Heel gek idee hoor, maar zouden die marokkaanse jongeren geen Nederlandse lesbrief moeten krijgen? Die moeten toch zoveel mogelijk integreren?quote:Lesbrief over Marokko voor scholieren
In Bergen op Zoom hebben deze week alle basisscholen en een school voor praktijkonderwijs een lesbrief over Marokko aangeboden gekregen. Doel van de lesbrief is leerlingen begrip bijbrengen voor hun Marokkaanse medeleerlingen.
Het initiatief voor de lesbrief werd genomen nadat een delegatie uit Bergen op Zoom in 2001 een reis naar Marokko maakte. De afgelopen jaren is de lesbrief aangepast nadat men zowel in positieve als in negatieve zin reacties had gekregen.
Bij de lesbrief is ook een cd-rom toegevoegd. In totaal kan een school in vijf weken tijd, vanaf een week vóór de ramadan, onderwerpen behandelen zoals het land, wonen, cultuur, religie en sociale aspecten. Het staat de scholen vrij om te bepalen hoe ze het oppakken.
Allebei zouden nuttig zijn. Net als in lessen maatschappijleer best wat aandacht aan de fundamentele verschillen tussen mannen en vrouwen (in denken en gedrag) besteed mag worden. Zie het als een gebruiksaanwijzing om met elkaar om te gaan.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:52 schreef sizzler het volgende:
[..]
Heel gek idee hoor, maar zouden die marokkaanse jongeren geen Nederlandse lesbrief moeten krijgen? Die moeten toch zoveel mogelijk integreren?
Nee, want die marokkanen kunnen en willen zich niet aanpassen aan de nederlandse maatschappij dus moeten de nederlanders zich maar aanpassen. Die taktiek zul je nog veel vaker tegenkomen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:52 schreef sizzler het volgende:
[..]
Heel gek idee hoor, maar zouden die marokkaanse jongeren geen Nederlandse lesbrief moeten krijgen? Die moeten toch zoveel mogelijk integreren?
Nooit één lesbrief gehad in mijn hele leven, maar kijk mee eens ijzersterk zijn in de Nederlandse taal (zowel in woord als geschrift) en pronken met mijn auto van de zaak, ik ben wel degelijk geïntegreerd dus, geen lesbrief nodig hoor.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:52 schreef sizzler het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nooit één lesbrief gehad in mijn hele leven, maar kijk mee eens ijzersterk zijn in de Nederlandse taal (zowel in woord als geschrift) en pronken met mijn auto van de zaak, ik ben wel degelijk geïntegreerd dus, geen lesbrief nodig hoor.²
Wat een onzin zeg. Educatie is nooit verkeerd. Mensen die dat niet kunnen begrijpen...quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:14 schreef Oksel het volgende:
Jezus, omgekeerde wereld.
Straks krijgen WIJ nog turkse/marokkaanse les.. flikker op.
Achterlijke culturen moeten optieven. Intergreren, aanpassen, normaal zijn.
Je eigen cultuur is prima, maar val daar anderen niet mee lastig..
dat doen ze niet ,dat doet de schoolquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:14 schreef Oksel het volgende:
Jezus, omgekeerde wereld.
Straks krijgen WIJ nog turkse/marokkaanse les.. flikker op.
Achterlijke culturen moeten optieven. Intergreren, aanpassen, normaal zijn.
Je eigen cultuur is prima, maar val daar anderen niet mee lastig..
Maar je bent geen materialist hoor, neeee, vrome loonslaafjes van Alilah hebben tegenwoordig ook al de behoefte om met auto`s te pronken..quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:13 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nooit één lesbrief gehad in mijn hele leven, maar kijk mee eens ijzersterk zijn in de Nederlandse taal (zowel in woord als geschrift) en pronken met mijn auto van de zaak, ik ben wel degelijk geïntegreerd dus, geen lesbrief nodig hoor.²
quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:22 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Maar je bent geen materialist hoor, neeee, vrome loonslaafjes van Alilah hebben tegenwoordig ook al de behoefte om met auto`s te pronken..![]()
oh jee, er begint weer iemand in termen van wij en zij te sprekenquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:12 schreef Meki het volgende:
juist goed - dit moeten ze vaker doen
dan leren jullie ook wat eens over Marokko en Turkije
jah Integratie moet van 2 kanten komen dus werk mee en lees een boek over Marokkoquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:25 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
oh jee, er begint weer iemand in termen van wij en zij te spreken![]()
Ik heb de behoefte niet hoor, maar het is wel een feit dat ik een leuk autotje hebquote:Op vrijdag 9 september 2005 12:22 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Maar je bent geen materialist hoor, nee, vrome loonslaafjes van Allah hebben tegenwoordig ook al de behoefte om met auto`s te pronken..![]()
Heb je enig idee over hoeveel verschillende bevolkingsgroepen we dan wel niet boeken moeten gaan lezen?quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:25 schreef Meki het volgende:
jah Integratie moet van 2 kanten komen dus werk mee en lees een boek over Marokko![]()
HOu toch op man, er zijn maar 300.000 marocs in NL waarvan een groot gedeelte niet eens Nederlands spreekt en een nog groter gedeelte hier alleen maar is om bij de uitkerende instantie z`n handje op te houden, laat die verderfelijke kolonisten zich eerst maar Nederlander voelen, het volkslied uit volle borst opzingen voordat ze weer wat van de autochtone bevolking verlangen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:25 schreef Meki het volgende:
[..]
jah Integratie moet van 2 kanten komen dus werk mee en lees een boek over Marokko![]()
Jullie willen toch hier wonen, wij niet daar. Wat hebben wij aan info over Marokko als we daar niet eens komen.quote:Op vrijdag 9 september 2005 12:25 schreef Meki het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |