quote:De sympathieke Zeeuwse Utrechters van Racoon dreigden even kopje onder te gaan toen ze werden gedumpt door hun platenmaatschappij, maar zijn op eigen kracht weer boven gekomen. Racoon maakt eerlijke, goed in het gehoor liggende popliedjes met mooie zanglijnen en een hoofdrol voor de akoestische gitaar. Het nummer Feel like Flying, dat hier een uitstekend voorbeeld van is, eindigt in 2004 op een verdiende tweede plek in de door 3FM samengestelde Top 100 Aller Tijden van de Nederlandse Popmuziek.
Upcoming Tour:quote:Volgende week dinsdag (13 september) speelt Racoon "Love You More" live bij Barend en Van Dorp. Het programma wordt tegenwoordig uitgezonden bij Talpa en begint om 22:30 uur.
Best raar, aangezien je er zelfs in gepost hebt: Racoon (Part Deux)quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:56 schreef Frenkel het volgende:
Ik kon nog nergens een deel 2 vinden, dus hierbij!
quote:Op woensdag 7 september 2005 22:40 schreef Meiske78 het volgende:
[..]
Best raar, aangezien je er zelfs in gepost hebt: Racoon (Part Deux)
Maar je OP is wel mooi![]()
bronquote:15 September 2005 Paard van Troje Den Haag [Uitverkocht]
16 September 2005 Buk Buk Heiloo
17 September 2005 Singelfestival Edam
18 September 2005 OJC Niks Horst
23 September 2005 De Groene Engel Oss [Uitverkocht]
30 September 2005 Gigant Apeldoorn [Uitverkocht]
01 October 2005 The Shamrock Almelo
02 October 2005 TMF Smash Melkweg Amsterdam
05 October 2005 Nederlands Film Festival Utrecht
06 October 2005 013 Tilburg [Uitverkocht]
07 October 2005 Peppel Zeist
08 October 2005 Hedon Zwolle
14 October 2005 Het Bolwerk Sneek
15 October 2005 R17 Grootebroek
21 October 2005 Het Festival Maarheeze
22 October 2005 Patronaat Haarlem
29 October 2005 De Pul Uden
02 November 2005 Ancienne Belgique Brussel (Support bij Sioen)
11 November 2005 P60 Amstelveen
18 November 2005 TMF Cafe Mechelen
19 November 2005 Feesttent Esbeek
24 November 2005 Effenaar Eindhoven
10 December 2005 Oosterpoort (Main Hall) Groningen
17 December 2005 De Kade Zaandam
23 December 2005 W2 Den Bosch
Op de website van de 'tent' staat meestal hoe/waar je tickets kan kopen.quote:Op zondag 11 september 2005 13:39 schreef Dandelion het volgende:
stomme vraag misschien, maar tickets voor bij voorbeeld het optreden in almelo, koop je die bij ticketservice of bij de tent zelf?
quote:Op zondag 11 september 2005 14:05 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
[..]
Op de website van de 'tent' staat meestal hoe/waar je tickets kan kopen.
Vandaar dat de "oude" Till Monkeys Fly voor ¤ 4,95 bij mijn lokale platenzaak lag.quote:Op zondag 11 september 2005 12:45 schreef koenimex het volgende:
Hebben ze stiekem de eerste 2 albums (Till Monkeys Fly en Here We Go Stereo!) opnieuw uitgebracht! Wie wil mijn oude versies overnemen?
Extra songsquote:Op zondag 11 september 2005 18:05 schreef Oscar_de_Grouch het volgende:
Wat is er veranderd in de nieuwe uitvoering dan..?
Bronquote:Special Editions Till Monkeys Fly en Here We Go, Stereo!
In het diepste geheim voorbereid, en eindelijk is het dan zover, Racoon’s eerste twee albums, Till Monkeys Fly en Here We Go, Stereo, zijn in een nieuwe Special Edition uitgebracht.
Wat is er dan zo speciaal aan? Welnu, omdat de distributie van de eerste twee albums vanaf heden is ondergebracht bij PIAS, waar natuurlijk ook Another Day is uitgekomen, vonden wij dat we daar iets speciaals van moesten maken. Daarom zijn deze Special Editions voorzien van bonustracks. En wel als volgt:
Till Monkeys Fly heeft er 4:
1. Chick Song
2. 90 Miles
Dit zijn 2 nummers van een van de eerste demo’s die Racoon maakte, zeker in de eerste jaren veel live gespeeld, nog nooit ergens op verschenen en dus uniek materiaal…..
3. Whatever Song
4. Telephone Song
Twee prachtige acoustische liedjes die allebei wel eens op single zijn verschenen als b kantje maar omdat die moeilijk te vinden zijn nu dus op deze Special Edition bijgevoegd.
Here We Go, Stereo:
We hebben de track Hardcore Tapes, welke eerst een hidden track was nu z’n eigen plek gegeven, dus als nummer 13 op de plaat.
Verder als bonus materiaal:
1. Paper Home (acoustic)
2. Side Effects (acoustic)
Uitgeklede one take opnames van deze twee nummers van de plaat
3. Wreck
Een publieksfavoriet die ook wel als b kant heeft gefungeerd, wederom moeilijk te vinden en dus nu bijgevoegd aan deze Special Edition.
Alle bonus tracks zijn geheel geremastered om het een mooi geheel te laten zijn met het originele materiaal.
Dus, heb je de eerste twee albums nog niet, of ben je geinteresseerd in vooral het bonus materiaal, deze beide Special Editions liggen vanaf vandaag, maandag 15 augustus 2005 zeer aantrekkelijk geprijst bij alle grote en kleinere platenzaken in Nederland.
Daar gaat ik ook heenquote:Op woensdag 7 september 2005 23:07 schreef Massive het volgende:
Zo, ze hebben het druk.
Ik ga naar het concert in Zwolle. Dit naar aanleiding van dat ik ze gezien heb op Lowlands, en dat beviel erg goed.
Da's idd jammer!quote:Op zondag 11 september 2005 18:01 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Vandaar dat de "oude" Till Monkeys Fly voor ¤ 4,95 bij mijn lokale platenzaak lag.![]()
Wat een vuile streek weer. Trage tinussen die na het horen van Love You More denken "goh wat een leuke nieuwe band, hee ze hebben nog meer cd's" worden gewoon beloond. Bah
![]()
Ik vond het echt zware bagger, die hele band.quote:Op maandag 12 september 2005 23:12 schreef JeroenV het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe het live is..
Donderdag kom ik er achter.
Ik ookquote:Op dinsdag 13 september 2005 15:37 schreef koenimex het volgende:
1x bij Op Den Toffel (helaas niet hele show gezien)
Geen contact met publiek, keek amper in het publiek (zanger)quote:
laat me raden, als ze met die kwijlplaat niet een hit hadden gescoord had je het gewoon een "minder leuk nummer van het album" gevonden. en had je gwoon gewacht op het nieuwe album waar ze weer een volle kans kregen.quote:Op maandag 12 september 2005 22:42 schreef Ingridh007 het volgende:
Ik vónd ze leuk, tot aan die kwijlplaat
Ik zou eigenlijk zeggen: probeer het nog eens als ze spelen in een andere context. Racoon is echt een van de leukste live bands van Nederland, naar mijn mening.quote:Op dinsdag 13 september 2005 18:46 schreef dork22 het volgende:
[..]
Geen contact met publiek, keek amper in het publiek (zanger)
Gitarist maakte flauw grapje, toen vond ik hen eigelijk al heel dom
Chagerijnige koppen, allemaal.
Liet het programma 30 minuten uitlopen.
Snel en slordig spelen zodat ze backstage konden gaan tanken.
Ehm
Irritant publiek, het was een metal/rock n roll festival en dan komen INEENS alle breezahs naar voren om te dansen op de soundcheckze dachten dat de roadie bij de band hoordde.
Eens.quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:32 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk zeggen: probeer het nog eens als ze spelen in een andere context. Racoon is echt een van de leukste live bands van Nederland, naar mijn mening.
Zeker mee eens. Niet alleen een van de leukste, maar ook een van de beste live bands van Nederland.quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:32 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk zeggen: probeer het nog eens als ze spelen in een andere context. Racoon is echt een van de leukste live bands van Nederland, naar mijn mening.
Dat heeft iets te maken met een andere platenmaatschappij en het feit dat de voorraad van Sony inmiddels op was. Die cd's met bonus liggen in allerlei winkels ook gewoon in de '3 voor 25 euro'-bakken.quote:Op dinsdag 13 september 2005 19:37 schreef du_ke het volgende:
CD's met bonusmateriaal zijn ze ook snel mee heb de originelen al lang![]()
quote:ANOTHER DAY GOUD !!
26 September 2005
Vanaf vandaag, maandag 26 september is het officieel, RACOON heeft met ANOTHER DAY de goud - status bereikt. Dat betekent 40.000 stuks verkocht in Nederland en wij allemaal een gouden plak aan de muur. Waanzinnig !!!
En dat natuurlijk allemaal dankzij jullie, de fans, die zo massaal voor deze prachtplaat zijn gegaan. Onze dank is enorm !!! Thanks for all you did in the blue days, here come the golden days of RACOON........
Posted by: Racoon
vijf euroquote:Op zondag 11 september 2005 18:01 schreef BUG80 het volgende:
[..]
Vandaar dat de "oude" Till Monkeys Fly voor ¤ 4,95 bij mijn lokale platenzaak lag.![]()
Wat een vuile streek weer. Trage tinussen die na het horen van Love You More denken "goh wat een leuke nieuwe band, hee ze hebben nog meer cd's" worden gewoon beloond. Bah
![]()
Wie weet, wie weetquote:Op maandag 3 oktober 2005 18:20 schreef Meiske78 het volgende:
Jij over een paar dagen over het optreden in 013?
quote:05 October 2005 Nederlands Film Festival Utrecht
06 October 2005 013 Tilburg [Uitverkocht]
07 October 2005 Peppel Zeist [Uitverkocht]
08 October 2005 Hedon Zwolle [uitverkocht]
14 October 2005 Het Bolwerk Sneek
15 October 2005 R17 Grootebroek
21 October 2005 Het Festival Maarheeze
22 October 2005 Patronaat Haarlem [Uitverkocht]
29 October 2005 De Pul Uden
02 November 2005 Ancienne Belgique Brussel (Support bij Sioen)
03 November 2005 Mezz Breda [Uitverkocht]
04 November 2005 Boerderij Zoetermeer
05 November 2005 De Koog Noord Scharwoude
11 November 2005 P60 Amstelveen
18 November 2005 TMF Cafe Mechelen
24 November 2005 Effenaar Eindhoven [Uitverkocht]
25 November 2005 Bibelot Dordrecht
02 December 2005 Nighttown Rotterdam
08 December 2005 Paradiso Amsterdam
09 December 2005 LVC Leiden
10 December 2005 Oosterpoort (Main Hall) Groningen
23 December 2005 W2 Den Bosch
Het was meer dan tof.. Echt briljant!! Whoehoequote:Op vrijdag 7 oktober 2005 06:40 schreef miss_sly het volgende:
Blof in het voorprogramma gisteren in 013
Het was tof![]()
ja, het was echt geweldig! De stunt was goed en Racoon was goed als altijdquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 08:49 schreef M_M het volgende:
[..]
Het was meer dan tof.. Echt briljant!! Whoehoe![]()
Goede stunt!
Echt superstunt ja.quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 06:40 schreef miss_sly het volgende:
Blof in het voorprogramma gisteren in 013
Het was tof![]()
ik denk er precies zo over...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 08:54 schreef miss_sly het volgende:
ik had Blof nog nooit live gezien, hoewel ik ze eigenlijk best goed vind, en dit was een leuke traktatie
en dat voor 10 euro![]()
Ik vind de zanger echt zoo leukquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:27 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Echt superstunt ja.
ik zat 's middags nog tegen een vriendin van mij te zeiken dat het voorprogramma altijd kut is en ook deze keer beloofde El Papebano niet veel goeds. Dachten er zelfs over om het voorprogramma maar over te slaan... is het gewoon Blof![]()
Geweldige stunt
Concert was ook goed. Had ze nog nooit live gezien maar de zanger deed het erg leuk met zijn rare houdingen....
Stuiptrekkingen bijnaquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 11:27 schreef TheVulture het volgende:
Concert was ook goed. Had ze nog nooit live gezien maar de zanger deed het erg leuk met zijn rare houdingen....
Have funquote:Op maandag 14 november 2005 11:04 schreef Meiske78 het volgende:
Ik ga volgende week naar de Effenaar
quote:Op maandag 14 november 2005 12:04 schreef AmyLee het volgende:
[..]
Have funmaar dat komt wel goed verzeker ik je
Ik ben het helemaal met je eens, echt het mooiste nrquote:Op maandag 28 november 2005 18:58 schreef Boefjetim het volgende:
Heb gehoord dat 'Laugh about it' de nieuwe single word.
Wel mooi nummer, maar ik vind het jammer dat ze niet voor 'Lose another day' gekozen hebben, voor mij het mooiste nummer van de cd.
Gezelligquote:
Skip the Rushquote:Op zondag 4 december 2005 02:04 schreef VjenneKloetn het volgende:
Wie stond er eigenlijk in het voorprogramma dan? Ze hebben het wel gezegt maar ik ben het vergeten![]()
De grootste kostenpost is niet het opnemen van de CD, maar de promotie (videoclips e.d.). De platenmaatschappijen betalen die kosten meestal. Ik ken het contract van Racoon natuurlijk niet, maar veel bands gaan pas aan hun CD verkoop verdienen als die kosten zijn terugverdiend. Zo kan het voorkomen dat een band nooit 1 cent verdient aan een album.quote:Op maandag 12 december 2005 12:27 schreef KJB het volgende:
Maargoed, ze mogen ook wel wat verdienen nadat ze die nieuwe cd zelf hebben gefinancieerd (vraag ik me alleen af waar die platenmaatschappij dan voor is)
Nou als jij het niet erg vind ga ik 29 december naar Paradiso toe...maar jij mag best een dag te vroeg gaan partyen in Goesquote:Op maandag 12 december 2005 18:36 schreef zkimm het volgende:
ik ga 29 dec in Goes, 't Beest'
Wie nog meer?
Het maken van Another Day is vrijwel geheel door de band zelf bekostigd. Hoe het zit met de promotie en videoclips weet ik ook niet. Het idee voor een drieluik kwam iig wel uit die hoek, maar alleen een idee kost niet zoveelquote:Op maandag 12 december 2005 12:52 schreef BUG80 het volgende:
De grootste kostenpost is niet het opnemen van de CD, maar de promotie (videoclips e.d.). De platenmaatschappijen betalen die kosten meestal. Ik ken het contract van Racoon natuurlijk niet, maar veel bands gaan pas aan hun CD verkoop verdienen als die kosten zijn terugverdiend. Zo kan het voorkomen dat een band nooit 1 cent verdient aan een album.
hahaha wat een sukkelquote:Op maandag 12 december 2005 18:50 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Nou als jij het niet erg vind ga ik 29 december naar Paradiso toe...maar jij mag best een dag te vroeg gaan partyen in Goes![]()
Vandaag weer een briljant gesprek gehad:
Ey Jij bent toch fan van Racoon?
Uhm jah hoezo?
Jah hoe heet die eerste single van hun?
Feels Like Flying?
Nee die andere...
Blue Days...maar das niet de eerste single he
Nee Nee dat Love...
Love You More? Das gvd nog geen eens de eerste single van het laatste album man!
Ow hebben ze meer albums?
Ik praat niet meer met jouw...
*cultuurbarbaren*
ja pff... ik was gaar gisteravondquote:Op maandag 12 december 2005 18:50 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Nou als jij het niet erg vind ga ik 29 december naar Paradiso toe...maar jij mag best een dag te vroeg gaan partyen in Goes![]()
Vandaag weer een briljant gesprek gehad:
Ey Jij bent toch fan van Racoon?
Uhm jah hoezo?
Jah hoe heet die eerste single van hun?
Feels Like Flying?
Nee die andere...
Blue Days...maar das niet de eerste single he
Nee Nee dat Love...
Love You More? Das gvd nog geen eens de eerste single van het laatste album man!
Ow hebben ze meer albums?
Ik praat niet meer met jouw...
*cultuurbarbaren*
Wooow, het was superrrr!!quote:Op maandag 14 november 2005 11:04 schreef Meiske78 het volgende:
14 November 2005 Rigter Live Haarlem [Uitverkocht]
18 November 2005 TMF Cafe Mechelen (België)
24 November 2005 Effenaar Eindhoven [Uitverkocht]
25 November 2005 Bibelot Dordrecht [Uitverkocht]
02 December 2005 Nighttown Rotterdam [Uitverkocht]
08 December 2005 Paradiso Amsterdam [Uitverkocht]
09 December 2005 LVC Leiden [Uitverkocht]
10 December 2005 Oosterpoort (Main Hall) Groningen [Uitverkocht]
11 December 2005 De Tamboer Hoogeveen
22 December 2005 Muziekcentrum de Schaaf Leeuwarden
23 December 2005 W2 Den Bosch [Uitverkocht]
29 December 2005 Paradiso Amsterdam
30 December 2005 t Beest Goes
www.racoon.nl
I agreequote:Op donderdag 22 december 2005 23:52 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Wooow, het was superrrr!!![]()
![]()
normaal hoef je nooit naar de wc?quote:Op vrijdag 23 december 2005 18:30 schreef mordradead het volgende:
Leuk concert behalve dat ik op een gegeven toch wel heel erg naar de wc moestmaar dat was mijn fout
Hoe vond jij 't voorprogramma, dan?quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:38 schreef mordradead het volgende:
Normaal word mij niet constant bier in de handen gedrukt wat ik natuurlijk meteen op moet drinken met name onder het voorprogramma kreeg ik veel toegeschoven en ik de hele tijd maar ophouden om mijn goede plek te bewaren natuurlijk
Voorpogramma was ookquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:02 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Hoe vond jij 't voorprogramma, dan?
Ik vond 't niet echt veel soeps.. (+ véél te hard natuurlijk)
Ik stond helemaal vooraan leunend op het podiumquote:Op zaterdag 24 december 2005 12:55 schreef mordradead het volgende:
Ik stond eerst bijna helemaal vooraan maar toen ik naar de wc moest ben ik maar ergens achteraan gebleven want anders moest ik weer helemaal naar voren lopen![]()
Ik alleen maar stond bij een meid die ook in Sneek was en waar ik toen ook bij stond en we vonden beiden het voorprogramma goed zij heeft zelfs de cd nog gekocht.quote:Op zaterdag 24 december 2005 14:32 schreef mordradead het volgende:
Ik was er met een groep van 6, 4 daarvan vonden het voorprogramma wel leuk![]()
Haha ja preciesquote:Op maandag 26 december 2005 21:05 schreef Jill-RMC het volgende:
Zo vind het trouwens wel lief dat Racoon ineens zo een opleving heeft...Mn versie van Till Monkeys Fly was aan vervanging toe en zo blijkt maar weer als je lang genoeg wacht komt er vanzelf een re-release uit met bonusnummers
Juist. Ze moesten er weer bij gaan werken ook. Twee man op de vuilniswagen in Zeeland.quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:04 schreef mordradead het volgende:
Racoon was indertijd toch samen met wat andere nederlandse bandjes door de platenmaatschappij gedumpt?
http://www.2go.tv/Pages/playmovie.aspx?Id=247quote:Op woensdag 28 december 2005 19:24 schreef DreamAway het volgende:
zijn jullie je bewust van de remix van Armin van Buuren van Love you more?
quote:Op woensdag 28 december 2005 20:11 schreef Snatch het volgende:
[..]
http://www.2go.tv/Pages/playmovie.aspx?Id=247![]()
een beetje positief hequote:Op woensdag 28 december 2005 20:47 schreef OoAstridoO het volgende:
[..]wat vreselijk.... nou is love you more al helemaal mijn favo nr niet maar aan trance heb ik helemaal een grote hekel
zo kan het dus ookquote:Op woensdag 28 december 2005 20:47 schreef OoAstridoO het volgende:
[..]
goh zeg, hardstikke leuk maar net als dat Love you more niet mijn favouriete nr is is die niet mijn favouriete muziek
bij mij nietquote:Op woensdag 28 december 2005 20:50 schreef mordradead het volgende:
[..]
een beetje positief he
[..]
zo kan het dus ook
ik ben een kwaliteitsuserquote:Op woensdag 28 december 2005 20:56 schreef OoAstridoO het volgende:
[..]
bij mij nieten wie ben jij om te bepalen hoe ik mij moet uiten?
ik ben een bitch punt uit
![]()
dat is fijn om te horen, laten we weer ontopic gaan:quote:
Als ik geld heb wel jij wel zeker?quote:Op woensdag 28 december 2005 21:32 schreef mordradead het volgende:
[..]
dat is fijn om te horen, laten we weer ontopic gaan:
ga je ze nog bekijken op noorderslag?
Ja! Mooi he!quote:Op woensdag 28 december 2005 19:24 schreef DreamAway het volgende:
zijn jullie je bewust van de remix van Armin van Buuren van Love you more?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |