abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:13:39 #151
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_30227762
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:11 schreef Wuder het volgende:
CNN mijdt een beetje alle rassen-kwesties zeg.. en geen zware kritiek.. tenminste dat lijkt het
ik denk dat ze inzien dat ze de situatie in de VS niet zullen verbeteren om nu de knuppel in het hoenderhok te gooien
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_30227789
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:10 schreef klez het volgende:

[..]

Nope. Ik vermoed zoals SP3c al heeft aangegeven, dat veel verantwoordelijkheden voor dit drama op staatsniveau gezocht moeten worden.
Hij is president en opperbevelhebber van de verenigde staten van amerika, dat is dus het hele land. Dus ook voor dit soort dingen is hij uiteindelijke verantwoordelijk. Dat er op lagere niveaus ook mensen zitten die zeer grote fouten maken is duidelijk, doet alleen nog steeds niets af aan de verantwoordelijkheden van bush
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:15:27 #153
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_30227791
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:12 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat hadden ze wel kunnen verwachten. De dijken moesten allang verzwaard worden en onderhouden, maar er is bezuinigd op dat onderhoud. Laksheid gewoon dus.
Bovendien wisten ze ook allang dat alle rijken uit NO wegtrokken en er steeds meer armoede en ontevredenheid aan het ontstaan was. Als je dan je kans krijgt als crimineel, dan grijp je die. Er maalt toch niemand om je..
Ook in Nederland is dit op verschillende plekken het geval en is het (nog) niet gebeurd. Maar ik ben het wel met jullie eens dat er mensen waren die dit wisten, maar ik denk dat het er niet veel waren. En dat de verantwoordelijkheid voor dit soort zaken voornamelijk op het niveau van de individuele staten speelt en minder van de federale overheid.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_30227808
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:13 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

ik denk dat ze inzien dat ze de situatie in de VS niet zullen verbeteren om nu de knuppel in het hoenderhok te gooien
Dat zou dan verkeerd zijn. Ze zijn er om nieuws te brengen, niet te beslissen of iets wel of niet helpt.
pi_30227840
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:11 schreef Wuder het volgende:
CNN mijdt een beetje alle rassen-kwesties zeg.. en geen zware kritiek.. tenminste dat lijkt het
Idd. Maar daar staat tegenover dat iedereen zijn eigen menu kan samenstelling qua nieuwsvoorzieningen en er zich echt wel van bewust is. Alleen het internet al.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:18:04 #156
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_30227843
Het ligt dus ook mede aan het ontzettend gare systeem in dat land, als we dan toch iemand de schuld willen geven..
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_30227893
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:18 schreef SEMTEX het volgende:
Het ligt dus ook mede aan het ontzettend gare systeem in dat land, als we dan toch iemand de schuld willen geven..
Het systeem dat in de vs nu heerst zal zeker helpen in de chaos. Daarnaast zie je veel politici die al met een verkieizingscampagne bezig zijn en niet meer letten op het leed dat er nog steeds is.
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:20:59 #158
70154 klez
pi_30227903
quote:
Ik geloof niet dat het in Nederland beter is. En het VS systeem werkt duidelijk beter dan het Europa wat onze politici nastreven. Dit is gewoon "collateral damage". Net zoals de rellen in LA 13 jaar geleden. Niemand ligt daar uiteindelijk echt wakker van, behalve de slachtoffers.
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:21:45 #159
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_30227916
quote:
beetje struisvogel-politiek reactie. Kop in het zand en problemen over de schutting gooien zodat het niet je eigen verantwoordelijkheid is. Precies wat de burgermeester van New Orleans nu aan het doen is. Hij loopt wel de hele tijd naar boven af te geven maar moet ook zijn verantwoordelijkheden nemen.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_30227919
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:20 schreef klez het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het in Nederland beter is. En het VS systeem werkt duidelijk beter dan het Europa wat onze politici nastreven. Dit is gewoon "collateral damage". Net zoals de rellen in LA 13 jaar geleden. Niemand ligt daar uiteindelijk echt wakker van, behalve de slachtoffers.
Huh, het systeem in de vs werkt beter dan het europeese? hoe kom je daar bij?
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:24:12 #161
70154 klez
pi_30227957
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:21 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Huh, het systeem in de vs werkt beter dan het europeese? hoe kom je daar bij?
Effe kijken...werkeloosheid die 2 keer zo hoog ligt, inkomens die bijna de helft lager liggen. Etnische spanningen alom, terorrisme (IRA, ETA), oorlogen, genocide (Joegoslavie). Enz. enz. De hele discussie over dat vodje van een Europese grondwet is je zeker ontgaan. Zo kan ik nog wel ff doorgaan.
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:26:38 #162
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_30228007
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:20 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Het systeem dat in de vs nu heerst zal zeker helpen in de chaos. Daarnaast zie je veel politici die al met een verkieizingscampagne bezig zijn en niet meer letten op het leed dat er nog steeds is.
Misschien nu zou een verkiezingsloze systeem wel beter zijn..

Maarja.. nu ben ik tegen democratie dus word ik gekruisigd!
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
pi_30228031
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:24 schreef klez het volgende:

[..]

Effe kijken...werkeloosheid die 2 keer zo hoog ligt, inkomens die bijna de helft lager liggen. Etnische spanningen alom, terorrisme (IRA, ETA), oorlogen, genocide (Joegoslavie). Enz. enz. De hele discussie over dat vodje van een Europese grondwet is je zeker ontgaan. Zo kan ik nog wel ff doorgaan.
En dus werkt het systeem in de vs beter dan hier? sorry hoor, maar dat is geen antwoord. Daarnaast neem je europa als 1 land en dat is het gewoon weg niet. En etnische spanningen alom, hebben ze in de vs gelukkig niet , aanslagen komen er niet voor zo kan ik ook nog wel even doorgaan.......
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:30:21 #164
70154 klez
pi_30228095
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:27 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En dus werkt het systeem in de vs beter dan hier? sorry hoor, maar dat is geen antwoord. Daarnaast neem je europa als 1 land en dat is het gewoon weg niet. En etnische spanningen alom, hebben ze in de vs gelukkig niet , aanslagen komen er niet voor zo kan ik ook nog wel even doorgaan.......
Jij stelt dat het systeem hier beter werkt. Ik stel dat ik de voordelen van het Europese systeem niet zo zie. Dat wil niet zeggen dat in de VS alles beter is.
pi_30228120
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:30 schreef klez het volgende:

[..]

Jij stelt dat het systeem hier beter werkt. Ik stel dat ik de voordelen van het Europese systeem niet zo zie. Dat wil niet zeggen dat in de VS alles beter is.
Dat zei ik ook niet echt hardop, ik twijfel er zeer aan welk beter werkt. En daarnaast moet je per land kijken. Dan denk ik dat west europa op het moment een stuk beter af is dan amerika. Oost en zuid europa krijgen het al wat moeilijk.
pi_30228124
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:20 schreef klez het volgende:

Ik geloof niet dat het in Nederland beter is. En het VS systeem werkt duidelijk beter dan het Europa wat onze politici nastreven. Dit is gewoon "collateral damage".
Marcb1974, hier heb je zo'n politicus. Zullen we 'm voor de zekerheid nu alvast betonnen schoenen geven, voordat-ie ergens schade kan aanrichten?
pi_30228149
Los van het bovenstaande. Ik zie dat er nu eindelijk grote vooruitgang is in de hulpverlening. De coast guard is (eindelijk) ingeschakeld. De situatie in het conventiecentrum is redelijk onder controle. Het werd tijd
pi_30228188
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:31 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Marcb1974, hier heb je zo'n politicus. Zullen we 'm voor de zekerheid nu alvast betonnen schoenen geven, voordat-ie ergens schade kan aanrichten?
Nope, laat ie gewoon maar eens zien dat ie wel om de bevolking geeft en wat nuttigs doen
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:37:40 #169
70154 klez
pi_30228240
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:31 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Dat zei ik ook niet echt hardop, ik twijfel er zeer aan welk beter werkt. En daarnaast moet je per land kijken. Dan denk ik dat west europa op het moment een stuk beter af is dan amerika. Oost en zuid europa krijgen het al wat moeilijk.
De VS is niet een land. En in dat opzicht is het wel degelijk vergelijkbaar. In staten als Vermont, Maine zijn bepaalde sociale zaken beter geregeld dan hier. In sommige andere staten is men nog bekrompener dan in Spanje of in Griekenland. Democraten in Louisiana zijn rechtser dan Republikeinen in New Jersey. Je vergelijking is veel te simpel.
pi_30228290
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:37 schreef klez het volgende:

[..]

De VS is niet een land. En in dat opzicht is het wel degelijk vergelijkbaar. In staten als Vermont, Maine zijn bepaalde sociale zaken beter geregeld dan hier. In sommige andere staten is men nog bekrompener dan in Spanje of in Griekenland. Democraten in Louisiana zijn rechtser dan Republikeinen in New Jersey. Je vergelijking is veel te simpel.
En toch is het 1 land, dat ze in de verschillende staten dingen weer anders regelen ok, maar het blijft 1 land.
pi_30228403
Ik snap het nog steeds niet...

Waarom sturen ze geen 30000 Chinnooks met voedsel + eten.
3000000 12tonners met troops

Amerika kon toch voorzien dat het sowieso getroffen zouden worden. Waarom hebben ze niet meteen ingegrepen. Chaos is onzin. Je kan dit voorzien door goede voorbereidingen te treffen...

Fucking hell ze hebben genoeg National Guard in die regio om te helpen
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_30228452
tvp. Ik vind het zo bizar allemaal.
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:48:03 #173
70154 klez
pi_30228465
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:31 schreef joshus_cat het volgende:

[..]

Onder jouw presidentschap was het vast allemaal niet zo gelopen...
pi_30228508
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:48 schreef klez het volgende:

[..]

Onder jou was het vast allemaal niet zo gelopen...
Vast wel, daarom ben ik ook geen politicus
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:49:44 #175
2618 Beezz
Criticaster
pi_30228511
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:17 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Idd. Maar daar staat tegenover dat iedereen zijn eigen menu kan samenstelling qua nieuwsvoorzieningen en er zich echt wel van bewust is. Alleen het internet al.
Wat een bullshit zeg. Kijk voortaan eerst even CNN voordat je gaat blaten.

Vanochtend zeker niet gekeken? Rond 10 uur? Gister niet gekeken? Met mevr. Kirkland en metgezellen.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')