Ze hebben het nu zelf ook doorquote:Op zaterdag 3 september 2005 20:41 schreef SlaadjeBla het volgende:
Nu.nl niet het helderste ligt:
[afbeelding]
Helaas de autoriteiten en hulpdiensten ook niet.quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:59 schreef klez het volgende:
[..]
Maar misschien was de hulp dan eerder op gang gekomen. Ik was volgens mij niet de enige die de eerste 2 dagen niet in de gaten had dat er zich een echte ramp aan het voltrekken was.
Worst case zou het geweest zijn als er niemand geevacueerd zou zijn. Moet je je dat eens indenken hoe het dan zou zijn....quote:Op zaterdag 3 september 2005 21:40 schreef =HellFire= het volgende:
Wat zou het worst case scenario van deze ramp zijn?
Klopt, het betrof een kleine helicopter van het nieuws welke geen mogelijkheid heeft om mensen aan boord te nemen (wellicht 1 extra naast piloot en cameraman).quote:Op zondag 4 september 2005 00:11 schreef zakjapannertje het volgende:
vreemde beelden eerder op de avond op CNN, helikopters die voedsel dropten maar niet de mensen oppiktenof ze moesten eerst de allerzwaksten oppikken en later alsnog de rest want later zag ik wel iemand vervoerd worden in een helikopter, het blijft er iig allemaal onbeholpen uitzien
Dat is het enige wat er NOG niet is gebeurd idd, een klein wonder aangezien er al bijna een week tienduizenden mensen én lijken op elkaars lip zitten en er een onbekend aantal lijken in het toch al vervuilde water drijft. En in plaats van dat ze de mensen toestaan weg te gaan van die broedplaatsen, stelt er een idioot een checkpoint inquote:Op zondag 4 september 2005 01:59 schreef =HellFire= het volgende:
Uh, don't get me wrong, deze hele ramp is al een worst case op zich, maar denk eens aan de gevolgen. Ziektes, epidemieen, politieke gevolgen, complete anarchie wat nog weken zo kan blijven doorgaan, zwart tegen wit, Bush-administration die veel te laat te ernst er van in zag en voor de zoveelste keer faalt, eens moet dat toch eens ophouden. En als die reporters van Fox notabene voor de camera staan te huilen, dan moet het toch wel heeeel ernstig zijn.
Zou zo nog maar kunnen dat er er over korte tijd weer een storm of orkaan komt hoor. Het orkaanseizoen houdt pas eind november op en ik las ergens dat de kans op een cat. 3 of hoger orkaan in september nog 43% is.quote:Op zondag 4 september 2005 01:38 schreef zoalshetis het volgende:
worst case is als er ineens nog een natuurramp komt...
dat bedoel ik.quote:Op zondag 4 september 2005 11:13 schreef Eveli het volgende:
[..]
Zou zo nog maar kunnen dat er er over korte tijd weer een storm of orkaan komt hoor. Het orkaanseizoen houdt pas eind november op en ik las ergens dat de kans op een cat. 3 of hoger orkaan in september nog 43% is.![]()
Ik heb gisteravond op CNN in ieder geval een berg betrokkenheid en inspanning gezien van Amerikanen uit de hele VS waarvan ik me ernstig afvraag of dat hier ook het geval zou zijn.quote:Op zondag 4 september 2005 11:23 schreef ComComMer het volgende:
Die ramp is natuurlijk verschrikkelijk, maar ik vind het reuze interessant hoe de "rijkste en best er toe in staat zijnde" natie ter wereld de problemen die ze andere landen verwijten in hun eigen land zelf oplossen. Ik ben benieuwd naar hun aanpak van de ramp en hoezeer ze hun eigen mensen waardevol vinden, danwel maatregelen nemen om er bovenop te komen.
De VS is altijd een voorbode wat er in de rest van de wereld gaat gebeuren. Hoezeer is de mens nog wat waard binnen dat 'geweldige' systeem van hun? Hoezeer kunnen ze hier wat van leren? Hoeveel kunnen wij Europeanen hier wat van leren? Het is toch handig om niet dezelfde fouten te maken als de Amerikanen IMO. Ik denk dan aan de Arena versus Gelredome. Gelredome heeft geleerd van de fouten in de Arena, dat idee.
Voor de rest is het hun pakkie an. I will watch and learn.![]()
Het wieg-grafdenken, tegenover de mensen die medeleven tonen. In welk opzicht zie jij die tegenstelling dan precies? Want nu lijkt het alsof je zegt dat Europeanen geen van allen medeleven kunnen tonen. We hebben Afrika gehad en de Tsunami (recordopbrengsten en hulpgoederenstromen). Daarnaast lijkt het ook of je zegt dat ze in de VS allemaal medeleven tonen.quote:Op zondag 4 september 2005 11:32 schreef klez het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond op CNN in ieder geval een berg betrokkenheid en inspanning gezien van Amerikanen uit de hele VS waarvan ik me ernstig afvraag of dat hier ook het geval zou zijn.
Ook gezien het feit dat liefdadigheid en vriendelijkheid naar anderen toe voor Amerikanen veel vanzelfsprekender is dan voor Europeanen, die verwachten dat de staat ze van de wieg tot het graf bij het handje neemt.
Ja idd ik ook, een week na de ramp...quote:Op zondag 4 september 2005 11:32 schreef klez het volgende:
Ik heb gisteravond op CNN in ieder geval een berg betrokkenheid en inspanning gezien
Idd , heb ik ook gezien. Daarnaast heb ik een week lang de meest vreselijke en asociale beelden gezien van het laatste jaar. Een regering die niets deed, mensen die dood gingen bij gebrek aan water en voedsel, etc,quote:Op zondag 4 september 2005 11:32 schreef klez het volgende:
[..]
Ik heb gisteravond op CNN in ieder geval een berg betrokkenheid en inspanning gezien van Amerikanen uit de hele VS
Je hebt maar weinig van het topic begrepen als je bij voorbaat aanneemt dat wij het veel beter zouden doen in dit soort omstandigheden.quote:Op zondag 4 september 2005 12:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Idd , heb ik ook gezien. Daarnaast heb ik een week lang de meest vreselijke en asociale beelden gezien van het laatste jaar. Een regering die niets deed, mensen die dood gingen bij gebrek aan water en voedsel, etc,
Dus idd, de amerikanen zijn heel goed voor elkaar hoor![]()
Ik zie jou zelf toch afvragen of het in Europa ook zo zou gaan, en dus neem je zelf al aan dat de amerikanen het waarschijnlijk wel beter doen...........quote:Op zondag 4 september 2005 12:04 schreef klez het volgende:
[..]
Je hebt maar weinig van het topic begrepen als je bij voorbaat aanneemt dat wij het veel beter zouden doen in dit soort omstandigheden.
hoeveel beelden heb jij gezien van mensen die stierven van de honger? in alle beelden die ik zie lopen zeer volgevreten modderschuiten, die rustig twee weken zonder voer kunnen, rond.quote:Op zondag 4 september 2005 12:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Idd , heb ik ook gezien. Daarnaast heb ik een week lang de meest vreselijke en asociale beelden gezien van het laatste jaar. Een regering die niets deed, mensen die dood gingen bij gebrek aan water en voedsel, etc,
Dus idd, de amerikanen zijn heel goed voor elkaar hoor![]()
Toch prachtig hoe zo'n ramp elk denkbaar politiek/cultureel/sociaal denkbeeld ondersteunt:quote:Op zondag 4 september 2005 12:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoeveel beelden heb jij gezien van mensen die stierven van de honger? in alle beelden die ik zie lopen zeer volgevreten modderschuiten, die rustig twee weken zonder voer kunnen, rond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |