Voor ondertrouw heb je uittreksel geboortregister en uittreksel GBA (gemeentelijke basisadministratie) nodig. de eerste haal je in de gemeente waar je bent geboren, de tweede in de gemeente waar je woont. Bij ons was het zo dat als je de afspraak maakt voor de ondertrouw de gemeente meteen de uittreksels GBA voor je maakt, daar hoef je dan dus niet eerder of later voor naar het gemeentehuis. Ook uittreksel uit geboorteregister hebben ze er meteen bij gedaan voor MikeAir.quote:Op zaterdag 17 september 2005 13:48 schreef Faithz het volgende:
Je hoeft toch alleen geboorteregister?
Althans, dat is ons vertel, wij gaan volgende week in ondertrouw. Ik kan een uittreksel online aanvragen bij de gemeente waarin ik geboren ben, men stuurt het dan gewoon op
quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:25 schreef Skaai het volgende:
Ik kom wel gratis amateur-a-la-Skaai foto's maken. Dus veel actie foto's, gekke bekken en ingezoomde billen.
Als ze een strikje draagt is ze okquote:Op zaterdag 17 september 2005 20:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ambtenaar geregeld!
We konden kiezen, hadden een voorkeur voor 3 verschillende. We zijn uiteindelijk gegaan voor een kennis van mijn ouders. Ze is 'vereerd het huwelijk van de dochter van xx en xx te sluiten'.
Ben je niet bang dat ze opeens "Pang, floep" doen en spontaan naar beneden gaan rollenquote:Op maandag 19 september 2005 22:51 schreef Brighteyes het volgende:
God wat ben ik toch soms blij met het internet zeg!
Ik was op zoek naar van die stay-up panty's, maar aangezien ik gezegend ben met eh... power-thighs, zeg maar gerust een paar fijne hollandsche stalpoten was dat nog niet zo makkelijk. In de winkels waar ik geweest ben gaan die maar tot 'L' en dat kan wel, maar charmant is anders.
En nu heb ik na een rondje zoeken via een online shop een paar gevonden die wat verder gaan dan de standaard maten!
Ik ben helemaal blij!
Lingerie had ik van de week al gescoord!
Wij hebben afgelopen weekend een trouwdatum online gereserveerd. We zijn nog niet in ondertrouw.quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:28 schreef Martineke het volgende:
Neva en ArmaniaMania nog gefeliNeva je zag er schitterend uit vind ik
en Armaniamania mooi in het pak, super hoor
vraagje voor de kenners, is het mogelijk om een trouwdatum te reserveren voordat je in ondertrouw gaat??? en kan dat telefonisch??
Mwoa, ach, het zijn wel je oudersquote:Op dinsdag 20 september 2005 09:01 schreef freecell het volgende:
Bij het online vastzetten van de datum moesten we ook de getuigen al opgeven, nu hebben we onze ouders alle vier als getuigen (was ook de bedoeling) maar ze weten het zelf nog niet :$ best lullig, of niet?
Dat is afhankelijk van de gemeente waar je gaat trouwen. In Amsterdam kan het niet. De reden hiervoor is dat ze iedereen de kans willen geven om mooie lokaties en mooie data vast te leggen. Je kunt dus alleen de dag vastleggen (en de lokatie) op het moment dat je in ondertrouw gaat (dus max. een jaar van tevoren).quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:28 schreef Martineke het volgende:
vraagje voor de kenners, is het mogelijk om een trouwdatum te reserveren voordat je in ondertrouw gaat??? en kan dat telefonisch??
quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:58 schreef Brighteyes het volgende:
Bij ons kon het ook Martineke, maar mss was dat vanwege de korte termijn.
Het slimste is even bellen met de gemeente.
Nou... het is gebeurd, wij zijn officieel in ondertrouw!
Daarna even de stad in, schoenen voor mij, pak en de hele reut voor stinkie.
Is dat ook maar gebeurd.
quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:46 schreef -Bubseltje- het volgende:
Bij ons kon dat wel Marineke maar dan moest je wel binnen 4 weken in ondertrouw anders verviel de reservering.
Bij ons kon het ook, ik heb ongeveer 5 maanden van tevoren de datum en tijd telefonisch gereserveerd en we zijn pas een week of 6 van tevoren in ondertrouw gegaan. Maar dat zal idd per gemeente verschillen. Ik woon in een relatief kleine gemeente dus dan is het ook niet zo druk met de trouwerijen!quote:Op dinsdag 20 september 2005 10:28 schreef Martineke het volgende:
quote:Op dinsdag 20 september 2005 11:58 schreef Brighteyes het volgende:
Bij ons kon het ook Martineke, maar mss was dat vanwege de korte termijn.
Het slimste is even bellen met de gemeente.
Nou... het is gebeurd, wij zijn officieel in ondertrouw!
Daarna even de stad in, schoenen voor mij, pak en de hele reut voor stinkie.
Is dat ook maar gebeurd.
Nog helemaal niet zenuwachtig, het voelt een beetje als een dagje uit met familie ofzo. Alles is wel geregeld ondertussen, kleren zijn gewassen en gestreken, brieven voor de gasten zijn vandaag de deur uit.quote:Op maandag 19 september 2005 14:21 schreef _evenstar_ het volgende:
ik hoop dat alles is goed gegaan met de papieren jullie morgen gewoon in ondertrouw kunnen be en stinkie![]()
jelief de eerst volgende die trouwt nmog maar eventjeshoe voel je je?
quote:Op dinsdag 20 september 2005 23:17 schreef Brighteyes het volgende:![]()
En dan niet even iets zeggen hè, twut!
hier in rotterdam ookquote:Op dinsdag 20 september 2005 20:12 schreef Tally het volgende:
Je kunt hier in IJsselstein maximaal een jaar voor de bruiloft in ondertrouw...
En minimaal 2 weken voor de bruiloft..
Oe, dat lijkt me niet erg leuk idd om te doen Jelief.quote:Op dinsdag 20 september 2005 17:42 schreef Jelief het volgende:
Nog helemaal niet zenuwachtig, het voelt een beetje als een dagje uit met familie ofzo. Alles is wel geregeld ondertussen, kleren zijn gewassen en gestreken, brieven voor de gasten zijn vandaag de deur uit.
Het enige wat ik nog moet doen maar helemaal geen zin in heb is mijn vader op de hoogte brengen dat ik ga trouwen én dat hij niet uitgenodigd is. Het liefst laat ik het hem net zoals alle anderen die niet mee gaan het op de dag zelf weten maar mijn zusje die getuige is woont nog thuis. Ik vind het voor haar vervelend dat ze haar mond moet houden (al lijkt me die ene week ook niet veel meer uitmaken).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |