Sol1tair, heb inmiddels gebeld, er zijn nu nog maar 3 boekers, verwacht haast niet dat de reis doorgaat eigenlijk...quote:Op vrijdag 14 oktober 2005 11:27 schreef sol1tair het volgende:
Weet jij hoeveel er al zijn voor die reis met kerst? (inmiddels is ie wel 40 euro goedkoper zie ik).
Is wel een heel erg algemene vraag. Je kan beter zelf wat research doen en dan een wat gerichtere vragen stellen. Krijg je sneller antwoord.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:28 schreef WebForce het volgende:
Ik ga dit jaar ook op wintersport, eind februari pas. Maar ik weet dus helemaal niet van de verschillende gebieden af... We gaan met z'n tweeen (goeie vriend) dus een beetje uitgaan is wel gewenst
en uiteraard niet te duur!
Wie kan me wat vertellen over de verschillen tussen de landen, gebieden...
Omdat lawine piepers nu eenmaal degelijk spul zijn? Je kunt ze in ieder geval prima huren, probeer vooral Bever Sport, die hebben alles op dat gebied. Verder zorgen dat je een digitale krijgt, die zijn nog een stuk beter dan de analoge! Ik ga er dit jaar maar een paar kopen, voorheen altijd geleend, maar wordt dat een beetje zat.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 16:32 schreef poiuy het volgende:
Wie kan mij vertellen waarom lawine piepers zo fucked up duur zijn..?
Zijn ze misschien ergens te huren of 2e hands te ke krijgen voor een shcappelijk prijsje..?
Waarom zijn digitale beter dan analoge? Daar merk je echt niks van als je onder de sneeuw ligt. Pieps zijn ook een kwestie van slim zoeken. En je wordt er niet onkwetsbaar van, dus vooraf goed de situatie inschatten. En je gaat er EEN PAAR kopen?quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:44 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Omdat lawine piepers nu eenmaal degelijk spul zijn? Je kunt ze in ieder geval prima huren, probeer vooral Bever Sport, die hebben alles op dat gebied. Verder zorgen dat je een digitale krijgt, die zijn nog een stuk beter dan de analoge! Ik ga er dit jaar maar een paar kopen, voorheen altijd geleend, maar wordt dat een beetje zat.
Ja heel belangrijk... Helaas lopen er toch nog genoeg mongolen rond...quote:En je wordt er niet onkwetsbaar van, dus vooraf goed de situatie inschatten.
Hmmm ... dat zijn er niet veel nee. Dan ga ik voor de reis met oud en nieuw als ik vrij kan krijgen, daar hoeven er maar zes voor te zijn dacht ik.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 19:08 schreef Frum het volgende:
[..]
Sol1tair, heb inmiddels gebeld, er zijn nu nog maar 3 boekers, verwacht haast niet dat de reis doorgaat eigenlijk...
In Frankrijk heb je prima gebieden. Van heel erg groot tot klein. Als je een groot gebied wilt, leuk uitgaan en een mooi gebied dan biedt Avoriaz zeker uitkomst.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 21:28 schreef WebForce het volgende:
Ik ga dit jaar ook op wintersport, eind februari pas. Maar ik weet dus helemaal niet van de verschillende gebieden af... We gaan met z'n tweeen (goeie vriend) dus een beetje uitgaan is wel gewenst
en uiteraard niet te duur!
Wie kan me wat vertellen over de verschillen tussen de landen, gebieden...
Digitale zijn wel beter, omdat zoeken daarmee makkelijker is. Ik heb het niet over die stomme dingetjes in je kleding, maar over echte piepers. Daarmee ben je namelijk niet alleen te vinden, je zoekt elkaar er ook mee. Bij analoge weet je niet direct langs welke kant van de straal je loopt en of je dus de kortste afstand hebt. Bij digitale weet je dit wel en dit bespaart simpelweg tijd.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 22:55 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Waarom zijn digitale beter dan analoge? Daar merk je echt niks van als je onder de sneeuw ligt. Pieps zijn ook een kwestie van slim zoeken. En je wordt er niet onkwetsbaar van, dus vooraf goed de situatie inschatten. En je gaat er EEN PAAR kopen?
Stralen??quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 13:49 schreef Drive-r het volgende:
Digitale zijn wel beter, omdat zoeken daarmee makkelijker is. Ik heb het niet over die stomme dingetjes in je kleding, maar over echte piepers. Daarmee ben je namelijk niet alleen te vinden, je zoekt elkaar er ook mee. Bij analoge weet je niet direct langs welke kant van de straal je loopt en of je dus de kortste afstand hebt. Bij digitale weet je dit wel en dit bespaart simpelweg tijd.
Een gids is goed! (alhoewel de meeste ongelukken gebeuren met schifuehrersquote:Ik begrijp je onkwetsbaar opmerking. Ik denk alleen dat je een beetje makkelijk oordeelt over mij, terwijl je niet weet wat en hoe ik mijn dingen doe. Ik neem altijd een gids voor elke toer. Daarbij hebben we allemaal behoorlijk veel training in het voorbereiden van de routes en het minimaliseren van het lawinegevaar. Ik ben niet onkwetsbaar, ik neem alleen elke mogelijk voorzorgsmaatregel. Veiliger kan ik deze sport niet beoefenen, dan is het toch prima?
De ronde golven die je noemt, noemde ik maar even stralen. Normaal weet je wel hoe je je bevindt op een straal, maar niet naar welke richting je het snelst bij de te vinden pieper bent. Hiervoor moet je een paar stappen maken en vervolgens luisteren naar het signaal. Bij digitaal is dit niet nodig, scheelt dus tijd. Tevens moet je bij de analoge de ranges steeds bijstellen naarmate je dichterbij je doel komt, dit hoeft bij de digitale ook niet.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:35 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Stralen??
Bij mijn weten maakt een piepsgerät gebruik van radiogolven. (die zijn rond, maar dat wist je vast wel). Basiskennis natuurkunde.. Ik ken beide maar ik vind het vooral een kwestie van oefenen. Ubung macht meister. En ik ken wel gidsen zonder. Maar dat zijn vooral die van de oude stempel.
[..]
Statistisch gezien verminder je de kans op lawinegevaar tijdens een toer met 90% als je een gids hebt, dus zijn lange termijn statistieken waarop de gidsenopleiding tegenwoordig deels gebaseerd is. Dat er toch veel ongelukken plaatsvinden heeft te maken met de relatieve getallen.quote:Een gids is goed! (alhoewel de meeste ongelukken gebeuren met schifuehrers)
Hoe vaak maak je toertjes per jaar en waar?
Je moet uitkijken wel gebied je heen gaat. Als je in december gaat moet je eigenlijk sowieso naar Val Thorens gaat, ligt het hoogst van alle gebieden: dorp ligt zelf al op 2300 meter en de pistes lopen tot zo'n 3300 meter. In Val Thorens kan je in december sowieso goed skien, de prijzen zijn dan zo laag omdat mensen gewoon niet gewend zijn dat je kan skien in december, er ligt natuurlijk vaak ook geen sneeuw op de lagere pistes wat ook wel wat minder is - maar de prijs is ook weer veel minder.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:06 schreef Sport_Life het volgende:
Ik lees overal dat je in december voor een prikkie naar frankrijk (les deux alpes voor totaal ¤150 bijv) kan gaan, maar heb je dan wel enige kans op sneeuw?. En wat zijn nog meer de oorzaken van die goedkope prijzen? Ik heb echt heel weinig geld maar zou wel graag nog 1 of 2 x weg willen.
Volgens mij is Kaprun niet zo groot, zell am see wel maar duits versta ik wel redelijk als ze sloom praten dus het zal wel moeten lukken dan.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 18:39 schreef BeaverFever het volgende:
In de meeste grote wintersportplaatsen zijn er wel Nederlandse leraren te vinden. En anders gaat het gewoon met lichaams - en gebarentaal.
Je kan op 2 febr. vertrekken naar Joue du Loup voor 179 euro excl (incl busreis, appartement en skipas, excl de rest). Maar het is in Februari idd wat duurder, hoewel je wel altijd voor rond de 200 excl weg kan.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 15:34 schreef Sport_Life het volgende:
Ik moet sowieso snowboard materiaal huren en vaak komt er ook nog een busreisje bij.. Kom je nog op 400 euro (ook in serre). Maar kun jij een website vinden waar ik voor 150 excl. weg kan in febr.?
Alles kan, maar het is uiteindelijk niet aan te raden. Zeker als je écht goed wilt leren skien... Als je graag zonder stokken wil skien, zou je wellicht meer moeten kijken naar carven?quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:07 schreef ondersoeker het volgende:
Een vraagje aan de experts:
Vorig jaar heb ik in frankrijk beginnersles gehad zonder skistokken. (ik moest ze thuislaten van de leraar). Beviel me goed. Mijn vraag is: kan je goed leren skieen zonder stokken ?
Zonder stokken skien is slechts een manier om beter te leren skien, omdat je dan veel meer met je gewicht moet doen en je evenwicht belangrijker is. Ook je houding wordt er beter door. Daarom moest je van je skileraar je stokken thuis houden.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:07 schreef ondersoeker het volgende:
Een vraagje aan de experts:
Vorig jaar heb ik in frankrijk beginnersles gehad zonder skistokken. (ik moest ze thuislaten van de leraar). Beviel me goed. Mijn vraag is: kan je goed leren skieen zonder stokken ?
kirchbergquote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:09 schreef zijle het volgende:
18 februari gaan we weer naar Kirchberg! We komen er nu al 5 jaar en het bevalt superDit jaar zitten we in een appartement middenin het dorp
Ik heb echt zin al...
Wat een poeppraat zeg. Carven heeft niks met stokken te maken. Sterker nog het is een oude term die te pas en te onpas gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:25 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Alles kan, maar het is uiteindelijk niet aan te raden. Zeker als je écht goed wilt leren skien... Als je graag zonder stokken wil skien, zou je wellicht meer moeten kijken naar carven?
Jemig Frenkie, mijn eeuwige spijt voor deze opmerking... rot toch op met je poeppraat, reageer gewoon normaal...quote:Op zondag 6 november 2005 14:49 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Wat een poeppraat zeg. Carven heeft niks met stokken te maken. Sterker nog het is een oude term die te pas en te onpas gebruikt wordt.
Zonder stokken is een goede oefening voor je balans, maar vooral om je bovenlichaam stil te krijgen zodat je skiet vanuit je enkels en knieen.
Beginners beginnen altijd zonder stokken bij mij. Stokken zijn voor balans en ritme en dat hoort nog niet bij beginners. Hoe beter je wordt hoe belangrijker je stokken worden. Buckels en Tiefschnee zijn bijna niet te skien zonder stokken.
je hebt gelijk dat ie wat agressief reageert, wat wel raar is in een wintersport topicquote:Op zondag 6 november 2005 18:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Jemig Frenkie, mijn eeuwige spijt voor deze opmerking... rot toch op met je poeppraat, reageer gewoon normaal...
Je hebt gelijk over het leren skien zonder stokken, maar zo zijn er nog duizenden trucs. Uiteindelijk blijft het dan tijdelijk en niet permanent, als je beter wordt ga je, zoals je zelf al aangeeft, met stokken skien. Verder gaf ik zelf al aan, dat het verder moeilijk wordt zonder stokken en daar bedoelde ik inderdaad de poeder en moguls mee.
Ik ken mensen die pertinent zonder stokken willen skien, die zijn uiteindelijk maar volledig gaan carven. Als je de hele dag op de extreme carve ski's staat en enkel die techniek gebruikt heb je je stokken niet nodig.... Ik zou hier zelf nooit aan beginnen, maar goed.
Verder moet je echt je grote mond af en toe houden. Je ging over die piepers ook meteen tekeer, terwijl dat ook nergens op sloeg. Er zijn genoeg mensen die heus wel weten wat ze doen, je hoeft niet altijd de betweter te zijn en de grootste mond op te zetten.
Ik zeg ook nergens dat skien zonder stokken niet juist voor het leerproces is, ik beaam dat juist alleen maar. Verder zou hij kunnen weten dat ik geen beginner ben en ik heb zelf al helemaal niks met carven. Maar de enige skiers die serieus zonder stokken proberen te skien zijn wel de mensen die de techniek laten varen en de bochten vol over laten aan het 'carven'. Voor mensen die dan toch graag persé zonder stokken willen skien, lijkt dat mij dan meer het makkelijkst. Ik geef volledig toe dat het niet goed is, maar als je het persé wil...quote:Op zondag 6 november 2005 19:38 schreef wjschreuder het volgende:
[..]
je hebt gelijk dat ie wat agressief reageert, wat wel raar is in een wintersport topic
Maar hij heeft ook wel gelijk dat zonder stokken skien alleen maar bedoeld is voor het leren van skien. Zonder stokken kan je per defenitie minder goed skien, je hebt ze immers niet voor niks. En hoewel je makkelijk met dikke carve skies zonder stokken kan skien, is het altijd slechter dan met stokken (daarom doet -vrijwel- niemand dat). Hij had ook gelijk dat het zo is dat, vooral beginners, hun mond vol hebben over 'carven', terwijl ze totaal niet weten wat het inhoudt. Maar laten we het vooral leuk houden
Nog 2 maandjes en ik zit in Val Thorens voor mijn 1ste vakantie van dit jaar. Zit al te wachten op de eerste sneeuw daar![]()
Wat een gelul, probeer jij maar is off piste te skiėn zonder stokkenquote:Op zondag 6 november 2005 21:47 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat skien zonder stokken niet juist voor het leerproces is, ik beaam dat juist alleen maar. Verder zou hij kunnen weten dat ik geen beginner ben en ik heb zelf al helemaal niks met carven. Maar de enige skiers die serieus zonder stokken proberen te skien zijn wel de mensen die de techniek laten varen en de bochten vol over laten aan het 'carven'. Voor mensen die dan toch graag persé zonder stokken willen skien, lijkt dat mij dan meer het makkelijkst. Ik geef volledig toe dat het niet goed is, maar als je het persé wil...
Zonder meer Ischl, als dat in je budget past dan.quote:Op dinsdag 22 november 2005 18:50 schreef _wie het volgende:
Over 4 weken ga ik samen met 2 vriendinnetjes Oostenrijk onveilig maken...:-) Alleen nu is het nog zoeken naar een plaats. Begin dit jaar al in Kitzbuhl geweest, dus dat is niet echt een optie meer. Vooral de apres ski moet top zijn! Gerlos, Mayrhofen, Solden, Westenddorf, Saalbach/Hinterglem, Ischgl, Kaprun zijn toch wel de gebieden?? Iemand ervaring, of waar zou jou voorkeur naar uitgaan...?
St Antonquote:Op dinsdag 22 november 2005 18:50 schreef _wie het volgende:
Over 4 weken ga ik samen met 2 vriendinnetjes Oostenrijk onveilig maken...:-) Alleen nu is het nog zoeken naar een plaats. Begin dit jaar al in Kitzbuhl geweest, dus dat is niet echt een optie meer. Vooral de apres ski moet top zijn! Gerlos, Mayrhofen, Solden, Westenddorf, Saalbach/Hinterglem, Ischgl, Kaprun zijn toch wel de gebieden?? Iemand ervaring, of waar zou jou voorkeur naar uitgaan...?
Zermatt is mijn favo.. dat plateau Rosa kan anders wel joekels koud zijn.quote:Op vrijdag 9 september 2005 15:49 schreef michiel5 het volgende:
In februari een week naar Zermatt, Zwitserland.
Kan het gebied iedereen aanraden!! Ze hebben, geloof ik, het hoogste kabelbaan station van europa (3883 meter) En dan is het vanaf daar mogelijk om in een keer af te dalen naar het dorp (1620 meter). Echt super mooi om zo in 1 keer te doen.
Michiel
\quote:Skigebied Val Thorens:
Hoogste punt: 1.300 - 3.200 meter
Aantal km: 140 kilometer
Aantal groen: 8
Aantal blauw: 25
Aantal rood: 28
Aantal zwart: 6
Totaal aantal liften: 30
Aantal sleepliften: 9
Aantal stoeltjesliften: 16
Aantal kabineliften: 4
Aantal gondels: 1
Skigebied Les Trois Vallées:
Hoogste punt: 1300- 3266 meter
Aantal km: 600 kilometer
Aantal groen: 52
Aantal blauw: 129
Aantal rood: 119
Aantal zwart: 34
Totaal aantal liften: 200
Aantal sleepliften: 90
Aantal stoeltjesliften: 69
Aantal kabineliften: 39
Als je een beetje kan verplaatsen in de sneeuw is een 3v pas zeker aan te raden.quote:Op woensdag 23 november 2005 20:25 schreef Sport_Life het volgende:
Okej Val Thorens is nu wel bijna zeker, wil me morgen gaan aanmelden, maar ik heb de keuze om de skipas uit te breiden naar bepaalde gebieden. Voor ¤80 extra kan ik ook snowboarden in "Les Trois Vallees" (600 KM). Ik ben nog nooit in dat gebied geweest, maar is het het geld echt waard?
Ff overzicht:
[..]
\
Serre is echt mooit gebied!!!quote:Op vrijdag 25 november 2005 13:07 schreef Thice het volgende:
ik ga 17dec naar Serre Chevalier, heb er echt zooo fuckin veel zin in ! maar ik hoop dat er dan al genoeg sneeuw ligt... want zat net op webcams te kijken maar die waren van 18oct dus niet echt up to date.. als je altijd sneeuwzeker wil zijn is val thorens wel een goeie optie wat ook een geweldig gebied is
Wij gaan er met vrienden regelmatig naartoe, enkel en alleen omdat het goedkoop is. Wat betreft boarden heeft het mij (vorig jaar pas begonnen) al niets meer te bieden en ik denk dat je je na een uurtje of twee echt gaat vervelen, waarschijnlijk al eerder.quote:Op zaterdag 26 november 2005 18:38 schreef Sport_Life het volgende:
Heb je het tegen mij kaput? Ik ga op een woensdag. En het is all incl.
Dus hele dag gratis bier idd
haha
. (maargoed uiteraard zullen wij pas bier nuttigen zodra het snowboarden erop zit!!
![]()
)
Het is winter man, rij dan door naar Winterberg voor een echt skigebied. Ook makkelijk te doen op een dag!quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:37 schreef Sport_Life het volgende:
Trouwens ik ga over 2 weken een dag naar Bottrop, iemand een idee of je daar leuk kan snowboarden?
Ik ga met een georganiseerde bende meequote:Op zondag 27 november 2005 19:20 schreef Frezer het volgende:
[..]
Het is winter man, rij dan door naar Winterberg voor een echt skigebied. Ook makkelijk te doen op een dag!
Ah oke, dat had ik ook kunnen lezen als ik wat verder keek dan mijn neus lang was,quote:Op zondag 27 november 2005 19:24 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik ga met een georganiseerde bende mee. Heb er dus zelf weining invloed op, maar misschien dat de organisatie uitwijkt naar Winterberg als er daar straks genoeg sneeuw ligt!
Hey, leuk, dan zijn wij er ookquote:Op maandag 28 november 2005 19:12 schreef No-Li-Ta het volgende:
8 dagen Val Thorens 25 feb!!!![]()
![]()
duurt nog maar 3 maanden![]()
Ik ga ruim een maand later..quote:Op maandag 28 november 2005 22:37 schreef zijle het volgende:
8 dagen Kirchberg 18 feb!!!![]()
![]()
![]()
duurt gelukkig nog maar 3 maanden![]()
Daar ga ik ook heen (appartement boven london pub...) is het beetje wat? kom je makkelijk op de pistes? Was zo'n beetje de laatste mogelijkheid, alles zat vol..quote:Op maandag 28 november 2005 22:37 schreef zijle het volgende:
8 dagen Kirchberg 18 feb!!!![]()
![]()
![]()
duurt gelukkig nog maar 3 maanden![]()
Hey ik zit ook boven de london pub.. alleen andere datumquote:Op woensdag 30 november 2005 14:21 schreef superheist het volgende:
[..]
Daar ga ik ook heen (appartement boven london pub...) is het beetje wat? kom je makkelijk op de pistes? Was zo'n beetje de laatste mogelijkheid, alles zat vol..
Hehe, daar heeft een kennis van mij 2 jaar geleden gezeten.quote:
Ja dat is het idd vaak wel, of gewoon veel steentjes op de weg waardoor het niet glad wordt. Ik zou wel wat stevigere schoenen aantrekken dan sneakers, maar dat is mijn meningquote:Op zaterdag 3 december 2005 11:06 schreef Stansfield het volgende:
Dus eigenlijk wil je zeggen dat het in de dorpen gewoon weggeschoven is en net zo is als in nederland met sneeuw??
Ben nog nooit op wintersport geweest vandaar.![]()
Mja als je echt van plan bent om lange afstanden te wandelen of te hardlopen moet je wel goede schoenen hebben, anders is het slechts snachts uit de kroeg vaak een beetje mazzel hebben dat je niet hard op je bek gaat (ik spreek uit ervaring ja), in ichtere toestand kun je best over sneeuwpaden lopen met gewone schoenen.quote:Op zaterdag 3 december 2005 11:06 schreef Stansfield het volgende:
Dus eigenlijk wil je zeggen dat het in de dorpen gewoon weggeschoven is en net zo is als in nederland met sneeuw??
Ben nog nooit op wintersport geweest vandaar.![]()
je hebt alles bij de hand daaro, busstop dichtbij bijna elke 15 min sowieso een bus. Alleen boven london pub lijkt me wel kut, zitten volgens mij veel skileraren enzo. Maar goed tis net wat je wil....maar zal wel luidruchtig zijn idd.quote:Op woensdag 30 november 2005 14:21 schreef superheist het volgende:
[..]
Daar ga ik ook heen (appartement boven london pub...) is het beetje wat? kom je makkelijk op de pistes? Was zo'n beetje de laatste mogelijkheid, alles zat vol..
is hier iemand wel eens geweest en zo ja hoe was dat?quote:Op maandag 5 december 2005 20:38 schreef ook_gek het volgende:
ik ga dus skiėn in st. johann im pongau
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |