abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 september 2005 @ 21:31:47 #101
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30804320
quote:
Op woensdag 21 september 2005 12:57 schreef XL het volgende:

[..]

Als hij wel voluit speelt is het waarschijnlijk ook veel minder leuk. De gasten die in de drie spelen zijn fysiek niet allemaal sterker dan ik. Ze slaan echter wel dermate hard dat ik het gevoel heb dat ik niet krachtig genoeg ben om de bal goed terug te spelen. Al is dat gevoel nu wel veel minder dan een jaar geleden, toen ik opnieuw begon.
Misschien niet sterker maar ze hebben gewoon een hogere handelingssnelheid
Je hebt natuurlijk wel wat spierkracht nodig om tegen die harde slagen te kunnen maar het is meer techniek dan spierkracht.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 21 september 2005 @ 21:37:54 #102
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30804549
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

Misschien niet sterker maar ze hebben gewoon een hogere handelingssnelheid
Je hebt natuurlijk wel wat spierkracht nodig om tegen die harde slagen te kunnen maar het is meer techniek dan spierkracht.
Dat is precies mijn punt. Ze zijn niet sterker, maar lijken meer kracht te hebben.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 22 september 2005 @ 00:59:41 #103
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30811680
quote:
Op woensdag 21 september 2005 21:37 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is precies mijn punt. Ze zijn niet sterker, maar lijken meer kracht te hebben.
armversnelling enzo
Ach, krijg je vanzelf als je maar vaak genoeg tennist. Tenminste... niet helemaal vanzelfsprekend natuurlijk maar het verbeterd wel door veel tennissen
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_30833294
Het verbeterd door veel te tennissen tegen mensen die jouw dwingen om met zon hoge handelingssnelheid te spelen. En je kunt het zelf verbeteren door dichter bij de baseline te gaan staan, waardoor je gedwongen wordt.
  donderdag 22 september 2005 @ 19:32:20 #105
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30833563
quote:
Op donderdag 22 september 2005 19:24 schreef nickybol het volgende:
Het verbeterd door veel te tennissen tegen mensen die jouw dwingen om met zon hoge handelingssnelheid te spelen. En je kunt het zelf verbeteren door dichter bij de baseline te gaan staan, waardoor je gedwongen wordt.
Daar ben ik mee bezig. Het valt me tegen.
Ik ben erg vast als ik de tijd heb (achter de baseline sta). Als iemand hard slaat doe ik een stap naar achter en dan kan ik rustig de fout gaan afdwingen. Speelt hij een dropshot dan ben ik daar meestal snel genoeg voor. Ik probeer nu om op de baseline te staan als de bal niet bij mij is en daarvoor als de bal naar mij komt. Alleen ik durf het alleen tegen de tragere spelers.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_30834090
Kijk zoals je nu speelt meters achter de baseline, ik heb het zelf ook veel gedaan, nu lukt je dat nog, nu kom je er nog mee weg, nu kun je die drop-shots nog belopen, maar er komt een keer een moment dat je gewoon vanaf de baseline moet gaan spelen, en al helemaal als je niet op gravel speelt.
  vrijdag 23 september 2005 @ 00:06:40 #107
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30844026
Klopt idd wel.
Vooral omdat je op snellere baansoorten anders ook gewoon te laat bij de bal bent.
Als de bal vanaf het midden van het speelveld komt, hoef je minder afstand af te leggen als je dichter bij de bal bent (als deze in een hoek gespeeld wordt natuurlijk)
Op snellere banen ben je dan zo snel te laat....

Ik merk het bij mezelf ook wel. Als ik veel getennist heb en me voetenwerk is gewoon redelijk zoals het zou moeten zijn, dan sta ik over het algemeen dichter bij de baseline. Als je moet verdedigen, ga je iets naar achteren staan. Niet helemaal aan het hek, maar wel wat verder van de baseline. Als je dan een kortere bal krijgt die ook niet zo heel hard geslagen wordt is het aan jou om naar voren te komen en het initiatief over te nemen

Punten moet je opbouwen
  vrijdag 23 september 2005 @ 22:30:50 #108
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30872496
De kunst is dus om bij het verdedigen ook zo dicht mogelijk op de baseline te gaan staan.
  zaterdag 24 september 2005 @ 20:37:55 #109
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30897109
quote:
Op vrijdag 23 september 2005 22:30 schreef nickybol het volgende:
De kunst is dus om bij het verdedigen ook zo dicht mogelijk op de baseline te gaan staan.
mja, maar dan moet je een hele hoge startsnelheid hebben en laat dat nou net niet me sterkste punt zijn

btw Als het kan ga ik natuurlijk niet ver achter de baseline staan maar dat lijkt me duidelijk...
  zondag 25 september 2005 @ 12:39:04 #110
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30912562
Je bedoelt met de startsnelheid je handelingssnelheid?
  zondag 25 september 2005 @ 13:47:53 #111
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30914193
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:39 schreef nickybol het volgende:
Je bedoelt met de startsnelheid je handelingssnelheid?
Ik bedoel de eerste 2, 3 passen die je moet zetten als je aan een sprint begint.
Als je dichter bij de baseline staat, moet je sneller op de eerste meters zijn om die bal te kunnen halen. Als je verder achter de baseline staat heb je meer tijd om bij de bal te komen (bal moet meer afstand afleggen en neemt dus meer tijd in beslag) en kun je meer op de iets langere afstand vertrouwen.
Als je dus iets dichter bij de baseline staat moet je sneller zijn op die eerste 2/3 passen.
Het kan zijn dat jij het handelingssnelheid noemt. Ik noem het altijd startsnelheid. Ik zie het snel genoeg waar een bal heen gaat maar de eerste 2 3 passen zijn niet de passen waar ik het voordeel uit moet halen.
Heeft er ook mee te maken dat ik vrij groot en zwaar ben. 1.92m en 90kg is niet echt erg makkelijk in gang te zetten, maar als het helemaal gaat, dan gaat het ook he

Maar je snapt wat ik bedoel
  zondag 25 september 2005 @ 14:22:16 #112
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30915017
Ik snap wat je bedoelt Heb je weleens conditietraining of loopscholing gehad? Veel conditietrainers hameren enorm op die eerste paar meters. De splitstep, voorover laten vallen en vooral niet de aantrap pas naar achter maken.
  zondag 25 september 2005 @ 15:24:08 #113
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30916841
quote:
Op zondag 25 september 2005 14:22 schreef nickybol het volgende:
Ik snap wat je bedoelt Heb je weleens conditietraining of loopscholing gehad? Veel conditietrainers hameren enorm op die eerste paar meters. De splitstep, voorover laten vallen en vooral niet de aantrap pas naar achter maken.
Ik weet er alles van
Ik wil er ook niet mee zeggen dat ik helemaal niet vooruit kom ofzo. Het is op zich nog wel acceptabel te noemen, maar het is niet 1 van mijn sterkste punten.

Het werkt natuurlijk ook wel mee dat ik looptraining niet meer heb sinds een paar jaar. Met looptrainingen kun je wel een heleboel opvangen en het maakt duidelijk een verschil. Maar ik moet nu alles zelf doen (de training) en dat maakt het natuurlijk wel moeilijker.
Ik doe wel oefeningetjes die gespitst zijn op de eerste 2 3 passen. Vooral met mijn vader probeer ik dat soort dingen aan het begin van het seizoen veel te oefenen.
Bijvoorbeeld Minitennis spelen. Hij slaat de bal overal in het minitennisvlak (gewoon allebij de servicevakken tegelijk gebruiken natuurlijk) en ik moet de bal weer richting hem terug slaan. Dan gaat de bal echt van links naar rechts en van kort naar lang etc.
Dat werkt wel goed voor die eerste pasjes.

Met teamgenoten speel ik ook vaak oefeningetjes zoals dat iemand de bal rechtdoor slaat en de ander cross zodat je de hele tijd aan het lopen bent, maar dat is meer over grotere afstanden.

Ik heb alleen een bloedhekel aan oefeningen zonder bal en racket. Ik moet niets hebben van een stuk gaan hardlopen ofzo. Daar kan ik me gewoon niet voor motiveren. Vaak geprobeerd maar het gaat echt niet.
Sprint oefeningetjes op de tennisbaan zonder bal (van lijn tot lijn sprinten bijv) met een groepje gaat nog wel als het niet te lang duurt. Niet omdat ik dan moe wordt ofzo, maar ik verlies gewoon me interresse na een tijdje.
  zondag 25 september 2005 @ 16:56:56 #114
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30919751
Inderdaad conditietraining is niet het leukste. Lange afstanden hardlopen is trouwens ook helemaal niet nodig voor tennis!
  maandag 26 september 2005 @ 20:34:08 #115
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30952358
quote:
Op zondag 25 september 2005 16:56 schreef nickybol het volgende:
Inderdaad conditietraining is niet het leukste. Lange afstanden hardlopen is trouwens ook helemaal niet nodig voor tennis!
Nou, je hoeft geen kilometers te gaan lopen, maar wat duurtraining is ook wel goed voor je
Om gewoon je uithoudingsvermogen op pijl te houden. Maar ik ben blij dat ik niet te veel van dat soort trainingen hoef te doen. Ik heb er zo'n hekel aan
  maandag 26 september 2005 @ 21:20:27 #116
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30954013
Goed over dat onderwerp verschillen de meningen maar het staat in ieder geval vast dat afstanden langer dan 4/5 kilometer gewoon slecht zijn voor je snelheid, je zogenaamde "fast twitch fibers" Zelfs gerenommeerde fitnesstrainers als Pat Etcheberry laten hun tennissers helemaal niet meer hardlopen. Sprints en intervaltraining zoals shuttlerun helpen veel meer.
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:21:10 #117
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30964550
Kun je explosiviteit op de eerste meters trainen?

Je hoort toch vaak: ik ben een sprinter, of ik ben een duurloper. Kun je met trainen omschakelen? Op dit moment ben ik iemand die op 36 minuten 3 x zoveel loopt als in 12 minuten, van vermoeidheid lijkt geen sprake, maar een snelle 100 meter is voor mij niet te doen.
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:29:29 #118
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30968914
nickybol: Natuurlijk is het niet goed om 10 of 15km te gaan hardlopen. Dat werkt niet. Daar worden je spieren veel te lang/glad van. Maar wat korter hardlopen (pak em beet 3km) is wel goed voor je algemene conditie. Als je daarnaast veel interval en sprinttraining doet, is het nadeel dat je er van zou hebben lijkt me niet zo groot.

XL: Tuurlijk is dat te trainen. Gewoon heel veel korte sprinttrainingen doen. Bijvoorbeeld die oefeningetjes die ik hierboven heb neergezet werken bij mij altijd vrij goed. Zo zijn er nog veel meer oefeningen te bedenken.
  dinsdag 27 september 2005 @ 15:08:16 #119
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_30973363
Wat is jullie speelsterkte?

Welke tip is voor jullie het belangrijkste?

Mijn speelsterkte is 7 (recreantje dus )

Belangrijkste tip... neem de tijd...
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
  dinsdag 27 september 2005 @ 16:44:48 #120
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30976139
Ik ben 4.
Belangrijkste tip... tja... Aan het begin van het seizoen ging het helemaal niet lekker en vorig seizoen ook al niet (dat kwam meer door lichamelijk ongemakken maar goed) daardoor was ik erg onzeker en wist ik eigenlijk niet meer hoe ik een fatsoenlijke wedstrijd moest spelen.
Toen zei iemand een keer dat ik vroeger altijd de punten zo rustig opbouwde en weinig fouten maakte.
Dat was op dat moment wel een belangrijke tip die me dit seizoen wel geholpen heeft
  dinsdag 27 september 2005 @ 17:24:08 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30977184
Ik ben 9 (lid sinds mei)

Belangrijkste tip: Ben zo fanatiek als mogelijk.
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:15:54 #122
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_30983598
Over dat hardlopen, 3 km is natuurlijk niet slecht, maar veel verder moet je niet gaan. En dan 3km in een redelijk tempo, bepaald niet joggend. Joggen is slecht. Altijd.

XL: explosiviteit op de 1e meters kun je zeker trainen, maar het is vaak ook een stukje looptechniek waarbij je iemand nodig hebt die even naar je kijkt. Nagenoeg elke tennistrainer heeft daar wel basiskennis over.

Je kunt zeker omschakelen van de lange afstand naar korte tennissprintjes, maar houd er rekening mee dat je niet allebei kunt. Je kunt niet en heel snel zijn, en elke 2 weken een 10 kilometer lopen. lange afstandlopen gaat altijd tenkoste van je sprintvermogen, andersom niet. Maargoed als je 9 bent zou ik me hier niet zo superdruk om maken, dan kun je gewoon je rondjes blijven lopen, dan zul je weinig verschil merken.
pi_30983646
Vandaag mijn eerste training binnen gehad, het ging echt goed, ik voelde me voor het eerst een 4 .
  dinsdag 27 september 2005 @ 22:26:30 #124
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30983914
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:15 schreef nickybol het volgende:
Maargoed als je 9 bent zou ik me hier niet zo superdruk om maken, dan kun je gewoon je rondjes blijven lopen, dan zul je weinig verschil merken.
Het is ook gewoon een stuk interesse hoor. Ik vroeg het me af door de discussie met Komakie. Mijn negen-rating is de rating op mijn pasje he. Ik win gemakkelijker van een 7 of bijv een dames-6 dan van een ervaren acht. Wil en kan ook wel snel 6 worden denk ik. Wedstrijden tegen de hoog geplaatste zevens in de regio verloor ik deze zomer met tie-breaks. Als de toernooien opnieuw beginnen ben ik 40 lessen en velen uren tennis verder.
  dinsdag 27 september 2005 @ 23:01:01 #125
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_30985108
Als het volgende seizoen weer begint ben ik weer een seizoen in de sneeuw verder
Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen met het trainen....
Spieren in me benen moeten bijvoorbeeld weer helemaal omgetraind worden. Schouder en arm moeten weer gewennen aan de versnelling enzo. Maar dat is nog wel bij te houden. Ik heb snel last van mijn schouder als ik lang niet geserveerd heb maar als ik maar een keer of 40/50 op druk per dag dan gaat het wel goed (gewoon s'ochtends 20 en s'avonds 30 )
  woensdag 28 september 2005 @ 08:01:25 #126
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_30991024
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 22:26 schreef XL het volgende:

[..]

Het is ook gewoon een stuk interesse hoor. Ik vroeg het me af door de discussie met Komakie. Mijn negen-rating is de rating op mijn pasje he. Ik win gemakkelijker van een 7 of bijv een dames-6 dan van een ervaren acht. Wil en kan ook wel snel 6 worden denk ik. Wedstrijden tegen de hoog geplaatste zevens in de regio verloor ik deze zomer met tie-breaks. Als de toernooien opnieuw beginnen ben ik 40 lessen en velen uren tennis verder.
Ik heb maar iets van 4 of 5 sneeuwweken per jaar.
Ook nog eens verspreid over de hele winter, dat is wat anders dan jouw aaneengesloten periode van 2/3 maanden. Ik tennis zelfs tussendoor.
pi_30996418
quote:
Op woensdag 21 september 2005 15:21 schreef mitt het volgende:
Dan kunnen we over een jaartje of drie wel een potje doen
Pffff .....
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 28 september 2005 @ 22:11:26 #128
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_31010544
Komakie kun je niet in de tennishallen van de luxe wintersportshotels tennissen
  woensdag 28 september 2005 @ 22:16:48 #129
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31010741
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:11 schreef nickybol het volgende:
Komakie kun je niet in de tennishallen van de luxe wintersportshotels tennissen
8 uur op niveau snowboarden gaat niet in de koude kleren van je bovenbenen zitten. Maar jij staat natuurlijk uren in de sneeuw op je klas te wachten Komakie, jij zou dat eigenlijk gewoon moeten doen
  woensdag 28 september 2005 @ 22:41:58 #130
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31011720
Ok ok ik doe de hele dag niets op me snowboard, jullie hebben me door
Maar serieus, een beginnersgroep lesgeven is zwaarder dan welke vorm van lesgeven dan ook. De hele tijd die berg op en neer rennen

Er is wel een tennishal daaro. Probleem is een beetje een fatsoenlijke tegenstander en de plek waar die hal ligt. Als je daar s'avonds heen moet is het een half uur lopen en ik heb geen beschikking over een auto ofzo
Maar misschien dat ik mijn rackets dit jaar wel ff meeneem. Gewoon voor de zekerheid
  donderdag 29 september 2005 @ 11:59:20 #131
75556 erkel
back from Dagestan
pi_31022984
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:41 schreef Komakie het volgende:
Ok ok ik doe de hele dag niets op me snowboard, jullie hebben me door
Maar serieus, een beginnersgroep lesgeven is zwaarder dan welke vorm van lesgeven dan ook. De hele tijd die berg op en neer rennen

Er is wel een tennishal daaro. Probleem is een beetje een fatsoenlijke tegenstander en de plek waar die hal ligt. Als je daar s'avonds heen moet is het een half uur lopen en ik heb geen beschikking over een auto ofzo
Maar misschien dat ik mijn rackets dit jaar wel ff meeneem. Gewoon voor de zekerheid
Als je in de winter niet traint, dan is het de eerste helft vant buitenseizoen weer helemaal aanpassen. Dit betekent dus het oude niveau weer bereiken, pas daarna zit er misschien verbetering in, denk ik. Dit betekent dus ook dat er van niveauverbetering amper sprake is, maar misschien ben je wel tevreden met speelsterkte 4.
Maar hele winter snowboarden lijkt me ook wel cool , al heb ik het nog nooit gedaan
Weisst
  donderdag 29 september 2005 @ 14:07:21 #132
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31026246
Op zich is het wel mogelijk.
Het is idd wel zo dat de kans dat ik 3 wordt er een stuk kleiner op wordt.

Dit seizoen begon ik de eerste wedstrijd niet zo goed. In de competitie: ik verloor van een 4tje waar ik van had moeten winnen. wedstrijd daarna van een 5je gewonnen. 3de weekend weer van een 5je gewonnen.
Als ik de eerste wedstrijd gewonnen had, had ik er al een stuk beter voor gestaan omdat die 2 5jes niet hadden meegeteld.
Probleem was ook nog dat ik daarna geblesseerd raakte en daarna 4 weken niet kon tennissen. Daarna met maar 1x trainen weer begonnen met een competitiedag en verloren van een 6je. Laatste competitiedag ook nog verloren van een 4tje (allebij in 3 sets ongelukkig)
Nou is het allemaal een beetje "als" praat maar als ik de eerste wedstrijd gewonnen had en daarna niet geblesseerd was geraakt, had ik er een heel stuk beter voor gestaan en (misschien nog wel belangrijker) had ik een heleboel meer zelfvertrouwen gehad.
Aangezien ik dit seizoen nog 2 finales en een halve finale heb gehaald in de 4 had ik dan een veel beter gemiddelde gehad dan dat ik nu had (nu heb ik 4.1)
Maar goed, dat is allemaal theoretisch natuurlijk en het is gelopen zoals het gelopen is dus ik kan er toch niets meer aan veranderen, maar het had wel een heel verschil gemaakt als ik aan het begin van het seizoen niet zo matig was geweest. En dan voornamelijk door een beetje pech (eerste wedstrijd 7-5 7-6 verloren met in allebij de sets setpoints) en een blessure.

Maar goed, 4 blijven is een steeds grotere kunst omdat de 4 voor mijn gevoel sterker wordt en de 3 steeds meer een klein clubje wordt. Mede omdat je in de 3 gewoon regelmatig partijen moet winnen om 3 te blijven. dus alle mindere 3tjes worden weer 4. Waardoor de 4 weer sterker wordt...

Ach volgend jaar maar weer eens kijken
pi_31185881
Eindelijk! Morgen begint training weer en ik heb er zin in!

Heeft iemand trouwens tips voor het volgende:

Wanneer ik de bal met mijn forehand hard naar de tegenstander speel en de bal daarna hard en snel terugkrijg op mijn backhand, ben ik vrijwel altijd te laat en raak ik de bal niet in de sweetspot. Dit heeft rare ballen tot gevolg jammer genoeg..
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:13:51 #134
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31186450
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:54 schreef MarkG het volgende:

Wanneer ik de bal met mijn forehand hard naar de tegenstander speel en de bal daarna hard en snel terugkrijg op mijn backhand, ben ik vrijwel altijd te laat en raak ik de bal niet in de sweetspot. Dit heeft rare ballen tot gevolg jammer genoeg..
Sla je dubbelhandig? Als ik een bal in mijn backhand echt niet kan halen (sla hem dubbelhandig) win ik iets aan tijd door een slice-bal te slaan.
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 21:39:59 #135
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31187235
Als je de bal zo hard slaat op de tegenstander moet je altijd zorgen dat hij nadeel haalt uit die bal. Kortom, hij moet niet meer in de mogelijkheid zijn om de bal dan hard terug te spelen.
Tenminste, ik neem aan dat je dan een aanvallende bal slaat met je forehand.

Maar ja, de enige oplossing die ik kan verzinnen is sneller zijn met je voorbereiding. Dus eerder je racket naar achteren. Slice is ook een optie, maar vertraagt wel het spel, terwijl je met die forehand het spel juist wilde versnellen...
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:07:30 #136
75556 erkel
back from Dagestan
pi_31188038
Ok ik wil wat nieuwe rackets gaan testen...en 1 van mijn ideeën was om een paar te testen via een website (tennisdirect). Je krijgt ze gewoon thuis bezorgd en je mag ze gewoon paar dagen testen, zonder dat er iets aan verbonden zit. Dus kan geen kwaad dacht ik zo, toch?

Andere optie is om gewoon bij sportzaak advies in te winnen en dan maar hooguit 1 meenemen om uit testen. Wat is jullie advies of jullie kijk hierop?
Weisst
  dinsdag 4 oktober 2005 @ 22:13:27 #137
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31188222
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:07 schreef erkel het volgende:
Ok ik wil wat nieuwe rackets gaan testen...en 1 van mijn ideeën was om een paar te testen via een website (tennisdirect). Je krijgt ze gewoon thuis bezorgd en je mag ze gewoon paar dagen testen, zonder dat er iets aan verbonden zit. Dus kan geen kwaad dacht ik zo, toch?

Andere optie is om gewoon bij sportzaak advies in te winnen en dan maar hooguit 1 meenemen om uit testen. Wat is jullie advies of jullie kijk hierop?
Ik heb vandaag ook wat van die tennis-direct rackets geprobeerd. Op de les had iemand ze bij, maar die wilde eigenlijk mijn racket testen (dat is daar geen testracket). Dat vond ik niet zo'n probleem, wel leuk zelfs. Een racket van head lag me wel goed, met name in de rally's. Zonder enige krachtinspanning sloeg ik 2 x harder. Zij gaat nu mijn racket kopen en ik ben ook nog steeds beter over die van mij te spreken.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 00:15:30 #138
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31192328
Ik ga dan meestal naar een speciaalzaak hier in de buurt.
Dan moet je 50 euro borg betalen en mag je testen wat je wilt.
Het is iets makkelijker met terug zenden enzo. Je kunt ze gewoon ff langs brengen en een andere weer mee nemen met eventueel advies van de verkoper.

Daarna koop ik ze online bij tennisplanet
pi_31198394
Prut man, 2 dikke blaren op m'n handen. Waarvan 1 een bloedblaar. Het is dus nog steeds ff wennen voor m'n handen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:42:07 #140
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_31216933
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 20:54 schreef MarkG het volgende:

Zorg dat na de zwaai van de forehand de achterste voet naar voren komt als je uit een rechte of gesloten stand slaat. Uit een open stand slaan geeft je sneller herstel, maar als je dat niet vanzelf al doet zou ik er niet om deze reden mee beginnen.

Probeer ook op het moment dat je tegenstander de bal raakt de splitstep te maken, zodat je snel kan reageren. Probeer je achterzwaai in te kort. Het racket een groot stuk naar achter halen, 10 seconden wachten en dan naar voren halen heeft geen zin. Het motto van veel tennisleraren: "Het racket zo vroeg mogelijk naar achter halen" is een fabeltje.
  woensdag 5 oktober 2005 @ 21:59:26 #141
75556 erkel
back from Dagestan
pi_31217445
quote:
Op dinsdag 4 oktober 2005 22:13 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb vandaag ook wat van die tennis-direct rackets geprobeerd. Op de les had iemand ze bij, maar die wilde eigenlijk mijn racket testen (dat is daar geen testracket). Dat vond ik niet zo'n probleem, wel leuk zelfs. Een racket van head lag me wel goed, met name in de rally's. Zonder enige krachtinspanning sloeg ik 2 x harder. Zij gaat nu mijn racket kopen en ik ben ook nog steeds beter over die van mij te spreken.
Welk Head racket was dat dan, als ik vragen mag? Ik ga namelijk de Flexpoint Radical MP testen en nog een racket van wilson, de lichtere versie van het racket van Federer: N-Six One Team. Ik ben benieuwd naar hoe ze slaan.

En ja kweet zo snel niet een speciaalzaak hier in de buurt waar je gewoon ff paar racketjes kan meenemen. Bij de Intersport hebben ze het beleid van eerst aanschaffen met een tapeje om het racket en als het niet bevalt krijg je je geld weer terug
Weisst
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:06:35 #142
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31217690
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 21:59 schreef erkel het volgende:

[..]

Welk Head racket was dat dan, als ik vragen mag? Ik ga namelijk de Flexpoint Radical MP testen en nog een racket van wilson, de lichtere versie van het racket van Federer: N-Six One Team. Ik ben benieuwd naar hoe ze slaan.
Ik weet het niet zeker, maar ook een racket van Head en van Wilson. De head was oranje/zwart, de wilson grijs/zwart. Alles Tennis-direct was testbundels aanbiedt zijn het misschien dezelfde geweest, ik heb verder niet doorgevraagd hoe het werkt. De wilson leek in de rally op mijn Babolat, maar serveerde en volleyde minder. Die Head was een lekkere ramplank, die sloeg wel tof. Ik had er echter te weinig controle door.

Zelf speel ik Babolat Pure Team Drive
  woensdag 5 oktober 2005 @ 22:52:49 #143
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31219470
  donderdag 6 oktober 2005 @ 09:23:42 #144
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31222811
quote:
Zou kunnen, maar ik denk het niet. Er zat geloof ik een soort blokvormig stuk frame op 30% van het blad. Frame is daar dus iets dikker dan bij de rest van het frame.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 10:58:23 #145
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31224678
deze bedoel ik dus:

Ik zag net pas dat die link niet helemaal werkte

deze zou ook nog kunnen:
  donderdag 6 oktober 2005 @ 11:12:25 #146
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31224994
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 10:58 schreef Komakie het volgende:
deze bedoel ik dus:
[afbeelding]

Ik zag net pas dat die link niet helemaal werkte

deze zou ook nog kunnen:
[afbeelding]
Ik denk het niet. Zal volgende week eens vragen of dat meisje het nog weet. Ik denk echter dat ze te leuk en niet nerd genoeg is om verschillende types rackets uit elkaar te houden.
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:37:14 #147
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31227104
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 11:12 schreef XL het volgende:

[..]

Ik denk het niet. Zal volgende week eens vragen of dat meisje het nog weet. Ik denk echter dat ze te leuk en niet nerd genoeg is om verschillende types rackets uit elkaar te houden.

Waarom moet je een nerd zijn om dat allemaal te weten
Ik weet het trouwens ook alleen maar van de rackets die ik getest heb....
  donderdag 6 oktober 2005 @ 15:25:58 #148
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31231799
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 12:37 schreef Komakie het volgende:
Waarom moet je een nerd zijn om dat allemaal te weten
Ik weet het trouwens ook alleen maar van de rackets die ik getest heb....
Jongens/Nerds zijn specificatie-geil. Meisjes vinden die blauwe beter slaan dan die oranje.
Dat zo'n racket uberhaupt een typenummer heeft zullen ze niet eens weten
  donderdag 6 oktober 2005 @ 16:28:09 #149
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31233182
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 15:25 schreef XL het volgende:

[..]

Jongens/Nerds zijn specificatie-geil. Meisjes vinden die blauwe beter slaan dan die oranje.
Dat zo'n racket uberhaupt een typenummer heeft zullen ze niet eens weten
mja en dan nemen ze alsnog die oranje omdat ze die mooier vinden

donderdag 6 oktober 2005 @ 17:34:07 #150
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31234566
quote:
Op donderdag 6 oktober 2005 16:28 schreef Komakie het volgende:

[..]

mja en dan nemen ze alsnog die oranje omdat ze die mooier vinden

tja. vrouwen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')