abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30421287
Hoi,

Vanavond ga ik voor het eerst oefenen bij de opticien met lenzen inbrengen. Ik heb nog nooit een bril of lenzen gehad.
Mijn vraag was: hebben jullie nog tips hoe je de lens het beste inbrengt? Want dat zou misschien wat geklungel schelen

En ik had nog een vraag: Stel je logeert ergens en je bent je lenzenvloeistof vergeten, wat moet je dan doen? In water leggen?

Alvast bedankt
pi_30421418
Nooit in water leggen, worden ze ruw van (gewoon niet je lenzenvloeistof vergeten dus).

De opticien legt het wel uit hoe je ze moet inbrengen, 1 tip die ik kan geven: zodra de lenzen op je oog ligt, niet meteen met je oog knipperen, maar even je oog alle kanten op bewegen zodat de lens echt goed op je oog ligt. Als je te vroeg knippert springt ie er weer uit.

Dit is trouwens met zachte lenzen.
pi_30421536
Als ik m'n lenzenvloeistof vergeten ben houd ik ze meestal een nacht in. Is ongetwijfeld niet goed voor je ogen, maar echt veel last heb ik er ook nooit door gekregen.

In water leggen kan wel, maar dan krijg ik ze de volgende dag meestal niet zo makkelijk meer in dan normaal.

In het begin was het in en uitdoen van m'n lenzen echt een ramp bij mij, maar na een week of zo was ik er aan gewend. In het begin draaide m'n oog steeds weg als ik m'n vinger met de lens erop op m'n pupil wilde leggen.
pi_30422740
Krijg je harde of zachte lenzen? Wat bij mij in het begin scheelde was om even naar beneden te blijven kijken zodra ik de lens ingezet had (harde lenzen). En wat hierboven ook staat, hoe natuurlijk de reflex om te knipperen ook is, proberen om het even uit te stellen.

Heb je er wel een bril naast als reserve of ga je dat ook niet doen?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_30425859
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 14:14 schreef VrouwelijkICE het volgende:
Vanavond ga ik voor het eerst oefenen bij de opticien met lenzen inbrengen. Ik heb nog nooit een bril of lenzen gehad.
Mijn vraag was: hebben jullie nog tips hoe je de lens het beste inbrengt? Want dat zou misschien wat geklungel schelen
Eerst even een paar keer oefenen met een druppel water op je vinger en dan je oog aan proberen te raken
quote:
En ik had nog een vraag: Stel je logeert ergens en je bent je lenzenvloeistof vergeten, wat moet je dan doen? In water leggen?
Ik houd meestal de vloeistof van de vorige nacht in het bakje (de volgende avond kiep ik deze leeg en gaat er, na het schoon te hebben gemaakt, weer nieuwe vloeistof in) en dat bakje neem ik overal mee naar toe. Als het dan echt eens niet anders kan (bv. door een stofje of haartje dat er niet uit geknipperd kan worden) heb ik altijd nog iets om een lens in te doen zonder deze te beschadigen oid. Ik neem er ook altijd een zuignapje bij mee zodat ik overal en altijd ergens een lens uit kan halen (kan alleen met harde lenzen!!).

Succes!
pi_30426359
Voor het inbrengen 1 of 2 druppels vloeistof in de lens druppelen die je al op je vinger hebt. Dat maakt het een stuk makkelijker.
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  † In Memoriam † vrijdag 9 september 2005 @ 17:14:20 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_30427241
Gewoon ff schoon sabbelen en in je oog frutten
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_30428090
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:45 schreef aldostuta het volgende:
Voor het inbrengen 1 of 2 druppels vloeistof in de lens druppelen die je al op je vinger hebt. Dat maakt het een stuk makkelijker.
En dus niet op je vinger zelf, want dan blijft ie plakken aan je vinger (droge vinger hebben dus bij het indoen, uitdoen andersom).
pi_30428452
als opticien zou ik dit toch moeten weten

maar nee
Meedoen is belangrijker dan winnen!
  vrijdag 9 september 2005 @ 18:00:18 #10
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_30428484
Lens op je wijsvinger van je sterke hand (in mijn geval rechts) en dan met je middelvinger je onderste ooglid naar beneden trekken, terwijl je met je linkerhand je bovenste ooglid omhoog trekt...het plaatsen van de lens is dan een handigheidje waar je alleen nog even handig in moet worden
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  vrijdag 9 september 2005 @ 19:07:04 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30430103
Altijd je handen wassen want hygiëne is erg belangrijk. Je ogen ontstekken best snel
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30432954
Je krijgt vanzelf wel je eigen manier.

Eerst moest ik mijn bovenste ooglid omhoog trekken en omlaag kijken om de lens er dan in te leggen, maar dat werkte dus nooit echt handig. Toen deed ik het een keer onder mijn pupil (waar je dus normaal ook je lens eruit haalt) en dat ging echt super.

Zorg er wel voor dat je vinger helemaal droog is, anders lukt het echt niet. Dus even handen wassen en dan echt goed afdrogen anders sta je echt te kloten.

Zelf doe ik linkeroog met linkerwijsvinger en rechteroog met rechterwijsvinger, omdat je er anders beetje vaag voor zit.

Maar het lijkt erger dan het is, je moet gewoon niet spastisch met je oog gaan knipperen , dus oefen alvast eventjes met je oogwit aanraken (nee is niet eng ).
pi_30433525
Hoi, ben net terug van de opticien.

Het is me niet gelukt

Heb een half uur zitten proberen met opticien + vriendin achter me rug (werd ik trouwens nog nerveuzer van).
Ik keek naar m'n vinger, raakte m'n oog aan. Soms dacht ik dat ie erin zat maar dan zat de lens dubbelgevouwen om m'n vinger. De opticien zei toen dat ik niet zo hard moest duwen.
Toen het niet lukte en ik vroeg wat ik nou eigenlijk fout deed, antwoordde hij dat ik m'n oog niet aanraakte. (maar net zei die nog dat ik te hard duwde ofzo! )
Maar ik weet toch echt zeker dat ik dat deed. Het was óf de lens, óf m'n vinger. Nou, ik weet wel hoe het voelt om met m'n vinger mijn oog aan te raken en dat heb ik gedaan!

Ik snap niet waarom het niet lukte.
Het knipperen was ook geen probleem.
Het ging trouwens om zachte lenzen.

Het enige dat ik kan bedenken was dat ik m'n oog niet goed genoeg openhield maar daar heeft niemand wat over gezegd.
Ksnap er niks van

[ Bericht 3% gewijzigd door VrouwelijkICE op 09-09-2005 20:52:51 ]
pi_30433645
Was je handen voor het indoen. Dan slijten ze niet zo snel, en anders kan het wel eens prikken.
  vrijdag 9 september 2005 @ 20:48:16 #15
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_30433660
En nu?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_30433803
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:48 schreef sungaMsunitraM het volgende:
En nu?
Hij zei dat ik thuis maar moest oefenen met een druppel water op mijn vinger en die dan naar m'n oog moet brengen zegmaar.
Maar ik snap niet waarom, ik kan prima mijn ogen aanraken.

Maarja ik kan heel eigenwijs zijn.

Liep toch wel teleurgesteld de winkel uit, ik dacht dat het me wel zou lukken!
  vrijdag 9 september 2005 @ 20:53:27 #17
127732 novo
klaarblijkelijk .
pi_30433881
De eerste keer bij de opticien lenzen in doen, lukte mij ook maar amper. Je krijgt er wel handigheid in.
Je moet inderdaad je oogleden goed van elkaar afhouden, en je lens moet recht op het topje van je vinger liggen. Dan hoef je het arme ding echt niet je oog in te duwen, maar zuigt hij zich vanzelf vast.
pi_30433932
hehehe, ik zat ook een dik half uur te proberen, maar da's even in het begin. Later stop je ze er zo in
pi_30433952
Met de lens je oog aanraken, en dan even wachten, dan "snapt" ie toch vanzelf in je oog?
Ow, vloeistof in de lens doen, 2 druppels ofzo, vind ik maar kut (zachte lenzen).
Een klein beetje, half druppeltje ofzo, is wel wat prettiger, maar er blijft dan altijd wat lucht onder de lens zitten, en da's veel knipperen en op je dichte oog duwen .

Groetjes,

veldmuis
pi_30433963
Ja, dat dacht ik ook.
Wat doe ik dan fout?

Lens op m'n vinger, ernaar kijken, naar mijn oog (pupil) brengen en met mijn vinger mijn oog aanraken.

Zuigt ie zich dan vast? Bij mij niet
pi_30434039
En als je er een klein druppeltje vloeistof in legt?

Wat met je vingertop "rollen" zegmaar over de lens kan trouwens de trick zijn. Kijk wel uit dat je korte nagels hebt dan .

Groetjes,

veldmuis
pi_30434118
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 20:57 schreef veldmuis het volgende:
Wat met je vingertop "rollen" zegmaar over de lens kan trouwens de trick zijn. Kijk wel uit dat je korte nagels hebt dan .

Groetjes,
Hmm dat moet ik de volgende keer ook maar gaan proberen.
Dat van die druppel had ik ook geprobeerd maar merkte geen verschil.
pi_30434197
Niet te lang doorgaan met prutsen trouwens, raakt je oog geirriteerd, en zelf raak je ook wat geirriteerd, maar da's wat anders .

Groetjes,

veldmuis
pi_30434321
Het is gewoon een kwestie van wennen, in het begin deed ik er wel een uur over voordat ik ze in m'n ogen had
pi_30435720
Je hebt die lenzen dus niet mee gekregen? Dat vind ik wel apart, want zo leer je het nooit. Bij mij ging het ook niet makkelijk in het begin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')