Wat heeft de Metro nou weer met dat 2partijenstelsel te maken? Tis wel duidelijk dat Bos daar voorstander van is.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:21 schreef Tafkahs het volgende:
Niets mis met wat nieuwsgierigheid. Maar om over een 2 partijenstelsel te reppen, lijkt me wat dictatoriaal van Bos..
O, wacht, het komt uit de metro![]()
Hijs is een voorstander van een twee partijen stelsel. Dat ljikt me belachelijk genoeg.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:31 schreef Vhiper het volgende:
Ze hebben samen een kopje koffie gedronken een een beetje gebabbeld, daar word ik nou niet warm of koud van.
Kom hier maar op terug als Bos met belachelijke voorstellen tot vernieuwing komt.
Het "gebrek aan realiteitszin" wisten we al toen hij pleitte voor meer regels, omdat zo "de dingen beter te beheersen zijn".quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:40 schreef dVTB het volgende:
Een tweepartijenstelsel lijkt me een zeer ernstige beperking van de democratische vrijheid in ons land. Het lijkt me daarnaast ronduit slecht voor Nederland om zo'n systeem te hebben. Dat Bos er nog steeds zo mee bezig is, wijst op gebrek aan realiteitszin.
Het zegt niks over het 2 partijenstelsel, maar wel over de krantquote:Op dinsdag 6 september 2005 14:23 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat heeft de Metro nou weer met dat 2partijenstelsel te maken? Tis wel duidelijk dat Bos daar voorstander van is.
quote:Ze hebben samen een kopje koffie gedronken een een beetje gebabbeld, daar word ik nou niet warm of koud van.
Mjah, maar Bos heeft dan ook een veel strakker kontje dan superhilbrand. Hou daar wel rekening mee aub.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:28 schreef Labtech het volgende:
[..]
Totdat het Nawijn en Philp de Winter zijn. Dan is het land te klein..
Wat versta je onder democratische vrijheid?quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:40 schreef dVTB het volgende:
Een tweepartijenstelsel lijkt me een zeer ernstige beperking van de democratische vrijheid in ons land. Het lijkt me daarnaast ronduit slecht voor Nederland om zo'n systeem te hebben. Dat Bos er nog steeds zo mee bezig is, wijst op gebrek aan realiteitszin.
Gelukkig hebben beide niet dezelfde instelling om op een dergelijke manier op elkaar om te hakken.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:15 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]
Bron: Metro
Opmerkelijk, zeker omdat het nog 2002 was toen Melkert en Fortuyn elkaars bloed dronken.
Waar baseer je dat op?quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:30 schreef Sickie het volgende:
Bos heeft dit letterlijk laten weten meerdere malen zelfs. Dan komt populisme het beste tot zijn recht kennelijk.
Oh ja, want je kan inderdaad niet een gesprek met iemand aanknopen als je oppositievoert.quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:03 schreef vanthof het volgende:
Bos babbelt lekker verder in plaats van oppositie te voeren.
Tijdens verkiezingstijd zijn de termen "grote progessieve volkspartij" en "tweepartijenstelsel" meerdere malen uit zijn mond komen rollen. En in landen zoals America zien we dat een dergelijk tweepartijenstelsel inhoudelijk niet zo heel veel van elkaar verschillen (rechts en nog wat rechtser) en dat men het vooral dient te winnen middels lastercampagnes en mediacratische ellende.quote:
Dan noem je een land. Engeland heeft het ook. Gaat een stuk beschaafder en niemand van de Labour mensen wil de tories aan de macht, dat vinden ze ene verschikking. Daar heb je dus wel meer keuzes.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:34 schreef Sickie het volgende:
[..]
Tijdens verkiezingstijd zijn de termen "grote progessieve volkspartij" en "tweepartijenstelsel" meerdere malen uit zijn mond komen rollen. En in landen zoals America zien we dat een dergelijk tweepartijenstelsel inhoudelijk niet zo heel veel van elkaar verschillen (rechts en nog wat rechtser) en dat men het vooral dient te winnen middels lastercampagnes en mediacratische ellende.
In de VS willen de democraten ook geen republikeinen aan de macht en vice versa. Binnen een tweepartijenstelsel hoeven de partijen in kwestie in veel mindere mate rekening te houden met de pluriformiteit van de sameleving wat er toe leidt dat de kloof tussen volksvertegenwoordiging en achterban enorm kan vergroten.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:40 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dan noem je een land. Engeland heeft het ook. Gaat een stuk beschaafder en niemand van de Labour mensen wil de tories aan de macht, dat vinden ze ene verschikking. Daar heb je dus wel meer keuzes.
Aan elk systeem kleven nadelen. Ik zeg niet per definitie dat een 2 partijenstelsel goed is. Het ging me erom het voorbeeld waarom Bos een populis werd genoemd. Dat ging nergens over.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:43 schreef Sickie het volgende:
[..]
In de VS willen de democraten ook geen republikeinen aan de macht en vice versa. Binnen een tweepartijenstelsel hoeven de partijen in kwestie in veel mindere mate rekening te houden met de pluriformiteit van de sameleving wat er toe leidt dat de kloof tussen volksvertegenwoordiging en achterban enorm kan vergroten.
Aan elk systeem kleven nadelen. Ik zeg niet per definitie dat een 2 partijenstelsel goed is. Het ging me erom het voorbeeld waarom Bos een populist werd genoemd. Dat ging nergens over.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:43 schreef Sickie het volgende:
[..]
In de VS willen de democraten ook geen republikeinen aan de macht en vice versa. Binnen een tweepartijenstelsel hoeven de partijen in kwestie in veel mindere mate rekening te houden met de pluriformiteit van de sameleving wat er toe leidt dat de kloof tussen volksvertegenwoordiging en achterban enorm kan vergroten.
Klopt maar de praktijk komt er wel zo ongeveer op neer, zeker in de VS. Je krijgt dus wel een goed beeld van de pro's en con's.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:48 schreef k_man het volgende:
Volgens mij hebben Amerika noch Engeland formeel een twee-partijenstelsel.
Dan verschillen we op dat punt van mening. Imo is het namelik 1 van de grootste populisten van de volksvertegenwoordiging.quote:Op dinsdag 6 september 2005 21:48 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Het ging me erom het voorbeeld waarom Bos een populist werd genoemd. Dat ging nergens over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |