quote:
Op zondag 4 september 2005 19:11 schreef Lolalala het volgende:Kan iemand in dit topic het huilen van Lieske vertellen? Het schijnt nogal lang geduurt te hebben.
Het lijkt me handig als er hier iets over in komt te staan
![]()
Nevermind:
Lieske Breekt
Lieske staat al een tijdje te draaien in de badkamer. Even later komt Chantal binnen en ze vraagt aan Lieske wat er scheelt. “Er is niks”, laat ze weten. Chantal doorziet haar echter en vraagt door. “Weet je het zeker? Als er iets is, ook al is het maar heel klein, dan moet je het gewoon zeggen.” Op dat moment breekt Lieske. Ze barst in huilen uit. “Ik denk dat ik wegga. Ik level met helemaal niemand hier. Alleen Joost zit met zijn 21 jaar op hetzelfde level.” Chantal maakt duidelijk dat het niets met leeftijd te maken heeft. “Je gaat echt niet weg. Al moet ik je vastbinden”, zegt Chantal.
“Het is nog erger dan ontgroening hier. Het is mentaal slopend”, snikt Lieske. “Ik heb me in tijden niet zo eenzaam gevoeld.” Chantal wil weten of dat al langer speelt of sinds de laatste dagen. Ook probeert ze Lieske op te beuren door te zeggen dat iedereen met haar wegloopt. Lieske heeft zo haar eigen idee. “Dat is bullshit en dat weet je zelf ook.”
Lieske heeft er vooral problemen mee dat iedereen haar in het studentenhokje plaatst. “De ene keer mag ik geen 19 zijn en de andere keer moet het juist. En Linda lult ook heel de dag over seks, maar ik wordt afgerekend op het feit dat ik student ben.” Chantal probeert Lieske duidelijk te maken dat ze misschien door haar leeftijd iets gevoeliger is dan de rest. “Je bent gewoon nog hartstikke onschuldig en naïef, maar dat maakt je ook zo leuk.”
Lieske blijft echter emotioneel. “Ik dacht dat ik het wel aankon, maar ik ga denk ik gewoon naar huis.” “We zijn hier niet gekomen om op te geven. Toch?”, besluit Chantal strijdvaardig. De afgelopen dagen hebben er echter bij Lieske goed ingehakt. En de twijfel heeft bij de blonde studente toegeslagen.
bron