abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30411597
Half december ga ik voor een paar dagen naar Liverpool en Londen. Maar over Liverpool weet ik vrij weinig(behalve dat het de stad van de Beatles is en de voetbalclubs LFC en Everton uiteraard...). Wie kan mij wat tips geven over leuke bezienswaardigheden en het uitgaansleven in Liverpool.

Tevens zou ik graag wat tips willen over leuke, betaalbare ho(s)tels in het centrum van Liverpool
volgende wedstrijden:
  vrijdag 9 september 2005 @ 08:58:00 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_30411643
Als je in Londen bent, vergeet dan niet even langs het mooiste stadion langs te gaan; Highbury
Where law ends, tyrrany begins.
pi_30412283
hahahaha die sla ik ff over!

Op het progamma staan Liverpool - Middlesborough en Tottenham - Portsmouth, dus als ik in Londen ben, dan breng ik een bezoekje aan de mooiste club van die stad!
volgende wedstrijden:
pi_30412653
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 09:29 schreef spurs het volgende:

Op het progamma staan Liverpool - Middlesborough en Tottenham - Portsmouth, dus als ik in Londen ben, dan breng ik een bezoekje aan de mooiste club van die stad!
je gaat naar charlton athletic?
pi_30426447
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 09:29 schreef spurs het volgende:

Doe ff de groeten aan mijn vrienden van Middlesbrough als je in Liverpool bent
pi_30426845
Ik meen dat er in deze topics nog wel iets te vinden is over Liverpool:

Waar ben je allemaal geweest in Engeland???
Rondreis Wales/Ireland/Scotland/England

En ik ga er zelf waarschijnlijk binnenkort voor het eerst naar toe
pi_30428146
Ik was er in 1997, dus de herinnering is niet helemaal vers meer.

Hotel
We sliepen toen in het Phoenix Hotel. Goedkoop en mooi, maar niet echt op loopafstand van het centrum (vandaar zo goedkoop waarschijnlijk).

Zien
  • Albert Dock: gerevitaliseerd havengebied, net als de Docklands in Londen. Hier zitten trendy winkeltjes, eettentjes en een filiaal van de Tate Gallery.
  • Port Sunlight is heel mooi. Een wijk voor de werknemers van de Sunlight zeepfabrieken (nu Unilver). Groen, met parkjes en schitterende huizen.
  • De Anglicaanse kathedraal is ook wel fraai.
  • Er is een redelijk Chinatown.
  • Langs de Mersey staan wat leuke panden (oude wolkenkrabbers met adelaarbeelden enzo).

Uitgaan
    Gebeurt in Mathewstreet. Je wordt wel doodgegooid met the Beatles natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2005 17:49:14 ]
  •   vrijdag 13 januari 2006 @ 02:31:56 #8
    13330 RAILGUNNER
    Més que un club
    pi_34001672
    Volgend weekend ben ik in Liverpool en nu ben ik aan het rondkijken wat daar zoal te zien is.
    Het lastige is dat Liverpool op de meeste sites over stedentrips niet voorkomt, omdat het niet 1 van de top~20 steden van Europa is.

Ik zit in een hotel in het centrum en ben er van zaterdagochtend tot zondagmiddag.
    Iemand die enkele aanraders kan geven?

Zelf heb ik alleen het stadion van F.C. Liverpool kunnen bedenken, omdat ik de stad verder totaal niet ken. Het is de Europese Culture hoofstad van 2008 dus dan moet er wel iets te doen zijn .
    pi_34004206
    Ben er in de afgelopen 3 maanden 2x geweest, maar het viel me op dat het centrum van Liverpool vrij klein is, dus alles is per voet te doen als je hotel in het centrum is. Maar zijn genoeg dingen te zien in Liverpool:
    - Cavern Club Pub(Beatles bar)
    - Albert Docks
    - Chinese buurt
    - 2 kathedralen
    - staat ook nog een soort Euromast, maar daar kan je helaas niet meer op, zit nu een radiostation in
    - Anfield Road
    - evt een boottocht over de Mersey

Als je met de taxi naar Anfield Road gaat(zou het lopend niet doen), dan kom je langs een nieuw
    aangelegd park en heb je een geweldig uitzicht over de stad en de Mersey. Weet helaas de naam niet meer van het park, maar denk dat de taxichauffeur wel weet wat je bedoelt.

Heb er helaas geen foto's van, omdat mijn reisgezel vergeten was om de batterijen weer in zijn camera te doen, dus ook helaas geen foto's van de wedstrijd Liverpool - Middelsborough.

Uitgaansleven in Liverpool is ook ok, moet je even vragen waar de Walkabout zit en dan kom je op een bij een straat en pleintje terecht waar de meeste dancings zijn gevestigd.

Veel plezier
    volgende wedstrijden:
    pi_34006801
    Vorig jaar twee dagen geweest. Een erg leuk Engels stadje.

Centrum is inderdaad vrij klein, maar alle winkels die je kan bedenken zijn er wel. Must see is de Cavern Club (trapje naar beneden, weliswaar niet meer het origineel, maar beter dan de ernaastgelegen Cavern Pub). ZItten wel wat oudelui en wat toeristen aan de bar en als je pech hebt staat er ook nog een Beatle Wannabe te spelen, maar leuk om gezien te hebben.

Op zaterdagavond de Walkabout... ben benieuwd hoe het er dan uit ziet. Ik was er op een donderdagavond toen er een erg goed bandje wat bekende britpop aan het spelen was. Voor de rest goedkoop bier en de vrouwen... laat ik er op houden dat ze nogal 'aanwezig' zijn letterlijk en figuurlijk

The Docks zag er ook interessant uit, helaas niet naar toe kunnen gaan.
    pi_34008519
    quote:
    Op vrijdag 13 januari 2006 11:09 schreef DutchTrain het volgende:
    Op zaterdagavond de Walkabout... ben benieuwd hoe het er dan uit ziet. Ik was er op een donderdagavond toen er een erg goed bandje wat bekende britpop aan het spelen was. Voor de rest goedkoop bier en de vrouwen... laat ik er op houden dat ze nogal 'aanwezig' zijn letterlijk en figuurlijk
    Blijft een geweldig concept de Walkabout's, beste waar ikb en geweest is nog steeds de Walkabout bij Sheperds Bush in London
    volgende wedstrijden:
    pi_34019105
    Ik meen dat er in deze topics nog wel iets te vinden is over Liverpool: (®DT)

Waar ben je allemaal geweest in Engeland???
    Rondreis Wales/Ireland/Scotland/England

[ Bericht 12% gewijzigd door Lucille op 16-01-2006 18:06:00 ]
    Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
      zaterdag 14 januari 2006 @ 02:05:40 #13
    13330 RAILGUNNER
    Més que un club
    pi_34037788
    Bedankt voor de replies zoverre.
    Ik ga btw met mijn vader dus tips over clubs etc zijn niet van toepassing .
      Moderator woensdag 7 mei 2008 @ 15:12:53 #14
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_58533748
    Even een schop van dit topic.

Komend weekend zit ik vanwege de Britsh Open Squash kampioenschappen in Liverpool. Uiteraard zitten we niet alle dagen naar squash te kijken dus heeft iemand nog tips naast de al genoemde?

Liverpool is trouwens de culturele hoofdstad van 2008. In de hele stad zijn diverse kunstwerken speciaal daarvoor neergezet. Zo is er ook een draaiende gevel, maar ik weet nog niet precies waar dat is.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator donderdag 8 mei 2008 @ 13:08:40 #15
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_58552961
    Hmmm. Dat ziet er niet goed uit.

Een paraplu is misschien wel handig.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_64980109
    Hmm... nu moet ik een originele TVP verzinnen.

Uh....
    Is het verstandig de Magical Mystery Tour vooraf te boeken? Of gewoon terplekke regelen?
    pi_65094526
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 09:44 schreef Liejannuh het volgende:
    Hmm... nu moet ik een originele TVP verzinnen.

Uh....
    Is het verstandig de Magical Mystery Tour vooraf te boeken? Of gewoon terplekke regelen?
    Tvp

Aintree 4 april
    pi_65333476
    Tvp
    Ik vroeg me af of iemand ooit de Magical Mystery Tour gedaan heeft en of het echt de moeite waard is? En het Beatles museum zelf? Ik ben van plan er in de zomer een week heen te gaan met mijn vriend. Ik ben nogal fan van The Beatles, hij niet echt.

Op de website van die tours (http://www.cavernclub.org/mystery_tour.php) staat wel dat het verstandig is om vooraf te boeken.
    pi_65333741
    quote:
    Op donderdag 22 januari 2009 23:04 schreef AllOfTheSameBlood het volgende:
    Tvp
    Ik vroeg me af of iemand ooit de Magical Mystery Tour gedaan heeft en of het echt de moeite waard is? En het Beatles museum zelf? Ik ben van plan er in de zomer een week heen te gaan met mijn vriend. Ik ben nogal fan van The Beatles, hij niet echt.

Op de website van die tours (http://www.cavernclub.org/mystery_tour.php) staat wel dat het verstandig is om vooraf te boeken.
    http://www.rtl.nl/reizen/(...)tannie/liverpool.xml
    Bekijk 't filmpje maar eens en let vooral op 't begin (mbt tot wat je hierboven typt).
    pi_65334282
    Hey, wat een tof filmpje! Ik denk wel dat we die tour gaan doen, het lijkt me wel erg tof!

Heeft iemand verder nog enig idee hoe streng ze daar zijn op leeftijdscontrole in kroegen? Ik ben dan nog 17 (word in november 18, maar wordt nu al wel meestal 18+ geschat), en als het goed is mag je daar pas vanaf je 18e drinken.
    pi_65379288
    De ervaring die wij hebben in Liverpool is dat ze niet zo heel erg moeilijk doen met leeftijdscontrole. En als we al die jongeren 's nachts zwalkend over straat zien lopen zegt dat genoeg

Verder moet je echt langs Albert dock en uiteraard even shoppen in de nieuwe winkelstraat. Verder weet ik niet of je van museums houdt want Liverpool heeft een super groot gratis museum.

Als je nog meer vragen hebt over Liverpool, advies/tips dan hoor ik het wel
    Walk on, walk on, with hope in your heart,
    And you'll never walk alone...
    You'll never walk alone.
    pi_65400333
    Thanks, het is niet zeker of ik dit jaar ga (geld, en een tegenstribbelend vriendje dat liever ergens anders heengaat ).

Ja, musea vind ik geweldig. Bedoel je de Liverpool Tate? Had gelezen namelijk dat die ook op de Albert Dock is. Daar wil in inderdaad wel heen Ik ben in Londen in Tate Modern geweest en dat vond ik erg tof.

En fijn dat ze niet zo heel moeilijk doen met die controle, kunnen we tenminste ook de kroeg in.

Meer hoef ik (voorlopig nog) niet te weten, aangezien we misschien helemaal niet gaan
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')