abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30415769
quote:
LEIDSCHENDAM - De Nederlandse supermarkten verkopen vanaf 1 januari 2007 geen kippenvlees meer, als de overheid vasthoudt aan de strengere eisen voor het pluimveevlees. Die waarschuwing uitte het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) vrijdag.

Het ministerie van Volksgezondheid wil dat de supermarkten vanaf 1 januari 2007 alleen nog maar kippenvlees verkopen dat niet besmet is met campylobacter. Volgens de brancheorganisatie CBL is het echter onmogelijk aan die eis te voldoen.

"Er is onvoldoende inzicht in de oorzaak van besmettingen van pluimveevlees met campylobacter", schrijft het CBL in een brief aan de Tweede Kamer. Daarom is er volgens het bureau geen effectieve aanpak om besmetting tegen te gaan.

Als supermarkten toch kip willen blijven verkopen na 1 januari 2007, zullen ze geregeld boetes krijgen. Ook bestaat de kans dat hele partijen pluimveevlees in beslag worden genomen. Veel supers zullen er dan voor kiezen niet langer kippenvlees te verkopen, voorspelt het CBL

Bron : Telegraaf
Geen kip bij rijst of bij andere gerecht dat kan de overheid niet maken
dit is discriminatie want er is een vrijheid voor eten dus ook kip
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 9 september 2005 @ 11:42:38 #2
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_30416009
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 11:37 schreef Meki het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_30416938
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 11:42 schreef Radjesh het volgende:

[..]

pi_30417013
En eieren dan?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:16:10 #5
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_30417480
Nog even flink wat inslaan dus? De prijzen zullen misschien wel flink gaan stijgen als men de laatste stukken probeert te bemachtigen...

Gelukkig ben ik vegetariër...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:19:41 #6
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_30417595
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

Gelukkig ik niet
pi_30417645
maar poeliers bl;ijven het wel verkopen dus begrijp ik.
onze supermarkt verkoopt al lang geen kip meer.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:21:24 #8
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_30417659

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 09-09-2005 23:43:55 (doe vriendelijk) ]
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_30417689

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 09-09-2005 23:44:16 (don't feed the trolls, melden in feedback) ]
pi_30417762
Fuk. Effe wat braadkuikens inslaan bij de Aldi straks dan.
Oh wacht, we gaan toch vaak in Duitsland shoppen. Krijg je nog grotere kippen ook.
"Hoe draai je een sector de nek om in 10 stappen"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:31:31 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_30417962
dan maar een hoekje in mijn kamer inruimen voor een paar kippen 3-4 van die legbatterijkooien op elkaar...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 9 september 2005 @ 12:36:51 #12
129362 BennyNL
1 lange trip
pi_30418118
dan eet je toch varkensvlees
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_30418744
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En eieren dan?
Het gaat alleen om het vlees. Campylobacter komt voor op rauw gevogelte. Voldoende hygiene in de keuken en goed koken van kippenvlees voorkomt eigenlijk alle problemen. Er zijn onderzoeken die suggereren dat gechloreerd water geven aan de kippen als ze nog leven al voldoende zou moeten zijn om de besmetting aanzienlijk terug te brengen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 9 september 2005 @ 13:07:25 #14
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_30419067
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:56 schreef Lucille het volgende:
Het gaat alleen om het vlees. Campylobacter komt voor op rauw gevogelte. Voldoende hygiene in de keuken en goed koken van kippenvlees voorkomt eigenlijk alle problemen. Er zijn onderzoeken die suggereren dat gechloreerd water geven aan de kippen als ze nog leven al voldoende zou moeten zijn om de besmetting aanzienlijk terug te brengen.
Bijna al het kippevlees is toch ook in meer of mindere mate met de salmonella bacterie besmet? Die levert ook geen problemen op als je maar schoon werkt en goed kookt. Dit klinkt weer als zo'n te ver doorgevoerd regeltje
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_30419192
Stel dát het zo ver komt dan hoop ik echt dat er een einde komt aan die misstanden wat betreft die leg/fok-batterijen. Ik wil best wat meer betalen voor een ordentelijk stukje kippenvlees (en een lekker eitje) wat ook nog meer smaak heeft, zoals vroeger dus. In Engeland is allang bekend en bewezen dat Nederlands kippenvlees meer water, dan vlees bevat. Geef 1 mep op een fileetje en je houdt een slap velletje drab over. Minder fokplekken, meer lekker kippenvlees. Zou trouwens voor heel de vleesindustrie moeten gelden, want waar is dat lekkere karbonaadje bebleven??? (behalve dan op het platteland) Door al die afschuwelijke (snelle) fokmethoden en de vooraf in het voer gegooide penicilline is het slecht gesteld met het (pluim)vee. De regels kunnen wat mij betreft niet streng genoeg zijn.
pi_30419203
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 13:07 schreef nixxx het volgende:

[..]

Bijna al het kippevlees is toch ook in meer of mindere mate met de salmonella bacterie besmet? Die levert ook geen problemen op als je maar schoon werkt en goed kookt. Dit klinkt weer als zo'n te ver doorgevoerd regeltje
Lijkt mij ook. Wat ik er over lees is dat het wel de meest voorkomende oorzaak van diarree is in het Westen, maar dat alle zaken redelijk geisoleerde zaken zijn zonder grote infectiehaarden. Wat er dus op wijst dat het gevaar vooral in het laatste deel van de voedselbereiding zit (de consument dus) en niet bij de voedselverwerkende industrie. Mensen moeten zich er van bewust zijn dat ze niet eerst rauw vlees snijden en met dezelfde snijplank daarna een komkommer moeten snijden.
pi_30419244
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 13:11 schreef Suko het volgende:
Stel dát het zo ver komt dan hoop ik echt dat er een einde komt aan die misstanden wat betreft die leg/fok-batterijen. Ik wil best wat meer betalen voor een ordentelijk stukje kippenvlees (en een lekker eitje) wat ook nog meer smaak heeft, zoals vroeger dus. In Engeland is allang bekend en bewezen dat Nederlands kippenvlees meer water, dan vlees bevat. Geef 1 mep op een fileetje en je houdt een slap velletje drab over. Minder fokplekken, meer lekker kippenvlees. Zou trouwens voor heel de vleesindustrie moeten gelden, want waar is dat lekkere karbonaadje bebleven??? (behalve dan op het platteland) Door al die afschuwelijke (snelle) fokmethoden en de vooraf in het voer gegooide penicilline is het slecht gesteld met het (pluim)vee. De regels kunnen wat mij betreft niet streng genoeg zijn.
Ik ben het eens met de zaken die je hierboven beschrijft, maar daarmee creeer je niet een situatie met minder compylobacter besmetting.
  vrijdag 9 september 2005 @ 13:27:18 #18
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_30419681
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 13:11 schreef Suko het volgende:
Laatst bij de Keuringsdienst van Waarde ging het over varkens.
Die kwamen niet meer buiten, werdren niet meer ziek en daardoor 6 weken eerder slachtrijp.
(Ze zijn gezonder, dus gaan ze eerder dood).
Daar maakte de boer de opmerking dat er een groot verschil zat tussen de burger en de consument.
De burger wil dat de varkens lekker buiten lopen en de consument wil een goedkoop stukje vlees.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  vrijdag 9 september 2005 @ 13:30:11 #19
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_30419774
Meki, ga naar de moskee, het is vrijdag

Ps: Ik moet helaas werken.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  vrijdag 9 september 2005 @ 14:01:58 #20
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_30420857
Mooi is dat, ik eet 1,5kg kip per week...
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_30420937
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 13:27 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Laatst bij de Keuringsdienst van Waarde ging het over varkens.
Die kwamen niet meer buiten, werdren niet meer ziek en daardoor 6 weken eerder slachtrijp.
(Ze zijn gezonder, dus gaan ze eerder dood).
Daar maakte de boer de opmerking dat er een groot verschil zat tussen de burger en de consument.
De burger wil dat de varkens lekker buiten lopen en de consument wil een goedkoop stukje vlees.
Dat maakt de boer er misschien van, mensen willen best wél ietsje meer betalen voor een lekker stukkie vlees, daar zou eens onderzoek naar gedaan moeten worden. Boer praat vanuit z'n knip, begrijpelijk maar niet objectief. Ik haat dat soort uitspraken, van vooral belanghebbenden, terwijl ons nooit echt iets wordt gevraagd. @ Lucille, door het houden van minder dieren op 1 plek zullen eveneens minder ziekten rondwaren/uitbreken. Vroeger was dat toch ook niet aan de orde, althans niet op grote schaal.
  vrijdag 9 september 2005 @ 14:13:35 #22
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_30421241
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 14:04 schreef Suko het volgende:

[..]

Dat maakt de boer er misschien van, mensen willen best wél ietsje meer betalen voor een lekker stukkie vlees, daar zou eens onderzoek naar gedaan moeten worden. Boer praat vanuit z'n knip, begrijpelijk maar niet objectief. Ik haat dat soort uitspraken, van vooral belanghebbenden, terwijl ons nooit echt iets wordt gevraagd. @ Lucille, door het houden van minder dieren op 1 plek zullen eveneens minder ziekten rondwaren/uitbreken. Vroeger was dat toch ook niet aan de orde, althans niet op grote schaal.
Mja heel veel mensen (waaronder ikzelf) kan het helemaal niks schelen hoe die dieren behandeld worden, dood gaan ze toch. Maar die keuze is voor iedereen anders natuurlijk. Ik heb liever goedkoop vlees, daarnaast zou dan vlees moeten liggen waarbij de dieren iets beter behandeld worden wat iets duurder is.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_30421599
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 14:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Mja heel veel mensen (waaronder ikzelf) kan het helemaal niks schelen hoe die dieren behandeld worden, dood gaan ze toch. Maar die keuze is voor iedereen anders natuurlijk. Ik heb liever goedkoop vlees, daarnaast zou dan vlees moeten liggen waarbij de dieren iets beter behandeld worden wat iets duurder is.
Nou ja, goedkoop is dan duurkoop als er allerlei ziekten niet meer te bestrijden zijn en wij zowat imuum worden voor penicilline (en wat te denken van die hormonen ondanks de nu geringe hoeveelheden) omdat er al zoveel in het vlees zit. Ik denk dat als mensen keihard met de neus op de feiten worden gedrukt, en niet alleen wat betreft hoe de dieren worden behandeld, maar ook wat die beesten aan rotzooi te vreten krijgen, dat er dan misschien vanuit de consument wat tegengeluid komt. (ik vrees toch eigenlijk van niet...)
pi_30421779
Wat een onzin nou weer. Vlees -alle vlees- moet gewoon goed verhit worden en dan is er geen probleem.

Of wordt wild straks ook verboden?
pi_30422046
Dit is serieus slecht nieuws.

pi_30423312
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 12:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_30425262
quote:
@ Lucille, door het houden van minder dieren op 1 plek zullen eveneens minder ziekten rondwaren/uitbreken. Vroeger was dat toch ook niet aan de orde, althans niet op grote schaal.
Voor zover ik weet komt campylobacter niet alleen voor bij dieren die op een kluitje gehouden worden, maar ook bij dieren die redelijk vrij rond kunnen lopen. Besmetting lijkt plaats te vinden via gemeenschappelijke watervoorzieningen (aangezien je daar via toevoeging van chloor de boel redelijk onder controle kan houden), dus daar ligt het probleem. 30 kippen die op een stuk gras lopen en vrij de ruimte hebben, maar wel een gezamenlijke drinkbak hebben zullen dus ook besmetting oplopen.

Het is dus niet iets dat vroeger niet voorkwam of op mindere schaal.
quote:
De voedselketen is tegenwoordig niet meer besmet dan vroeger. Sommige infectieuze kiemen zijn er zelfs uit verdwenen maar ze werden vervangen door andere : de “opkomende” pathogenen. “Toch dienen de valse van de echte opkomende micro-organismen onderscheiden te worden”, benadrukt prof. Daube. Het meer voorkomen van intoxicaties met Listeria monocytogenes, Campylobacter en Aeromonas hydrophila is te wijten aan de ontwikkeling van betere opsporings- en identificatiemethoden. Ze glippen dus niet meer door de mazen van het net. Dankzij de nieuwe moleculaire technieken is het mogelijk kiemen aan te tonen die vroeger niet in cultuur konden worden gezet (Calicivirus type Norwalk, Cryptosporidium) en virulentiefactoren van gekende kiemen (enterohemorragische E. coli) . Al die kiemen werden lange tijd verwaarloosd maar spelen waarschijnlijk al lang een rol bij toxi-infecties.
http://www.healthandfood.(...)microbendreiging.htm
pi_30425498
Gezeik. Mensen hebben tegenwoordig een hygiëneobsessie en een bacteriefobie.
pi_30426713
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Gezeik. Mensen hebben tegenwoordig een hygiëneobsessie en een bacteriefobie.
Op zich is af en toe in contact komen met bacterieen zeker niet ongezond, het bouwt weerstand op tegen ziekten.
pi_30426776
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:57 schreef Lucille het volgende:

[..]

Op zich is af en toe in contact komen met bacterieen zeker niet ongezond, het bouwt weerstand op tegen ziekten.
Zo is het maar net.

Ik at als peuter regelmatig modder, met wormen en al. En ik ben nooit ziek.
pi_30426814
Ik kan me ook nogal ergeren aan ouders die hun kinderen verbieden om iets eetbaars weer van de grond af te pakken of om heel vaak hun handjes te wassen e.d. Helemaal niet goed.
  vrijdag 9 september 2005 @ 17:04:55 #32
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_30426956
Het is maar goed dat we mensen als JohnDope hebben

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_30427034
Zeg, BsB, wat is dat voor friemeltje dat er tegenwoordig aan jouw vastzit?
  vrijdag 9 september 2005 @ 23:31:26 #34
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30439881
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:57 schreef Lucille het volgende:

[..]

Het is bewezen dat de weerstand van kinderen die op een boerderij opgroeien bovengemiddeld is. Juist om die reden.
  vrijdag 9 september 2005 @ 23:33:18 #35
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30439949
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 14:24 schreef Suko het volgende:

(en wat te denken van die hormonen ondanks de nu geringe hoeveelheden)
Gebruik van groeihormonen is in de EU al een jaar of 30 verboden. Ook import van 'hormoonvlees' is verboden, daarover is nog een heuse handelsoorlog met de VS geweest.
  vrijdag 9 september 2005 @ 23:38:45 #36
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30440135
quote:

[..]

Dat maakt de boer er misschien van, mensen willen best wél ietsje meer betalen voor een lekker stukkie vlees, daar zou eens onderzoek naar gedaan moeten worden. Boer praat vanuit z'n knip, begrijpelijk maar niet objectief.
Ik denk dat zeker 95+ % van de kippen-/varkenshouders veel liever z'n dieren buiten zou houden, met goeie kwaliteit enzo. Als ie maar een goede prijs voor het vlees krijgt.

Maar helaas voor hen is scharrelvlees nog steeds een nichemarkt. De consument roept dan wel dat het zo zielig voor die varkentjes en die kippen is, maar diezelfde consument loopt vervolgens door naar de kiloknaller op de hoek, en koopt daar het goedkope vlees. Veel biologische varkenshouders schakelen noodgedwongen weer om naar de reguliere varkenshouderij, omdat het biologische vlees aan de straatstenen niet kwijt te raken is.
pi_30440309
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:38 schreef freako het volgende:
Maar helaas voor hen is scharrelvlees nog steeds een nichemarkt.
Scharrelvlees zou een grote markt kunnen zijn. Helaas heeft de sector besloten om biologisch vlees te promoten boven scharrelvlees. Biologisch vlees is enorm duur. Scharrelvlees is net zo diervriendelijk, alleen veel betaalbaarder. Het is alleen nu nauwelijks nog verkrijgbaar.
  Moderator vrijdag 9 september 2005 @ 23:46:13 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_30440364
nu ben ik ontevreden met Balkenende II

ze mogen alles van me hebben maar niet mijn kippetje ... hoe moet ik anders mijn bami bouwen?!?!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 10 september 2005 @ 00:03:36 #39
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_30440912
quote:

[..]

@Suko: Kijk even buiten je eigen leefomgeving. Die boer heeft 100% gelijk. Mensen die gestudeerd hebben, eengoede baan hebben, over het leven en maatschappij nadenken etc redeneren inderdaad zo. Maar als je een 'volkswijk' binnenrijdt en het aan de mensen daar vraagt, interesseert het ze geen drol. Wij kijken teveel naar ons zelf en niet naar de gemiddelde Nederlander. Die schreeuwt moord en brand als ze z'n hondje wat aandoen, maar vindt zijn karbonaadje duur zat. Geloof me, dat volk in een monteursbusje loopt de scharrelslager straal voorbij. Die doen ook niet aan vegetarische opties.

Kijk eens bij Dirk van de Broek; daar hebben ze vegaschijven om de vingers bij af te likken, daar kan geen vleesburger tegenop! Bij ons thuis proberen we zeker een paar keer per week vleesloos te eten en dat gaat prima. Wat weinig mensen weten; vlees is tegenwoordig zelfs net zo duur of duurder dan de vegaburgers bij bijv. de Dirk. Helaas verkoopt de AH alleen vega-schoenzolen Vegetariers zullen we nooit worden, maar we doen ons best om te minderen. (oja, ik ben dus zeker geen geitenwollensok of boomknuffelaar)
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_30446337
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 16:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Zo is het maar net.

Ik at als peuter regelmatig modder, met wormen en al. En ik ben nooit ziek.
Behalve de zo nu en dan opzettende zandtaartjeslip(herpes)
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 10 september 2005 @ 10:37:48 #41
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_30446465
Je klauwen niet wassen na het poepen is gevaarlijker
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_30446512
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:30 schreef JohnDope het volgende:
Behalve de zo nu en dan opzettende zandtaartjeslip(herpes)
Koortsblaren krijg ik altijd in mijn neus. Geen idee hoe ik er aan gekomen ben. Op zich is het wel makkelijk, kan ik tenminste niemand besmetten door een zoen.
pi_30446529
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 10:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Koortsblaren krijg ik altijd in mijn neus. Geen idee hoe ik er aan gekomen ben. Op zich is het wel makkelijk, kan ik tenminste niemand besmetten door een zoen.
Dit is waarschijnlijk ontstaan tijdens het zandtaartjestijdperk.......

misschien legde jij wel zandlijntjes __________ snif
pi_30446535
Haha! Wat een hilarische bende!
pi_30446536
Haha! Wat een hilarische bende!
pi_30456039
Natuurlijk moet vlees salmonella- en campylobactervrij zijn, deze bacteriën kunnen dodelijk zijn voor mensen met een verzwakte weerstand.
Het grootste probleem is de mentaliteit van de consument: mensen willen elke dag vlees en ze willen er niks voor betalen. Het is niet voor iedereen mogelijk (ivm woonsituatie), maar het beste zou zijn als iedere burger kippen houdt. Zolang de kippen niet voor consumptie worden gebruikt kunnen de eieren worden gegeten. Afentoe een haan loslaten op de kippen levert een nieuwe generatie kippen op, waarvan de mannetjes als eendagskuikens voor de poes kunnen dienen. Een win-win situatie.
objectief en betrouwbaar
*O* Partij voor de Dieren in de Kamer !! *O*
  zaterdag 10 september 2005 @ 16:42:37 #47
45206 Pietverdriet
pi_30456324
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:33 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Natuurlijk moet vlees salmonella- en campylobactervrij zijn, deze bacteriën kunnen dodelijk zijn voor mensen met een verzwakte weerstand.
Je handen niet wassen na het wc bezoek is gevaarlijker dan de problemen met de Campylobacter, om maar te zwijgen van het hebben van huisdieren of een bioafvalemmer in de keuken hebben staan.
quote:
Het grootste probleem is de mentaliteit van de consument: mensen willen elke dag vlees en ze willen er niks voor betalen. Het is niet voor iedereen mogelijk (ivm woonsituatie), maar het beste zou zijn als iedere burger kippen houdt. Zolang de kippen niet voor consumptie worden gebruikt kunnen de eieren worden gegeten. Afentoe een haan loslaten op de kippen levert een nieuwe generatie kippen op, waarvan de mannetjes als eendagskuikens voor de poes kunnen dienen. Een win-win situatie.
Jeah, kippen in de tuin houden, enig idee wat dat betekend voor salmonella in de eieren en in het vlees?
pi_30456534
Ja handig, waar moet ik die kippen laten in mijn éénkamerappartement?
  zaterdag 10 september 2005 @ 16:51:09 #49
45206 Pietverdriet
pi_30456581
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja handig, waar moet ik die kippen laten in mijn éénkamerappartement?
In de vriezer?
In een braadpan met knoflook uien prei en wortelen, wat kruiden en een fles rode wijn?
pi_30456613
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:51 schreef Pietverdriet het volgende:
In de vriezer?
In een braadpan met knoflook uien prei en wortelen, wat kruiden en een fles rode wijn?
Goed idee.

Het is jammer dat jij in Duitsland woont. Ik zou graag eens bij je komen eten, je kunt vast erg lekker koken.
  zaterdag 10 september 2005 @ 17:35:08 #51
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_30457849
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:33 schreef kansloze_dertiger het volgende:
Als ze zo'n slechte weerstand hebben moeten ze maar geen kippenvlees eten (of het in ieder geval alleen gaar opeten). Een beetje eigen verantwoordelijkheid kan geen kwaad.
  zaterdag 10 september 2005 @ 17:39:01 #52
45206 Pietverdriet
pi_30457962
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:35 schreef freako het volgende:

[..]

Als ze zo'n slechte weerstand hebben moeten ze maar geen kippenvlees eten (of het in ieder geval alleen gaar opeten). Een beetje eigen verantwoordelijkheid kan geen kwaad.
Precies, gewoon moddergaar eten en je keuken en je handen school houden, dan is er niets aan de hand.
Godvergeten overheidsregulierders, hebben de rauwemelkse kaas al om zeep geholpen, straks de kip en het volgende is dat eieren alleen hardgekookt verkocht mogen worden, want mensen zouden eens een zachtgekookt eitje kunnen eten wat theoretisch met iets besmet is.
  zaterdag 10 september 2005 @ 18:02:48 #53
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_30458760
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 23:46 schreef sp3c het volgende:
nu ben ik ontevreden met Balkenende II

ze mogen alles van me hebben maar niet mijn kippetje ... hoe moet ik anders mijn bami bouwen?!?!
Gewoon ons een complete vleesgroep gaan ontzeggen. Schandallig!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_30469619
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Precies, gewoon moddergaar eten en je keuken en je handen school houden, dan is er niets aan de hand.
Godvergeten overheidsregulierders, hebben de rauwemelkse kaas al om zeep geholpen, straks de kip en het volgende is dat eieren alleen hardgekookt verkocht mogen worden, want mensen zouden eens een zachtgekookt eitje kunnen eten wat theoretisch met iets besmet is.
Wat betreft het eitje: Bak eieren of kook ze hard: het eiwit en de eierdooier moeten gestold zijn om salmonellabesmetting te voorkomen.
  zaterdag 10 september 2005 @ 23:14:10 #55
45206 Pietverdriet
pi_30469820
quote:
jaja ik zuig het niet uit mijn duim ofzo, het is geen sarcasme, het is een zeer reele inschatting wat de kindermeisjesstaat voor ons verzint.
pi_30471410
@ Pietverdriet, dat advies in mijn link geldt al een tijdje hoor, paar jaar meen ik. Mijn eitjes worden deftig doorgekookt/doorgebakken.
pi_30472947
Doe mij maar een zachtgekookt eitje.
pi_30574511
Hoogervorst heeft de ivoren toren verlaten
quote:
Geen verbod op besmet kippenvlees

DEN HAAG Minister Hoogervorst komt de supermarkten tegemoet in de kwestie rond besmet kippenvlees. Hij eist niet langer dat het vlees helemaal vrij is van schadelijke bacteriën.

In de Tweede Kamer zei Hoogervorst dat hij de verkoop van licht besmet vlees niet zomaar zal verbieden. Eerder had hij gezegd dat kip en kalkoen volledig vrij moeten zijn van salmonella en campylobacter. Supermarkten dreigden daarop de verkoop van kip en kalkoen te staken.

Minister Hoogervorst maakte ook bekend dat er steeds minder besmet kippenvlees in de supermarkten wordt aangetroffen.
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2005/09/art0000A00607C6.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')