abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30221249
tja, wat als... (zie beelden New Orleans) ....
er is niet veel voor nodig om het beter te doen, maar hoe/wat/waar kunnen wij doen als het Rotterdam iod betreft...

gaat morgen rubberboot, jerrycans met water en sultana's op het dak binden
pi_30221278
Dag zeeland!
Ik zie het probleem niet
pi_30221591
Dit helpt misschien een beetje:

..cuz if you go platinum, it's got nothing to do with luck
it just means that a million people are stupid as fuck
pi_30221936
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 02:08 schreef Godlike02 het volgende:
Dag zeeland!
Ik zie het probleem niet
eindhoven (of tilburg) aan zee lijkt me ook wel leuk
pi_30222440
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 02:46 schreef matjas het volgende:

[..]

eindhoven (of tilburg) aan zee lijkt me ook wel leuk
pi_30223173
Ik denk dat die deltawerken weinig zouden doen als hier net zo'n storm kwam hoor... ik weet het niet zeker maar vermoed dat ze voor 'onze' stormen gebouwd zijn. Windkrachtje 12 of 13 dus, niet windkracht 20 met 15 meter springvloed.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 3 september 2005 @ 07:37:49 #7
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_30223186
Ik denk niet dat onze fijne delta werken bestand zijn tegen een orkaan.

De storm van 53 was slechts een windhoosje in vergelijking met Katrina.

Mocht ,t hier dus gebeuren, hou je zwembandjes en snorkeltjes maar paraat.

We,re history.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr-Coffee op 03-09-2005 07:43:37 (typo, tis nog vroeg) ]
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  zaterdag 3 september 2005 @ 07:39:49 #8
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30223190
Alleen het klimaat in Nederland is gunstig, geen (te) warme golfstromen.

Zal dus niet gebeuren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_30223201
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 07:39 schreef popolon het volgende:
Alleen het klimaat in Nederland is gunstig, geen (te) warme golfstromen.

Zal dus niet gebeuren.
Nog niet. .
  Moderator zaterdag 3 september 2005 @ 08:06:57 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_30223261
Jeeej!
Groningen blijft droog
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 3 september 2005 @ 09:17:25 #11
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_30223545
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 07:45 schreef sig000 het volgende:

[..]

Nog niet. .
de hele wereld lijkt van slag momenteel, dus zeg nooit nooit
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_30224817
ik doelde eigenlijk meer op Balkenende etc...als Den Helder niet meer bestaat bijvoorbeeld... laten we dan weer de Duitsers toe ?!
pi_30224885
Na de tsunami n Azie las ik overigens een artikel, als in La Palma (Gran Canaria) een stuk rots in zee stort, de tsunami voor ons dichtbij komt...men weet niets over de houdbaarheid van de rots, wel dat het 'eens' moet gebeuren...
Wordt die rots wel bewaakt, in de zin dat je er geen Bin Laden voor nodig hebt om te verzinnen dat een paar stukjes vuurwerk het proces kunnen versnellen...
pi_30224945
Amersfoort aan Zee, gezellig. Het is maar goed dat ik nog een paar meter hoger ga wonen. .
For great justice!
pi_30224955
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 11:12 schreef missC het volgende:
Na de tsunami n Azie las ik overigens een artikel, als in La Palma (Gran Canaria) een stuk rots in zee stort, de tsunami voor ons dichtbij komt...men weet niets over de houdbaarheid van de rots, wel dat het 'eens' moet gebeuren...
Wordt die rots wel bewaakt, in de zin dat je er geen Bin Laden voor nodig hebt om te verzinnen dat een paar stukjes vuurwerk het proces kunnen versnellen...
Zolang dat water zich door het Nauw van Clais zou moeten persen, zou ik me daar geen zorgen om maken... Als een golf banuit die kant komt zullen Frankrijk en Engeland er het op de kusten krijgen...

Eem vloedgolf vamuit het Noorden / Noordwesten is voor ons het meest gevaarlijk.. lijkt me...
pi_30224986
Op zich zouden de delta werken een heleboel moeten tegenhouden. Ik zou me meer zorgen maken om de duinen, denk dat die er veel eerder aangaan.
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_30224998
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 11:12 schreef missC het volgende:
Ik heb het ook gelezen, en op Discovery gezien, maar dat ging om de westkust van Amerika die helemaal weggevaagd wordt wanneer dat stuk rots in de zee schuift .
pi_30225262
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 11:19 schreef hermandeperman het volgende:

[..]

Ik heb het ook gelezen, en op Discovery gezien, maar dat ging om de westkust van Amerika die helemaal weggevaagd wordt wanneer dat stuk rots in de zee schuift .
ok, I stand corrected.
Net gevraagd waar ik mijn wijsheid dan vandaan had...volgens hubby van uit de Panorama , uiteraard bij de kapper dokter gekregen van de buren

Tsunami in Nederland ‘zeer onwaarschijnlijk’

Gepubliceerd op dinsdag 28 december 2004

De kans dat Nederland ooit door een grote tsumani wordt overspoeld, is zeer onwaarschijnlijk, aldus een deskundige van het KNMI.
Lees ook:

Dossier: Zeebeving Zuid Azie

Video: amateurbeelden uit Thailand
De dichtstbijzijnde breuklijnen die aardbevingen kunnen veroorzaken liggen in de Atlantische Oceaan, een gebied waar tsumani’s zelden voorkomen.

Tektonische platen
De kans op een vloedgolf in Nederland is uiterst klein, maar niet voor honderd procent uit te sluiten, aldus Torild van Eck, seismologisch onderzoeker bij het KNMI.

“De meeste tsumani’s ontstaan door een zware onderzeese aardbeving en die komen in de Atlantische Oceaan maar weinig voor. Er loopt weliswaar een breuklijn door de Atlantische Oceaan tussen twee tektonische platen, de Noord-Amerikaanse plaat en de Euraziatische plaat, maar die schuiven niet over elkaar heen zoals de tektonische platen voor de westkust van Sumatra.

De platen in de Atlantische Oceaan schuiven langzaam uit elkaar. Daardoor kunnen ook aardbevingen ontstaan, maar die zijn in de regel vele magnitudes kleiner dan aardbevingen bij schurende platen. Toch hebben hebben zich ook in de Atlantische Oceaan tsunami’s voorgedaan, alleen waren die lang niet zo krachtig als de tsumani van afgelopen zondag.”

Zelf indien er een grote tsumani op de Atlantische Oceaan ontstaat, zal Nederland daar weinig schade van ondervinden. “De Noordzee is vrij ondiep en daardoor zal de vloedgolf veel energie verliezen wanneer die de Noordzee bereikt”, aldus Van Eck.

Lissabon overspoeld
De Atlantische Oceaan kent dan ook net zoals de Indische Oceaan geen waarschuwingssysteem voor tsunami’s omdat het verschijnsel zich hier nauwelijks voordoet. “Circa 90 procent van de seismologische activiteit onder het zeeoppervlak vindt plaats in de Pacific”, weet de seismoloog.

Toch blijft er altijd een kans bestaan dat tsumani’s zich ook op de Atlantische Oceaan voordoen. De bekendse keer dat Europa met een verwoestende tsumani werd geconfronteerd, was in 1755. Een aardbeving in de Gorringe Bank voor de kust van Portugal veroorzaakte destijds een tsumani waarbij Lissabon door drie vloedgolven van zo’n tien meter hoog werd overspoeld.

Ook onderzeese vulkaanuitbarstingen, inslagen van meteorieten en onderzeese landverschuivingen kunnen tsumani’s veroorzaken. In 2000 ontdekten Amerikaanse wetenschappers voor de kust van Virginia en Noord-Carolina barsten in de oceaanbodem die mogelijk tot landverschuivingen zouden kunnen leiden.

Bronnen: KNMI, AP, University of Hawaii,

Moderator zaterdag 3 september 2005 @ 11:51:22 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_30225726
Voor de postcode: 7161cx
is de hoogte: +19.2 m. N.A.P.

Weinig te vrezen lijkt mij
  zaterdag 3 september 2005 @ 11:52:22 #21
67174 Dos37
Come on Twente
pi_30225753
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 03:25 schreef LennyKravitz het volgende:

[..]

[afbeelding]
Virezenveen aan zee
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_30226008
quote:
Ik op -1,7m... maar ik woon op de eerste verdieping...

Mijn ouders -6,1m ... oeps...
pi_30226840
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 07:33 schreef StefanP het volgende:
Ik denk dat die deltawerken weinig zouden doen als hier net zo'n storm kwam hoor... ik weet het niet zeker maar vermoed dat ze voor 'onze' stormen gebouwd zijn. Windkrachtje 12 of 13 dus, niet windkracht 20 met 15 meter springvloed.
Wijze woorden van StefanP.
Hoewel ze daar in New Orleans alsnog wel wat dijkjes kunnen gebruiken. Ze mogen bij ons Nederlanders in de leer.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 3 september 2005 @ 12:50:59 #24
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_30227252
quote:
+26.4 , kom maar op met dat broeikas effect, lekker warm weer en 't strand komt een stuk dichterbij.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:19:39 #25
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_30227877
Ik zou tot halverwege mijn onderbenen in het water staan met -0,3m...

Den Haag wordt een eiland of eerder Loosduinen/Kijkduin met een stukje Den Haag...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')