Dat kun je bij elke subsidie aanvraag van een paar ton stellen, dat is natuurlijk een non-argument. Het gaat er niet om hoeveel geld er heen gaat maar of het nodig is, ik vind van niet.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:42 schreef pfaf het volgende:
Daar is die 1,3 miljoen ( waar hébben we het over! ) voor.
Die vallen ook gewoon onder popmuziek hier hoorquote:Op vrijdag 9 september 2005 11:45 schreef Steijn het volgende:
[..]
Popmuziek bestaat uit gitaren, drumstellen en zangers. Ik wil synthesizers, samples en effecten.![]()
Verloedering alom dus.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Die vallen ook gewoon onder popmuziek hier hoor
Pop-muziek wordt hier in veel bredere zin gebruikt mên.quote:Op vrijdag 9 september 2005 11:45 schreef Steijn het volgende:
[..]
Popmuziek bestaat uit gitaren, drumstellen en zangers. Ik wil synthesizers, samples en effecten.![]()
De term pop-muziek is veel globaler. Dit geld is ook voor de potentiële Swayzaks, Jamie Lidells of Freeforms.quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Popmuziek is in dit verband een verzamel term voor alle hedendaagse muziek: dance, punk, metal, gabber, hip hop, jazz en reggae zijn bv. ook allemaal popmuziek in dit verband.
Ik mis iets kennelijk, wanneer iemand zoveel plezier beleeft aan het maken van muziek en op eigen kosten muziek uitbrengt dan is daar toch ook niets mis mee? Van het Duitse Dial label weet ik dat ze op zijn minst t/m hun 15e release er geen geld aan hebben verdiend. Maar zij hebben dat er voor over. Nou, hoeveel puurder wil je je cultuur nog hebben?quote:Op dinsdag 6 september 2005 14:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Er liggen maar heel weinig Nederlandse artiesten in de platenzaak buiten de Dj's, Kane's en volkszangers. Daarnaast hebben die uitzonderingen vaak een fulltime baan naast hun muziekcarriere en zijn die platen zelfstandig of op kleine labels uitgebracht en maken ze voornamelijk verlies op de verkoop van hun albums, of maken ze net genoeg winst om te kunnen investeren in hun nieuwe album of in nieuwe instrumenten.
Het is ook gewoon een kutidee. Als iemand echt goed is, dan komt diegene wel aan de bak. Zo is het met muzikanten, zo is het ook met accountants.quote:Op dinsdag 6 september 2005 13:44 schreef Frank-NL het volgende:
Eigenlijk vind je het gewoon een kutidee omdat het van de SP is.
Maar laten we dan ook de subsidie op alle andere vormen van kunst schrappen en niet 0,35% aan de grootste tak uitgeven.quote:Op donderdag 22 september 2005 20:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een kutidee. Als iemand echt goed is, dan komt diegene wel aan de bak. Zo is het met muzikanten, zo is het ook met accountants.
Als je ook maar een klein beetje verstand van muziek hebt, weet je dat dit niet zo is. De platenmaatschappijen, MTV, TMF en de radio bepalen de muzieksmaak. Niet de consument. Er is zo veel muziek waar wel een markt voor is, maar dit wordt niet ondersteund door de platenmaatschappijen en de media.quote:Op donderdag 22 september 2005 20:43 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een kutidee. Als iemand echt goed is, dan komt diegene wel aan de bak. Zo is het met muzikanten, zo is het ook met accountants.
Zeg als jij dan zoveel verstand van de muziekwereld hebt leg mij dan eens uit waar het succes van bijvoorbeeld Frans Bauer en andere Nederlandstalige artiesten vandaan komt?quote:Op woensdag 28 september 2005 15:09 schreef kriele het volgende:
De platenmaatschappijen, MTV, TMF en de radio bepalen de muzieksmaak.
Twee, nee drie redenen:quote:Op woensdag 28 september 2005 15:14 schreef Chewie het volgende:
Zeg als jij dan zoveel verstand van de muziekwereld hebt leg mij dan eens uit waar het succes van bijvoorbeeld Frans Bauer en andere Nederlandstalige artiesten vandaan komt?
Dit is namelijk een perfect voorbeeld dat de consument wel degelijk de smaak (of gebrek daaraan) bepaalt en niet/in mindere mate de media en de maatschappijen. De laatste paar jaar is er veel aandacht in de media voor deze muziek maar het verkoopsucces begon toch echt al ver voordat de media er aandacht aan besteedde, het is zelfs een tijd zo geweest dat Frans Bauer niet gedraait werd ondanks dat hij op 1 stond.
Maar niet landelijkquote:Op woensdag 28 september 2005 17:13 schreef dVTB het volgende:
[..]
Twee, nee drie redenen:
- Een heel netwerk aan piratenzenders die veel Nederlandstalige muziek draaien
Ja maar zoals gezegd pas nadat hij een succes werd, Frans Bauer stond zelfs op 1 voordat zijn plaat gedraaid werd door een landelijke zender. Dit gebeurde ook pas nadat er zeer veel klachten kwamen over het gebrek aan aandacht voor NL talige muziekquote:- Veel aandacht op TV: zie programma's van de TROS
Volgens mij ook pas later en die besteden voornamelijk aandacht aan regionale artiesten.quote:- Programma's op regionale TV
Beetje arrogant om te stellen dat mensen die trendgevoelig zijn dit niet op basis van smaak doen maar dat het een voortvloeisel is uit een gebrek aan smaak.quote:Op woensdag 28 september 2005 22:41 schreef kriele het volgende:
De media, platenmaatschappijen en de pluggers bepalen wat er gedraaid wordt. Tuurlijk, tieners en mensen zonder eigen smaak volgen die trends wel, maar daarnaast is er een hele grote groep mensen die een andere smaak hebben. Zie hoe bijvoorbeeld de zomerfestivals, zoals Lowlands en Werchter worden bezocht.
Ook worden de oudere jongeren compleet vergeten als het om muziek gaat. De grote platenmaatschappijen en de media gaan compleet aan die doelgroep voorbij. M.u.v. bijvoorbeeld een Kink FM en Arrow rockradio, maar die zijn alleen te beluisteren op de kabel.
Zelfs iemand die 1 les LOI-psychologie heeft gedaan kan je vertellen dat trendgevoeligheid in de meeste gevallen niets met smaak of gebrek eraan van doen heeftquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:29 schreef Sickie het volgende:
[..]
Beetje arrogant om te stellen dat mensen die trendgevoelig zijn dit niet op basis van smaak doen maar dat het een voortvloeisel is uit een gebrek aan smaak.![]()
Hoe denk je in hemelsnaam te kunnen bepalen wanneer iemand mainstream waardeert vanwege smaak of de zogenoemde trendgevoeligheid?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 09:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zelfs iemand die 1 les LOI-psychologie heeft gedaan kan je vertellen dat trendgevoeligheid in de meeste gevallen niets met smaak of gebrek eraan van doen heeft![]()
Smaak is altijd aangeleerd. Als ik je precies wil uitleggen hoe je smaak ontwikkeld dan moet ik er een heel epos van maken want smaak is een combinatie van duizenden psychologische factoren en culturele factoren. Mainstreamgedrag is voornamelijk gedrag waarbij je (onbewust) zoekt naar veiligheid en acceptatie (zoals 99% van de mensen). Behalve als je de allereerste bent die dat mainstreamgedrag vertoont, maar geloof me dat zijn er maar weinigen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 13:57 schreef Sickie het volgende:
[..]
Hoe denk je in hemelsnaam te kunnen bepalen wanneer iemand mainstream waardeert vanwege smaak of de zogenoemde trendgevoeligheid?
Dat zeg ik helemaal niet. Ik had het over een gebrek aan eigen smaak, maar dat wil niet zeggen dat ze een gebrek aan smaak hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 00:29 schreef Sickie het volgende:
[..]
Beetje arrogant om te stellen dat mensen die trendgevoelig zijn dit niet op basis van smaak doen maar dat het een voortvloeisel is uit een gebrek aan smaak.![]()
Dus de overheid moet interventie plegen als ze denkt dat er een bepaalde latente behoefte is onder de consumenten? Zal dan wel socialistisch zijn want daar heb ik geen behoefte aan.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:19 schreef kriele het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Ik had het over een gebrek aan eigen smaak, maar dat wil niet zeggen dat ze een gebrek aan smaak hebben.
Het gaat mij erom dat er wel degelijk een vruchtbare markt is voor bands en artiesten die buiten de populaire en commerciele markt staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |