Eerst even een paar keer oefenen met een druppel water op je vinger en dan je oog aan proberen te rakenquote:Op vrijdag 9 september 2005 14:14 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Vanavond ga ik voor het eerst oefenen bij de opticien met lenzen inbrengen. Ik heb nog nooit een bril of lenzen gehad.
Mijn vraag was: hebben jullie nog tips hoe je de lens het beste inbrengt? Want dat zou misschien wat geklungel schelen![]()
Ik houd meestal de vloeistof van de vorige nacht in het bakje (de volgende avond kiep ik deze leeg en gaat er, na het schoon te hebben gemaakt, weer nieuwe vloeistof in) en dat bakje neem ik overal mee naar toe. Als het dan echt eens niet anders kan (bv. door een stofje of haartje dat er niet uit geknipperd kan worden) heb ik altijd nog iets om een lens in te doen zonder deze te beschadigen oid. Ik neem er ook altijd een zuignapje bij mee zodat ik overal en altijd ergens een lens uit kan halen (kan alleen met harde lenzen!!).quote:En ik had nog een vraag: Stel je logeert ergens en je bent je lenzenvloeistof vergeten, wat moet je dan doen? In water leggen?
En dus niet op je vinger zelf, want dan blijft ie plakken aan je vinger (droge vinger hebben dus bij het indoen, uitdoen andersom).quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:45 schreef aldostuta het volgende:
Voor het inbrengen 1 of 2 druppels vloeistof in de lens druppelen die je al op je vinger hebt. Dat maakt het een stuk makkelijker.
Hij zei dat ik thuis maar moest oefenen met een druppel water op mijn vinger en die dan naar m'n oog moet brengen zegmaar.quote:
Hmm dat moet ik de volgende keer ook maar gaan proberen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 20:57 schreef veldmuis het volgende:
Wat met je vingertop "rollen" zegmaar over de lens kan trouwens de trick zijn. Kijk wel uit dat je korte nagels hebt dan.
Groetjes,
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |