abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 september 2005 @ 13:25:27 #101
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_30318050
Vannacht, toen ik lag na te denken over wat foutgelopen was bij mijn nieuwe verovering, moest ik plots denken aan wat ze zei over ex-en.."terug samenkomen met ex-en vind ik een teken van zwakte, ik kan dat precies niet begrijpen". Op het moment zelf vond ik dat een harde uitspraak, ik was in het verleden verschillende keren terug samengekomen met mijn ex. Maar uiteindelijk moest ik haar gelijk geven: een relatie is een keuze, voorbestemdheid is quatch! Het is een kwestie van je ex los te laten...ook al is het een kunst!
Nu is ze zelf terug samen met die ex, en zegt ze zelf dat ze zich er niet 100% bij voelt..Tja, hoe kan ik haar nu nog anders dan zwak beschouwen...Byebye meid (al vind ik het wel heeeeeeeeel erg jammer...ze leek me echt een supertoffe.. )
When all things seem to end, the future still remains..
pi_30318610
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 13:25 schreef Masanga het volgende:
Vannacht, toen ik lag na te denken over wat foutgelopen was bij mijn nieuwe verovering, moest ik plots denken aan wat ze zei over ex-en.."terug samenkomen met ex-en vind ik een teken van zwakte, ik kan dat precies niet begrijpen". Op het moment zelf vond ik dat een harde uitspraak, ik was in het verleden verschillende keren terug samengekomen met mijn ex. Maar uiteindelijk moest ik haar gelijk geven: een relatie is een keuze, voorbestemdheid is quatch! Het is een kwestie van je ex los te laten...ook al is het een kunst!
Nu is ze zelf terug samen met die ex, en zegt ze zelf dat ze zich er niet 100% bij voelt..Tja, hoe kan ik haar nu nog anders dan zwak beschouwen...Byebye meid (al vind ik het wel heeeeeeeeel erg jammer...ze leek me echt een supertoffe.. )
Verstandig!!!
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op dinsdag 6 september 2005 13:25 schreef Masanga het volgende:
Zo zie je maar dat iets zeggen niet direct betekent dat je er ook naar handelt. Ik ben ook weleens teruggegaan naar een ex, of zij naar mij. Achteraf bleek dat slechts een uitstel van executie. Dus inderdaad is het niet zo slim.
If fashion is your trade,
then when you're naked,
I guess you must be unemployed yeah.
pi_30321234
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 11:50 schreef MisterTata het volgende:
Dankewohl. .
pi_30324469
Het voelt alsof ik gevangen zit. Maar ik zie de ruimte niet, de muren niet.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:04:51 #106
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30327106
Ik denk dat ik binnenkort de psycholoog bezoek.
Het gaat dus slecht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Plonky op 06-09-2005 18:22:09 ]
....And just the scent of you is enough
(To make me sick)....
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:14:56 #107
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_30327324
Vandaag dip momentje....weet het niet precies, maar het steekt me dat mijn ex nu gezellig met zn nieuwe vriendin 'onze' vakantie aan het vieren is. Ik zou meegaan, ik heb vanalles opgezocht en me erop verheugd. (ja, ik weet hoe of wat, loslaten, blablabla, alleen NU EVEN NIET!!!)

Naja, thankgod for moodswings en is dit over een paar uur of hoogstens morgen weer over

ofzoiets
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_30327521
Nooit gedacht hier te posten..

Mijn ex is gisteravond op visite geweest. Ze is al een jaar geleden naar de Antillen vertrokken voor stage en werkt er nu.

Ze was enorm opgeknapt, en precies de vrouw geworden wat ik in haar zag, maar wat nooit kwam toen ze met mij had. Ik gun haar al het geluk van de wereld. We zijn over elkaar heen, dat wel.

Het enige is dat mijn leven niet zo snel gaat, alsof ik tot m'n middel in de prut zit. En als je anderen zo vrij ziet, moet je het 'loser' gevoel even gaan verwerken....

Ik ben echt een stomme verliezer.
pi_30328005
Geloof niet dat jullie vandaag wat hebben aan mijn... Want ik voel me zwaar K*T...
Weet Het Voor Een Ander Wel Zo Mooi Te Vertellen... Maar Ondertussen...
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:48:27 #110
42555 Tomek
Take on the world!
pi_30328176
Zeg we gaan elkaar toch niet de put in praten mensen?

Kom op, de wereld draait door, al is het niet altijd even makkelijk!
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:52:10 #111
127158 MisterTata
Ja, tuurlijk..jij hebt gelijk.
pi_30328261
Kom op mensen! Dit begint een beetje een depressiehoekje te worden en das natuurlijk niet de bedoeling . Geniet van de mooie dingen in het leven, die zijn er ook zonder partner, echt waar. Luister naar muziek, lees een goed boek, stort je op je hobby, zoek vrienden op, doe iets waar je plezier hebt. Ik weet dat dat niet altijd even makkelijk is maar als je je weer eens lekker vermaakt hebt moet je jezelf gewoon een schouderklopje geven .
Er zijn drie soorten mensen; mensen die wel kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen.
  dinsdag 6 september 2005 @ 18:59:02 #112
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30328449
Tata, ik heb alles geprobeerd. 3 maanden lang (3 juni, en nu is het 6 september). En, niets lukt meer... alles geeft maar een plezierig gevoel voor een tijdje. Ik kan er gewoon niet meer tegen.

Ik snap het helemaal niet waarom ik ongelukkig ben. Ik heb iemand nodig om mij te vertellen waarom. Ik heb er gewoon geen zin meer in.
(To make me sick)....
pi_30328680
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:59 schreef Plonky het volgende:
ik heb alles geprobeerd.En, niets lukt meer...
alles geeft maar een plezierig gevoel voor een tijdje. Ik kan er gewoon niet meer tegen.
Ik snap het helemaal niet waarom ik ongelukkig ben.Ik heb er gewoon geen zin meer in.
Mischien omdat je te veel je best doet en hoge verwachtingen heb en keer op keer teleurgesteld word omdat het niet is gegaan zoals je graag had gewilt?
pi_30328723
Ja... Wat ik doe is er van uitgaan dat ik teleurgesteld zal worden of zijn...
Dus als het mee valt is het mooi meegenomen en valt het tegen dan wist ik dat toch wel...
En voor nu helpt deze instelling mijn..
  dinsdag 6 september 2005 @ 19:10:39 #115
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30328834
Nee, dat is het echt niet.

Ik ben boos en teleurgesteld. Heel boos en teleurgesteld. Over alles dat er is gebeurd sinds kerstmis. Vandaag heb ik mijn ex voor het eerst 'goed' gezien (maar niet gepraat). Na 15 minuten begon ik bijna te huilen. Pas 3 uur later was ik thuis en heb ik het er allemaal uitgelaten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Plonky op 06-09-2005 19:18:14 ]
(To make me sick)....
pi_30329331
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:10 schreef Plonky het volgende:

Ik ben boos en teleurgesteld. Heel boos en teleurgesteld. Over alles dat er is gebeurd sinds kerstmis.
Zeg ik toch? Je had verwachtingen en je raakte teleurgesteld omdat het niet ging hoe je het wilde...
  dinsdag 6 september 2005 @ 19:26:19 #117
127158 MisterTata
pi_30329354
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:10 schreef Plonky het volgende:

Ik ben boos en teleurgesteld. Heel boos en teleurgesteld. Over alles dat er is gebeurd sinds kerstmis. Vandaag heb ik mijn ex voor het eerst 'goed' gezien (maar niet gepraat). Na 15 minuten begon ik bijna te huilen. Pas 3 uur later was ik thuis en heb ik het er allemaal uitgelaten.
Misschien moet je ff wat uitleggen want ik ken de situatie totaal niet (je mag anders ook msn wel toevoegen als je dat fijn vindt)
Er zijn drie soorten mensen; mensen die wel kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen.
  dinsdag 6 september 2005 @ 19:39:43 #118
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30329920
Er valt eigenlijk niet zo veel uit te leggen.

Makkelijk gezegd....

Ik loop al sinds kerstmis een beetje depressief rond (ik slaap slecht, ik heb geen zin om dingen te doen, ik heb het niet naar mijn zin met de vak die ik op universiteit aan het doen ben, niets kan me meer blij maken - het maakt niet uit wat ik probeerde, niet lukte mij. Ik stond 24hr/7dagen per week voor mijn ex-vriendin klaar. Het maakt niet uit wat er ook aan de hand was, ik merkte het gelijk op, en als ze het niet wilde vertellen dan haalde ik het op een van der manier het er wel uit.

Maar, zij heeft nooit opgevangen dat ik in de problemen zat. Mijn vrienden vroegen mij dus wel altijd van 'wat is er aan de hand', 'hoe gaat het', 'waarom zie je er droevig uit'... maar ik had eigenlijk geen zin om met hun te praten. Niemand eigenlijk, maar toch hoopte ik dat mijn ex het zou opmerken dat er iets verkeerd zat. Dit heeft dus tot mei geduurd voordat ze heeft bedacht dat er iets fout was, en ik raakte steeds dieper in de put omdat zij (ik vind dat je in een relatie elkaar moet kunnen 'lezen', en altijd voor de ander klaar staan). Ik had heel vaak 'mood-swings'... en toen ik met een begon begon vroeg ze me in het begin 'wat is er'. En ik zei 'niets'. En daar liet ze het bij, en bleef de rest van de week bij me weg. En dit is dus3 keer gebeurd. Er waren nog meer dingen, maar ik voelde/voel me erg in de steek gelaten. En dat is een van de redenen waarom ik het heb uitgemaakt, ook al was ik nog helemaal verliefd (ik heb alles geprobeerd om haar aandacht te trekken, maar: ze begreep mij niet; ze wilde mij niet de steun geven die ik nodig had; of ze kon mij niet de steun geven die ik nodig heb gehad.

Ik ben hier heel erg boos over, en teleurgesteld. Heel slecht van mij... maar ik heb gewoon geen zin om haar blij te zien. Ik heb het gevoel dat ik gebruikt ben, en dat ik het niet waard ben om ook maar een beetje aandacht te krijgen. Natuurlijk ben ik dat niet (dat weet ik ook wel!) maar het is niet makkelijk om dit te veranderen.

Ik denk dat er misschien iets anders zit dat ik niet kan analyseren, dus ik zal de professionele hulp maar gaan opmoeten zoeken, vooral omdat ik haar bijna elke dag zou zien.
(To make me sick)....
pi_30330102
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 18:04 schreef Plonky het volgende:
Ik denk dat ik binnenkort de psycholoog bezoek.
Hoop dat hij/zij je kan helpen. Ik heb er weinig aan. Wat ze zegt klopt, maar in mijn hoofd ligt het anders. En daar komt ze niet bij. .
  dinsdag 6 september 2005 @ 19:47:32 #120
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30330210
Als het helpt, dan wil ik het allicht proberen.

Ik vraag mij af of ik mezelf dit allemaal eigenlijk niet aanpraat.. en dat ik gewoon niet blij in de relatie was. Ik weet het allemaal niet.
(To make me sick)....
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:06:33 #121
127158 MisterTata
pi_30330849
Wat ik opmaak uit je verhaal is dat je vriendin je niet de steun kon geven die jij graag wil hebben. Ik hoop dat je snapt dat het best moeilijk is om in iemand te gaan graven naar wat er misschien mis is, helemaal als je veel om diegene geeft. Het deed haar misschien wel een heleboel pijn om jou zo te zien en kon het niet meer aan op dat moment (en is er voor weggelopen). Dit denk ik wel iets heel menselijks, ik merk dat ik dat soms ook doe, weglopen en negeren is namelijk makkelijker dan er mee bezig gaan.
Misschien moet je proberen om haar echt te vergeven want zo kom je niet verder en blijf je met 2 nare gevoelens zitten (dat van kerst en de situatie omtrent je ex-vriendin).
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:12:19 #122
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30331049
Dat snap ik. Ik wil het haar vergeven, maar het lukt me niet. Al zo lang niet meer. Als ik haar zie ben ik gewoon boos en verdrietig erover.

Ik snap wel dat het misschien voor haar ook een beetje moeilijk was, maar zo moeilijk als jij het uitlegt geloof ik dus helemaal niet. Ik ben er dus van overtuigt dat ze het gewoon niet aan mij kon geven (omdat ze niet zo'n persoon is).

Ik deed alles voor haar, en zij gaf gewoon niets terug. Ik weet ook dat ik de goede keus heb gemaakt, maar ik heb gewoon een hekel aan d'r nu (en dat wil ik dus helemaal niet).

Ik zit eigenlijk wel best vreemd in elkaar :S.
(To make me sick)....
pi_30331268
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 19:47 schreef Plonky het volgende:
Ik vraag mij af of ik mezelf dit allemaal eigenlijk niet aanpraat.. en dat ik gewoon niet blij in de relatie was. Ik weet het allemaal niet.
Dan lijkt het me verstandig om maar eens een afspraak te maken. Zelf heb ik al geïnformeerd naar rigoreuzere praktijken.; hypnotherapie. .
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:22:46 #124
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30331447
Eventjes zeggen...

mijn ex zegt dat ik mezelf alles aanpraat en dat ik het mezelf gewoon zo moeilijk heb gemaakt in die tijd en dat zij altijd voor me heeft klaar gestaan.
(To make me sick)....
pi_30331487
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:22 schreef Plonky het volgende:
mijn ex zegt dat ik mezelf alles aanpraat en dat ik het mezelf gewoon zo moeilijk heb gemaakt in die tijd en dat zij altijd voor me heeft klaar gestaan.
De omgekeerde wereld dus? .
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:28:00 #126
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30331627
Ja.... en ik weet niet meer wat ik moet geloven.
(To make me sick)....
  dinsdag 6 september 2005 @ 20:33:12 #127
127158 MisterTata
pi_30331836
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 20:28 schreef Plonky het volgende:
Ja.... en ik weet niet meer wat ik moet geloven.
Altijd van jezelf uitgaan, maar het kan best dat zij dat anders ervaren heeft natuurlijk.En ja sommige mensen kunnen dat helemaal niet en dan heb je de goede keuze gemaakt, deze zal dan ook beloond worden op den duur. Probeer de boosheid kwijt te raken, zij kan er ook niks aan doen als zij zo is. Want ik denk dat je daarna pas kan kijken wat er nu echt speelt want je lijkt wel een wervelwind van emoties en gevoelens op het moment en die storm moet gaan liggen, wil je er uitkomen.

Nu merk je ook dat haat en liefde dicht bij elkaar liggen, ik heb ook momenten dat ik boos ben op mijn ex-vriendin terwijl ik nog een heleboel om haar geef. Het positieve inzien van wat je hebt gedaan is heel belangrijk.
pi_30339080
Is op jacht naar een nieuwe vriendin gaan een goede oplossing?
pi_30339258
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:40 schreef feyenoord-dude het volgende:
Is op jacht naar een nieuwe vriendin gaan een goede oplossing?
Zeker.

Het is alleen lastig als je niemand kan vinden die aan je ex kan tippen/Het is alleen lastig als je denkt dat er niemand is die aan je ex kan tippen.
pi_30340853
Heb haar overigens vandaag weer even gezien en gesproken. Ging goed, was wel weer even gezellig. Hield het droog. . En tussendoor zei ze dat ze geen liefde voor me voelde. Ondanks de bevestiging van wat ik allang dacht doet het toch even pijn. Net als haar omgang met iemand die we eerst beiden niet echt mochten. Ah well. .

[ Bericht 44% gewijzigd door Viperdesign op 07-09-2005 00:56:29 ]
pi_30349007
quote:
Op dinsdag 6 september 2005 23:45 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Zeker.

Het is alleen lastig als je niemand kan vinden die aan je ex kan tippen/Het is alleen lastig als je denkt dat er niemand is die aan je ex kan tippen.
Ik ken het ja. Onbewust blijf je vergelijken en vraag je je af of je dat andere meisje echt zo leuk vind of dat het puur uit wraak voor je ex is.
pi_30349343
Aan wraak doe ik niet. Maar wat betreft het vergelijken; true.
  woensdag 7 september 2005 @ 20:34:04 #133
122050 Plonky
boe, zegt de koe
pi_30365240
Het gaat behoorlijk slecht nog steeds. Ik heb weer gehuild vandaag.

Maarja, ik ga wel vanavond uit met wat vrienden.

En, ik ga morgen een afspraak by de psycholoog maken (er is veel meer mis met mij dan 'het loslaten van mijn ex' denk ik, en daar heb ik hulp bij nodig) - ik heb dit ook aan mijn 2 beste vrienden verteld, en die hebben er begrip voor.
(To make me sick)....
  woensdag 7 september 2005 @ 20:48:27 #134
42555 Tomek
Take on the world!
pi_30365720
quote:
Op woensdag 7 september 2005 20:34 schreef Plonky het volgende:

En, ik ga morgen een afspraak by de psycholoog maken (er is veel meer mis met mij dan 'het loslaten van mijn ex' denk ik, en daar heb ik hulp bij nodig) - ik heb dit ook aan mijn 2 beste vrienden verteld, en die hebben er begrip voor.
ik heb vandaag ook maar weer eens gebeld

Mijn ex begin ik wel zo langzamerhand overheen te komen denk ik. Zolang ik haar maar niet te veel zie. De laatste dagen heb ik het idee dat dat wel goed gaat komen. Maar voor mij geldt ook. Er is iets meer aan de hand dan alleen dat
pi_30367467
quote:
En, ik ga morgen een afspraak by de psycholoog maken (er is veel meer mis met mij dan 'het loslaten van mijn ex' denk ik, en daar heb ik hulp bij nodig)
Goed bezig kerel. .
Wel hip dat je er zo open over bent. Tof!

Bijna vergeten. In de categorie "Dingen die niet leuk zijn om van je ex te horen": Ze vond het destijds fijn om mij tot wanhoop* te drijven, dan zag ze dat ik gevoel had. Ze vond het fijn om op dat moment 'boven' mij te staan.
*Jankende VD en een vriendin die er allen maar bot of nog harder op reageert.

Toch niet fijn. Ik heb altijd gedacht dat ze me niet bewust pijn wilde doen. Maar blijkbaar wel. .

[ Bericht 12% gewijzigd door Viperdesign op 07-09-2005 22:32:00 ]
  woensdag 7 september 2005 @ 21:33:12 #136
127158 MisterTata
pi_30367743
quote:

Je hebt in ieder geval een stap gezet om verder te komen en dat is al heel belangrijk. Veel sterkte en succes.

MisterTata
pi_30369797
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:27 schreef Viperdesign het volgende:
Toch niet fijn. Ik heb altijd gedacht dat ze me niet bewust pijn wilde doen. Maar blijkbaar wel. .
Hard is dat he...
pi_30369916
quote:
ik heb dit ook aan mijn 2 beste vrienden verteld, en die hebben er begrip voor.
Ben blij om te lezen dat je vrienden heb die begrip voor je hebben...
Mensen in je omgeving kunnen toch meer dan mensen op een forum voor je doen of zijn..
Ook hoe graag ze dat ook zouden willen...

Hoop dat je je snel beter voelt en zo niet ... Ik heb je op me msn als je wil praten..

Groetjes!
pi_30370860
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:14 schreef MelodyCool het volgende:
Hard is dat he...
Ja. Ik heb mezelf altijd voorgehouden dat ze het niet zo bedoelde en dat ze gewoonweg niet wist wat ze ermee aanricht.

. . .

[ Bericht 12% gewijzigd door Viperdesign op 07-09-2005 22:43:52 ]
  donderdag 8 september 2005 @ 00:19:40 #140
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_30374898
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:37 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Ja. Ik heb mezelf altijd voorgehouden dat ze het niet zo bedoelde en dat ze gewoonweg niet wist wat ze ermee aanricht.

. . .
De waarheid is soms hard. Doe er je voordeel mee dat je het nu weet.
Zet die trut uit je hoofd en ga lekker door met je eigen leven.
pi_30377442
quote:
Op donderdag 8 september 2005 00:19 schreef Christine het volgende:
Zet die trut uit je hoofd en ga lekker door met je eigen leven.
Ze is nu wel okay hoor. Denk ik.

.
pi_30378129
quote:
Op donderdag 8 september 2005 07:00 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Ze is nu wel okay hoor. Denk ik.

.

Volgens mij heeft het bij jou zelfs geen zin om het er met een moker in te meppen.
DE BITCH IS EVIL!
Ik wil graag geloven dat ze veranderd is. Dat is ze ook, maar of het positief is weet ik nog niet. Maar dat merk ik vanzelf wel. En als het weer fout gaat dan zal dit de laatste keer zijn dat ze me pijn gedaan heeft.
pi_30379805
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:03 schreef Viperdesign het volgende:
Ik wil graag geloven dat ze veranderd is. Dat is ze ook
K hoop het voor je.

[ Bericht 2% gewijzigd door het.ismij op 08-09-2005 10:26:23 ]
Op donderdag 8 september 2005 10:03 schreef Viperdesign het volgende:
Ik wil graag geloven dat ze veranderd is. Dat is ze ook, maar of het positief is weet ik nog niet. Maar dat merk ik vanzelf wel. En als het weer fout gaat dan zal dit de laatste keer zijn dat ze me pijn gedaan heeft.
ik herken dit heel erg... Altijd diegene hand boven het hoofd blijven houden.............
Terwijl diegene het eigenlijk niet verdient............... Zit in het zelfde schuitje...
pi_30380809
Viper .. ?
ff vraagje.. is er nog een kans dat jullie bij elkaar trug komen?
pi_30380937
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:56 schreef MelodyCool het volgende:
ik herken dit heel erg... Altijd diegene hand boven het hoofd blijven houden.............
Terwijl diegene het eigenlijk niet verdient............... Zit in het zelfde schuitje...
Ik behandel mensen zoals ik zelf behandeld wil worden. Of ze het nu verdienen of niet, dat terzijde. Idealist. .
pi_30380950
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:57 schreef MelodyCool het volgende:
ff vraagje.. is er nog een kans dat jullie bij elkaar trug komen?
quote:
Op woensdag 7 september 2005 00:35 schreef Viperdesign het volgende:
En tussendoor zei ze dat ze geen liefde voor me voelde.
Het lijkt me niet.
pi_30380983
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:02 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Ik behandel mensen zoals ik zelf behandeld wil worden. Of ze het nu verdienen of niet, dat terzijde. Idealist. .
Yepz... Hier nog 1
pi_30381101
\\offtopic//
Dis is allemaal zo herkenbaar,..
als ik aan mezelf terugdenk in de periode dat ik zo bezig was, moet iik er eigelijk om lachen nu.
Hoe "ziek" mensen eigelijk bezig kunnen zijn
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')