Wat is de rating van je tegenstander?quote:Op woensdag 21 september 2005 09:16 schreef zjroentje het volgende:
Verdorie. Gisteren een spiertje in mijn buik verrekt ofzo. Erg irritant bij het serveren.
Maar de 6-0 6-0 van vorige week is al opgekallefaterd naar een 6-1 6-0 4-3 gisteren.
Dan mag je af een toe eens gebroken wordenquote:Op woensdag 21 september 2005 12:49 schreef zjroentje het volgende:
3 of 4.
En ik kwam nog wel op een 1-0 voorsprong door een break.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:50 schreef XL het volgende:
[..]
Dan mag je af een toe eens gebroken worden![]()
Als hij wel voluit speelt is het waarschijnlijk ook veel minder leuk. De gasten die in de drie spelen zijn fysiek niet allemaal sterker dan ik. Ze slaan echter wel dermate hard dat ik het gevoel heb dat ik niet krachtig genoeg ben om de bal goed terug te spelen. Al is dat gevoel nu wel veel minder dan een jaar geleden, toen ik opnieuw begon.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:53 schreef zjroentje het volgende:
[..]
En ik kwam nog wel op een 1-0 voorsprong door een break.
Maar hij speelt bij lange na niet voluit. Op een breakpoint tegen serveerde hij een keer voluit, en voordat ik het wist lag de bal al tegen het hek hek achter me.
Heb je voldoende mensen om tegen te spelen? Of is je trainings-drie heel geduldig?quote:Op woensdag 21 september 2005 12:59 schreef zjroentje het volgende:
Ik ben gewoon nog veel te laat met mijn timing. Maar goed, dat is ook niet gek na zo'n lange periode van tennisinactiviteit.
Maar het ging al beter gisteren, en ik heb er gewoon plezier in. Dat is toch wel het belangrijkste.
M'n trainingsdrie is gewoon heel geduldig. Maar ik ga het volgende blok denk ik ook trainingen volgen, dan zit je wat meer in je eigen categorie.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:01 schreef XL het volgende:
[..]
Heb je voldoende mensen om tegen te spelen? Of is je trainings-drie heel geduldig?
Misschien niet sterker maar ze hebben gewoon een hogere handelingssnelheidquote:Op woensdag 21 september 2005 12:57 schreef XL het volgende:
[..]
Als hij wel voluit speelt is het waarschijnlijk ook veel minder leuk. De gasten die in de drie spelen zijn fysiek niet allemaal sterker dan ik. Ze slaan echter wel dermate hard dat ik het gevoel heb dat ik niet krachtig genoeg ben om de bal goed terug te spelen. Al is dat gevoel nu wel veel minder dan een jaar geleden, toen ik opnieuw begon.
Dat is precies mijn punt. Ze zijn niet sterker, maar lijken meer kracht te hebben.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Misschien niet sterker maar ze hebben gewoon een hogere handelingssnelheid
Je hebt natuurlijk wel wat spierkracht nodig om tegen die harde slagen te kunnen maar het is meer techniek dan spierkracht.
armversnelling enzoquote:Op woensdag 21 september 2005 21:37 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt. Ze zijn niet sterker, maar lijken meer kracht te hebben.
Daar ben ik mee bezig. Het valt me tegen.quote:Op donderdag 22 september 2005 19:24 schreef nickybol het volgende:
Het verbeterd door veel te tennissen tegen mensen die jouw dwingen om met zon hoge handelingssnelheid te spelen. En je kunt het zelf verbeteren door dichter bij de baseline te gaan staan, waardoor je gedwongen wordt.
mja, maar dan moet je een hele hoge startsnelheid hebben en laat dat nou net niet me sterkste punt zijnquote:Op vrijdag 23 september 2005 22:30 schreef nickybol het volgende:
De kunst is dus om bij het verdedigen ook zo dicht mogelijk op de baseline te gaan staan.
Ik bedoel de eerste 2, 3 passen die je moet zetten als je aan een sprint begint.quote:Op zondag 25 september 2005 12:39 schreef nickybol het volgende:
Je bedoelt met de startsnelheid je handelingssnelheid?
Ik weet er alles vanquote:Op zondag 25 september 2005 14:22 schreef nickybol het volgende:
Ik snap wat je bedoeltHeb je weleens conditietraining of loopscholing gehad? Veel conditietrainers hameren enorm op die eerste paar meters. De splitstep, voorover laten vallen en vooral niet de aantrap pas naar achter maken.
Nou, je hoeft geen kilometers te gaan lopen, maar wat duurtraining is ook wel goed voor jequote:Op zondag 25 september 2005 16:56 schreef nickybol het volgende:
Inderdaad conditietraining is niet het leukste. Lange afstanden hardlopen is trouwens ook helemaal niet nodig voor tennis!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |