abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 november 2005 @ 18:15:02 #1
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_32573508
Good evening ladies & people,

Even een vraagje m.b.t. Mozilla Thunderbird ; ik gebruik deze mail-cliënt graag en dat ik hem blijf gebruiken staat als een reiger in een vijver, echter:

klein praktisch probleem ; mijn (eigen) mailserver kent een bepaald maximum aantal connecties die simultaan kunnen worden opgebouwd, waarvan een kleiner aantal per uniek IP beschikbaar is... nou wordt de verbinding opgebouwd vanuit een NAT vanuit lokatie 1, idem voor lokatie 2 en lokatie 3 t/m verder zijn mobiel (laptops e.d. elders) ... echter, vanuit voornamelijk lokatie 1 worden teveel simultane verbindingen opgebouwd, waardoor de server verdere aanvragen blokkeert.

Dit komt doordat thunderbird standaard graag 5 connecties in zijn cache houdt. Nu denken jullie natuurlijk, "dan verander je dat toch even" en dan roep ik "was het maar zo simpel, want elke keer als ik het wijzig in de instellingen naar 0 wordt het weer naar 5 gezet en idem voor prefs.js " ; het gekke is dat deze wijziging ook optreedt als ik dit bestand (en ja, de correcte die hoort bij de betreffende identity) read-only maak

Bij eerdere versies kon ik dit gewoon veranderen, desnoods hardhandig via genoemde config file, maar bij deze (1.0.7 en ook 1.5 rc1 (die overigens een stuk prettiger werkt en niet crasht )) lijkt dit niet te werken. Nu ik graag 10 verschillende accounts wil kunnen benaderen en ook vanaf meerdere pc's en niet het aantal connecties op de server ga verhogen (dat moet niet nodig hoeven zijn) of het connectie-interval wil verhogen, vraag ik me af hoe ik dit gedaan kan krijgen. Mis ik soms een configuratiebestand elders?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 27 november 2005 @ 01:12:13 #2
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_32609562
niemand met frisse ideeën?
  zondag 27 november 2005 @ 21:27:57 #3
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_32628318
*kuche*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')