niet veel eiwitten?quote:Op maandag 12 september 2005 10:15 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
creatine werkt enorm goed bij mij, bij jou misschien niet. so be it. (ik heb juist niet veel eiwitten nodig) niemand een antwoord op mijn vraag?
Ik zou het gebruiken voor de bulkperiode. Creatine houdt enigszins vocht vast waardoor je je spierdefinitie niet goed kunt zien.quote:Op maandag 12 september 2005 00:15 schreef dnzl het volgende:
Is creatine puur een supp voor de bulkperiode? Of kan het ook tijdens het cutten?!
Oneens dat het je te danken hebt aan de creatine. Zelf ben ik goed anderhalf jaar niet naar de sportschool geweest. Zelfde gevolg dan wat jij beschrijft: afvallen en weining kracht. Ik ben in april weer begonnen met minimaal 2 x in de week trainen en flink eten en daarnaast suppletie van eiwitten.quote:Op maandag 12 september 2005 16:39 schreef GokuSFE het volgende:
Heb 3 jaar geleden ernstig last gehad van bukikhriep/buikloop, zo'n 3 weken. In totaal 10kg afgevallen, en weg waren mn spieren, helemaal opgebrand zegmaar (ik had een laag vetpercentage). Dus ik eindelijk weer es naar de sportschool, en alles was ineens wel weer heel erg zwaar. Bijv, bankdrukken teruggevallen van 8x100kg makkelijk naar 6x60kg moeilijk. Op zo'n moment spoug je er ff van. Toen besloten om er eens 1 creatine kuurtje tegenaan te gooien, en binnen 2 maanden was ik weer op mn oude niveau. Nadien nooit meer iets extras gedaan, alleen af en toe een shake na afloop. Broertje van mn vriendin, die is wel lekker fanatiek bezig, Als ik zie wat die voor potten met poeders en pillen heeft staan. :p
Niveau bij mij is nu trouwens ver te zoeken, ben een btje ingekakt de laatste paar maanden![]()
Maar ik ga nu weer es lekker hard trainen, wil nu toch wel eens die 130kg 1x omhoog krijgen, na tig x falen![]()
waarom zo moeilijk doen. neem een trainingsparntner, flikker die stang vol met gewichten druk je maximale uit. laat hem er wat gewicht afhalen en ga zo door.quote:Op dinsdag 13 september 2005 12:52 schreef BoNi het volgende:
Zat wat na te denken over manieren van trainen en bedacht me het volgende (het kan zijn dat dit allang bestaat, dan ben ik benieuwd naar ervaringen):
Momenteel zie ik iedereen bij mij op de sportschool werken met gewone gewichten zoals dat in 90% (schatting, is dus nergens op gebaseerd) van de gevallen gebeurt.
Laat ik nu even praten over een normale bankdrukoefening en ik laat het warmdrukken even buiten beschouwing.
Stel nou, je maakt een setje van 10-8-6-6. In dit geval zijn respectievelijk de eerste 8-6-4-4 herhalingen geen maximale belasting aangezien je hierna nog minstens twee herhalingen kunt maken.
Mijn idee is nu, ik haal een groot deel van de gewichten van de stang en in plaats hiervan geeft je partner (wellicht meerdere) dusdanig veel weerstand dat de trainende persoon de stang nét omhoog krijgt, deze weerstand kun je bijvoorbeeld leveren door van bovenaf op de stang te drukken (of vanaf de zijkant als je met twee personen helpt). Hetzefde zou je kunnen doen met bijvoorbeeld de preacher curl voor de biceps, triceps extensions of dippen.
Hierdoor train je elke herhaling op de max van je kracht. Zou dit een positieve invloed hebben op je prestaties?
(Geen van de hierboven vermelde aannames is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek, het is puur een hersenschim die ik hier ter discussie wil stellen)
Naar mijn idee doe je helemaal niet moeilijk... Trainingspartner heb je bij beide methoden nodig dus wat dat betreft maakt het ook niks uit.quote:Op woensdag 14 september 2005 12:01 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
waarom zo moeilijk doen. neem een trainingsparntner, flikker die stang vol met gewichten druk je maximale uit. laat hem er wat gewicht afhalen en ga zo door.
Nou zal het meeste wel weer zijn gekomen puur door het weer gaan trainen na mn "ziekte", maar de creatine was toch wel een steuntje in de rug. Is een lichaamseigen stof (of althans, zodra je lichaam het heeft omgezet), en ik had gewoon 100% pure creatine gebruikt. Bovendien was het eenmailg, en ist alweer een aantal jaar terug.quote:Op maandag 12 september 2005 21:32 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Oneens dat het je te danken hebt aan de creatine. Zelf ben ik goed anderhalf jaar niet naar de sportschool geweest. Zelfde gevolg dan wat jij beschrijft: afvallen en weining kracht. Ik ben in april weer begonnen met minimaal 2 x in de week trainen en flink eten en daarnaast suppletie van eiwitten.
Ik zit nu weer op mijn oude gewicht en kracht. Zolang ik nog blijf groeien zonder bijv. creatine, ga ik het nog niet gebruiken.
Goed dat je weer bezig bentVoelt zeker weer lekker aan
![]()
Dan ga je dus nooit over je point of failure.quote:Op donderdag 15 september 2005 01:14 schreef diep-in-de-war het volgende:
ik deed het wel is met bankdrukken of biceps curls met stang. gewoon wat kleinere gewichtjes erop gooien aan het eind. en je partner er snel 2 gewichtjes laten afgooien, komt je misschien 3 seconden, en dan meteen weer doorgaan. Met hulp train ik bijna nooit, omdat ik al mijn gewichten met mijn eigen kracht wil doen.
ik doe wel andere manieren, bijvoorbeeld halve herhalingen of ff terug leggen of stoppen, paar keer goed adem halen en weer een paar maken. of iets verlagen van gewicht, enz.quote:Op donderdag 15 september 2005 09:05 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dan ga je dus nooit over je point of failure.
Dat is toch weer anders.quote:Op donderdag 15 september 2005 12:30 schreef diep-in-de-war het volgende:
[..]
ik doe wel andere manieren, bijvoorbeeld halve herhalingen of ff terug leggen of stoppen, paar keer goed adem halen en weer een paar maken. of iets verlagen van gewicht, enz.
Dat hoeft niet, als je op ene gegeven moment ligt te creperen en te krijsen om hulpquote:Op donderdag 15 september 2005 09:05 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Dan ga je dus nooit over je point of failure.
precies, alleen dan zet ik me poker face op en doe net of het een makkie isquote:Op zaterdag 17 september 2005 07:32 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, als je op ene gegeven moment ligt te creperen en te krijsen om hulp![]()
Je bent er ook te cool voor om hulp van een partner te gebruiken om wél goed te trainen...?quote:Op zaterdag 17 september 2005 15:34 schreef diep-in-de-war het volgende:
nee daar ben ik te cool voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |