Dat heb ik met voetbal... Een verdediger van NAC Breda door de benen....quote:Op dinsdag 13 september 2005 22:27 schreef Chriz2k het volgende:
Ik had op mijn 10e een clinic van Jacco Elthingh, ik weet nog goed dat ik hem passeerde.
quote:Op woensdag 14 september 2005 10:35 schreef zjroentje het volgende:
M'n bovenlijf is echt 1 grote spierpijn zone.
Maar het ging wel verrekte lekker na zo'n lange tijd.
Voor mij echt onmogelijk zo'n enkelhandige backhand. Ik kan me niet voorstellen dat ik die goed zou slaan. Alleen mijn backhand-dropshot is soms enkelhandig.quote:Op woensdag 14 september 2005 14:35 schreef zjroentje het volgende:
M'n onderarmen, echt auw gewoon.En m'n liezen voelen ook niet al te soepel aan.
Maar ik was natuurlijk wel het mannetje gisteren, met m'n enkelhandige backhand.
Heel sierlijk in ieder geval.quote:Op woensdag 14 september 2005 14:40 schreef zjroentje het volgende:
Ik heb nooit een andere backhand gehad. Gewoon omdat Edberg dat ook had.Vind het ook een veel mooiere slag om te zien.
Mooier... Aanvallend vind ik mooier. Dubbelhandig straalt meer kracht uit. Je vliegt echt in die bal. In voorbereidingstijd zie ik geen verschillen. Je hebt enkelhandig een groter bereik, dat lijkt me verdedigend een voordeeltje.quote:Op woensdag 14 september 2005 14:46 schreef zjroentje het volgende:
De dubbelhandige is juist handiger bij verdedigend spel lijkt me. Met een enkelhandige heb je veel meer tijd nodig bij de voorbereiding.
Klopt, maar met een enkelhandige backhand heb je veel meer "reach" zeg maar.quote:Op woensdag 14 september 2005 14:59 schreef zjroentje het volgende:
Nou, als je onder druk staat is enkelhandig niet zo fijn hoor. Door de dubbelhandige backhand kan je m.b.v die tweede hand de bal meer sturen en beter blokken. Met een enkelhandige vliegt ie mooi over de hekken heen. (En ja, ik praat uit ervaring)
Mja daar zit wel wat in. Hoewel hij natuurlijk wel nog steeds bondscoach is. Maar was hij dat ook niet bij het FEDcup team?quote:Op woensdag 14 september 2005 20:40 schreef nickybol het volgende:
Ik ben zelf ook tennistrainer en ik weet zeker hoe het er op een hoog niveau aan toe gaat.
De kritiek van Tjerk is ook 100% terecht, maar ik vind de manier waarop en dat ie dan zelf het zinkende schip verlaat vrij laf. Maargoed veel valt er verder niet over te zeggen, het is natuurlijk wel een hele goede trainer geweest.
De backhand van de huisvrouwen waar jij op doelt (denk ik) kun je ook eigenlijk geen backhand noemenquote:Komakie: je ziet het vaak dat spelers dubbelhandig beginnen en daarna enkelhandig gaan spelen in de loop van hun puberteit. Een goed voorbeeld is bevoorbeeld Sampras. Een enkelhandige backhand kost wat meer coordinatieve vaardigheden omdat timing en raakpunt cruciaal zijn. Ook kost het je wat meer kracht, en vooral een stevig spiercorset als je de slag goed wil uitvoeren. En dan heb ik het natuurlijk niet over de manier waarop menig huisvrouw met haar enkelhandige backhand op de bal slaat.
Je kunt ook een enkelhandige backhand slaan met alleen een soort uitstrekking. Dat heb ik wel een geleerd op training. Maar die pas je voornamelijk toe als je geen tijd hebt voor een volledige swing.quote:Maargoed een backhand selecteren is een kwestie van goed kijken naar iemands lichamelijke mogelijkheden en persoonlijke voorkeuren. Het zijn ook twee totaal verschillende slagen, de ene is echt een swing, de ander is meer een uitstrekking.
Ik denk dat hij de achterzwaai bedoelt, mijn dubbelhandige backhand eindigt ook meestal over mijn schouder. Met enkelhandig heb je meer een achterzwaai die in de ruimte eindigt op hoogte van je hoofd (zie voor perfecte uitvoering Federerquote:Op donderdag 15 september 2005 23:28 schreef Komakie het volgende:
Ja maar die bal is ook heel stout geweest hoor
Dan moet je erop slaan
Hij is namelijk niet zo stout geweest dat er helemaal doorheen geslagen moet worden
ehm.... do I make any sense
Denk het niet he.... ach zal het bier wel zijn (kom net terug van feestje)
Anyway, hoe bedoel je "over de schouder"?
Volgens mij heb ik daar namelijk een ander beeld bij dan jij bedoelt...
oke zal ik doenquote:Op vrijdag 16 september 2005 19:15 schreef Komakie het volgende:
Ik vind dat je de link moet posten en niet moet hotlinken
Ik houd niet zo van dit soort banners. Wel netjes gemaakt.quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:37 schreef hayder het volgende:
[..]
oke zal ik doen
http://img390.imageshack.us/my.php?image=nadal9ub.jpg
oke is jou smaak niet maar toch bedankt voor het complimentje (netjes gemaakt)quote:Op zaterdag 17 september 2005 10:55 schreef XL het volgende:
[..]
Ik houd niet zo van dit soort banners. Wel netjes gemaakt.
jah zkr veel vrije tijdquote:Op zaterdag 17 september 2005 11:40 schreef Komakie het volgende:
Leuk gemaakt
Maar waarom eigenlijk? Te veel vrije tijd gehad de laatste paar dagen?
Mixpartner basketbalt erg hoog en moet onverwachts op trainingskamp ofzo....quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:34 schreef nickybol het volgende:
Waarom gaat de mix niet door?
quote:Op zaterdag 17 september 2005 19:35 schreef mitt het volgende:
foto?
Ik ga natuurlijk geen foto's van vrienden online zetten, zeker niet als zij daar zelfs niets van afweten. Denk aan een soort Hantuchova in het knap en droom lekker verder.quote:
Hmmmquote:Op zaterdag 17 september 2005 22:06 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk geen foto's van vrienden online zetten, zeker niet als zij daar zelfs niets van afweten. Denk aan een soort Hantuchova in het knap en droom lekker verder.
Pfff.....quote:Op zaterdag 17 september 2005 22:06 schreef XL het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk geen foto's van vrienden online zetten, zeker niet als zij daar zelfs niets van afweten. Denk aan een soort Hantuchova in het knap en droom lekker verder.
Wat is de rating van je tegenstander?quote:Op woensdag 21 september 2005 09:16 schreef zjroentje het volgende:
Verdorie. Gisteren een spiertje in mijn buik verrekt ofzo. Erg irritant bij het serveren.
Maar de 6-0 6-0 van vorige week is al opgekallefaterd naar een 6-1 6-0 4-3 gisteren.
Dan mag je af een toe eens gebroken wordenquote:Op woensdag 21 september 2005 12:49 schreef zjroentje het volgende:
3 of 4.
En ik kwam nog wel op een 1-0 voorsprong door een break.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:50 schreef XL het volgende:
[..]
Dan mag je af een toe eens gebroken worden![]()
Als hij wel voluit speelt is het waarschijnlijk ook veel minder leuk. De gasten die in de drie spelen zijn fysiek niet allemaal sterker dan ik. Ze slaan echter wel dermate hard dat ik het gevoel heb dat ik niet krachtig genoeg ben om de bal goed terug te spelen. Al is dat gevoel nu wel veel minder dan een jaar geleden, toen ik opnieuw begon.quote:Op woensdag 21 september 2005 12:53 schreef zjroentje het volgende:
[..]
En ik kwam nog wel op een 1-0 voorsprong door een break.
Maar hij speelt bij lange na niet voluit. Op een breakpoint tegen serveerde hij een keer voluit, en voordat ik het wist lag de bal al tegen het hek hek achter me.
Heb je voldoende mensen om tegen te spelen? Of is je trainings-drie heel geduldig?quote:Op woensdag 21 september 2005 12:59 schreef zjroentje het volgende:
Ik ben gewoon nog veel te laat met mijn timing. Maar goed, dat is ook niet gek na zo'n lange periode van tennisinactiviteit.
Maar het ging al beter gisteren, en ik heb er gewoon plezier in. Dat is toch wel het belangrijkste.
M'n trainingsdrie is gewoon heel geduldig. Maar ik ga het volgende blok denk ik ook trainingen volgen, dan zit je wat meer in je eigen categorie.quote:Op woensdag 21 september 2005 13:01 schreef XL het volgende:
[..]
Heb je voldoende mensen om tegen te spelen? Of is je trainings-drie heel geduldig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |