quote:171 tt-EEN 171 ma 05 sep 14:24:53
buitenland
OFFICIEEL 59 DODEN IN NEW ORLEANS
In New Orleans is een eerste, zeer
voorlopige, balans opgemaakt van het
aantal doden na de orkaan Katrina.
Er zijn officieel 59 slachtoffers, maar
dat aantal zal nog fel toenemen. De
stad staat voor driekwart onder water.
De burgemeester van New Orleans meldt
dat de ervaringen zo schokkend zijn dat
heel wat brandweerlui en politie-
agenten zelfmoord hebben gepleegd.
Maandagochtend zijn de eerste Belgische
hulpverleners naar het rampgebied in de
Verenigde Staten vertrokken. Het zijn
logistieke medewerkers van B-fast, het
snelle interventieteam van het leger.
Ik ben nog even gaan graven. De FEMA/National Guard stond mensen niet toe te vertrekken. Er was een wachtpost bij de oprit van de snelweg langs de superdome en daar werden mensen teruggestuurd.quote:Op maandag 5 september 2005 12:08 schreef Doderok het volgende:
[..]
Broussard is misschien degene die bevel gegeven heeft geen "vluchelingen" toe te laten in Jefferson Parish:
Mayor Ray Nagin criticized Jefferson Parish for closing the door to exhausted refugees who trudged over the Crescent City Connection to escape the ruined city and reach high ground on the West Bank.
[..]
http://www2.rnw.nl/rnw/nl/news/international/#4569349quote:Internationale kritiek op hulpverlening VS
Er is nu ook internationale kritiek op de hulpverlening in de door de orkaan Katrina getroffen Amerikaanse staten. Zuid-Korea en Australië klagen dat diplomaten werden geweerd uit New Orleans, waardoor ze hun landgenoten geen hulp konden bieden. In New Orleans wonen ongeveer tweeënhalf duizend Zuid-Koreanen. Tijdens de orkaan waren ook zo'n zeventig Australiërs in de stad aanwezig. Beide landen hebben hulp aangeboden aan de regering-Bush. Ook andere Aziatische staten willen artsen sturen of financiële steun geven. Daaronder zijn ook landen die in december werden getroffen door de tsunami, zoals Indonesië en Sri Lanka.
Hulpverleners zijn inmiddels bezig met het doorzoeken van huizen en het bergen van lichamen. Overlevenden zullen desnoods onder dwang worden geëvacueerd. De autoriteiten vrezen voor de uitbraak van besmettelijke ziekten..
Zoiets verwacht je ook na een grote natuurramp.quote:Op maandag 5 september 2005 18:01 schreef indahnesia.com het volgende:
Een foto zoals je die verwacht in een 3e wereldland met burgeroorlog:
[afbeelding]
![]()
nou, nee.. niet echt eerlijk gezegd.quote:Op maandag 5 september 2005 18:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoiets verwacht je ook na een grote natuurramp.
In New Orleans werd iedereen altijd al bovengronds begraven.quote:Op maandag 5 september 2005 18:03 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoiets verwacht je ook na een grote natuurramp.
Vergis je niet hoor...quote:Op maandag 5 september 2005 20:06 schreef highway101 het volgende:
Ach, er moet altijd eerst een ramp gebeuren voordat er wat aan de dijken gebeurt. In Nederland waren we net zo erg bezig, door de verwaarlozing van onze dijken. En wat gebeurde er in '53? Juist precies hetzelfde als in New Orleans, zij het op een iets kleinere schaal. Sindsdien zijn de deltawerken uitgevoerd, en een hoop dijken verbeterd.
En een stad vol tuig is mooi schoongespoeldquote:Op maandag 5 september 2005 17:06 schreef KreKkeR het volgende:
Laten we het ook eens van de positieve kant bekijken, de VS krijgt zo wel een mooie nieuwe golfkust![]()
ik vind de burgemeester erg frappant... lijkt wel een crimineel of bokserquote:Op maandag 5 september 2005 20:49 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
En een stad vol tuig is mooi schoongespoeld![]()
Opmerking komt van mr. President himself overigens.quote:Op maandag 5 september 2005 20:49 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
En een stad vol tuig is mooi schoongespoeld![]()
lol hij is de enige die nog een beetje laat merken dat er veel fout is gegaan, en heeft ook gewoon volle kritiek op bush en de zijne, gelukkig geen kontelikker.quote:Op maandag 5 september 2005 20:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind de burgemeester erg frappant... lijkt wel een crimineel of bokser
Tja, maar wat is beter? Om de mensen voor te liegen en te weinig of helemaal geen informatie over een ramp te geven vind ik ook geen alternatief... dan wil ik soms best wel op de feiten gedrukt worden, maar dat ben ik dan. Maar idd, het moet niet over-done (voorzover dat bij een ramp kan) worden...quote:Op maandag 5 september 2005 21:34 schreef raoul_tls het volgende:
Ik vindt een beetje dat de media het leed uitbuit. Mensen met de neus op de feiten drukken.
Mijn vraag is alleen waarom. Om de kijkcijvers. Om te laten zien dat zij het beter weten. Wat is gebeurt is gebeurd. Wij mensen kunnen van fouten leren. Maar ze moeten niet te ver gaan. Oke de werld weet dat het erg is. De wereld is hard de sterke overleven beter als de zwakke. Het hoeft niet altijd zwart wit te zijn. Media verslaat het soms alsof zij het beter weten en beter hadden kunnen regelen. Daar erger ik me een beetje om. Als iem zijn camera neerlegt en echt gaat helpen oke. Maar het lijkt dat ze het leed opzoeken om mee te kunnen scoren.
Daar wordt ik ZIEk van ...
Weinig informatie geven is niet meteen liegen hoor. In de Nederlandse media geven ze ook weinig informatie.quote:Op maandag 5 september 2005 21:42 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Tja, maar wat is beter? Om de mensen voor te liegen en te weinig of helemaal geen informatie over een ramp te geven vind ik ook geen alternatief... dan wil ik soms best wel op de feiten gedrukt worden, maar dat ben ik dan. Maar idd, het moet niet over-done (voorzover dat bij een ramp kan) worden...
Toen de evacuatie werd bevolen waren de journalisten er snel bij mensen voor de camera te slepen die verklaarden achter te blijven omdat ze al 30 orkanen doorstaan hadden. Leuke TV, maar het heeft de toch al niet erg goed lopende evacuatie niet geholpen.quote:Op maandag 5 september 2005 21:42 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Tja, maar wat is beter? Om de mensen voor te liegen en te weinig of helemaal geen informatie over een ramp te geven vind ik ook geen alternatief... dan wil ik soms best wel op de feiten gedrukt worden, maar dat ben ik dan. Maar idd, het moet niet over-done (voorzover dat bij een ramp kan) worden...
Zij hebben hun laatste grote storm hiervoor in '69 gehad, en sindsdien is er...quote:Op maandag 5 september 2005 20:06 schreef highway101 het volgende:
Ach, er moet altijd eerst een ramp gebeuren voordat er wat aan de dijken gebeurt. In Nederland waren we net zo erg bezig, door de verwaarlozing van onze dijken. En wat gebeurde er in '53? Juist precies hetzelfde als in New Orleans, zij het op een iets kleinere schaal. Sindsdien zijn de deltawerken uitgevoerd, en een hoop dijken verbeterd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |