abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 september 2005 @ 12:34:18 #251
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30912427
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:38 schreef hollander172 het volgende:
Toch hier maar eens vragen, gisteren gemaakt en hoe vaker ik er naar kijk hoe meer de foto me "iets" doet.

Simpele camera (dimage X), lage resolutie (1,3 megapixel) en verkleind voor gebruik ergens anders. Gaarne uw oordeel.

Edit: foto is nog onbewerkt, mocht iemand suggesties hebben voor het nabewerken dan hoor ik het graag.

[afbeelding]
De simpelheid van de camera is het probleem niet. De foto ziet er qua scherpte en kleur fatsoenlijk uit. Misschien had je iets dichterbij moeten gaan staan, er is nu veel loos groen. En alhoewel ik snap dat de honden wel mee moeten werken zou ik ze dichter bij elkaar willen zien. Maar het contrast tussen de dog en het kleine hondje is wel grappig om wat meer mee te experimenteren op de foto.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_30912697
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:38 schreef hollander172 het volgende:
Toch hier maar eens vragen, gisteren gemaakt en hoe vaker ik er naar kijk hoe meer de foto me "iets" doet.

Simpele camera (dimage X), lage resolutie (1,3 megapixel) en verkleind voor gebruik ergens anders. Gaarne uw oordeel.

Edit: foto is nog onbewerkt, mocht iemand suggesties hebben voor het nabewerken dan hoor ik het graag.

[afbeelding]
Ik zou hem aan de linkerkant en de onderkant wat wegcroppen. Dan staan de honden niet zo ponticiaal in het midden en is meteen het boomstronkje links van die dog weg.. op de een of andere manier wordt m'n aandacht daar telkens weer naar toe getrokken.
Probeer ook wat met de levels te spelen, er lijkt nu nog een lichte waas over de foto te liggen.
  zondag 25 september 2005 @ 12:48:56 #253
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_30912807
quote:
Op zondag 25 september 2005 12:34 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De simpelheid van de camera is het probleem niet. De foto ziet er qua scherpte en kleur fatsoenlijk uit. Misschien had je iets dichterbij moeten gaan staan, er is nu veel loos groen. En alhoewel ik snap dat de honden wel mee moeten werken zou ik ze dichter bij elkaar willen zien. Maar het contrast tussen de dog en het kleine hondje is wel grappig om wat meer mee te experimenteren op de foto.
Thanks!
De camera gaat me overigens steeds meer tegenstaan, ooit gekocht voor het vakantie-point-and-shoot-werk maar eigenlijk wil ik wel iets meer dan dit, de verwerkingstijd is ook veel te lang om bewegende objecten vast te leggen......... (laat staan spelende honden e.d. )

Met dichter bij elkaar bedoel je die kleine (york dus) iets meer naar voren trekken?
Dacht er ook aan iets met de staart van de dog te doen, nu zit er een beetje veel bewegingsonscherpte in.
Als ik hem kleiner uitsnij dan ben ik ook van dat stronkje af links, lijkt nu net een gebruikte tissue.

Mocht je nog meer op- of aanmerking hebben dan hoor ik het graag.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_30918504

comments?
pi_30918652
Hooguit het licht op die te grote basgitaar, het is me íets te fel.
Verder een prachtige plaat. Echt heel mooi.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_30922205
quote:
Op zondag 25 september 2005 11:29 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Je bedoeling is goed hoor, maar als je nu goed kijkt, krijg je rechts een hele vreemde draaiing in de muur. Je krijgt nu een vreemde bolling in de muur en raam rechtsonder. Ik geloof niet dat dat de bedoeling zou zijn.
Hmmm ja. Misschien moet er nog wat meer aan gesleuteld worden dan alleen ff snel aan de hoeken trekken.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_30925800
quote:
Op zondag 25 september 2005 16:18 schreef HansTheekrans het volgende:
[afbeelding]

comments?
  zondag 25 september 2005 @ 20:48:33 #258
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_30925901
Ik heb eens geprobeerd om een landschapje iets anders af te beelden dan ik normaal doe.

Meningen/adviezen?
Life is what you make it.
pi_30933213
Ik ben de laatste maanden sterk aan het nadenken om fotografie te gaan doen als hobby. Heb het altijd erg leuk gevonden en op vakanties loop ik 90% van de tijd met een camera in m'n hand. Dit jaar o.a. naar Finland en Marokko geweest... hoop foto's gemaakt natuurlijk Helaas heb ik het moeten doen met een standaard digitale camera (Sony Cybershot 5.0 megapixel) en zonder statief... gewoon uit de losse hand dus en er niet echt veel tijd voor genomen, maar toch zijn er wel wat leuke plaatjes uit gekomen:

Finland

Marokko

pi_30937740
quote:
Op maandag 26 september 2005 00:39 schreef Retarded het volgende:
Ik ben de laatste maanden sterk aan het nadenken om fotografie te gaan doen als hobby. Heb het altijd erg leuk gevonden en op vakanties loop ik 90% van de tijd met een camera in m'n hand. Dit jaar o.a. naar Finland en Marokko geweest... hoop foto's gemaakt natuurlijk Helaas heb ik het moeten doen met een standaard digitale camera (Sony Cybershot 5.0 megapixel) en zonder statief... gewoon uit de losse hand dus en er niet echt veel tijd voor genomen, maar toch zijn er wel wat leuke plaatjes uit gekomen:
Niets 'helaas' aan je camera hoor, en ook niets mis met uit de hand schieten.

Wat me opvalt aan je foto's is de kleur, of het gebrek eraan. Als je overweegt fotogafie als hobby te gaan doen, probeer dan het maximale uit je camera te halen (en er zit heel wat in een Cybershot) voor je overstapt op wat duurders. Begin eens met de camera in de M-stand te zetten en te experimenteren met sluitertijd en diafragma. Je foto's hier kunnen veel aan sfeer winnen als ze wat minder belicht zouden worden dan in de fabrieksinstellingen. Als je dat onder de knie hebt, ga eens spelen met de witbalans van je camera (mag ook in PS).

Probeer tegelijkertijd eens wat te spelen met compositie en camerastandpunt. Haal je onderwerp dichtbij: dat helpt al enorm om van een vakantiekiekje een echte foto te maken. Er loopt een cursustopic over compositieregels: fotografie cursus les 1

Ik vind de laatste foto overigens fraai. Als je het bovenste overbelichte stuk eraf haalt wordt ie nog leuker.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_30943986
quote:
Op zondag 25 september 2005 20:48 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb eens geprobeerd om een landschapje iets anders af te beelden dan ik normaal doe.
[afbeelding]
Meningen/adviezen?
Op zich wel een mooi idee, maar ik vind de foto niet erg "spannend" om naar te kijken. Het is ook een beetje onduidelijk waar er precies gekeken moet worden; er mist een onderwerp. Misschien zou je het rode plantje aan de linkerkant nog dichterbij kunnen halen, en dat als macro een beetje op de voorgrond nemen. En dan met de boom op de achtergrond
quote:
Op zondag 25 september 2005 16:18 schreef HansTheekrans het volgende:
[afbeelding]

comments?
Erg mooie foto :
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_30981877
Niet echt een foto maar een serie van 3:
Bloemen op de Utrechtse markt.

Rood:

Geel:

Rood/geel/roze:
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:20:17 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_30982126
je geel trekt een beetje naar oranje toe...?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_30982403
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:20 schreef Re het volgende:
je geel trekt een beetje naar oranje toe...?
Klopt, ik denk dat dat komt door het rode zeil boven de bloemen.
De originelen hebben het ook, maar door het bewerken was het nog iets erger geworden.
Als het het rood wat terg haal wordt het zo:

Beter?
  dinsdag 27 september 2005 @ 21:33:10 #265
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_30982476
VEEL beter!
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 28 september 2005 @ 09:21:09 #266
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_30992004
hoe vinden jullie deze?

hier staan er nog een paar...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_30992815
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 21:12 schreef PoseidonVS het volgende:

Niet echt een foto maar een serie van 3:
Bloemen op de Utrechtse markt.

Rood:
[afbeelding]

Geel:
[afbeelding]

Rood/geel/roze:
[afbeelding]
Die rode vind ik wel heel erg leuk
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_30993257
quote:
Op woensdag 28 september 2005 10:05 schreef Ymke het volgende:

[..]

Die rode vind ik wel heel erg leuk
Dank je, daar ben ik ook het meest tevreden mee.
  woensdag 28 september 2005 @ 18:23:27 #269
44828 Martijn78
Solliciteren....
pi_31004513

Deze heb ik vorige week gemaakt! Iemand nog wat feedback? Vind zelf dat op de eerste foto 1 zwaan ietsie overbelicht is.....
.... the old oracle said, "All things have two handles: beware of the wrong one." (Ralph Waldo Emerson)
  woensdag 28 september 2005 @ 18:25:58 #270
44828 Martijn78
Solliciteren....
pi_31004595

Nu ik toch bezig ben, gelijk maar twee foto's van de Achmea-toren in Leeuwarden..
.... the old oracle said, "All things have two handles: beware of the wrong one." (Ralph Waldo Emerson)
pi_31007790
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 09:20 schreef Elefes het volgende:
Gizzer, ik vind ze mooi

#1 lijkt een beetje scheef te staan, eventjes rechtzetten.
Volgens mij hoort ie gewoon scheef te staan, geeft toch juist een leuk effect? Ik vind van wel.
Inmiddels lang geen 18 meer
pi_31020164
quote:
Op woensdag 28 september 2005 20:00 schreef Suspicious18 het volgende:

[..]

Volgens mij hoort ie gewoon scheef te staan, geeft toch juist een leuk effect? Ik vind van wel.
Een (bijna) kaarsrechte horizon van de zee, is volgens mij niet scheef
Imho geeft het dan ook een beetje een slordig effect. Kleine moeite om het even recht te zetten
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 29 september 2005 @ 10:36:39 #273
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_31020717
quote:
Op woensdag 28 september 2005 09:21 schreef Ynske het volgende:
hoe vinden jullie deze?

hier staan er nog een paar...
helemaal niemand die hier wat van vind?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_31021348
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:36 schreef Ynske het volgende:

[..]

helemaal niemand die hier wat van vind?
Je ziet hoe veel foto's er hier gepost worden. Dan hebben er maar weinig mensen zin om de moeite te nemen een linkje aan te klikken, zeker als het ook nog eens heel traag opent.

Bovendien:
quote:
Op zaterdag 24 september 2005 13:28 schreef Ymke het volgende:

[..]

Het is hier niet zo dat er een rijtje mensen klaar staan om je fotos te beoordelen. Dit wordt met en voor elkaar gedaan , dus misschien kan je zelf ook eens wat zeggen over een ander zijn fotos . Zo houd je de boel levendig .
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  donderdag 29 september 2005 @ 16:18:05 #275
47279 elmarz
marcelzuurmond.com
pi_31029920

Grtz,
el Marz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: