Vermoedelijk een pot met groepshoofden en de rest naar continent verdeeld.quote:Op zondag 9 oktober 2005 15:53 schreef ZIOPPA het volgende:
Weet iemand iets over hoe de loting werkt op 9 December? Neem aan dat ze weer met 4 potten gaan werken, maar worden deze gebaseerd op afgelopen WK's of op de FIFA wereldranglijst?
Ze staan intussen in de OP.quote:Op zondag 9 oktober 2005 01:39 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Dit weekend geplaatste landen nog eens met banners op een rijtje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Paraguay en Ecuador krijgen morgen een banner. Servie Montenegro en Frankrijk of Zwitserland kunnen zich aanstaande woensdag plaatsen.
Dankje. Niet alleen uit clubliefde maar hij is redelijk succesvol in zijn nationale team. Overigens gebruik ik ook Barreto voor Paraguay zoals ik graag spelers uit de NL competitie haal. Ik weet echter niet wie ik voor Equador moet gebruiken. Snelle tip?quote:Op zondag 9 oktober 2005 16:46 schreef methodmich het volgende:
Heb je nou Amoah bij Ghana gedaan?
Ze zijn wel erg mooi overigens.
Ohja natuurlijk. Die heb ik over het hoofd gezien. Bedankt.quote:Op maandag 10 oktober 2005 23:52 schreef Chiel-Montagne het volgende:
Agustin Delgado?
Ook geregeld.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 00:17 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
De overige geplaatste landen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Als een moderator deze erbij zou kunnen plaatsen in de OP, graag.
Is nog niks over bekend geloof ik. op de Fifa Site anders niksquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:47 schreef BVO het volgende:
Al iets bekend over een mogelijke kokerindeling voor de loting??
Dit had ik al eens gepost in een inmiddels gesloten topic. Er lijkt dus nog niet echt iets vast te staan.quote:England will play their final World Cup qualifier against Poland on Wednesday not knowing if the result will affect their seeding in next year’s finals.
Poland sit two points clear of England at the top of the group and with both sides already through, the result may be meaningless.
But no decision has yet been made over whether final group positions will affect seedings.
"It will be decided at the Fifa executive committee meeting on 6 December in Leipzig, where the draw takes place on 9 December," said Fifa media officer Nicolas Maingod.
In 2002 seedings were decided by teams’ average place in the Fifa rankings and their records at previous finals.
Bron: goal.com
Wordt pas over beslist op een vergadering een paar dagen voor de lotingquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:47 schreef BVO het volgende:
Al iets bekend over een mogelijke kokerindeling voor de loting??
ik hoop gewoon op dat laatste. Ik denk trouwens dat Nederland wel 1 van de 8 groepshoofden word. Groepshoofden worden denk ik.quote:Op zondag 9 oktober 2005 15:53 schreef ZIOPPA het volgende:
Weet iemand iets over hoe de loting werkt op 9 December? Neem aan dat ze weer met 4 potten gaan werken, maar worden deze gebaseerd op afgelopen WK's of op de FIFA wereldranglijst?
In dat geval komt Nederland in een poule met Tsjechie (als ze zich plaatsen natuurlijk)quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 10:58 schreef Dos37 het volgende:
[..]
ik hoop gewoon op dat laatste. Ik denk trouwens dat Nederland wel 1 van de 8 groepshoofden word. Groepshoofden worden denk ik.
Duitsland
Brazilië
Nederland
Argentinië
Engeland
Frankrijk (als ze erbij zijn)
Italië
en misschien polen ofzo
NEE NIET WEER!!!quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 11:25 schreef vluggejapie het volgende:
[..]
In dat geval komt Nederland in een poule met Tsjechie (als ze zich plaatsen natuurlijk)
En ook naar de kwalificatie wedstrijden. En dat hebben we dit keer erg goed gedaanquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 14:49 schreef Thetallguy het volgende:
Volgens mij wordt er bij wk's altijd gekeken naar de vorige wk-resultaten. maar dat kan ook weer omgegooid worden net als dat dit het eerste wk is waarvoor de oude kampioen zich moest plaatsen
quote:Op woensdag 12 oktober 2005 23:46 schreef Dylan Dog het volgende:
Geweldige banners Q
Dank jullie wel.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 02:01 schreef golfer het volgende:
Ale banners zijn weer verwerkt tot op dit moment in de OP.
De CONCACAF heeft eerst 2 voorrondes inderdaad. Maar in Canada kunnen ze écht niet voetballen.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:01 schreef Bramos83 het volgende:
Vraagje, een land als canada...waarom doet die niet mee aan de kwalificatie, of zijn die al in een voorronde vd kwalificatie ofzo uitgeschakeld???? Het staat iig niet id openingspost!
Canada staat er gewoon tussen hoor.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:01 schreef Bramos83 het volgende:
Vraagje, een land als canada...waarom doet die niet mee aan de kwalificatie, of zijn die al in een voorronde vd kwalificatie ofzo uitgeschakeld???? Het staat iig niet id openingspost!
Is het officieel echter niet meer.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 00:23 schreef Ixnay het volgende:
Servië-Montenegro wordt nog steeds Joegoslavië genoemd trouwens in de meeste landen.
Haha, inderdaad.quote:Op donderdag 13 oktober 2005 14:03 schreef MaxPower het volgende:
[..]
De CONCACAF heeft eerst 2 voorrondes inderdaad. Maar in Canada kunnen ze écht niet voetballen.
quote:Tsjechië tegen Noorwegen in WK-play-off
ZURICH - Het Tsjechische voetbalelftal zal via Noorwegen kwalificatie voor het WK in Duitsland moeten afdwingen. De nummer twee uit de groep van Oranje is vrijdag bij de loting voor de play-offs in de Europese zone aan de Noren gekoppeld. Tsjechië speelt op 12 november eerst uit. Op 16 november volgt de return.
De Tsjechen liepen vrijdag bij de loting in Zürich buurland Slowakije mis. De Slowaken moeten het opnemen tegen Spanje. Turkije, de nummer drie van het vorige WK, stuit in de twee wedstrijden op Zwitserland. De drie winnaars van de dubbele ontmoetingen gaan naar het WK.
De loting is als volgt: Spanje - Slowakije, Zwitserland - Turkije en Noorwegen - Tsjechië.
Stern John is de held van T&T.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 08:26 schreef DeTolk het volgende:
Mochten Trinidad&Tobago en Australie zich plaatsen, komen dan resp. Don Leo en Ome Guus in de banner? Zijn dan toch een beetje de helden van dat land
Nog zo'n slappeling.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:22 schreef DIGGER het volgende:
Nedved overweegt terug te keren in het Tsjechische nationale elftal om z'n land te helpen op het WK te geraken.
Daarom houden ze daar ook zoveel voorrondes.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 03:44 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Haha, inderdaad.
Sowieso, die voorrondes, daaraan doen ook Aruba, Suriname en de Nederlandse Antillen mee, en nog een heleboel andere kleine landjes daar uit de de regio.
En dit is nu bevestigd, Nedved komt terug, voorlopig alleen voor de barragewedstrijden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 22:22 schreef DIGGER het volgende:
Nedved overweegt terug te keren in het Tsjechische nationale elftal om z'n land te helpen op het WK te geraken.
De echt goede spelers zitten toch in Nederland, zoals Maduro.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 19:31 schreef methodmich het volgende:
Nou, dat is toch al heel wat voor die jongens? Komt zelden voor.
Dus....quote:'Oranje geen groepshoofd op WK'
Uitgegeven: 19 oktober 2005 15:49
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2005 15:54
AMSTERDAM - Nederland zit bij de loting voor het WK van 2006 mogelijk niet in de koker met geplaatste landen. Als de wereldvoetbalbond FIFA dezelfde methode hanteert als bij het laatste wereldkampioenschap staat Oranje op de negende plek, zo berekende de BBC. Alleen de eerste acht landen worden groepshoofd en kunnen niet tegen elkaar loten.
Vier jaar geleden baseerde de FIFA de plaatsing op de prestaties op de laatste drie WK's en op basis van de gemiddelde plaats op de FIFA-ranglijst in de afgelopen drie jaar. Nederland valt met deze berekening op dit moment in groep 2. "Er is geen reden om aan te nemen dat het systeem dit keer anders zou zijn", aldus FIFA-woordvoerder Markus Siegler tegen de BBC. Op 9 december staat in Leipzig de loting op het programma.
Plaatsingsrangorde WK-loting op 19 oktober volgens BBC
1 Brazilië 64 punten
2 Spanje 49
3 Duitsland 48
4 Mexico 47
5 Argentinië 46
5 Engeland 46
7 Frankrijk, Italië 45
9 Nederland 43
10 Verenigde Staten 41
Ik mis dan wel wie nummer 8 zou zijn volgens de BBCquote:
Dit zijn er 8:quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik mis dan wel wie nummer 8 zou zijn volgens de BBC
Dan heb ik misschien op school vroeger anders leren tellen dan jij, maar ik kom echt niet verder dan 7.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:36 schreef BVO het volgende:
[..]
Dit zijn er 8:
1 Brazilië 64 punten
2 Spanje 49
3 Duitsland 48
4 Mexico 47
5 Argentinië 46
5 Engeland 46
7 Frankrijk, Italië 45
Nou goed, ik doe het voor.quote:Op woensdag 19 oktober 2005 18:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan heb ik misschien op school vroeger anders leren tellen dan jij, maar ik kom echt niet verder dan 7.
quote:Fußballfreunde können nicht zahlen
40.000 Karten nicht bezahlt
Viele Fußballfreunde beschweren sich darüber, keine Karten für die Weltmeisterschaft 2006 ergattern zu können. Dabei sind vielen Fußball-Begeisterten die Tickets zu teuer, 40.000 bestellte Karten aus der ersten Verkaufsphase sind nicht bezahlt worden.
Andre Brie ruft die Europäische Union zur Prüfung auf. Die größte Hürde für das Organisationskomitee der Weltmeisterschaft waren ungedeckte Kreditkarten der Käufer. "Bei insgesamt 800.000 Tickets entspricht das immerhin fünf Prozent. Einige haben vielleicht nicht damit gerechnet, dass es so teuer ist", erklärte Horst R. Schmidt, Vizepräsident des Organisationskomitees. "Wenn beim Kauf fünf oder sechs Karten zusammenkommen, ist man schnell bei 1.000 Euro. Nicht alle Fußball-Fans sind mit soviel Geld ausgestattet", so Schmidt weiter. Die nicht bezahlten Karten gehenen wieder in den Verkauf.
Die schlechten Erfahrungen haben das OK dazu animiert, die Zahlungsfähigkeit der Bewerber für die seit dem 2. November angebotenen Optionstickets frühzeitig sicherzustellen. Immerhin wird mit den kalkulierten Einnahmen aus dem Ticketverkauf in Höhe von rund 200 Millionen Euro fast die Hälfte des gesamten WM-Etats (430 Millionen Euro) gedeckt.
Die Verkaufspraktiken des Weltverbandes FIFA hat nun auch Politiker auf den Plan gerufen. Mit einer dringlichen parlamentarischen Anfrage will der Europa-Abgeordnete Andre Brie die EU-Kommission zur Prüfung des Verkaufs bewegen. Der Parlamentarier wies darauf hin, dass Kunden beim Kauf der Optionstickets in Vorleistung treten müssten. "Dabei wissen die Interessenten noch nicht einmal, ob sie später ins Stadion kommen", sagte Brie. Er forderte die Kommission auf, zu prüfen, ob und inwiefern diese Verkaufspraktiken gegen gültige Rechtsprinzipien, insbesondere das Wettbewerbs- und Verbraucherschutzrecht, verstoßen.
Zwar würden die Kunden, deren Kartenwünsche nicht erfüllt würden, ihr Geld zurückerhalten. In der Zwischenzeit aber könnten OK und FIFA mit den in Deutschland ohne Gegenleistung eingezogenen Millionenbeträgen arbeiten. "Das ist nichts anderes als ein zinsloser Kredit, den das Organisationskomitee durch seine Monopolstellung von den Fußballfans abfordert", erklärte Brie.
Uhuh... [WK Playoff] Bahrein - Trinidad & Tobagoquote:
om 1400 of 1600u ..., jammer dus.quote:Op woensdag 16 november 2005 18:13 schreef Version1 het volgende:
weet iemand hoe laat de loting op 9 december is? Ik kom er net achter dat ik op 9 december van 13.30 tot 16.30 uur tentamen heb![]()
![]()
dan moet Spanje zich niet kwalificeren.quote:Op woensdag 16 november 2005 19:19 schreef DrDentz het volgende:
ik hoop op een poule Nederland, Zuid-Korea, Australie en Trinidad/Tobago![]()
Dwight Yorkequote:Op woensdag 16 november 2005 19:48 schreef methodmich het volgende:
Aussiebannertip voor Quasar: Mark Bresciano
T&T: Stern John
Die keeper is natuurlijk de held van T&T. Wat een mooie belangrijkeredding op 't eind!quote:Op woensdag 16 november 2005 20:06 schreef methodmich het volgende:
Die is vele malen minder belangrijk!
Hislop was gepasseerd, er stond ene Kelvin Jack.quote:Op woensdag 16 november 2005 20:17 schreef methodmich het volgende:
Volgens mij is ie gewoon spits, met John samen. De doelpuntenmaker van vandaag speelt op het 4e niveau in Engeland.
Russell Latapy is ook een topper. Keeper is Shaka toch?
Ja, ik dacht dat spreekt meer tot de verbeelding dan het aantal vierkante km's aan oppervlakte. De grootte van het land vond ik wel een aardige toevoeging, zeker bij bovenstaande extreme voorbeelden.quote:Op woensdag 16 november 2005 21:04 schreef Dos37 het volgende:
Wat is dat tussen inwoners en wk deelname's
edit:
Volgens mij heb ik het door 8x zo klein als Nederland, 192x zo groot als nederland
Ik heb ze in de OP gezet.quote:Op woensdag 16 november 2005 20:27 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik heb de Australië en T&T gemaakt, met een vernieuwing er doorheen.Ik zal de overige banners ook geleidelijk aanpassen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Er zit geen overloop meer in, de kleuren zijn daardoor frisser. Verder heb een witte balk onderaan geplaatst voor wat info. In het oranje zie je onder het FOKlogo de huidige ranking van het land en de kledingsponsor.
Ja, wel hoevaak, niet in welk jaar. Dat zul je dan even in de OP moeten opzoeken.quote:Op woensdag 16 november 2005 21:24 schreef Ixnay het volgende:
Oppervlakte wil weinig zeggen over de kwaliteit van het team, aantal inwoners wel.
Ik vind alleen van de oude banners de achtergrond mooier.
Ga je bij de oud-wereldkampioenen ook erbij zetten hoevaak en in welk jaar ze het gewonnen hebben? Past dat er nog wel bij, (bij Brazilië)?
dank je.quote:
geile bannertjes Quasarquote:Op woensdag 16 november 2005 20:27 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik heb de Australië en T&T gemaakt, met een vernieuwing er doorheen.Ik zal de overige banners ook geleidelijk aanpassen.
[afbeelding]
[afbeelding]
Er zit geen overloop meer in, de kleuren zijn daardoor frisser. Verder heb een witte balk onderaan geplaatst voor wat info. In het oranje zie je onder het FOKlogo de huidige ranking van het land en de kledingsponsor.
Niet echt verrassend. Alleen Zwitserland had ik niet verwacht.quote:Op woensdag 16 november 2005 22:16 schreef DeTolk het volgende:
Tsjechie, Zwitserland en Spanje ook geplaatst.
wat heeeerlijk dom lullnquote:Op woensdag 16 november 2005 13:51 schreef Dos37 het volgende:
Australie kan ook worden toegevoegd
en omdat spanje al bijna zeker is van deelname zal Nederland geen Groepshoofd zijn bij de loting.
Als je de rest van de post leest dan kom je dit tegen:quote:Op woensdag 16 november 2005 23:05 schreef BVO het volgende:
Hoe kom je in godsnaam bij Oekraïne op plek 9, die ik weet niet hoe lang geen WK gespeeld hebben?
VS zit ook in pot 2 denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |