abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30319819

Bron: Metro

Opmerkelijk, zeker omdat het nog 2002 was toen Melkert en Fortuyn elkaars bloed dronken. Wat wil die Bos met een tweepartijenstelsel Lijkt me niet dat de SP en GL daar zo voor zijn... misschien dat ie daarom niet met ze wil regeren.
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:19:56 #2
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30319978
"Bos was nieuwsgierig naar mij, ik naar hem"
pi_30320031
Niets mis met wat nieuwsgierigheid. Maar om over een 2 partijenstelsel te reppen, lijkt me wat dictatoriaal van Bos..
O, wacht, het komt uit de metro
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_30320093
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:21 schreef Tafkahs het volgende:
Niets mis met wat nieuwsgierigheid. Maar om over een 2 partijenstelsel te reppen, lijkt me wat dictatoriaal van Bos..
O, wacht, het komt uit de metro
Wat heeft de Metro nou weer met dat 2partijenstelsel te maken? Tis wel duidelijk dat Bos daar voorstander van is.
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:30:52 #5
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30320351
Bos heeft dit letterlijk laten weten meerdere malen zelfs. Dan komt populisme het beste tot zijn recht kennelijk.
Say your prayers
pi_30320369
Ze hebben samen een kopje koffie gedronken een een beetje gebabbeld, daar word ik nou niet warm of koud van.

Kom hier maar op terug als Bos met belachelijke voorstellen tot vernieuwing komt.
  dinsdag 6 september 2005 @ 14:36:47 #7
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30320544
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:31 schreef Vhiper het volgende:
Ze hebben samen een kopje koffie gedronken een een beetje gebabbeld, daar word ik nou niet warm of koud van.

Kom hier maar op terug als Bos met belachelijke voorstellen tot vernieuwing komt.
Hijs is een voorstander van een twee partijen stelsel. Dat ljikt me belachelijk genoeg.
Say your prayers
pi_30320673
Een tweepartijenstelsel lijkt me een zeer ernstige beperking van de democratische vrijheid in ons land. Het lijkt me daarnaast ronduit slecht voor Nederland om zo'n systeem te hebben. Dat Bos er nog steeds zo mee bezig is, wijst op gebrek aan realiteitszin.
  dinsdag 6 september 2005 @ 15:08:24 #9
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_30321532
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:40 schreef dVTB het volgende:
Een tweepartijenstelsel lijkt me een zeer ernstige beperking van de democratische vrijheid in ons land. Het lijkt me daarnaast ronduit slecht voor Nederland om zo'n systeem te hebben. Dat Bos er nog steeds zo mee bezig is, wijst op gebrek aan realiteitszin.
Het "gebrek aan realiteitszin" wisten we al toen hij pleitte voor meer regels, omdat zo "de dingen beter te beheersen zijn".
  dinsdag 6 september 2005 @ 16:00:04 #10
128605 W8ezel
Way, down, to Egyptland
pi_30323174
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:23 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat heeft de Metro nou weer met dat 2partijenstelsel te maken? Tis wel duidelijk dat Bos daar voorstander van is.
Het zegt niks over het 2 partijenstelsel, maar wel over de krant
Niet voor de poes...neuhh
  dinsdag 6 september 2005 @ 16:28:04 #11
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30324170
quote:

Totdat het Nawijn en Philp de Winter zijn. Dan is het land te klein..
Echte diehards gebruiken postduiven
  dinsdag 6 september 2005 @ 16:31:09 #12
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30324260
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 16:28 schreef Labtech het volgende:

[..]

Totdat het Nawijn en Philp de Winter zijn. Dan is het land te klein..
Mjah, maar Bos heeft dan ook een veel strakker kontje dan superhilbrand. Hou daar wel rekening mee aub.
Say your prayers
  dinsdag 6 september 2005 @ 16:45:16 #13
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_30324777
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:40 schreef dVTB het volgende:
Wat versta je onder democratische vrijheid?

Mij lijkt een tweepartijenstelsel voor de bestuurbaarheid van het land geen slecht idee. Het lijkt mij dat plannen dan eindelijk eens ook daadwerkelijk (en sneller) uitgevoerd kunnen worden. Nu zit je met ellenlange discussies over de kleine lettertjes en aan het eind van de rit (als er beslissingen genomen moeten worden) zijn er nieuwe verkiezingen en begint het hele circus van voren af aan.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  dinsdag 6 september 2005 @ 16:45:55 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30324801
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:15 schreef pberends het volgende:
[afbeelding]

Bron: Metro

Opmerkelijk, zeker omdat het nog 2002 was toen Melkert en Fortuyn elkaars bloed dronken.
Gelukkig hebben beide niet dezelfde instelling om op een dergelijke manier op elkaar om te hakken.

Het is eigenlijk ook niet vreemd dat poltici van verschillende partijen eens met elkaar praten over politiek. Niets bijzonders eigenlijk. En dat Bos voorastander is van een disctrictenstelsel en andere 'directe democratie' is ook niet nieuw, maar dat blijft imho toch een groot minpunt van Bos.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30330550
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 14:30 schreef Sickie het volgende:
Bos heeft dit letterlijk laten weten meerdere malen zelfs. Dan komt populisme het beste tot zijn recht kennelijk.
Waar baseer je dat op?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:03:42 #16
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_30330757
Bos babbelt lekker verder in plaats van oppositie te voeren.
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:47:58 #17
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30332391
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:03 schreef vanthof het volgende:
Bos babbelt lekker verder in plaats van oppositie te voeren.
Oh ja, want je kan inderdaad niet een gesprek met iemand aanknopen als je oppositievoert.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:34:17 #18
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30334143
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:56 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Tijdens verkiezingstijd zijn de termen "grote progessieve volkspartij" en "tweepartijenstelsel" meerdere malen uit zijn mond komen rollen. En in landen zoals America zien we dat een dergelijk tweepartijenstelsel inhoudelijk niet zo heel veel van elkaar verschillen (rechts en nog wat rechtser) en dat men het vooral dient te winnen middels lastercampagnes en mediacratische ellende.
Say your prayers
pi_30334351
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:34 schreef Sickie het volgende:

[..]

Tijdens verkiezingstijd zijn de termen "grote progessieve volkspartij" en "tweepartijenstelsel" meerdere malen uit zijn mond komen rollen. En in landen zoals America zien we dat een dergelijk tweepartijenstelsel inhoudelijk niet zo heel veel van elkaar verschillen (rechts en nog wat rechtser) en dat men het vooral dient te winnen middels lastercampagnes en mediacratische ellende.
Dan noem je een land. Engeland heeft het ook. Gaat een stuk beschaafder en niemand van de Labour mensen wil de tories aan de macht, dat vinden ze ene verschikking. Daar heb je dus wel meer keuzes.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:43:38 #20
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30334484
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:40 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dan noem je een land. Engeland heeft het ook. Gaat een stuk beschaafder en niemand van de Labour mensen wil de tories aan de macht, dat vinden ze ene verschikking. Daar heb je dus wel meer keuzes.
In de VS willen de democraten ook geen republikeinen aan de macht en vice versa. Binnen een tweepartijenstelsel hoeven de partijen in kwestie in veel mindere mate rekening te houden met de pluriformiteit van de sameleving wat er toe leidt dat de kloof tussen volksvertegenwoordiging en achterban enorm kan vergroten.
Say your prayers
pi_30334685
Volgens mij hebben Amerika noch Engeland formeel een twee-partijenstelsel.
pi_30334697
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:43 schreef Sickie het volgende:

[..]

In de VS willen de democraten ook geen republikeinen aan de macht en vice versa. Binnen een tweepartijenstelsel hoeven de partijen in kwestie in veel mindere mate rekening te houden met de pluriformiteit van de sameleving wat er toe leidt dat de kloof tussen volksvertegenwoordiging en achterban enorm kan vergroten.
Aan elk systeem kleven nadelen. Ik zeg niet per definitie dat een 2 partijenstelsel goed is. Het ging me erom het voorbeeld waarom Bos een populis werd genoemd. Dat ging nergens over.
And that is the news.''
pi_30334704
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:43 schreef Sickie het volgende:

[..]

Aan elk systeem kleven nadelen. Ik zeg niet per definitie dat een 2 partijenstelsel goed is. Het ging me erom het voorbeeld waarom Bos een populist werd genoemd. Dat ging nergens over.
And that is the news.''
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:52:02 #24
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30334823
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:48 schreef k_man het volgende:
Volgens mij hebben Amerika noch Engeland formeel een twee-partijenstelsel.
Klopt maar de praktijk komt er wel zo ongeveer op neer, zeker in de VS. Je krijgt dus wel een goed beeld van de pro's en con's.
Say your prayers
  dinsdag 6 september 2005 @ 21:53:01 #25
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_30334858
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 21:48 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Het ging me erom het voorbeeld waarom Bos een populist werd genoemd. Dat ging nergens over.
Dan verschillen we op dat punt van mening. Imo is het namelik 1 van de grootste populisten van de volksvertegenwoordiging.
Say your prayers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')