quote:WIJLRE - Bierbrouwer Brand is een enorme hoeveelheid kratjes kwijt. Het gaat om de vorig jaar geïntroduceerde goudkleurige krat, die volgens Brand door consumenten bijvoorbeeld als nachtkastje wordt gebruikt
Het kratjestekort is nog versterkt door een succesvolle 2-voor-1-actie bij Albert Heijn. In enkele landelijke kranten roept Brand consumenten op de kratjes in te leveren.
Het tekort is zo chronisch dat Brand moeite zou hebben om nu een grote promotiecampagne op te zetten. De brouwerij hoopt dat de advertentie klanten zal aanzetten de kratjes alsnog in te leveren bij de supermarkt of de slijterij.
zeg je betaalt er statiegeld ervoor dus dan is de krat van jouquote:Op maandag 5 september 2005 22:08 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zag laatst bij een Marokkaan binnen zo'n kratje staan, gebruikt als voetenbankje
Het is zielig voor Brand!quote:Op maandag 5 september 2005 22:09 schreef Meki het volgende:
zeg je betaalt er statiegeld ervoor dus dan is de krat van jou![]()
dan maken ze meer kratjesquote:
quote:Op maandag 5 september 2005 22:26 schreef sp3c het volgende:
en dat wordt dan weer in de prijs doorgerekend
wat een non-nieuws zeg, vreemde titel erbij, geen discussie ... normaal zou ik hem sluiten maar ik ben in mijn brave periode dus ik kijk het nog ff aan
Ieder mens bepaalt zelf wat ie doet en wat ie drinktquote:Op maandag 5 september 2005 22:31 schreef DarkDancer het volgende:
moslims mogen geen alcohol....
Waarom nemen ze de voorbeeld niet van Heinekenquote:Op maandag 5 september 2005 22:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Alfa had een paar jaar geleden hetzelfde probleem, rond de kerst. Hier staan nog 4 of 6 Brand kratjes in de schuur, maar de flessen liggen, voor een deel, nog vol in de koelkast. Dus die zullen op z'n vroegst vrijdag naar de winkel terug gaan.
Zowel krat als flesjes blijven eigendom van de brouwerij.quote:Op maandag 5 september 2005 22:09 schreef Meki het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 september 2005 22:29 schreef Meki het volgende:
[..]
nee ze hebben een tekort aan kratten het enige oplossing nieuwe kratten maken
![]()
dus als een nederlander hem als nachtkastje gebruikt (of iets anders) dan steelt hij (zie topic titel) en als een marokkaan er 1 als voetenbankje gebruikt dan heeft hij het statiegeld betaald en is het zijn eigendom (wat niet waar is statiegeld en kopen is niet hetzelfde)quote:Op maandag 5 september 2005 22:09 schreef Meki het volgende:
[..]
oow Brand bier kost 3 en nog wat en een krat kost als waarde min. 5 euro statiegeld is 1,50quote:Op maandag 5 september 2005 22:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
wel kratten maken kosten geld, geld is nodig om bedrijven te runnen het enige oplossinig birtjes duurder maken is
Ja ok, zo zou je het ook kunnen opvatten.quote:Op maandag 5 september 2005 22:44 schreef BansheeBoy het volgende:
flamebait
Zibb.nl/foodquote:Op maandag 5 september 2005 22:58 schreef sp3c het volgende:
en vermeld de bron er is bij Meki, tenzij jij het zelf verzonnen hebt is het wel zo netjes te vermelden waar je het vandaan heeft (dat vinden de schrijver en zijn baas altijd leuk)
quote:Op maandag 5 september 2005 22:52 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dus als een nederlander hem als nachtkastje gebruikt (of iets anders) dan steelt hij (zie topic titel) en als een marokkaan er 1 als voetenbankje gebruikt dan heeft hij het statiegeld betaald en is het zijn eigendom (wat niet waar is statiegeld en kopen is niet hetzelfde)![]()
vandaar dat marokkanen alle misdaad cijfers overtreffen.quote:
quote:Op maandag 5 september 2005 23:04 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
vandaar dat marokkanen alle misdaad cijfers overtreffen.![]()
![]()
![]()
waarheid kan hard aankomen hequote:
quote:Op maandag 5 september 2005 23:08 schreef DarkDancer het volgende:
dan zal de coca cola ook wel veel kratten kwijt zijn aangezien moslims daar hun bier in over schenken zodat het cola word
Ff een ander vraagje: Hoeveel Roemenen ken je?quote:
ikzelf niet veel. de laatst roemeense familie bij ons in de straat is weggepest door een stel marocjes.quote:Op maandag 5 september 2005 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ff een ander vraagje: Hoeveel Roemenen ken je?²
Hoe kun je dan oordelen terwijl je ze niet eens kent, of zoals je zelf zegt: "Niet veel."quote:
ik ken de cijfers van het CBS en daarin staan de marokkaantjes met kop en schouders bovenaan. zou er trots op zijnquote:Op maandag 5 september 2005 23:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ff een ander vraagje: Hoeveel Roemenen ken je?²
0w man ...quote:Op maandag 5 september 2005 22:59 schreef Meki het volgende:
[..]
oow Brand bier kost 3 en nog wat en een krat kost als waarde min. 5 euro statiegeld is 1,50
reken uit je winst![]()
ik zie het niet, en ik heb geen zin om jouw links te zoekenquote:
http://www.zibb.nl/food/f(...)/versie/1/index.htmlquote:Op maandag 5 september 2005 23:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik zie het niet, en ik heb geen zin om jouw links te zoeken
ik had het van een andere forum en vond het grappigquote:Op maandag 5 september 2005 23:39 schreef sone_nl het volgende:
[..]
http://www.zibb.nl/food/f(...)/versie/1/index.html
bericht van 12 augustus![]()
thnxquote:Op maandag 5 september 2005 23:39 schreef sone_nl het volgende:
[..]
http://www.zibb.nl/food/f(...)/versie/1/index.html
bericht van 12 augustus![]()
quote:Op dinsdag 6 september 2005 00:42 schreef NJ het volgende:
Zoiets heeft Albert Heijn ook gedaan met de Beertender.
De vaatjes ervoor werden niet verkocht aan AH, maar ze genereerden een hoge omzet voor de winkels die ze wel hadden, dus besloot AH terug te pesten en werden de Beertendervaatjes niet teruggestuurd naar Heineken, maar lieten ze die dingen gewoon liggen op het DC. Dit nam zulke vormen aan dat Heineken niet meer in staat was om voldoende vaatjes aan te leveren..
ik vraag het me af als ze er verlies op maken, aleen de mallen van de kratjes kosten 400.000, dat beetje plastic + manuren kom je misschien op 1.000.000quote:Op maandag 5 september 2005 23:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
0w man ...![]()
ik zal het voor je uitleggen, die kratjes kosten geen 1,50 om te maken, jij betaald er 1,50 voor om te huren als het waren als het kratje dan een keer of 50 (weet ik veel) is heen en weer verhuurt istie kapot en moet het geld van de productie eruit zijn.
Behalve dan dat niemand 1,50 betaalt voor die kratjes, je krijgt het namelijk ook weer terug als je ze inlevert (Ja, ALS ja).quote:Op dinsdag 6 september 2005 07:37 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik vraag het me af als ze er verlies op maken, aleen de mallen van de kratjes kosten 400.000, dat beetje plastic + manuren kom je misschien op 1.000.000
stel dat ze 50.000 kratjes herbben met met een levensduur van 50 beurten = 2.500.000 maal 1,50 = 3.750.000![]()
door zuipen.. het is voor het goede doelquote:Op dinsdag 6 september 2005 09:37 schreef Brentmeister het volgende:
Ja ik heb hier ook nog 2 kratjes staan van die 2=1 actie van de AH, maar die zijn nog niet leeg
Je huurt die kratjes niet, je krijgt ze in bruikleen. Een hint is misschien dat je evenveel statiegeld terugkrijgt als je ervoor betaald. Verder kost zo'n kratje puur aan kostten nooit het statiegeldbedrag als ze 'm kwijtraken. De rente die ze trekken van uitstaande kratten bv kan je voor een deel verrekenen met de vervangingswaarde.quote:Op maandag 5 september 2005 23:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
0w man ...![]()
ik zal het voor je uitleggen
-hier heleboel gezeur-
duidelijk?
Ehhm Brand = Heinekenquote:Op maandag 5 september 2005 22:35 schreef Meki het volgende:
[..]
Waarom nemen ze de voorbeeld niet van Heineken
die heeft genoeg![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |