Een goede groeicijfer voor de economie zal een flinke slag toebrengen aan de zetelwinst van de PvdA bij de verkiezingen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:50 schreef Chewie het volgende:
Is dit een verkapt "dit kabinet doet het niet eens zo slecht" complimentje van de PvdA?
Tja, omdat er een succesje geboekt is met iets dat eigenlijk men vooraf juist niet van plan was, nl meer gaan uitgeven als overheid, en extra overheidsbestedingen als iets gezien wordt dat nogal 'links" is, de groei stimulern door extra overheidsuitgaven en minder sparen ...quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:50 schreef Chewie het volgende:
Is dit een verkapt "dit kabinet doet het niet eens zo slecht" complimentje van de PvdA?
Dat haal ik anders niet uit het artikel, die noemt namelijk als effecten dequote:Op vrijdag 9 september 2005 14:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Tja, omdat er een succesje geboekt is met iets dat eigenlijk men vooraf juist niet van plan was, nl meer gaan uitgeven als overheid, en extra overheidsbestedingen als iets gezien wordt dat nogal 'links" is, de groei stimulern door extra overheidsuitgaven en minder sparen ...
Hoewel ik het niet vaak met Zalm eens ben geef ik hem nu groot gelijk, of de voorspellingen van het cpb uitkomen is maar zeer de vraag, vooral omdat ze de laatste jaren uitgingen van een veel te lage olieprijs.quote:Op vrijdag 9 september 2005 15:40 schreef Vhiper het volgende:
Tsk tsk tsk Neem eens een voorbeeld aan Zalmpje en verkoop de huid niet voordat de beer geschoten is. Voorlopig is de economische groei in 2005 nog erg laag en moet 2006 nog beginnen. Eerst zien, dan geloven, zeker aangezien er nu verkiezingen aankomen en ik het absoluut zie gebeuren dat er vlak na de verkiezingen "plotseling" nieuwe tegenvallers zullen worden aangekondigd.
Verder is er natuurlijk wel wat meer nodig dan 2,5% groei om Nederland weer op de rails te krijgen, zeker aangezien de inflatie ook weer in de lift zit en ook de 2% nadert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |