Wou net zeggenquote:Op zaterdag 10 september 2005 21:43 schreef remlof het volgende:
'Vichy' wtf is dat voor een mreknaam? Ik ken het alleen als het gedeelte van Frankrijk dat vrede sloot met de duitsers en vrolijk met ze samenwerkte een paar jaar lang...
Is al jaren een merknaam die ze bij de apotheek verkopen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:43 schreef remlof het volgende:
'Vichy' wtf is dat voor een mreknaam?
nooit van gehoord totdat ik vanavond bij m'n ouders toevallig een commercial op tv zag... toen dacht ik ook al WTF... straks krijg je nog Seysinquart bon-bons...quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:45 schreef Charmian het volgende:
[..]
Is al jaren een merknaam die ze bij de apotheek verkopen.
Er zijn echt al jaren reclames op tv hiervan, dus ik weet niet onder welke steen jij hebt geleefdquote:Op zaterdag 10 september 2005 21:48 schreef remlof het volgende:
[..]
nooit van gehoord totdat ik vanavond bij m'n ouders toevallig een commercial op tv zag... toen dacht ik ook al WTF... straks krijg je nog Seysinquart bon-bons...
Nou zo natuurlijk is Lush niet.quote:Op zondag 11 september 2005 13:04 schreef Brunette het volgende:
Nee, Vichy vinnik slechts een ''naam'' zonder enig kwaliteit![]()
Alles wat tegenwoordig een merknaam heeft, zou goed werken en goed voor je te zijn. Bullshit![]()
Zoiets dacht vroeger ook, maar ben tot de conclusie gekomen dat niks tegen ''natuurlijke'' producten zoals Weleda en Lush opkan![]()
zal er wel aan liggen dat ik zelf *nooit* commerciële kanalen kijk en die bagger dus alleen bij anderen ziequote:Op zondag 11 september 2005 12:47 schreef ivetje het volgende:
[..]
Er zijn echt al jaren reclames op tv hiervan, dus ik weet niet onder welke steen jij hebt geleefd
Maar dat is vast duurder?quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:27 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik heb ook een tijdje Vichy-normaderm gebruikt op zich wel lekker/goed maar ik heb nu biotherm en vind ik toch nog stuk beter.
Daarom schreef ik natuurlijk tussen haakjesquote:Op zondag 11 september 2005 14:17 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Nou zo natuurlijk is Lush niet.![]()
quote:Op zondag 11 september 2005 22:55 schreef Brunette het volgende:
[..]
Daarom schreef ik natuurlijk tussen haakjes![]()
Voor de houdbaarheid, binding enz. kunnen producten idd niet voor 100% natuurlijk zijn, maar ik kies liever voor het meest ''natuurlijke''![]()
Zo duur is Vichy helemaal niet hoor,deze pot voor de normale/gemengde huid kost b.v 16.35,de meeste gezichtcreme's zitten tussen 15-20 euro dus zo veel zal het echt niet schelen,ja mischien op de hele collectie!!quote:Op maandag 12 september 2005 13:55 schreef Sinkwanee het volgende:
Vichy is ontzettend goed. Ik heb het zelf ook altijd gebruikt. Echter Lush scheelt 20 Euro en werkt net zo goed. IPV normaderm kan je herbalism als cleanser en enzymion als crème gebruiken.
Geen zin in Lush, switch dan naar Weleda (verkrijgbaar bij de tuinen) Scheelt ook 25 euro op een potje met Vichy.
Conclusie Vichy is goed, maar duur... Er zijn alternatieven, maar dat vroeg je niet
het flesje normaderm dat ik heb kostte 11,25 geloof ik (ok, ik krijg korting dat wel...normale prijs is 13 euro). Vind dat nog wel meevallen hoor...quote:Op maandag 12 september 2005 13:55 schreef Sinkwanee het volgende:
Vichy is ontzettend goed. Ik heb het zelf ook altijd gebruikt. Echter Lush scheelt 20 Euro en werkt net zo goed. IPV normaderm kan je herbalism als cleanser en enzymion als crème gebruiken.
- Dr. Hauschkaquote:Op maandag 12 september 2005 13:24 schreef HunnY het volgende:
Welke producten zijn natuurlijker dan Lush?
Ik gebruik zelf de irislijn van Weleda sinds kort, ik wil mijn verzorging het liefst zo natuurlijk mogelijk houden.
Grappig dat ik van al deze 4 merken één of meer producten heb thuisliggenquote:Op maandag 12 september 2005 17:52 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
- Dr. Hauschka
- Annemarie Borlind
- Weleda
- Avalon Organics
Allemaal te verkrijgen bij de Tuinen, de Kruiderij en/of de G&W winkels.
![]()
Ik denk ook dat de fout daarin zat, je moet verzorgingsproducten wel consequent gebruiken.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:18 schreef Angel20 het volgende:
Maar moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet sochtends EN savonds gebruik.
Lotion kost geloof ik iets van 13 euro ofzo...kan iets meer zijn, maar iig geen 25 euroquote:Op woensdag 21 september 2005 22:47 schreef Ska-te het volgende:
Ik gebruik ook Normaderm. Al ongeveer een jaar. In het begin hielp het wel vooral tegen glimmen van mn huid.
Laatste tijd gebruik ik het wat minder, en inderdaad komen er weer meer rode vlekjes, puistjes en meer talgvorming. Al kan het ook komen door de creme die ik heb gekocht van Garnier.
Maar over het algemeen, goede creme. Misschien dat ik die lotion ook maaris ga proberen. Als het niet ¤25,- kost ofzo
Die heb ik nu dus ook aangeschaft...moet je zo'n kuurtje volgen via zo'n schemaquote:Op vrijdag 23 september 2005 19:27 schreef ruffian het volgende:
ik gebruik ook vichy
weet alleen niet hoe die heet
het is om minder te zweten
(zweet enorm onder mijn oksels)
en het werkt!!
kost iets van 8 euro
[edit]
even opgezocht Vichy Anti-transpiratie creme 7 dagen
Van alles!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:38 schreef Richie_Rich het volgende:
Wat is er dan zo slecht aan synthetisch?
Vichy wordt alleen verkocht bij de apotheek dus zo slecht zal het niet zijn. Daar weten ze echt wel wat ze verkopen en of het goed is of niet hoorquote:Op zaterdag 1 oktober 2005 01:41 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Van alles!
En Vichy en in mindere mate Lush vallen hier ook onder!
Bij deze, allemaal websites die hierover gaan, waaronder een paar zeer bekende en gerenomeerde organisaties die je vast wel bekend voorkomen, zoals Greenpeace, Milieudefensie, Center for Disease Control, Environmental Working Group, TNO, Consumentenbond, etc. :quote:
Vichy is idd wel 1 van de betere synthetische merken, maar dat zijn ze lang niet allemaal, vooral de huismerken van de Etos, DA, Trekpleister enzo waar iedereen oh zo blij mee is omdat ze zo goedkoop zijn. Maar in Vichy produkten zitten ook dubieuze stoffen hoor!quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 08:06 schreef ivetje het volgende:
[..]
Vichy wordt alleen verkocht bij de apotheek dus zo slecht zal het niet zijn. Daar weten ze echt wel wat ze verkopen en of het goed is of niet hoor
Ben ff dat CDC rapport aan het doorbladeren, kan alleen niks vinden over de gevolgen ervan.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:52 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Bij deze, allemaal websites die hierover gaan, waaronder een paar zeer bekende en gerenomeerde organisaties die je vast wel bekend voorkomen, zoals Greenpeace, Milieudefensie, Center for Disease Control, Environmental Working Group, TNO, Consumentenbond, etc. :
http://www.cdc.gov/exposurereport/
http://www.chemicalbodyburden.org/
http://www.ewg.org/reports/skindeep/
http://www.health-report.co.uk/
http://www.mall-net.com/mcs/
http://www.alerg.com/multiplechemicalsensitivity/
http://www.milieudefensie.nl/stoffen/doemee/cosmetica.htm
http://www.benjijgifvrij.nl/alles_over.php
http://www.consumentenbond.nl/thema/gezondheid_en_voeding/
http://www.greenpeace.org(...)tprints_in_Blood.pdf
http://www.greenpeace.org(...)9873/0/tnoreport.pdf
http://www.greenpeace.org(...)/0/perfumereport.pdf
http://www.noharm.org/library/docs/Phthalate_Report.pdf
![]()
Mens, zit niet te zagen. De grootste vergiften komen uit de natuur.quote:Op zaterdag 1 oktober 2005 15:56 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Vichy is idd wel 1 van de betere synthetische merken, maar dat zijn ze lang niet allemaal, vooral de huismerken van de Etos, DA, Trekpleister enzo waar iedereen oh zo blij mee is omdat ze zo goedkoop zijn. Maar in Vichy produkten zitten ook dubieuze stoffen hoor!
bladiebla.quote:Op zondag 2 oktober 2005 11:26 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Mens, zit niet te zagen. De grootste vergiften komen uit de natuur.
Die reactie van Hooghoudt is gewoon een loze reactie, er mag dan wel een kern van waarheid in zitten, maar dat neemt niet weg dat door de mens gemaakte kunstmatige chemische stoffen net zo slecht kunnen zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2005 18:52 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Lijkt me geen onzin wat er gezegd wordt
Ik heb een nachtcrème van Nivea en die is ook wat vettig, misschien hoort het zo?quote:Op maandag 26 juni 2006 11:25 schreef flutterbye het volgende:
Ik vind hem wel een beetje vettig aanvoelen maar dat schijnt zo te horen bij een nachtcréme.
Ja, ik heb hem drie weken geleden gekocht en hij bevalt heel erg goed. Ik had erg last van een glimmende neus (vandaar dat ik al ruim 1,5 jaar de Thermal Fix Mat dagcrème gebruik) maar langzaam maar zeker worden de poriën op mijn neus kleiner en glimt mijn neus veel minder.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:25 schreef flutterbye het volgende:
Heeft iemand al ervaring met de nieuwe nachtcréme van Vichy Normaderm?
Hmm ja maar met een acne gevoelig huidje moet je altijd voorzichtig zijn, anders werken al die producten averechts. Dat heb ik tenminste...quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:10 schreef flutterbye het volgende:
Als ik alleen de créme zou gebruiken zou het echt niet werken volgens mij. Ik gebruik nu de wasgel, lotion en dagcréme, en mijn huid voelt gewoon goed aan, niet alsof ik er één of andere aanslag op heb gepleegd. Lijkt me niet logisch als ze die producten zo maken dat je ze niet in combinatie kan gebruiken, ze zijn toch juist op elkaar afgestemd?
Al ligt het waarschijnlijk ook aan het type huid dat je hebt. Als je natuurlijk een gevoelige huid hebt moet je er sowieso voorzichtig mee zijn.
Oligo is een gewone dagcreme voor als je een doffe teint hebtquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:06 schreef CherryLips het volgende:
m'n moeder en zus werken in een apotheek en krijgen dus korting![]()
Ik gebruik nu oligo ofzo, m'n zus zei dat het goed voor me was, dus waarom niet
al weet ik niet eens waar het eigenlijk voor is, maar ik vind het wel lekker als ik m'n gezicht gescrubt heb of zo
ok, dan heeft ze me een goeie gegevenquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:54 schreef ivetje het volgende:
[..]
Oligo is een gewone dagcreme voor als je een doffe teint hebt
wij 20quote:Op maandag 17 juli 2006 12:07 schreef Maxxieh het volgende:
Ik ga het binnenkort maar eens proberen denk ik, ik werk bij de apotheek en krijg dan 30% korting!
*meld, ik heb een erg gevoelige huid en kan heel veel iet gebruiken (diadermine, nivea, dove, L'oreal etc ) en ik gebruik nu myokine van Vichy en heb nergens problemen mee,quote:Op maandag 17 juli 2006 14:04 schreef Nugget het volgende:
Zijn er mensen met een gevoelige huid die allergisch zijn voor stoffen als parfum in huidproducten die Vichy gebruikt hebben? Ik ben ook wel erg benieuwd.
Oké, dat is wel goed nieuws. De producten die jij noemt kan ik ook niet aan, toch maar eens langs de apotheek voor wat Vichy advies dan!quote:Op maandag 17 juli 2006 14:17 schreef DarkElf het volgende:
[..]
*meld, ik heb een erg gevoelige huid en kan heel veel iet gebruiken (diadermine, nivea, dove, L'oreal etc ) en ik gebruik nu myokine van Vichy en heb nergens problemen mee,
heb ook, voor proef normaderm gebruikt (was niet wat ik zocht) maar ook daar kon ik prima tegen.
Ik kan er ook niet tegen, alleen die oligo creme kan ik tegenquote:Op maandag 17 juli 2006 14:21 schreef Nugget het volgende:
[..]
Oké, dat is wel goed nieuws. De producten die jij noemt kan ik ook niet aan, toch maar eens langs de apotheek voor wat Vichy advies dan!![]()
Ik kreeg een folder met info en 5 euro korting, maar het moet zo'n 41 euro kosten voor drie weken, bedoelde je dat?quote:Op maandag 11 september 2006 11:45 schreef flutterbye het volgende:
Op tv adverteren ze nu met Normaderm, en dan komt daarna nog een spotje over zo'n setje met diepreinigende nogwat, dat moet je dan 1 keer per week gebruiken ofzo. Wie heeft daar ervaring mee? Voegt dat echt iets toe?
Dat zijn van die pompflesjes hequote:Op maandag 17 juli 2006 09:44 schreef noekje het volgende:
Ik gebruik al jaren foundation van Vichy en hun oogcreme. Nu gebruik ik myokine, die is echt heerlijk zacht voor de ogen. Alleen is mijn 2e potje al kapot.
helaas, sinds een paar dagen is mijn huid helemaal van slag ervan dus kan ik het niet meer gebruiken....quote:Op vrijdag 30 september 2005 11:48 schreef DarkElf het volgende:
gebruik nu myokine van Vichy sinds een week en ben er erg enthousiast over.
de prijs is mooi, 22.50 (zeker vergeleken met biotherm), smeert goed uit, je huid
neemt het snel op en voelt zacht en fijn aan. zit geen vreemd luchtje aan en je hebt
niet veel nodig om toch goed te kunnen smeren.
Ik heb ongeveer 3 jaar 's ochtenbs de Normaderm wasgel gebruikt en dan 's avonds de Normaderm reinigende lotion. Het beviel mij heel erg goed, maar ik was nu toe aan iets andersquote:Op donderdag 21 september 2006 22:22 schreef koningin-winvis het volgende:
Gebruiken jullie allemaal alleen de dagcreme van Normaderm ofzo?![]()
Zelf gebruik ik dus al Benzoylperioxide 5% ..
maar dan wou ik van Normaderm de wasgel of de tonic erbij kopen ..![]()
Echter, ik twijfel nog![]()
Wat kan ik het beste erbij gebruiken dan? Aangezien Benzoyl ook al best agressief is, maar mijn huid blijft redelijk onzuiver ondanks dat ik Benzoyl gebruik..![]()
Deze hufter ook!quote:Op zaterdag 10 september 2005 21:41 schreef Avani het volgende:
Nooit gebruikt, ik zweer bij Shiseido.![]()
Benzoyl is een 'gel' , gebruik je meer als een creme.. ( in mijn geval gebruik ik het als nachtcreme)quote:Op vrijdag 22 september 2006 10:44 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer 3 jaar 's ochtenbs de Normaderm wasgel gebruikt en dan 's avonds de Normaderm reinigende lotion. Het beviel mij heel erg goed, maar ik was nu toe aan iets anders![]()
Ze zijjn mij allebei heel goed bevallen, maar in combinatie met Bezoyl (dat gebruik je als een soort tonic toch?) lijkt mij de wasgel fijner voor de afwisseling.
Erg late reactie, maar heb je die Oligo 25 mousse al gebruikt?quote:Op woensdag 20 september 2006 13:57 schreef bladibladibla het volgende:
*schop*
Ik ben vanochtend naar de apotheek geweest om allergiepilletjes te halen, maar ik heb meteen maar mijn Vichy-voorrad aangevuld.
Mijn oogst:
- Oligo 25 reinigingsmousse (ga ik gebruiken in plaats van de Normaderm dinetjes, want ik heb het gevoel dat dat te aggressief aan het worden is voor mijn huid)
- Thermal Fix Mat dagcrème (eindelijk geen glimmende neus meer)
'K zie hier nog een oude post van mezelf staan.quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:16 schreef koningin-winvis het volgende:
[..]
Benzoyl is een 'gel' , gebruik je meer als een creme.. ( in mijn geval gebruik ik het als nachtcreme)
Ze geven je van alle producten die je wil proberen, een monstertje.quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:24 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Weet iemand toevallig of ze ook proefmonsters bij de apotheek hebben van Vichy? Overweeg al tijdje om 't te gaan gebruiken, maar zou t eerst even willen testen aangezien ik nogal snel ergens allergisch voor ben
Ik dacht dat de Normaderm van Vichy Hypoallergeen was.quote:Op woensdag 31 januari 2007 14:24 schreef LunaticLaUrA het volgende:
Weet iemand toevallig of ze ook proefmonsters bij de apotheek hebben van Vichy? Overweeg al tijdje om 't te gaan gebruiken, maar zou t eerst even willen testen aangezien ik nogal snel ergens allergisch voor ben
Volgende keer maar eens monstertjes vragen van de andere producten van Normaderm!quote:Op donderdag 1 februari 2007 08:52 schreef thaMoon het volgende:
[..]
Ze geven je van alle producten die je wil proberen, een monstertje.
Thanks voor de info! Ik ga het binnenkort is proberenquote:Op donderdag 1 februari 2007 08:52 schreef thaMoon het volgende:
[..]
Dan moeten ze ze wel hebbenquote:Op donderdag 1 februari 2007 08:52 schreef thaMoon het volgende:
[..]
Ik heb dat "immuun" probleem ook altijd....maar tot nu toe nog niet met de Normaderm (de wasgel). Ik gebruik 'm al drie jaar. Af en toe wissel ik af met teatree scrub van het Kruidvat bv. s' avonds en Normaderm 's ochtends. Of de wasgel van Etos (de groene).quote:Op maandag 25 juni 2007 14:46 schreef Kwelit het volgende:
Ik gebruik sinds vrijdag Normaderm (reinigingsgel, scrub, lotion en dag/nachtcreme) en ik moet zeggen dat (tegen mijn verwachting in) de onzuiverheden in mijn gezicht echt nu al een stuk zijn verminderd.
Ik hoop alleen niet dat mijn huid er over een tijdje 'immuun' voor wordt. Iets wat bij mij helaas vaker voorkomt![]()
Binnen 4 weken zou mijn gezicht helemaal glad moeten zijn, dus ik ben benieuwd.![]()
Die teatree scrub van Kruidvat, hoe bevalt die? Misschien dat ik hem ook ga proberen..ik hoor er wel veel goede verhalen over.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:34 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik heb dat "immuun" probleem ook altijd....maar tot nu toe nog niet met de Normaderm (de wasgel). Ik gebruik 'm al drie jaar. Af en toe wissel ik af met teatree scrub van het Kruidvat bv. s' avonds en Normaderm 's ochtends. Of de wasgel van Etos (de groene).
Prima. Idem voor de dag/nachtcreme. Ik gebruik 'm wel eens als nachtcreme omdat andere nachtcremes te vettig voor mijn huid zijn, ik krijg dan altijd van die lekkere onderhuidse puisten *auw*.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:58 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Die teatree scrub van Kruidvat, hoe bevalt die? Misschien dat ik hem ook ga proberen..ik hoor er wel veel goede verhalen over.
De teatree scrub van het kruidvat vindt ik super net zoals teatree masker van het kruidvat.De dag/nacht creme ben ik niet zo'n fan van,op een of andere manier wordt mijn huid daar juist vettig van!quote:Op maandag 25 juni 2007 15:58 schreef Kwelit het volgende:
[..]
Die teatree scrub van Kruidvat, hoe bevalt die? Misschien dat ik hem ook ga proberen..ik hoor er wel veel goede verhalen over.
Volgens mij zitten de scrub en het masker niet meer in het assortiment.quote:Op maandag 25 juni 2007 16:27 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
De teatree scrub van het kruidvat vindt ik super net zoals teatree masker van het kruidvat.De dag/nacht creme ben ik niet zo'n fan van,op een of andere manier wordt mijn huid daar juist vettig van!
Het masker kon ik de vorige keer idd niet vinden,van de scrub had ik 3 potten op voorraad ivm en aanbieding toen,de laatste pot is bijna leeg.Wel jammer als ze er niet meer zijn,was lekker spul voor een lekkere prijs!!!quote:Op maandag 25 juni 2007 16:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij zitten de scrub en het masker niet meer in het assortiment.
De teatree scrub nog wel hoor, vorige week nog een pot gehaald. Ik heb alleen geen masker in die lijn kunnen vinden, dus dat zal er wel uit zijn dan.quote:Op maandag 25 juni 2007 16:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Volgens mij zitten de scrub en het masker niet meer in het assortiment.
Je kan ook de Normaderm nacht nemen, voor een hydraterende verzorging. In de nacht produceert de talgklier maximaal zo ga je toch nog onzuiverheden tegen.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:48 schreef Kwelit het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste paar dagen last heb van een drogere huid (had ik altijd wel, maar nu is toch wat extremer) vooral rond mijn ogen en mondhoeken. Die Normaderm dagcreme houdt mijn huid niet 'vochtig' genoeg blijkbaar.
Ik wil dus een creme die mijn huid het liefst de gehele dag 'moist' houdt, niet trekkerig aanvoelt en ook nog es lekker ruikt als het ff kan. Any aanraders, tips..?
Ik heb dus altijd een hele trekkerige huid (gezicht) als ik gedouched heb. ik gebruik nu de dagcreme van de Hema, met Q10 geloof ik ofzo, iig voor droge huid.... Maar ook die voor de rijpere huid is heel fijn....quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:48 schreef Kwelit het volgende:
Ik wil dus een creme die mijn huid het liefst de gehele dag 'moist' houdt, niet trekkerig aanvoelt en ook nog es lekker ruikt als het ff kan. Any aanraders, tips..?
Ik gebruik Thermal Fix Mat, een soort gelchtige emulsie. Mijn huid is kan erg trekkerig zijn, maar glimt wel ontzettend, dus dan is deze perfect.quote:Op woensdag 27 juni 2007 12:48 schreef Kwelit het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de laatste paar dagen last heb van een drogere huid (had ik altijd wel, maar nu is toch wat extremer) vooral rond mijn ogen en mondhoeken. Die Normaderm dagcreme houdt mijn huid niet 'vochtig' genoeg blijkbaar.
Je kan combineren met Skinset en Normaderm, Skinset overdag en Normaderm in de nacht.quote:Op woensdag 27 juni 2007 16:31 schreef Merel het volgende:
Ik gebruik nu Skinset. Dat kan niet voorkomen dat m'n huid soms onrustig is, maar zorgt wel dat het sneller weg is dan andere middeltjes. Ik zit te twijfelen of Normaderm niet beter is. Hebben echt alle apotheken waar het spul verkocht wordt er verstand van? Ik vertrouw die apothekersassistentes namelijk niet helemaal
Normaderm, Oligo, NeOvadiol.quote:Op woensdag 27 juni 2007 14:37 schreef Lethe het volgende:
Gebruik het sinds kort, weet zo even uit m'n hoofd niet zo snel welke variant (iig die groene) en vind hem wel fijn.. !
Ik, NIET aan beginnenquote:Op maandag 2 juli 2007 18:32 schreef Marjenda het volgende:
Iemand al een keer de 3 weekse kuur "Normaderm Renoverend Systeem" geprobeerd ??
O daar hebben er dus meer last van .... ik dacht dat ik het pompje gesloopt had .... ik heb nu het pompje los getrokken, er zit nog redelijk veel creme is maar tis wel lastig om het eruit te krijgenquote:Van de normale normaderm heb ik trouwens een hekel aan het pompje van de dagcreme, dat houdt ermee op als het flesje nog halfvol zit
Gewoon een klacht van maken, gebeurd echt veel, niet echt handig.quote:Op zondag 22 juli 2007 11:58 schreef Marjenda het volgende:
[..]
O daar hebben er dus meer last van .... ik dacht dat ik het pompje gesloopt had .... ik heb nu het pompje los getrokken, er zit nog redelijk veel creme is maar tis wel lastig om het eruit te krijgen![]()
Dat doe ik ook altijd, als ik er via dat pompje niks meer uit krijg, dan sloop ik dat dopje eraf.. en dat 'rietje' gebruik ik dan om alles eruit te lepelen.. toch best wel irritand, dat pompje hoort gewoon te werken!quote:Op zondag 22 juli 2007 11:58 schreef Marjenda het volgende:
[..]
O daar hebben er dus meer last van .... ik dacht dat ik het pompje gesloopt had .... ik heb nu het pompje los getrokken, er zit nog redelijk veel creme is maar tis wel lastig om het eruit te krijgen![]()
En hoe krijgen jullie het voor elkaar om de creme wat op de bodem zit eruit te krijgen ?? Het 'rietje' raakt de bodem niet. Er zit daar nog een hele boel creme . Heb 'm al op z'n kop gezet maar het zakt niet ....quote:[Dat doe ik ook altijd, als ik er via dat pompje niks meer uit krijg, dan sloop ik dat dopje eraf.. en dat 'rietje' gebruik ik dan om alles eruit te lepelen.. toch best wel irritand, dat pompje hoort gewoon te werken!
Tja, je kan moeilijk de hele apo op cursus sturenquote:Op woensdag 27 juni 2007 18:13 schreef enter het volgende:
[..]
Je kan combineren met Skinset en Normaderm, Skinset overdag en Normaderm in de nacht.
Voor vragen kan je mailen naar Vichy en in de Apotheek is minimaal een assistente aanwezig die je perfect kan helpen en zelfs persoonlijk advies moet kunnen geven.
Maar het klopt dat niet elke assistente er iets van weet, dat is wel balen![]()
Er komt volgens mij geen nieuwe lijn, maar thermal fix gaat eruit en wordt vervangen door een iets andere lijn. Het heeft wel dezelfde eigenschappen enzo, maar hij is iets verbeterd etc.quote:Op woensdag 27 juni 2007 18:17 schreef enter het volgende:
[..]
Normaderm, Oligo, NeOvadiol.
Er kom binnenkort een nieuwe lijn, zoiets als Thermal Fix maar dan met een extra hoge vocht inbrengende werking.
Gaat de Thermal Fix Mat er dan ook uit? Dat zou echt jammer zijn, want dat is echt zo'n fijn spul.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:23 schreef ivetje het volgende:
Er komt volgens mij geen nieuwe lijn, maar thermal fix gaat eruit en wordt vervangen door een iets andere lijn. Het heeft wel dezelfde eigenschappen enzo, maar hij is iets verbeterd etc.
Het gaat er niet uit, maar komt onder een andere naamquote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:51 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Gaat de Thermal Fix Mat er dan ook uit? Dat zou echt jammer zijn, want dat is echt zo'n fijn spul.
Gelukkig heb ik gisteren nog een flacon gekocht
Voorlopig niet.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 10:51 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Gaat de Thermal Fix Mat er dan ook uit? Dat zou echt jammer zijn, want dat is echt zo'n fijn spul.
Gelukkig heb ik gisteren nog een flacon gekocht
Bij mijn apotheek was hij al uit de Vichy-kast verdwenen, maar misschien hadden ze hem nog wel achter.quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:05 schreef enter het volgende:
Voorlopig niet.
Kan je even navragenquote:Op vrijdag 7 september 2007 21:09 schreef bladibladibla het volgende:
[..]
Bij mijn apotheek was hij al uit de Vichy-kast verdwenen, maar misschien hadden ze hem nog wel achter.
En jawel hoor, tis zoverquote:Op maandag 25 juni 2007 14:46 schreef Kwelit het volgende:
Ik gebruik sinds vrijdag Normaderm (reinigingsgel, scrub, lotion en dag/nachtcreme) en ik moet zeggen dat (tegen mijn verwachting in) de onzuiverheden in mijn gezicht echt nu al een stuk zijn verminderd.
Ik hoop alleen niet dat mijn huid er over een tijdje 'immuun' voor wordt. Iets wat bij mij helaas vaker voorkomt![]()
Binnen 4 weken zou mijn gezicht helemaal glad moeten zijn, dus ik ben benieuwd.![]()
Werkt mogelijk, kan ook geen effect hebben trouwens. En sowieso natuurlijk niet blijvend! En smaakt het vies.quote:Op maandag 10 september 2007 15:18 schreef Kwelit het volgende:
[..]
En jawel hoor, tis zoverNormaderm werkt niet echt meer. Ook niet als ik het combineer met tea tree scrub (wat ik eerst deed). Mijn gezicht is helaas weer zoals vanouds, vol oneffenheden dus. Ik baal echt, heb nog een hele voorraad staan die ik gewoon kan weggooien
.
Ik ben dus weer op zoek naar een nieuwe huidverzorgingslijn. Iemand aanraders? Een vriendin raadde mij biergisttabletten aan, maar ik had hier nog nooit van gehoord. Nu ben ik zelf niet zo van de pillen slikken, maar als dit echt (BLIJVEND) werkt, dan is het het proberen wel waard. Iemand hier ervaring mee?
Skinset is vooral voor jonge meiden in en net na de puberteit. Heb het een tijdje uitgeprobeerd voor mijn werk, maar ik vond het niet veel. Geen effect bij mij.quote:Op vrijdag 7 september 2007 21:10 schreef enter het volgende:
Als de Normaderm te sterk is... (de huid wordt te droog) kan je de Skinset of de Oligo proberen. Of in combinatie met.. Ik ben er niet voor om alleen Normaderm te gebruiken, het droogt de huid te veel uit.
even een GL alert: Weten jullie wel hoeveel dieren(walvissen e.d) daarvoor worden vermoord zodat jullie dat luxe goedje op je gezicht kunnen smeren?quote:Op maandag 12 september 2005 16:18 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Zo duur is Vichy helemaal niet hoor,deze pot voor de normale/gemengde huid kost b.v 16.35,de meeste gezichtcreme's zitten tussen 15-20 euro dus zo veel zal het echt niet schelen,ja mischien op de hele collectie!!
[afbeelding]
Welke is dit trouwens? Die hebben we hier in nederland niet. Is dat de oligo gloss?quote:
Volgens mij heb ik die in de apotheek zien liggenquote:Op maandag 16 juni 2008 09:56 schreef ivetje het volgende:
[..]
Welke is dit trouwens? Die hebben we hier in nederland niet. Is dat de oligo gloss?
Hmm, wij hebben hem niet en kan hem op de website ook niet terug vinden. Vreemdquote:Op maandag 16 juni 2008 19:58 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die in de apotheek zien liggen
at pakket is een kuur. Die kan je gebruiken als je tijdens het gebruik van de gewone normaderm middelen toch een onzuivere huid krijgt. De kuur bestaat uit een soort scrub-kuur. Je bereid de huid voor op een scrub geloof ik ,daarna gebruik je een masker, daarna verfris je de huid met het thermaal water uit het pakket en er zit de dagcreme in. Het is een vrij heftige kuur die eigenlijk gewoon het bovenste laagje van je huid eraf haalt en zorgt dat deze vernieuwd wordt. Het mag ook echt maximaal 4 keer per jaar gebruikt wordenquote:Op maandag 16 juni 2008 22:23 schreef XiChico het volgende:
Wat houd Vichy Normaderm precies in? Is het een heel pakket of is het een product? Op de site van Vichy kom ik volgens mij op een pakket van 40 euro uit?
Ow leuk, ik ga donderdag op vakantie naar frankrijk. Misschien eens een potje meenemen van daar. Altijd leuk om die weer eens te proberenquote:Op maandag 16 juni 2008 23:00 schreef BBQ-kip het volgende:
Is in België en Frankrijk wel te koop, die gloss-potjes. Vind het overigens verschrikkelijke kleuren. Die tubetjes van Oligo-25 met kleur zijn wel heel erg fijn en verzorgen je lippen ook erg lekker
Inmiddels terug uit frankrijk en heb de potjes zien staan maar...het is blushquote:Op dinsdag 17 juni 2008 00:25 schreef BBQ-kip het volgende:
Die tubetjes zijn gewoon in Nederland te koop en hebben een heel klein beetje kleur erdoor zitten, de potjes zijn een stuk heftiger van kleur.
Het is een dag- en nachtcrème van Vichy, die van Skinset. Hij trekt snel in en je krijgt er een zachte huid van.quote:Op zondag 15 juni 2008 22:28 schreef Ooi86 het volgende:
Het is een flinke kick, maar volgens mij is het een beetje stom om een nieuw topic te openen.
Ik gebruik nu sinds een aantal dagen vichy oligo 25 en de normaderm scrub. Ik zou alleen ook graag iets voor de nacht gebruiken. Nou is er van normaderm een nachtcreme, maar die zou nogal vet zijn![]()
Heeft iemand ervaringen met die nachtcreme of gebruikt iemand iets anders voor 's nachts waar hij/zij lyrisch over is?
Skinset is alleen wel erg gericht op pubers hoor. Deze is bedoeld voor 16-18 jaar ongeveer. En die heeft geen nachtcreme en daar is ze juist naar op zoek.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:01 schreef Niconigger het volgende:
[..]
Het is een dag- en nachtcrème van Vichy, die van Skinset. Hij trekt snel in en je krijgt er een zachte huid van.
Als dagcrème is hij heel geschikt omdat hij de huid matteert.
Ow, nou dan heb ik echt niet goed zitten vertalen een tijdje geleden toen ik die potjes op de Franse site zag hehe.quote:Op zondag 6 juli 2008 18:55 schreef ivetje het volgende:
[..]
Inmiddels terug uit frankrijk en heb de potjes zien staan maar...het is blushGeen lipgloss zoals ik dacht. Het is gewoon een poeder-blush in een potje. Wel leuk dat ze het hebben, krijg je een beetje een make-up lijn van oligo. Maar heb het niet meegenomen, want ik gebruik echt nooit blush
maar er zijn toch creme die niet op oliebasis zijn, waardoor je huid kan ademen? of is dat een fabeltje?quote:Op maandag 23 februari 2009 01:19 schreef BBQ-kip het volgende:
Crème op waterbasis bestaat niet, hence the term crème
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cr%C3%A8me_(huidsmeersel)quote:Op maandag 23 februari 2009 21:24 schreef Fruity het volgende:
[..]
maar er zijn toch creme die niet op oliebasis zijn, waardoor je huid kan ademen? of is dat een fabeltje?
creme impliceert toch niet dat het niet op waterbasis kan zijn?
Maar dat is juist ook de crux: je huid hydrateer je niet door er water op te doen, dat droogt juist uit. Je huid heeft vet/olie nodig, dat moet je er juist op smeren, en geen water.. Ik zeg niet dat je er gelijk alleen maar vaseline op moet smeren of geen creme's meer op moet smeren dat als hoofdbestanddeel water hebben, maar het kan er wel voor zorgen dat je huid juist meer talg aanmaakt dan nodig is omdat het te weinig vet 'binnenkrijgt' zeg maar.quote:Op maandag 2 maart 2009 11:26 schreef BBQ-kip het volgende:
Natuurlijk zit er wel water in en dat zal ook wel het hoofdbestanddeel zijn. Ik heb echter het idee dat de schoonheidsspecialiste een "creme" bedoelde helemaal of vrijwel zonder vet of olie, om zo een vette huid te voorkomen.
Haha, ja precies, ik ben daar ook altijd vrij kritisch over.. Gebruik sinds kort de producten van Nivea en die werken goed bij mij, en is stukken goedkoper dan de dingen die ik een tijdje geleden gebruikte van de schoonheidsspecialiste.. Dus waarom zou ik meer betalen als het zo ook gewoon kan en een beter resultaat geeft?quote:Op maandag 2 maart 2009 14:16 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik weet het, schoonheidsspecialistes vertellen soms erg mooie verhalen, terwijl het vette onzin is. Maar ja, dan koop je een dagcreme op waterbasis en die doet dan het één (mineralen, Q10, vitaminen, fruitzuur, whatever) en dan heb je weer een andere creme nodig met vet erin om je droge smoeltje weer wat in te vetten.
Maar goed, ik wantrouw die schoonheidsmiepjes altijd een beetje, ze kunnen me nooit uitleggen waarom ik iets nodig heb en waarom dat zou werken, alleen dat ik vooral het duurste potje moet gebruiken.
In principe verwacht ik niets van een dagcreme ofzo, alleen dat hij mijn bekkie wat lekkerder zacht laat aanvoelen en ervoor zorgt dat die minder utidroogt van binnenuit. De meeste cremes zijn te vettig en dan voelt het weer viezig aan. Daarom gebruik ik de DMDD lotion van Clinique, geen jeuk/allergieën, het voelt lekker, is niet te vet en glijdt niet van mijn gezicht, terwijl het wel mijn smoeltje zacht maakt en een goede basis is voor eventuele make-up.
Wel een beetje jammer dat die lotion zo duur is, als het ETOS-merk was geweest met dezelfde consistentie, had ik hem ook gekocht.
de oligo 25 is er in 2 varianten: één voor de droge huid en één voor de normale huidquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 00:29 schreef NicoleColl het volgende:
Wat ik eigenlijk wil zeggen: wat heb je aan Vichy gevraagd over deze combinatie en wat voor antwoord kreeg je daarop? Want op de website van Vivhy lees ik dat de Oligo 25 dagcreme geschikt is voor een droge huid en die heb ik dan ook weer niet..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |