Misschien niet sterker maar ze hebben gewoon een hogere handelingssnelheidquote:Op woensdag 21 september 2005 12:57 schreef XL het volgende:
[..]
Als hij wel voluit speelt is het waarschijnlijk ook veel minder leuk. De gasten die in de drie spelen zijn fysiek niet allemaal sterker dan ik. Ze slaan echter wel dermate hard dat ik het gevoel heb dat ik niet krachtig genoeg ben om de bal goed terug te spelen. Al is dat gevoel nu wel veel minder dan een jaar geleden, toen ik opnieuw begon.
Dat is precies mijn punt. Ze zijn niet sterker, maar lijken meer kracht te hebben.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:31 schreef Komakie het volgende:
[..]
Misschien niet sterker maar ze hebben gewoon een hogere handelingssnelheid
Je hebt natuurlijk wel wat spierkracht nodig om tegen die harde slagen te kunnen maar het is meer techniek dan spierkracht.
armversnelling enzoquote:Op woensdag 21 september 2005 21:37 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt. Ze zijn niet sterker, maar lijken meer kracht te hebben.
Daar ben ik mee bezig. Het valt me tegen.quote:Op donderdag 22 september 2005 19:24 schreef nickybol het volgende:
Het verbeterd door veel te tennissen tegen mensen die jouw dwingen om met zon hoge handelingssnelheid te spelen. En je kunt het zelf verbeteren door dichter bij de baseline te gaan staan, waardoor je gedwongen wordt.
mja, maar dan moet je een hele hoge startsnelheid hebben en laat dat nou net niet me sterkste punt zijnquote:Op vrijdag 23 september 2005 22:30 schreef nickybol het volgende:
De kunst is dus om bij het verdedigen ook zo dicht mogelijk op de baseline te gaan staan.
Ik bedoel de eerste 2, 3 passen die je moet zetten als je aan een sprint begint.quote:Op zondag 25 september 2005 12:39 schreef nickybol het volgende:
Je bedoelt met de startsnelheid je handelingssnelheid?
Ik weet er alles vanquote:Op zondag 25 september 2005 14:22 schreef nickybol het volgende:
Ik snap wat je bedoeltHeb je weleens conditietraining of loopscholing gehad? Veel conditietrainers hameren enorm op die eerste paar meters. De splitstep, voorover laten vallen en vooral niet de aantrap pas naar achter maken.
Nou, je hoeft geen kilometers te gaan lopen, maar wat duurtraining is ook wel goed voor jequote:Op zondag 25 september 2005 16:56 schreef nickybol het volgende:
Inderdaad conditietraining is niet het leukste. Lange afstanden hardlopen is trouwens ook helemaal niet nodig voor tennis!
Het is ook gewoon een stuk interesse hoor. Ik vroeg het me af door de discussie met Komakie. Mijn negen-rating is de rating op mijn pasje he. Ik win gemakkelijker van een 7 of bijv een dames-6 dan van een ervaren acht. Wil en kan ook wel snel 6 worden denk ik. Wedstrijden tegen de hoog geplaatste zevens in de regio verloor ik deze zomer met tie-breaks. Als de toernooien opnieuw beginnen ben ik 40 lessen en velen uren tennis verder.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:15 schreef nickybol het volgende:
Maargoed als je 9 bent zou ik me hier niet zo superdruk om maken, dan kun je gewoon je rondjes blijven lopen, dan zul je weinig verschil merken.
Ik heb maar iets van 4 of 5 sneeuwweken per jaar.quote:Op dinsdag 27 september 2005 22:26 schreef XL het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een stuk interesse hoor. Ik vroeg het me af door de discussie met Komakie. Mijn negen-rating is de rating op mijn pasje he. Ik win gemakkelijker van een 7 of bijv een dames-6 dan van een ervaren acht. Wil en kan ook wel snel 6 worden denk ik. Wedstrijden tegen de hoog geplaatste zevens in de regio verloor ik deze zomer met tie-breaks. Als de toernooien opnieuw beginnen ben ik 40 lessen en velen uren tennis verder.
Pffff .....quote:Op woensdag 21 september 2005 15:21 schreef mitt het volgende:
Dan kunnen we over een jaartje of drie wel een potje doen
8 uur op niveau snowboarden gaat niet in de koude kleren van je bovenbenen zitten. Maar jij staat natuurlijk uren in de sneeuw op je klas te wachten Komakie, jij zou dat eigenlijk gewoon moeten doenquote:Op woensdag 28 september 2005 22:11 schreef nickybol het volgende:
Komakie kun je niet in de tennishallen van de luxe wintersportshotels tennissen
Als je in de winter niet traint, dan is het de eerste helft vant buitenseizoen weer helemaal aanpassen. Dit betekent dus het oude niveau weer bereiken, pas daarna zit er misschien verbetering in, denk ik. Dit betekent dus ook dat er van niveauverbetering amper sprake is, maar misschien ben je wel tevreden met speelsterkte 4.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:41 schreef Komakie het volgende:
Ok ok ik doe de hele dag niets op me snowboard, jullie hebben me door
Maar serieus, een beginnersgroep lesgeven is zwaarder dan welke vorm van lesgeven dan ook. De hele tijd die berg op en neer rennen![]()
Er is wel een tennishal daaro. Probleem is een beetje een fatsoenlijke tegenstander en de plek waar die hal ligt. Als je daar s'avonds heen moet is het een half uur lopen en ik heb geen beschikking over een auto ofzo
Maar misschien dat ik mijn rackets dit jaar wel ff meeneem. Gewoon voor de zekerheid
Sla je dubbelhandig? Als ik een bal in mijn backhand echt niet kan halen (sla hem dubbelhandig) win ik iets aan tijd door een slice-bal te slaan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:54 schreef MarkG het volgende:
Eindelijk! Morgen begint training weer en ik heb er zin in!
Heeft iemand trouwens tips voor het volgende:
Wanneer ik de bal met mijn forehand hard naar de tegenstander speel en de bal daarna hard en snel terugkrijg op mijn backhand, ben ik vrijwel altijd te laat en raak ik de bal niet in de sweetspot. Dit heeft rare ballen tot gevolg jammer genoeg..
Ik heb vandaag ook wat van die tennis-direct rackets geprobeerd. Op de les had iemand ze bij, maar die wilde eigenlijk mijn racket testen (dat is daar geen testracket). Dat vond ik niet zo'n probleem, wel leuk zelfs. Een racket van head lag me wel goed, met name in de rally's. Zonder enige krachtinspanning sloeg ik 2 x harder. Zij gaat nu mijn racket kopen en ik ben ook nog steeds beter over die van mij te spreken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:07 schreef erkel het volgende:
Ok ik wil wat nieuwe rackets gaan testen...en 1 van mijn ideeën was om een paar te testen via een website (tennisdirect). Je krijgt ze gewoon thuis bezorgd en je mag ze gewoon paar dagen testen, zonder dat er iets aan verbonden zit. Dus kan geen kwaad dacht ik zo, toch?
Andere optie is om gewoon bij sportzaak advies in te winnen en dan maar hooguit 1 meenemen om uit testen. Wat is jullie advies of jullie kijk hierop?![]()
Zorg dat na de zwaai van de forehand de achterste voet naar voren komt als je uit een rechte of gesloten stand slaat. Uit een open stand slaan geeft je sneller herstel, maar als je dat niet vanzelf al doet zou ik er niet om deze reden mee beginnen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 20:54 schreef MarkG het volgende:
Eindelijk! Morgen begint training weer en ik heb er zin in!
Heeft iemand trouwens tips voor het volgende:
Wanneer ik de bal met mijn forehand hard naar de tegenstander speel en de bal daarna hard en snel terugkrijg op mijn backhand, ben ik vrijwel altijd te laat en raak ik de bal niet in de sweetspot. Dit heeft rare ballen tot gevolg jammer genoeg..
Welk Head racket was dat dan, als ik vragen mag? Ik ga namelijk de Flexpoint Radical MP testen en nog een racket van wilson, de lichtere versie van het racket van Federer: N-Six One Team. Ik ben benieuwd naar hoe ze slaan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:13 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook wat van die tennis-direct rackets geprobeerd. Op de les had iemand ze bij, maar die wilde eigenlijk mijn racket testen (dat is daar geen testracket). Dat vond ik niet zo'n probleem, wel leuk zelfs. Een racket van head lag me wel goed, met name in de rally's. Zonder enige krachtinspanning sloeg ik 2 x harder. Zij gaat nu mijn racket kopen en ik ben ook nog steeds beter over die van mij te spreken.
Ik weet het niet zeker, maar ook een racket van Head en van Wilson. De head was oranje/zwart, de wilson grijs/zwart. Alles Tennis-direct was testbundels aanbiedt zijn het misschien dezelfde geweest, ik heb verder niet doorgevraagd hoe het werkt. De wilson leek in de rally op mijn Babolat, maar serveerde en volleyde minder. Die Head was een lekkere ramplank, die sloeg wel tof. Ik had er echter te weinig controle door.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 21:59 schreef erkel het volgende:
[..]
Welk Head racket was dat dan, als ik vragen mag? Ik ga namelijk de Flexpoint Radical MP testen en nog een racket van wilson, de lichtere versie van het racket van Federer: N-Six One Team. Ik ben benieuwd naar hoe ze slaan.
Zou kunnen, maar ik denk het niet. Er zat geloof ik een soort blokvormig stuk frame op 30% van het blad. Frame is daar dus iets dikker dan bij de rest van het frame.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 22:52 schreef Komakie het volgende:
deze XL?: http://www.tennisplanet.com/product.asp?sku=TRH711&nsg=1
Ik denk het niet. Zal volgende week eens vragen of dat meisje het nog weet. Ik denk echter dat ze te leuk en niet nerd genoeg is om verschillende types rackets uit elkaar te houden.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 10:58 schreef Komakie het volgende:
deze bedoel ik dus:
[afbeelding]
Ik zag net pas dat die link niet helemaal werkte
deze zou ook nog kunnen:
[afbeelding]
quote:Op donderdag 6 oktober 2005 11:12 schreef XL het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Zal volgende week eens vragen of dat meisje het nog weet. Ik denk echter dat ze te leuk en niet nerd genoeg is om verschillende types rackets uit elkaar te houden.
Jongens/Nerds zijn specificatie-geil. Meisjes vinden die blauwe beter slaan dan die oranje.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 12:37 schreef Komakie het volgende:
Waarom moet je een nerd zijn om dat allemaal te weten
Ik weet het trouwens ook alleen maar van de rackets die ik getest heb....
mja en dan nemen ze alsnog die oranje omdat ze die mooier vindenquote:Op donderdag 6 oktober 2005 15:25 schreef XL het volgende:
[..]
Jongens/Nerds zijn specificatie-geil. Meisjes vinden die blauwe beter slaan dan die oranje.
Dat zo'n racket uberhaupt een typenummer heeft zullen ze niet eens weten
tja. vrouwen.quote:Op donderdag 6 oktober 2005 16:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
mja en dan nemen ze alsnog die oranje omdat ze die mooier vinden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |