abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 september 2005 @ 12:48:51 #91
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30788051
quote:
Op woensdag 21 september 2005 09:16 schreef zjroentje het volgende:
Verdorie. Gisteren een spiertje in mijn buik verrekt ofzo. Erg irritant bij het serveren.

Maar de 6-0 6-0 van vorige week is al opgekallefaterd naar een 6-1 6-0 4-3 gisteren.
Wat is de rating van je tegenstander?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_30788081
3 of 4.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 21 september 2005 @ 12:50:56 #93
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30788127
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:49 schreef zjroentje het volgende:
3 of 4.
Dan mag je af een toe eens gebroken worden
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_30788183
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:50 schreef XL het volgende:

[..]

Dan mag je af een toe eens gebroken worden
En ik kwam nog wel op een 1-0 voorsprong door een break.

Maar hij speelt bij lange na niet voluit. Op een breakpoint tegen serveerde hij een keer voluit, en voordat ik het wist lag de bal al tegen het hek hek achter me.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 21 september 2005 @ 12:57:37 #95
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30788315
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:53 schreef zjroentje het volgende:

[..]

En ik kwam nog wel op een 1-0 voorsprong door een break.

Maar hij speelt bij lange na niet voluit. Op een breakpoint tegen serveerde hij een keer voluit, en voordat ik het wist lag de bal al tegen het hek hek achter me.
Als hij wel voluit speelt is het waarschijnlijk ook veel minder leuk. De gasten die in de drie spelen zijn fysiek niet allemaal sterker dan ik. Ze slaan echter wel dermate hard dat ik het gevoel heb dat ik niet krachtig genoeg ben om de bal goed terug te spelen. Al is dat gevoel nu wel veel minder dan een jaar geleden, toen ik opnieuw begon.
pi_30788369
Ik ben gewoon nog veel te laat met mijn timing. Maar goed, dat is ook niet gek na zo'n lange periode van tennisinactiviteit.

Maar het ging al beter gisteren, en ik heb er gewoon plezier in. Dat is toch wel het belangrijkste.
  woensdag 21 september 2005 @ 13:01:19 #97
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30788414
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:59 schreef zjroentje het volgende:
Ik ben gewoon nog veel te laat met mijn timing. Maar goed, dat is ook niet gek na zo'n lange periode van tennisinactiviteit.

Maar het ging al beter gisteren, en ik heb er gewoon plezier in. Dat is toch wel het belangrijkste.
Heb je voldoende mensen om tegen te spelen? Of is je trainings-drie heel geduldig?
pi_30788489
quote:
Op woensdag 21 september 2005 13:01 schreef XL het volgende:

[..]

Heb je voldoende mensen om tegen te spelen? Of is je trainings-drie heel geduldig?
M'n trainingsdrie is gewoon heel geduldig. Maar ik ga het volgende blok denk ik ook trainingen volgen, dan zit je wat meer in je eigen categorie.
  woensdag 21 september 2005 @ 15:21:50 #99
30919 mitt
Michael Corleone
pi_30792675
Dan kunnen we over een jaartje of drie wel een potje doen
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  woensdag 21 september 2005 @ 16:52:26 #100
75556 erkel
back from Dagestan
pi_30795310
Het zomerseizoen zit er bijna weer op Zondag laatste wedstrijd buiten en dan al bijna weer naar binnen.

Buiten is veel leukerrrrrder !
Weisst
  woensdag 21 september 2005 @ 21:31:47 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30804320
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:57 schreef XL het volgende:

[..]

Als hij wel voluit speelt is het waarschijnlijk ook veel minder leuk. De gasten die in de drie spelen zijn fysiek niet allemaal sterker dan ik. Ze slaan echter wel dermate hard dat ik het gevoel heb dat ik niet krachtig genoeg ben om de bal goed terug te spelen. Al is dat gevoel nu wel veel minder dan een jaar geleden, toen ik opnieuw begon.
Misschien niet sterker maar ze hebben gewoon een hogere handelingssnelheid
Je hebt natuurlijk wel wat spierkracht nodig om tegen die harde slagen te kunnen maar het is meer techniek dan spierkracht.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 21 september 2005 @ 21:37:54 #102
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30804549
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

Misschien niet sterker maar ze hebben gewoon een hogere handelingssnelheid
Je hebt natuurlijk wel wat spierkracht nodig om tegen die harde slagen te kunnen maar het is meer techniek dan spierkracht.
Dat is precies mijn punt. Ze zijn niet sterker, maar lijken meer kracht te hebben.
  donderdag 22 september 2005 @ 00:59:41 #103
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30811680
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:37 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is precies mijn punt. Ze zijn niet sterker, maar lijken meer kracht te hebben.
armversnelling enzo
Ach, krijg je vanzelf als je maar vaak genoeg tennist. Tenminste... niet helemaal vanzelfsprekend natuurlijk maar het verbeterd wel door veel tennissen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_30833294
Het verbeterd door veel te tennissen tegen mensen die jouw dwingen om met zon hoge handelingssnelheid te spelen. En je kunt het zelf verbeteren door dichter bij de baseline te gaan staan, waardoor je gedwongen wordt.
  donderdag 22 september 2005 @ 19:32:20 #105
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30833563
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:24 schreef nickybol het volgende:
Het verbeterd door veel te tennissen tegen mensen die jouw dwingen om met zon hoge handelingssnelheid te spelen. En je kunt het zelf verbeteren door dichter bij de baseline te gaan staan, waardoor je gedwongen wordt.
Daar ben ik mee bezig. Het valt me tegen.
Ik ben erg vast als ik de tijd heb (achter de baseline sta). Als iemand hard slaat doe ik een stap naar achter en dan kan ik rustig de fout gaan afdwingen. Speelt hij een dropshot dan ben ik daar meestal snel genoeg voor. Ik probeer nu om op de baseline te staan als de bal niet bij mij is en daarvoor als de bal naar mij komt. Alleen ik durf het alleen tegen de tragere spelers.
pi_30834090
Kijk zoals je nu speelt meters achter de baseline, ik heb het zelf ook veel gedaan, nu lukt je dat nog, nu kom je er nog mee weg, nu kun je die drop-shots nog belopen, maar er komt een keer een moment dat je gewoon vanaf de baseline moet gaan spelen, en al helemaal als je niet op gravel speelt.
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:06:40 #107
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30844026
Klopt idd wel.
Vooral omdat je op snellere baansoorten anders ook gewoon te laat bij de bal bent.
Als de bal vanaf het midden van het speelveld komt, hoef je minder afstand af te leggen als je dichter bij de bal bent (als deze in een hoek gespeeld wordt natuurlijk)
Op snellere banen ben je dan zo snel te laat....

Ik merk het bij mezelf ook wel. Als ik veel getennist heb en me voetenwerk is gewoon redelijk zoals het zou moeten zijn, dan sta ik over het algemeen dichter bij de baseline. Als je moet verdedigen, ga je iets naar achteren staan. Niet helemaal aan het hek, maar wel wat verder van de baseline. Als je dan een kortere bal krijgt die ook niet zo heel hard geslagen wordt is het aan jou om naar voren te komen en het initiatief over te nemen

Punten moet je opbouwen
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:30:50 #108
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30872496
De kunst is dus om bij het verdedigen ook zo dicht mogelijk op de baseline te gaan staan.
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:37:55 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30897109
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:30 schreef nickybol het volgende:
De kunst is dus om bij het verdedigen ook zo dicht mogelijk op de baseline te gaan staan.
mja, maar dan moet je een hele hoge startsnelheid hebben en laat dat nou net niet me sterkste punt zijn

btw Als het kan ga ik natuurlijk niet ver achter de baseline staan maar dat lijkt me duidelijk...
  zondag 25 september 2005 @ 12:39:04 #110
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30912562
Je bedoelt met de startsnelheid je handelingssnelheid?
  zondag 25 september 2005 @ 13:47:53 #111
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30914193
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:39 schreef nickybol het volgende:
Je bedoelt met de startsnelheid je handelingssnelheid?
Ik bedoel de eerste 2, 3 passen die je moet zetten als je aan een sprint begint.
Als je dichter bij de baseline staat, moet je sneller op de eerste meters zijn om die bal te kunnen halen. Als je verder achter de baseline staat heb je meer tijd om bij de bal te komen (bal moet meer afstand afleggen en neemt dus meer tijd in beslag) en kun je meer op de iets langere afstand vertrouwen.
Als je dus iets dichter bij de baseline staat moet je sneller zijn op die eerste 2/3 passen.
Het kan zijn dat jij het handelingssnelheid noemt. Ik noem het altijd startsnelheid. Ik zie het snel genoeg waar een bal heen gaat maar de eerste 2 3 passen zijn niet de passen waar ik het voordeel uit moet halen.
Heeft er ook mee te maken dat ik vrij groot en zwaar ben. 1.92m en 90kg is niet echt erg makkelijk in gang te zetten, maar als het helemaal gaat, dan gaat het ook he

Maar je snapt wat ik bedoel
  zondag 25 september 2005 @ 14:22:16 #112
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30915017
Ik snap wat je bedoelt Heb je weleens conditietraining of loopscholing gehad? Veel conditietrainers hameren enorm op die eerste paar meters. De splitstep, voorover laten vallen en vooral niet de aantrap pas naar achter maken.
  zondag 25 september 2005 @ 15:24:08 #113
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30916841
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:22 schreef nickybol het volgende:
Ik snap wat je bedoelt Heb je weleens conditietraining of loopscholing gehad? Veel conditietrainers hameren enorm op die eerste paar meters. De splitstep, voorover laten vallen en vooral niet de aantrap pas naar achter maken.
Ik weet er alles van
Ik wil er ook niet mee zeggen dat ik helemaal niet vooruit kom ofzo. Het is op zich nog wel acceptabel te noemen, maar het is niet 1 van mijn sterkste punten.

Het werkt natuurlijk ook wel mee dat ik looptraining niet meer heb sinds een paar jaar. Met looptrainingen kun je wel een heleboel opvangen en het maakt duidelijk een verschil. Maar ik moet nu alles zelf doen (de training) en dat maakt het natuurlijk wel moeilijker.
Ik doe wel oefeningetjes die gespitst zijn op de eerste 2 3 passen. Vooral met mijn vader probeer ik dat soort dingen aan het begin van het seizoen veel te oefenen.
Bijvoorbeeld Minitennis spelen. Hij slaat de bal overal in het minitennisvlak (gewoon allebij de servicevakken tegelijk gebruiken natuurlijk) en ik moet de bal weer richting hem terug slaan. Dan gaat de bal echt van links naar rechts en van kort naar lang etc.
Dat werkt wel goed voor die eerste pasjes.

Met teamgenoten speel ik ook vaak oefeningetjes zoals dat iemand de bal rechtdoor slaat en de ander cross zodat je de hele tijd aan het lopen bent, maar dat is meer over grotere afstanden.

Ik heb alleen een bloedhekel aan oefeningen zonder bal en racket. Ik moet niets hebben van een stuk gaan hardlopen ofzo. Daar kan ik me gewoon niet voor motiveren. Vaak geprobeerd maar het gaat echt niet.
Sprint oefeningetjes op de tennisbaan zonder bal (van lijn tot lijn sprinten bijv) met een groepje gaat nog wel als het niet te lang duurt. Niet omdat ik dan moe wordt ofzo, maar ik verlies gewoon me interresse na een tijdje.
  zondag 25 september 2005 @ 16:56:56 #114
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30919751
Inderdaad conditietraining is niet het leukste. Lange afstanden hardlopen is trouwens ook helemaal niet nodig voor tennis!
  maandag 26 september 2005 @ 20:34:08 #115
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30952358
quote:
Op zondag 25 september 2005 16:56 schreef nickybol het volgende:
Inderdaad conditietraining is niet het leukste. Lange afstanden hardlopen is trouwens ook helemaal niet nodig voor tennis!
Nou, je hoeft geen kilometers te gaan lopen, maar wat duurtraining is ook wel goed voor je
Om gewoon je uithoudingsvermogen op pijl te houden. Maar ik ben blij dat ik niet te veel van dat soort trainingen hoef te doen. Ik heb er zo'n hekel aan
  maandag 26 september 2005 @ 21:20:27 #116
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30954013
Goed over dat onderwerp verschillen de meningen maar het staat in ieder geval vast dat afstanden langer dan 4/5 kilometer gewoon slecht zijn voor je snelheid, je zogenaamde "fast twitch fibers" Zelfs gerenommeerde fitnesstrainers als Pat Etcheberry laten hun tennissers helemaal niet meer hardlopen. Sprints en intervaltraining zoals shuttlerun helpen veel meer.
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:21:10 #117
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30964550
Kun je explosiviteit op de eerste meters trainen?

Je hoort toch vaak: ik ben een sprinter, of ik ben een duurloper. Kun je met trainen omschakelen? Op dit moment ben ik iemand die op 36 minuten 3 x zoveel loopt als in 12 minuten, van vermoeidheid lijkt geen sprake, maar een snelle 100 meter is voor mij niet te doen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:29:29 #118
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30968914
nickybol: Natuurlijk is het niet goed om 10 of 15km te gaan hardlopen. Dat werkt niet. Daar worden je spieren veel te lang/glad van. Maar wat korter hardlopen (pak em beet 3km) is wel goed voor je algemene conditie. Als je daarnaast veel interval en sprinttraining doet, is het nadeel dat je er van zou hebben lijkt me niet zo groot.

XL: Tuurlijk is dat te trainen. Gewoon heel veel korte sprinttrainingen doen. Bijvoorbeeld die oefeningetjes die ik hierboven heb neergezet werken bij mij altijd vrij goed. Zo zijn er nog veel meer oefeningen te bedenken.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:08:16 #119
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_30973363
Wat is jullie speelsterkte?

Welke tip is voor jullie het belangrijkste?

Mijn speelsterkte is 7 (recreantje dus )

Belangrijkste tip... neem de tijd...
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:44:48 #120
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30976139
Ik ben 4.
Belangrijkste tip... tja... Aan het begin van het seizoen ging het helemaal niet lekker en vorig seizoen ook al niet (dat kwam meer door lichamelijk ongemakken maar goed) daardoor was ik erg onzeker en wist ik eigenlijk niet meer hoe ik een fatsoenlijke wedstrijd moest spelen.
Toen zei iemand een keer dat ik vroeger altijd de punten zo rustig opbouwde en weinig fouten maakte.
Dat was op dat moment wel een belangrijke tip die me dit seizoen wel geholpen heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')