eindhoven (of tilburg) aan zee lijkt me ook wel leukquote:Op zaterdag 3 september 2005 02:08 schreef Godlike02 het volgende:
Dag zeeland!![]()
Ik zie het probleem niet
quote:Op zaterdag 3 september 2005 02:46 schreef matjas het volgende:
[..]
eindhoven (of tilburg) aan zee lijkt me ook wel leuk![]()
![]()
![]()
Nog niet.quote:Op zaterdag 3 september 2005 07:39 schreef popolon het volgende:
Alleen het klimaat in Nederland is gunstig, geen (te) warme golfstromen.
Zal dus niet gebeuren.
de hele wereld lijkt van slag momenteel, dus zeg nooit nooitquote:
Zolang dat water zich door het Nauw van Clais zou moeten persen, zou ik me daar geen zorgen om maken... Als een golf banuit die kant komt zullen Frankrijk en Engeland er het op de kusten krijgen...quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:12 schreef missC het volgende:
Na de tsunami n Azie las ik overigens een artikel, als in La Palma (Gran Canaria) een stuk rots in zee stort, de tsunami voor ons dichtbij komt...men weet niets over de houdbaarheid van de rots, wel dat het 'eens' moet gebeuren...
Wordt die rots wel bewaakt, in de zin dat je er geen Bin Laden voor nodig hebt om te verzinnen dat een paar stukjes vuurwerk het proces kunnen versnellen...
Ik heb het ook gelezen, en op Discovery gezien, maar dat ging om de westkust van Amerika die helemaal weggevaagd wordt wanneer dat stuk rots in de zee schuiftquote:Op zaterdag 3 september 2005 11:12 schreef missC het volgende:
Na de tsunami n Azie las ik overigens een artikel, als in La Palma (Gran Canaria) een stuk rots in zee stort, de tsunami voor ons dichtbij komt...men weet niets over de houdbaarheid van de rots, wel dat het 'eens' moet gebeuren...
Wordt die rots wel bewaakt, in de zin dat je er geen Bin Laden voor nodig hebt om te verzinnen dat een paar stukjes vuurwerk het proces kunnen versnellen...
ok, I stand corrected.quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:19 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ik heb het ook gelezen, en op Discovery gezien, maar dat ging om de westkust van Amerika die helemaal weggevaagd wordt wanneer dat stuk rots in de zee schuift.
Virezenveen aan zeequote:
Ik op -1,7m... maar ik woon op de eerste verdieping...quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:33 schreef missC het volgende:
http://www.3w.nl/hoogtetool/hoogte.php
Wijze woorden van StefanP.quote:Op zaterdag 3 september 2005 07:33 schreef StefanP het volgende:
Ik denk dat die deltawerken weinig zouden doen als hier net zo'n storm kwam hoor... ik weet het niet zeker maar vermoed dat ze voor 'onze' stormen gebouwd zijn. Windkrachtje 12 of 13 dus, niet windkracht 20 met 15 meter springvloed.
+26.4 , kom maar op met dat broeikas effect, lekker warm weer en 't strand komt een stuk dichterbij.quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:33 schreef missC het volgende:
http://www.3w.nl/hoogtetool/hoogte.php
Idd dan worden de beneden verdiepingen eens mooi schoongespoeld en daarna gaat het water gewoon weer wegquote:Op zaterdag 3 september 2005 13:36 schreef Nory het volgende:
+31.6 mGeen nood. Kom maar op met die tsunami.
Denk dat ik toch zwaar na ga denken om de kanten van Brabant ofzo op te komen.quote:
kom AUB niet naar Limburg met z'n allenquote:Op zaterdag 3 september 2005 19:53 schreef Thorical het volgende:
Maar waar gaan al die randstadters dan heen?
En wie kan in Nederland dan nog z'n brood verdienen?
Sla ik BFW uit zin hol? Met z'n vriendin op hoogte: +147.1 m. N.A.P. ?
amsterdam -2 toch?
Groningen is zo te zien kiele kiele, gaat 't NET halen, of NET niet.quote:Op zaterdag 3 september 2005 19:57 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
[..]
kom AUB niet naar Limburg met z'n allen![]()
Zwem maar naar de United Kingdom ofzo![]()
En 'k ga naar school op +48.2 m. N.A.P.
En Groningen blijft droog dus IB-Groep![]()
Dus brood![]()
Hoop dat de IBG dan oosterlijk zitquote:Op zaterdag 3 september 2005 20:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Groningen is zo te zien kiele kiele, gaat 't NET halen, of NET niet.
Hmm, IBG aan zee word het, serieus waar.quote:Op zaterdag 3 september 2005 20:01 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
[..]
Hoop dat de IBG dan oosterlijk zit
De stad ligt op een uitloper van de Hondsrug. Ik woon er gelukkig bovenop.quote:Op zaterdag 3 september 2005 20:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
Groningen is zo te zien kiele kiele, gaat 't NET halen, of NET niet.
Als je goed kijkt zie je Beijum er afquote:Op zaterdag 3 september 2005 20:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De stad ligt op een uitloper van de Hondsrug. Ik woon er gelukkig bovenop.![]()
quote:Voor de postcode: 9744**
is de hoogte: -0.5 m. N.A.P.
Hier in Friesland niet hoor, hier hebben we nog terpenquote:Op zaterdag 3 september 2005 07:37 schreef Mr-Coffee het volgende:
Ik denk niet dat onze fijne delta werken bestand zijn tegen een orkaan.
De storm van 53 was slechts een windhoosje in vergelijking met Katrina.
Mocht ,t hier dus gebeuren, hou je zwembandjes en snorkeltjes maar paraat.
We,re history.![]()
windkracht 20quote:Op zaterdag 3 september 2005 07:33 schreef StefanP het volgende:
Ik denk dat die deltawerken weinig zouden doen als hier net zo'n storm kwam hoor... ik weet het niet zeker maar vermoed dat ze voor 'onze' stormen gebouwd zijn. Windkrachtje 12 of 13 dus, niet windkracht 20 met 15 meter springvloed.
Hebbie nog ruimte?quote:Op zaterdag 3 september 2005 22:20 schreef LSS het volgende:
[..]
Hier in Friesland niet hoor, hier hebben we nog terpen![]()
-0.1quote:Op zaterdag 3 september 2005 11:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Voor de postcode: 7161cx
is de hoogte: +19.2 m. N.A.P.
Weinig te vrezen lijkt mij
In twente zit je nog net iets hogerquote:Op zondag 4 september 2005 09:34 schreef Klonk het volgende:
+24.3 m. NAP
laat maar komen
maar wel met een inburgeringscursus om een echte limburger te zijn
quote:Op zondag 4 september 2005 13:32 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
Ik ga dan wel een mooie vrouwen opvanghuis beginnen hier op 63,5 meter![]()
Ow wacht even, om dit soort domme uitspraken mag je zowieso niet op mijn terp komen.quote:Op zondag 4 september 2005 09:36 schreef Mr-Coffee het volgende:
Overigens hoor ik zojuist op de radio, dat men wederom een uitgebreid onderzoek gaat instellen om te kijken hoe het met de waterdichtheid van ons landje gesteld is, en wat men er aan kan doen.
Hoe bedoel je als ,t kalf verdronken is dempt men de put.![]()
Kabinet Balkenende kennende, zullen er zeer velen onnodig sterven mocht er een grote water nood ramp ons land treffen.
Mensen die hadden kunnen worden gered, zullen het niet halen ivm een falende rampen coordinatie.
En zal de regering wederom zich schuldig maken aan dood door schuld.
Precies. En wij zitten mooi hoog en droogquote:Op zaterdag 3 september 2005 13:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Idd dan worden de beneden verdiepingen eens mooi schoongespoeld en daarna gaat het water gewoon weer weg![]()
Nou sorry hoor, maar het Nationale rampenplan is nou niet echt bulletproof.quote:Op zondag 4 september 2005 14:08 schreef LSS het volgende:
[..]
Ow wacht even, om dit soort domme uitspraken mag je zowieso niet op mijn terp komen.![]()
Tja, wie woont er dan ook in het westenquote:Op zondag 4 september 2005 17:01 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
Nou sorry hoor, maar het Nationale rampenplan is nou niet echt bulletproof.
En Den Haag is best in staat om er een nog grotere fuck up van te maken.
quote:Op zondag 4 september 2005 17:09 schreef Nory het volgende:
[..]
Tja, wie woont er dan ook in het westen
quote:Op zondag 4 september 2005 17:01 schreef Mr-Coffee het volgende:
[..]
En Den Haag is best in staat om er een nog grotere fuck up van te maken.
Balkenende...vlabij het laagste punt van nederland !quote:Op zondag 4 september 2005 17:09 schreef Nory het volgende:
[..]
Tja, wie woont er dan ook in het westen
Bronquote:Rotterdam blijft leuk
Het zwartste -overigens niet het waarschijnlijkste- scenario is dat de ijskappen van West-Antarctica afbreken, waarna de zeespiegel nog deze eeuw zes meter stijgt. Zelfs dan, zo betogen de ontwerpers van deze artist's impression van Rotterdam, kan deze stad met open verbinding naar zee zich verdedigen tegen het water en toch aantrekkelijk blijven. De dijken aan de Nieuwe Maas zouden dan tot 12 meter boven NAP moeten worden verhoogd. Vanuit de stad kijk je dan niet meer naar een rivier, maar naar een hoge dijk. "Deze hoogte biedt echter ook nieuwe kansen", zegt Florian Boer van stedenbouwkundig bureau Scape. Door zo'n megadijk bijvoorbeeld de vorm van een Chinese muur te geven, bouw je een 36 km lang wandelpad langs de Nieuwe Maas. Creativiteit onder dreiging.
Ja, maar die kunnen hier niet voor komen. Bovendien is je vergelijking niet eerlijk want bij het ontwerp van de Deltawerken en onze dijken is er nooit rekening gehouden met een catagorie 4 hurricane. In New Orleans echter hadden ze met een dergelijke hurricane rekening moeten houden als ontwerpeis. Nederland is koploper op het gebied van watermanagement, anders landen kunnen veel van ons leren in dat opzicht.quote:Op zaterdag 3 september 2005 07:33 schreef StefanP het volgende:
In Nieuwerkerk aan den IJssel bevindt zich het laagste punt van Nederland. Het ligt 6.76 m beneden Normaal Amsterdams Peil. Bronquote:Op zondag 4 september 2005 17:50 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik zit hier op -4.0
Lekker dan.
Wat is het laagste punt van Nederland eigenlijk?
Best een verschil met het erg zuidelijke plaatsje Vaals dat hier in Limburg ligt met het 3 landen punt op 323 meter.quote:Op woensdag 7 september 2005 09:11 schreef Marty het volgende:
Voor de postcode: 8862**
is de hoogte: +0.1 m. N.A.P.
Natte voeten dus!!
[..]
In Nieuwerkerk aan den IJssel bevindt zich het laagste punt van Nederland. Het ligt 6.76 m beneden Normaal Amsterdams Peil. Bron
We betalen ons momenteel blauw om al dat land allemaal boven water te houden, beschouw het derhalve als een financiële lastenverlichtingquote:Op zaterdag 3 september 2005 02:06 schreef missC het volgende:
tja, wat als... (zie beelden New Orleans) ....
er is niet veel voor nodig om het beter te doen, maar hoe/wat/waar kunnen wij doen als het Rotterdam iod betreft...
Van je strandcafe zal ook niets overblijven hoor! Als je maar op +2.2 meter zit..quote:Op woensdag 7 september 2005 18:38 schreef okee6 het volgende:
[..]
We betalen ons momenteel blauw om al dat land allemaal boven water te houden, beschouw het derhalve als een financiële lastenverlichting
Hier +2,2 dus laat maar komen, maak ik er een strandcafe van
Wie heeft gezegd dat ik op de begane grond ga wonenquote:Op woensdag 7 september 2005 18:43 schreef Nory het volgende:
[..]
Van je strandcafe zal ook niets overblijven hoor! Als je maar op +2.2 meter zit..
Mijn huis dan als duiktoren?quote:Op woensdag 7 september 2005 18:38 schreef okee6 het volgende:
Hier +2,2 dus laat maar komen, maak ik er een strandcafe van
Raden waar ik woonquote:Op woensdag 7 september 2005 09:11 schreef Marty het volgende:
Voor de postcode: 8862**
is de hoogte: +0.1 m. N.A.P.
Natte voeten dus!!
[..]
In Nieuwerkerk aan den IJssel bevindt zich het laagste punt van Nederland. Het ligt 6.76 m beneden Normaal Amsterdams Peil. Bron
dat 'stuk rots' heet de Cumbre Vieja en is een vulkaanquote:Op zaterdag 3 september 2005 11:12 schreef missC het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |