quote:
Op maandag 17 oktober 2005 13:34 schreef boempa het volgende:Ik heb net gelijk maar 2x7 flesjes Yakult+een zooi liga milkbreak voor na krachttrainingen gekocht, wanneer kan ik het beste die Yakult innemen?
's avonds lijkt me het beste, als je er slaperig van wordt, maar ik weet niet of dat spul dan deels in vet wordt omgezet ivm. de verlaagde metabolisme 's nachts, wat vinden jullie?
(ps. Liga Milkbreak vond ik een redelijke keuze omdat energy bars nogal duur zijn, en ik ben nog een rookie vwb. krachttraining).
Edit:
Bijna vergeten, ik heb ook wat danish blue schimmelkaas gekocht en havermoutpap.
De schimmelkaas omdat dat een hele goede vorm van kaas zou moeten zijn, en havermoutpap omdat dat een basisvoeding zou zijn voor (beginnende) krachtsporters.
Daarnaast zit er in Nesquik weer foliumzuur wat ook goed zou zijn, en ik denk dat dat dus icm. halfvolle (?) melk een goede basis is.
Maargoed, ik kan best slecht geinformeerd zijn wat dat betrefd, dus misschien kunnen jullie mij nog op de goede weg helpen, nogmaals alvast bedankt.
[MIJN MENING]
al die yakult, danone crap mag je wegsmijten, is puur melk/water met een smaakje
alle kazen (behalve kwark) bevatten teveel slechte vetten (transvetten)
havermoutpap moet je zelf maken (magere melk & havermout & wat kaneel) GEEN SUIKERS toevoegen, is excellent om mee op te staan
en stick to magere melk (tenzij je ecto bent (vb: 2m & 60kg
![]()
)
ps:
alle supplementen zijn bullshit, als je geld te veel hebt en je weet niet wat ermee gedaan mag je het ook op m'n rekeningnr storten
![]()
(kleine uitzondering voor whey)
je eiwitten en vitaminen kun je perfect uit voeding halen