Daarom blijft dit topic zo ontzettend leuk, totaal onbegrijpelijke plaatjes, termen, geweldigquote:Op zaterdag 10 september 2005 12:57 schreef Oom_Agent het volgende:
De zon schijnt volop en de luchtvochtigheid is zeer hoog. Inmiddels is het 25 graden hier en zitten we in de opklaringen tussen 2 buiengebieden boven Frankrijk en Duitsland in.
In deze brandstofrijke lucht is een vonkje straks genoeg om de boel te laten ontploffen.![]()
Zie hoe we midden in de opklaringen zitten:
[afbeelding]
en zie wat er aan komt draaien, we worden gemangeld straks
http://wind.met.fu-berlin.de/cgi-bin/meteosat.cgi?speed=8&count=16&intervall=30&refresh=10&playmode=Endlos
Dat hoop ik dus ook.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:18 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik hoop in ieder geval tot over Eindhoven![]()
Ja, da's inmiddels normaal gewordenquote:Op zaterdag 10 september 2005 13:33 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dat hoop ik dus ook.
't wordt weer eens tijd dat Eindhoven de volle laag krijgt. Meestal is het alleen qua maximumtemperaturen zo.
laat maar komen.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:40 schreef Oom_Agent het volgende:
Zuidoost van Roermond en oost van Sittard/ Heerlen ploppen de buitjes de lucht in.
http://www.dwd.de/de/WundK/Warnungen/index.htmquote:WARNLAGEBERICHT für
NORDRHEIN-WESTFALEN
ausgegeben vom Deutschen Wetterdienst
am Samstag, 10.09.05, 13:30 Uhr
Am Nachmittag bis in die Nacht erneut GEWITTER, stellenweise
Gefahr von STARKREGEN. Lokale UNWETTER sind nicht ausgeschlossen.
Entwicklung der WETTER- und WARNLAGE
bis Sonntag, 11.09.05, 10:00 Uhr
Feuchtwarme Luftmassen bestimmen weiterhin das Wetter in
Nordrhein-Westfalen.
Heute Nachmittag entwickeln sich bis in die Nacht hinein erneut
teils kräftige GEWITTER. Dabei muss wieder stellenweise mit
STARKREGEN gerechnet werden. Eine Warnung ist bereits dür den
Südwesten von NRW in Kraft.
Auch UNWETTERARTIGE Entwicklungen sind lokal nicht
ausgeschlossen.
Entsprechende Warnungen erfolgen ggf. kurzfristig.
Nächste Aktualisierung: spätestens Samstag, 10.09.05, 16:00 Uhr
DWD / RZ Essen
=
Hier is het met 25 graden, een water zonnetje en wat nevel ook best tropisch-achtigquote:Op zaterdag 10 september 2005 13:44 schreef man_in_love het volgende:
Hier in Maastricht begint de bewolking toe te nemen. Nadat het vanmorgen lekker fris en opgeklaard was, en niet benauwd aanvoelde, begint hier nu de atmosfeer weer drukkend te worden. De luchtvochtigheid is rond de 80% en het is windstil...
Dus wsch. zitten we straks op de eerste rang als het gaat losbarsten. Gelukkig zitten we zelf in Blitterswijck vanmiddag...
Ik ben benieuwd. op het KNMI nog geen voorwaarschuwingen o.i.d.quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:45 schreef Oom_Agent het volgende:
Ze hebben nu zelfs uitroeptekens neergezet bij de DWD ( Deutsche Wetterdienst)
Noodweer is niet uitgesloten vanaf vanmiddag.
[..]
http://www.dwd.de/de/WundK/Warnungen/index.htm
Nicequote:Op zaterdag 10 september 2005 13:52 schreef Oom_Agent het volgende:
Actueel plaatje uit Luxemburg
[[url=http://img386.imageshack.us/img386/8763/lux6yv.th.jpg]afbeelding][/URL]
Die zijn niet zo secuur als de DWDquote:Op zaterdag 10 september 2005 13:47 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. op het KNMI nog geen voorwaarschuwingen o.i.d.
Die waarschuwing kwam inderdaad wel heel erg laat vannacht. Het water stond hier toen al op enkelhoogte en de waarschuwing deed me denken aan iets met 'eieren en pasen'quote:Op zaterdag 10 september 2005 13:55 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Die zijn niet zo secuur als de DWDPas als de buien een tijd bezig zijn, trekken ze hun conclusies. Vannacht was er al 2 a 3 uur lang een wolkbreuk boven het zuiden, een waarschuwing voor aquaplaning werdt toen pas uitgegeven.
Yep eerst moet er iets gebeuren. Ze kunnen beter van te voren waarschuwen. Beter 10 keer teveel dan 1x te laat.quote:Op zaterdag 10 september 2005 14:00 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Die waarschuwing kwam inderdaad wel heel erg laat vannacht. Het water stond hier toen al op enkelhoogte en de waarschuwing deed me denken aan iets met 'eieren en pasen'![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |