Ik heb zon ondertekening ingeschakelt.
Netjes in kladblok gemaakt "Met klote groet blablabla".
Maar als ik dan een e-mail wil maken is het letterrtype kleiner dan de normale, en grijs inplaats van zwart.
Iemand hulp? Please?
De ontvanger krijgt het zo ook. Echt mega lelijkquote:Op maandag 16 januari 2006 16:32 schreef mcDavid het volgende:
[..]
al gecheckt of de ontvanger dit verschil ook ziet? of is het alleen een "opmaakhulpje"?
Met de middelste muis werkt het wel gewoon...quote:Op maandag 16 januari 2006 16:30 schreef mcDavid het volgende:
nog een vraagje:
ik heb dus de optie "Koppelingen die nieuwe vensters openen forceren om te openen in: - een nieuw tabblad" aanstaan
werkt over het algemeen prima, behalve bij koppelingen op startpagina!
als ik daar iets aanklik, wordt er wel een nieuw venster geopend! volgens mij loopt startpagina de boel gewoon te saboteren, heb toch al niet zo'n hoge pet op van die instantie... maargoed... kan ik er voor zorgen dat ook startpagina zich gewoon aan de regeltjes houd die ik in mijn browser opstel?
bvd!
hey, dat klopt!quote:Op maandag 16 januari 2006 19:19 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Met de middelste muis werkt het wel gewoon...
Je kunt ook gewoon op escape drukken, dan stoppen ze gelijkquote:Op woensdag 18 januari 2006 10:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Een VERADEMING in Firefox: GIF-animaties nog maar 1 keer laten uitvoeren! Dat heb ik in Opera al jaren, en kan hier blijkbaar ook gewoon:
about: config ==> image.animation_mode ==> intikken: "once"
Zoveel beter dan meerdere knipperende user-icons en banners in beeld! Dat leest namelijk vervelend.
Ik heb hetzelfde probleem. Thunderbird op een vaste pc thuis en op m`n laptob. Exact dezelfde instellingen (zonder typo`s) en met de laptob kan ik geen mail sturen naar niet-planet adressen.quote:Op woensdag 21 december 2005 21:20 schreef Quarks het volgende:
[..]
Wat voor melding is het precies?
Kijk ook eens hier
Ik heb ref control geinstallerd en default op <forge> gezet maar zie nog steeds kikkers?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 22:00 schreef mcDavid het volgende:
hey mensen!
een tijdje terug las ik ergens hier op het forum hoe je FF op anoniem surfen o.i.d. kon zetten... resultaat: geen gele kikkers meer!
quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:26 schreef BAC het volgende:
Ik heb ref control geinstallerd en default op <forge> gezet maar zie nog steeds kikkers?
ik heb nog een vraagje:quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:25 schreef alwaysthebest het volgende:
about:config (intypen in adresbalk)
network.http.sendRefererHeader (opzoeken)
= 0 (of =1, dat heb ik staan)
Sommige site's zijn gemaakt op basis van Internet Explorer, en dus die werken niet in Firefox. En gekleurde scrollbars werken sowieso niet in Firefoxquote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:41 schreef Toeps het volgende:
Ik heb sinds vandaag FF, en ik ben best wel fan!
Alleen... In IE heb je rechts zo'n scrollbalk, ook al past de pagina prima. Dan is de scrollbalk gewoon grijs. In FF heb je die balk niet, dus dan verspringt je pagina telkens.
Nee ze hoeven niet gekleurd te staan, maar als er bij een langere content wél een balk staat, en bij een korte content niet, dan krijg je dus verspringende pagina's. Bijvoorbeeld op www.toeps.nl, waar je bij de opening geen scollbank hebt, maar als je een shoot kiest, wel.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:50 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Sommige site's zijn gemaakt op basis van Internet Explorer, en dus die werken niet in Firefox. En gekleurde scrollbars werken sowieso niet in Firefox.
Ik gooi maar ff een oplossinkje die bij mij ooit werkte: Gebruik voor al je e-mail accounts in thunderbird 1 en dezelfde SMTP server. Ik neem aan dat je adsl't via planet dus moet je (ook voor je gmail account) de SMTP (uitgaande mail) server van Planet gebruiken. In jouw geval: mail.planet.nl. Ook al lijkt de afzender er niet toe te doen, ik zou het toch ff proberen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 17:43 schreef Autoreply het volgende:
Mijn vraag dan nog maar een keertje.
Ik heb Thunderbird. Mailen lukt prima, ten minste naar @planet adressen. Als ik naar andere adressen probeer te mailen krijg ik foutmelding 5.7.1
Afzender (planet danwel gmail) maakt niets uit. Naar een @gmail.com adres mailen lukt ook niet.
Ik snap er echt geen zak van, waarom zou de server mailtjes naar planet adressen niet weigeren (inclusief bijlagen, of naar meerdere adressen) en naar andere providers wel![]()
Screenshotje ter illustratie
[afbeelding]
Wat mij verbijsterde is dat ik thuis (adsl van planet) met een vaste computer en thunderbird met identieke instellingen gewoon mailtjes kan versturen. Ook staat er op die computer gewoon een gmail account. Zowel thuis als in Delft (kabel) kan ik amper mailen. Firewall of virusscanner heb ik niet dus ik snap er echt geen f*ck vanquote:Op maandag 30 januari 2006 14:01 schreef wokje het volgende:
[..]
Ik gooi maar ff een oplossinkje die bij mij ooit werkte: Gebruik voor al je e-mail accounts in thunderbird 1 en dezelfde SMTP server. Ik neem aan dat je adsl't via planet dus moet je (ook voor je gmail account) de SMTP (uitgaande mail) server van Planet gebruiken. In jouw geval: mail.planet.nl. Ook al lijkt de afzender er niet toe te doen, ik zou het toch ff proberen.
Als ie het dan nog niet doet, dan zou het misschien aan de smtp server kunnen liggen? Dat die alleen mail naar een @planet.nl wil sturen oid? Werkt het wel in (f)outlook (express)?
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 17:42 schreef BAC het volgende:
Hey,
Ik wil niet naar alle sites mijn refer blocken. Hotmail stoorde laatst daarom (denk ik)
[[url=http://www.uploadspider.com/files/1565/forge_thumb.jpg]afbeelding][/url]
Wat is er mis met mijn settings. Ja ik heb ook alle andere geprobeerd!
Dat is een bekende bug.quote:Op donderdag 9 februari 2006 00:47 schreef APK het volgende:
Zit er trouwens een enorm memory leak oid in de nieuwe versie van FF
Als ik FF opstart zie ik in taakbeheer dat het programma 25.328 kB gebruikt en een uurtje later is het 65.936 kB.
Dit is toch niet normaal na twee minutenquote:
Ik heb geen problemen met FF hoor..CPU gebruik komt vaak niet boven de 2% uit (soms uitschieter naar 5%quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:31 schreef APK het volgende:
[..]
Dit is toch niet normaal na twee minuten
Het CPU gebruik schiet regelmatig boven de 20% met alleen Google open:
[afbeelding]
De lampjes op mijn modem flikkeren alsof ik een P2P programma draai en naar een stream zit te kijken.
Of loopt er een proces dat niets met FF te maken heeft
Welke versie heb jij danquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:35 schreef DjDev het volgende:
Ik heb geen problemen met FF hoor..CPU gebruik komt vaak niet boven de 2% uit (soms uitschieter naar 5%)...
Hier ook nergens last avnquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:45 schreef APK het volgende:
[..]
Welke versie heb jij dan
Ik heb Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.12) Gecko/20050915 Firefox/1.0.7
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1.8.0.1) Gecko/20060111 Firefox/1.5.0.1quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:45 schreef APK het volgende:
[..]
Welke versie heb jij dan
Ik heb Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.7.12) Gecko/20050915 Firefox/1.0.7
Done. Merci.quote:Op donderdag 9 februari 2006 21:19 schreef DjDev het volgende:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; nl; rv:1.8.0.1) Gecko/20060111 Firefox/1.5.0.1
Jij moet dus nog upgraden
Ik zit vaak boven de 100MB...Is gewoon een bugje en zal binnekort gefixt wordenquote:Op donderdag 9 februari 2006 23:24 schreef APK het volgende:
[..]
Done. Merci.![]()
Na een kwartiertje alweer boven de 45.000kB, maar het CPU gebruik en de lampjes op mijn modem zijn gekalmeerd.
Edit: 0.14u, 67.000kB Niet normaal, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |