abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30289098
quote:
171 tt-EEN 171 ma 05 sep 14:24:53
buitenland ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­

OFFICIEEL 59 DODEN IN NEW ORLEANS
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
In New Orleans is een eerste, zeer
voorlopige, balans opgemaakt van het
aantal doden na de orkaan Katrina.

Er zijn officieel 59 slachtoffers, maar
dat aantal zal nog fel toenemen. De
stad staat voor driekwart onder water.

De burgemeester van New Orleans meldt
dat de ervaringen zo schokkend zijn dat
heel wat brandweerlui en politie-
agenten zelfmoord hebben gepleegd.

Maandagochtend zijn de eerste Belgische
hulpverleners naar het rampgebied in de
Verenigde Staten vertrokken. Het zijn
logistieke medewerkers van B-fast, het
snelle interventieteam van het leger.
pi_30289494
quote:
Op maandag 5 september 2005 12:08 schreef Doderok het volgende:

[..]

Broussard is misschien degene die bevel gegeven heeft geen "vluchelingen" toe te laten in Jefferson Parish:
Mayor Ray Nagin criticized Jefferson Parish for closing the door to exhausted refugees who trudged over the Crescent City Connection to escape the ruined city and reach high ground on the West Bank.
[..]
Ik ben nog even gaan graven. De FEMA/National Guard stond mensen niet toe te vertrekken. Er was een wachtpost bij de oprit van de snelweg langs de superdome en daar werden mensen teruggestuurd.

Het is me nu ook duidelijk hoe het kon dat iedereen werd vastgehouden, maar dat bendes de dome toch konden betreden. Vluchtelingen hadden geen keus buiten die snelweg, de rest van de stad was te gevaarlijk.

-- zie http://en.wikipedia.org/w(...)of_Hurricane_Katrina
pi_30291827
quote:
Internationale kritiek op hulpverlening VS

Er is nu ook internationale kritiek op de hulpverlening in de door de orkaan Katrina getroffen Amerikaanse staten. Zuid-Korea en Australië klagen dat diplomaten werden geweerd uit New Orleans, waardoor ze hun landgenoten geen hulp konden bieden. In New Orleans wonen ongeveer tweeënhalf duizend Zuid-Koreanen. Tijdens de orkaan waren ook zo'n zeventig Australiërs in de stad aanwezig. Beide landen hebben hulp aangeboden aan de regering-Bush. Ook andere Aziatische staten willen artsen sturen of financiële steun geven. Daaronder zijn ook landen die in december werden getroffen door de tsunami, zoals Indonesië en Sri Lanka.
Hulpverleners zijn inmiddels bezig met het doorzoeken van huizen en het bergen van lichamen. Overlevenden zullen desnoods onder dwang worden geëvacueerd. De autoriteiten vrezen voor de uitbraak van besmettelijke ziekten..
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4569349

enigszins begrijpelijk, immers de reddingsdiensten hebben het al druk genoeg, die diplomaten kunnen dan in de weg lopen, anderzijds moet je ook weten wie er terecht zijn en wie er nog worden vermist en dat kan je het beste weten als je er ter plekke bent
  maandag 5 september 2005 @ 17:06:09 #154
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_30292292
Laten we het ook eens van de positieve kant bekijken, de VS krijgt zo wel een mooie nieuwe golfkust
Krekker is de bom!
pi_30293926
Een foto zoals je die verwacht in een 3e wereldland met burgeroorlog:

pi_30293974
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:01 schreef indahnesia.com het volgende:
Een foto zoals je die verwacht in een 3e wereldland met burgeroorlog:

[afbeelding]

Zoiets verwacht je ook na een grote natuurramp.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_30294264
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

nou, nee.. niet echt eerlijk gezegd.
pi_30297222
quote:
Op maandag 5 september 2005 18:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

In New Orleans werd iedereen altijd al bovengronds begraven.
pi_30297567
Ach, er moet altijd eerst een ramp gebeuren voordat er wat aan de dijken gebeurt. In Nederland waren we net zo erg bezig, door de verwaarlozing van onze dijken. En wat gebeurde er in '53? Juist precies hetzelfde als in New Orleans, zij het op een iets kleinere schaal. Sindsdien zijn de deltawerken uitgevoerd, en een hoop dijken verbeterd.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  maandag 5 september 2005 @ 20:19:16 #160
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_30298053
'53 was compleet anders, was vlak na de oorlog, de dijken waren gebombardeerd, er was geen geld door de wederopbouw. Compleet niet te vergelijken met het moedwillig terugschroeven van onderhoudsbudgetten.
For great justice!
pi_30298797
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:06 schreef highway101 het volgende:
Ach, er moet altijd eerst een ramp gebeuren voordat er wat aan de dijken gebeurt. In Nederland waren we net zo erg bezig, door de verwaarlozing van onze dijken. En wat gebeurde er in '53? Juist precies hetzelfde als in New Orleans, zij het op een iets kleinere schaal. Sindsdien zijn de deltawerken uitgevoerd, en een hoop dijken verbeterd.
Vergis je niet hoor...

In Nederland zijn nog een paar 'gevaarlijke' dijken, waar op dit moment nog niks aan gedaan wordt. Ook zijn de Delta Werken zijn véél vaker gesloten, dan ze oorspronkelijk dachten, dit veroorzaakt meer slijtage. Maar goed je kan het nog steeds niet vergelijken in New Orleans.
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_30299213
quote:
Op maandag 5 september 2005 17:06 schreef KreKkeR het volgende:
Laten we het ook eens van de positieve kant bekijken, de VS krijgt zo wel een mooie nieuwe golfkust
En een stad vol tuig is mooi schoongespoeld
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 5 september 2005 @ 20:53:14 #163
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_30299360
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:49 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

ik vind de burgemeester erg frappant... lijkt wel een crimineel of bokser
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_30299555
Volgt iemand de rtl4 uitzending nu? Met de twee suffo's die zaterdag in NO arriveerden voor vakantie? Poeh.
pi_30299595
Loretta krijgt er niet echt een heel spannend verhaal uit...
  maandag 5 september 2005 @ 21:11:31 #166
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_30299962
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:49 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

Opmerking komt van mr. President himself overigens.
Krekker is de bom!
pi_30300211
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik vind de burgemeester erg frappant... lijkt wel een crimineel of bokser
lol hij is de enige die nog een beetje laat merken dat er veel fout is gegaan, en heeft ook gewoon volle kritiek op bush en de zijne, gelukkig geen kontelikker.
pi_30300736
Ik vindt een beetje dat de media het leed uitbuit. Mensen met de neus op de feiten drukken.
Mijn vraag is alleen waarom. Om de kijkcijvers. Om te laten zien dat zij het beter weten. Wat is gebeurt is gebeurd. Wij mensen kunnen van fouten leren. Maar ze moeten niet te ver gaan. Oke de werld weet dat het erg is. De wereld is hard de sterke overleven beter als de zwakke. Het hoeft niet altijd zwart wit te zijn. Media verslaat het soms alsof zij het beter weten en beter hadden kunnen regelen. Daar erger ik me een beetje om. Als iem zijn camera neerlegt en echt gaat helpen oke. Maar het lijkt dat ze het leed opzoeken om mee te kunnen scoren.

Daar wordt ik ZIEk van ...
Met vriendelijke Groeten
Raoul Tjin Liep Shie
pi_30301034
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:34 schreef raoul_tls het volgende:
Ik vindt een beetje dat de media het leed uitbuit. Mensen met de neus op de feiten drukken.
Mijn vraag is alleen waarom. Om de kijkcijvers. Om te laten zien dat zij het beter weten. Wat is gebeurt is gebeurd. Wij mensen kunnen van fouten leren. Maar ze moeten niet te ver gaan. Oke de werld weet dat het erg is. De wereld is hard de sterke overleven beter als de zwakke. Het hoeft niet altijd zwart wit te zijn. Media verslaat het soms alsof zij het beter weten en beter hadden kunnen regelen. Daar erger ik me een beetje om. Als iem zijn camera neerlegt en echt gaat helpen oke. Maar het lijkt dat ze het leed opzoeken om mee te kunnen scoren.

Daar wordt ik ZIEk van ...
Tja, maar wat is beter? Om de mensen voor te liegen en te weinig of helemaal geen informatie over een ramp te geven vind ik ook geen alternatief... dan wil ik soms best wel op de feiten gedrukt worden, maar dat ben ik dan. Maar idd, het moet niet over-done (voorzover dat bij een ramp kan) worden...
pi_30301181
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:42 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Tja, maar wat is beter? Om de mensen voor te liegen en te weinig of helemaal geen informatie over een ramp te geven vind ik ook geen alternatief... dan wil ik soms best wel op de feiten gedrukt worden, maar dat ben ik dan. Maar idd, het moet niet over-done (voorzover dat bij een ramp kan) worden...
Weinig informatie geven is niet meteen liegen hoor. In de Nederlandse media geven ze ook weinig informatie.
Maargoed, deze beelden geven wel aan: eens en nooit meer... (hopelijk dan)
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_30301270
Ik vind dat (camera)beelden veel meer zeggen dan foto's of een kort nieuwsstukje. Dan kun je je tenminste een beetje voorstellen wat er gebeurt, de grootte van de ramp.
Feit blijft dat je dat doet op de bank, voor de tv, maar ja, moeten we allemaal naar NO vliegen om iets te doen?
We heten niet allemaal Sean Penn...
pi_30301275
quote:
Op maandag 5 september 2005 21:42 schreef =HellFire= het volgende:

[..]

Toen de evacuatie werd bevolen waren de journalisten er snel bij mensen voor de camera te slepen die verklaarden achter te blijven omdat ze al 30 orkanen doorstaan hadden. Leuke TV, maar het heeft de toch al niet erg goed lopende evacuatie niet geholpen.
pi_30301411
Ja maar waar licht de grens. Wat geeft ons het recht om te vertellen hoe de americanen het wel zouden moeten aanpakken. Hebben wij het goed aangepakt na de watersnoot ramp. Wie moeten de americanen zelf fouten laten maken en zullen ze er zelf van leren. Net hoe nederland ervan geleerd heeft.

Maar moet niet op uit gaan om leed op te zoeken om het aan de heele werld te laten zien. Die mensen zijn arm hebben het moeilijk maar we moeten ze niet misbruiken.
Voelt ene beetja ls ramp toerisme. We zitten hier lekker hoog en droog te kijken hoe slecht ander het hebben. Oke op gegeven moment is het genoeg.
Met vriendelijke Groeten
Raoul Tjin Liep Shie
pi_30302582
quote:
Op maandag 5 september 2005 20:06 schreef highway101 het volgende:
Zij hebben hun laatste grote storm hiervoor in '69 gehad, en sindsdien is er...
niets gebeurd
pi_30302799
Je kan natuurlijk blijven wijzen naar de boze overheid die niets doet, of te weinig, of te laat. Maar ik vind dat nogal té gemakkelijk. Het is wel weer typisch voor onze huidige maatschappij: nooit je eigen schuld, altijd een ander en als er wat gebeurt op de boze overheid roepen.

Veel mensen wilden gewoon niet weg, het zou hen toch niet overkomen, nee hoor. Bovendien heb ik de indruk dat de meeste mensen die in hun huizen gebleven zijn nul komma nul voorzieningen getroffen hebben. Geen kleine voorraad water, geen eten, geen zaklamp, niks.

Daarbovenop komt nog als algemene opmerking dat wij westerlingen, en Amerikanen in het bijzonder, zo gepamperd zijn door onze technologie dat op het moment dat er wat gebeurt waardoor de stroom uitvalt het net is alsof onze ruggengraat eruitgetrokken wordt en wat overblijft is een zielig hoopje vlees roepend om hulp.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')