Leuke jonge dame hoorquote:
De tweede intrigeert me heel erg. Ik snap niet hoe het zit en dat wil ik wél snappen, goed gedaan.quote:Op donderdag 29 september 2005 19:49 schreef petre86 het volgende:
barcelona tripje heeft iig dit opgeleverd:
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
nog tips/opmerkingen / reactie's?
er klopt iets niet. De ogen lijken te scherp in verhouding tot de rest van het gezicht. Ms iets te scheutig geweest met een PS-tooltje?quote:
Je eerste doet me echt helemaal niets, sorry.quote:Op donderdag 29 september 2005 21:02 schreef PieDobbelJoe het volgende:
En dan gelijk nog maar een andere plaat ...
[afbeelding]
Tijd dat we dat meiske eens voor onze camera zettenquote:Op donderdag 29 september 2005 21:12 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
er klopt iets niet. De ogen lijken te scherp in verhouding tot de rest van het gezicht. Ms iets te scheutig geweest met een PS-tooltje?
In potentie wel een mooie plaat hoor
on the road.. beetje een snapshot.. wat wil je ermee zeggen/ laten zien eigenlijk?quote:Op donderdag 29 september 2005 20:48 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
De tweede intrigeert me heel erg. Ik snap niet hoe het zit en dat wil ik wél snappen, goed gedaan.
De eerste is ook goed, maar iets minder. En het stoort me dat hij nét iets scheef staat.
Maar zeker platen die het waard zijn om naar te kijken.![]()
Nog een van mij van afgelopen weekeind
[afbeelding]
Met pijn in het hart, maar ik meld af. Te drukquote:Op donderdag 29 september 2005 21:40 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Tijd dat we dat meiske eens voor onze camera zetten![]()
![]()
kerk.. tja.. wel mooi, niet echt speciaalquote:Op donderdag 29 september 2005 21:02 schreef PieDobbelJoe het volgende:
En dan gelijk nog maar een andere plaat ...
[afbeelding]
Meisje is wel enorm gephotoshopt zo te zien? Heeft nu een beetje zo'n smudge effect, wel jammer.quote:
Wat de eerste en veel foto's betreft, hier komt ook smaak om de hoek kijken ... denk ik.quote:Op donderdag 29 september 2005 21:18 schreef PoseidonVS het volgende:
[..]
Je eerste doet me echt helemaal niets, sorry.
De tweede is een heel mooi idee, maar hij is overbelicht. Het wit is te veel uitgebeten en dat is wel jammer.
Als je hem 1 of 2 stops had onderbelicht was hij heel mooi geworden, de lucht was dan waarschijnlijk ook nóg dreigender geworden.
Superplaatquote:
Als ik me niet vergis heb ik 'm ook op DPZ voorbij zien komen?quote:Op vrijdag 30 september 2005 02:37 schreef elmarz het volgende:
ter info over m'n post:
niks aan gedaan, alleen highlights/shadows over het totale plaatje en USM over de ogenVliegvrager you're right
Misschien een tikkie too much.
"Enorm gephotoshopped" (Dney) kun je dus niet zeggen. Di's 'normaal' geshopped met een te harde schuif over de ogen
Ja, daar heb je gelijk in, over dat shoppen, maar ik vind het minimaal houden toch het mooist.. Zoals stofvlekjes en haartjes verwijderen van scans van negatieven.quote:Op vrijdag 30 september 2005 08:19 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis heb ik 'm ook op DPZ voorbij zien komen?
Ik vind het een strakke plaat, mooi model, mooie achtergrond, niet teveel geshopt, ze springt er nu tenminste uit.
De meningen over photoshop zijn hier soms wat verdeeld
Wat ik wil laten zien, is dat dak uiteraard ... ik vind hem uiteraard wel mooi. Maar smaken verschillen ...gelukkig ook maar.quote:Op donderdag 29 september 2005 22:40 schreef petre86 het volgende:
[..]
kerk.. tja.. wel mooi, niet echt speciaal
dat dak vind ik helemaal niks.. een standaart dak.. wat wil je laten zien?
Ik ben helemaal geen tegenstander van PS, in tegendeel zelfs, maar ik verbaas me wel eens over het gemak waarmee mensen praten over 'vrijwel onbewerkt' of 'een beetje bewerkt'.quote:Op vrijdag 30 september 2005 08:19 schreef Puckzzz het volgende:
De meningen over photoshop zijn hier soms wat verdeeld
beetje OT, maar ik erger me altijd aan het 'bewerkt of niet gezeur'. Als de fotograaf dmv die bewerking kan uitdrukken wat hij/zij wil is het goed. Als de bewerking goed uitgevoerd is is het nog beter. Gezeur rond bewerkingen....quote:Op vrijdag 30 september 2005 15:30 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen tegenstander van PS, in tegendeel zelfs, maar ik verbaas me wel eens over het gemak waarmee mensen praten over 'vrijwel onbewerkt' of 'een beetje bewerkt'.
USM, hier genoemd en gebruikt door elmarz en HMasterII, vind ik daar een treffend voorbeeld van. Ik vind USM mooi en gebruik het zelf ook regelmatig, maar het is een effect met een behoorlijke impact op de sfeer van de foto. Het viel me ook meteen op bij de foto van elmarz, het lokaal gebruiken van USM is toch riskant. Als een effect de feitelijke blikvanger van een foto wordt, spreek ik liever niet meer over 'een beetje bewerkt'. Dan is het gewoon een bewerking geworden. Zonder dat ik daar ook maar iets negatiefs mee bedoel.
Is er niemand die iets te zeggen heeft over mijn foto?quote:Op zaterdag 10 september 2005 22:50 schreef furore het volgende:
Nog even één voordat ik op vakantie ga
[[url=http://i10.photobucket.com/albums/a138/scharlakengroen/BB_resize550.jpg]afbeelding]
[/url]
Klikken voor grote versie
Wederom analoog en ingescand. Niets aan geshopt of gecropt![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |