Dat bedoel ik. Je zult maar overgeleverd zijn aan andere (incompetente) mensen zoals dit oudje, zodat er voor jou beslist wordt of jij geëvacueerd moet worden of niet. En dan zit je ineens in je rolstoel dood te gaan tussen 20.000 mensen die gek worden. En niemand denkt aan jou.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is geen sprake geweest van een echte "evacuatie". Het was meer zo van "Mensen, jullie kunnen maar beter weggaan want er komt een storm aan". Voor de rest heeft geen enkel persoon aan de armen, de zieken of gehandicapten gedacht. Nu jij het ook zegt, waarom hebben ze in GODSNAAM de ziekenhuizen NIET geevacueerd?
quote:President Bush bezoekt rampgebied
WASHINGTON President Bush bezoekt later vanmiddag het gebied dat overstroomd is na de orkaan Katrina. Verder heeft hij zijn vader, oud-president Bush, en Bill Clinton gevraagd een inzamelingsactie voor de slachtoffers te leiden.
Bush zal praten met de burgemeester van New Orleans, en per helikopter over de getroffen gebieden vliegen. Hij zal in elk geval landen in de stad Biloxi om de situatie daar te bekijken.
Bush trekt 10,5 miljard dollar uit om de eerste nood te lenigen. Het Congres is daarmee akkoord. Zodra er een beter beeld is van de ramp, wordt opnieuw bij het Congres aangeklopt voor geld.
Tis toch ook veel stoerder om aan je vriendjes te vertellen dat je zoveel miljard hebt besteed aan een oorlog, als dat je zou moeten vertellen dat je geld hebt besteed aan dijken omdat er misschien ooit wel eens een orkaan zou kunnen komen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:50 schreef Mikrosoft het volgende:
Tja, het is voor de Amerikaanse regering natuurlijk veel lekkerder en makkelijker om een illegale oorlog te voeren dan met het zelfde genot en efficiëntie de eigen bevolking in New Orleans te helpen.
A disgrace for America, very very upset, we did it in Iraq we can do it here. Om maar wat uitspraken op Fox News te citeren.
er reden bussen naar de Superdome voor die mensen die wilden, maar ja moet je wel weten of zij weten dat er bussen reden om ze op te halen en waarom ze dat deden etc., het was allemaal een haastklusquote:Op vrijdag 2 september 2005 15:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er is geen sprake geweest van een echte "evacuatie". Het was meer zo van "Mensen, jullie kunnen maar beter weggaan want er komt een storm aan". Voor de rest heeft geen enkel persoon aan de armen, de zieken of gehandicapten gedacht. Nu jij het ook zegt, waarom hebben ze in GODSNAAM de ziekenhuizen NIET geevacueerd?
Komt ervan, stadje zwarten, nou daar kijken we niet naar om, laat ze maar arm, tis toch hun eigen fout. Sja, nu heb je een situatie waarvoor je daarvoor afgestraft wordt. Hoe kut het ook is.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:41 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal bendes. Denk je nou echt dat die geen wapens hadden hiervoor? En denk je echt dat die in bedwang gehouden kunnen worden? Dat kon in bepaalde wijken voor deze hele zooi al niet, laat staan in zo'n chaos.
tja, in New Orleans staan ze met geladen wapens op 'm te wachten.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:54 schreef Mutant01 het volgende:
Tuurlijk land ie in Biloxi, een volledig blanke stad...
Wat dacht jij dan... Dat hij de guts zou hebben om door die wijken te lopen/varen waar het één grote puinzooi is? Waar er geschoten wordt? Geplunderd? Hij kijkt wel link uit. Waarschijnlijk wordt 'ie gelyncht zodra 'ie daar 1 stap zet.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:54 schreef Mutant01 het volgende:
Tuurlijk land ie in Biloxi, een volledig blanke stad...
Niet geheel onterechtquote:Op vrijdag 2 september 2005 15:55 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
tja, in New Orleans staan ze met geladen wapens op 'm te wachten.
De Natalee Holloway/Joran vd Sloot case is hier ook zwaar onderbelicht gebleven.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
achgossie, wordt er te weinig aandacht besteed aan het jou zo geliefde america?
Het is voor NL gewoon niet zo belangrijk, er zijn geen nederlanders bij betrokken.
Als ie ene echte vent was..quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:56 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Wat dacht jij dan... Dat hij de guts zou hebben om door die wijken te lopen/varen waar het één grote puinzooi is? Waar er geschoten wordt? Geplunderd? Hij kijkt wel link uit. Waarschijnlijk wordt 'ie gelyncht zodra 'ie daar 1 stap zet.
Tuurlijk, maar ondertussen staan er wel al tig journalisten. Al lang voordat er nu eindelijk militiairen komen binnendruppelen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 14:22 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ff wat water en voedsel brengen voor 100.000 mensen verspreid over een hele stad terwijl de kogels om je oren vliegen? Lijkt me niet heel erg gemakkelijk (om niet te hoeven zeggen onmogelijk).
bullshit, die zaak is gewoon overtrokken in de VS omdat het een rijk blond kind was.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:57 schreef halion het volgende:
[..]
De Natalee Holloway/Joran vd Sloot case is hier ook zwaar onderbelicht gebleven.
So you're talking out of your arse.
Hij zegt een paar keer dat de mensen van hun "ass" moeten komen. Dus dat schelden valt wel mee.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:59 schreef Mutant01 het volgende:
Jeutermina, die burgemeester scheld wel veel zeg. Hoor alleen piepgeluiden op CNN.
Logisch die doen alles op eigen houtje en daarbij komt geen enkele vorm van organisatie aan te pas.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:00 schreef Beezz het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ondertussen staan er wel al tig journalisten. Al lang voordat er nu eindelijk militiairen komen binnendruppelen.
huhhh???? wie praat er nou uit z'n kont.quote:Op vrijdag 2 september 2005 15:57 schreef halion het volgende:
[..]
De Natalee Holloway/Joran vd Sloot case is hier ook zwaar onderbelicht gebleven.
So you're talking out of your arse.
Hij is inderdaad flink pissig.. en terecht..quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:00 schreef SEMTEX het volgende:
Ray Nagin is pissed offHij word herhaaldelijk weggepiept vanwege z'n krachttermen. Wist trouwens niet dat hij ook zwart is..
De geluidsfragmenten in de OP hebben geen piepjes trouwens.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:00 schreef SEMTEX het volgende:
Ray Nagin is pissed offHij word herhaaldelijk weggepiept vanwege z'n krachttermen. Wist trouwens niet dat hij ook zwart is..
Jij vindt Bush echt een Hitler volgens mij he.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
bullshit, die zaak is gewoon overtrokken in de VS omdat het een rijk blond kind was.
Indonesiah, ik reageer hiermee op de beperkte berichtgeving in Nederland over zaken die elders veel aandacht krijgen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
bullshit, die zaak is gewoon overtrokken in de VS omdat het een rijk blond kind was.
Indirect geef jij daarmee je fiat om Bush neer te schieten. Dan ben je in m'n ogen een slecht voorbeeld voor de aanwezige moslims hier.quote:
Als ik ze zo mag horen zijn die er niet nee. Zeker niet als er een man staat te huilen omdat de lichamen aan zijn raam voorbij dreven ....quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
En weer die beelden van die vrouw in die rolstoel... Ik zou "graag" eens wat nieuwe beelden zien, niet alsof er maar een paar doden zijn.
elders = amerika? of is er in nog meer landen veel aandacht aan besteed.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:02 schreef halion het volgende:
[..]
Indonesiah, ik reageer hiermee op de beperkte berichtgeving in Nederland over zaken die elders veel aandacht krijgen.
Ga zelf ff filmen met je handycam dan ipv te hopen dat er een paar journalisten hun leven op het spel gaan zetten zodat jij lekker kan genieten van je verse portie sensatie en daarna weer verder kan gaan met het affakkelen van je aartsrivaal Bush.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
En weer die beelden van die vrouw in die rolstoel... Ik zou "graag" eens wat nieuwe beelden zien, niet alsof er maar een paar doden zijn.
veel beelden die je niet op CNN ziet,quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik vind Bush geen Hitler, hij komt alleen regelmatig behoorlijk dom over.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:02 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Jij vindt Bush echt een Hitler volgens mij he.![]()
ooh.. tja, dat is het NIMBY-syndroom, als het niet in de directe omgeving gebeurt, vinden veel mensen het niet belangrijk.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:02 schreef halion het volgende:
[..]
Indonesiah, ik reageer hiermee op de beperkte berichtgeving in Nederland over zaken die elders veel aandacht krijgen.
toch heeft ie gestudeerd aan Yale en Harvard.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:06 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik vind Bush geen Hitler, hij komt alleen regelmatig behoorlijk dom over.
Pff... neem je kalmeringspilletje even in zeg. Ik zette "graag" niet voor niets tussen aanhalingstekens hoor. Voel je eens niet zo aangevallen als iemand wat over Bush zegt, doe ik ook niet.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:05 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ga zelf ff filmen met je handycam dan ipv te hopen dat er een paar journalisten hun leven op het spel gaan zetten zodat jij lekker kan genieten van je verse portie sensatie en daarna weer verder kan gaan met het affakkelen van je aartsrivaal Bush.
Ja negeer voor het gemak even de geplaatste smilie en betrek gelijk mijn geloof erbij.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:03 schreef Extremini het volgende:
[..]
Indirect geef jij daarmee je fiat om Bush neer te schieten. Dan ben je in m'n ogen een slecht voorbeeld voor de aanwezige moslims hier.
kom.. kom.. niet zo naief, je weet net zo goed als ik dat mensen verschrikkelijk nieuwsgierig en sensatiebelust zijn. Tevens is leedvermaak het leukste vermaak, maar dat durf ik niet in deze context te noemen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:05 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ga zelf ff filmen met je handycam dan ipv te hopen dat er een paar journalisten hun leven op het spel gaan zetten zodat jij lekker kan genieten van je verse portie sensatie en daarna weer verder kan gaan met het affakkelen van je aartsrivaal Bush.
Jezus, laat die moslims er eens buitenquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:03 schreef Extremini het volgende:
[..]
Indirect geef jij daarmee je fiat om Bush neer te schieten. Dan ben je in m'n ogen een slecht voorbeeld voor de aanwezige moslims hier.
idd. dit topic was nog lekker moslim vrij.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:08 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Jezus, laat die moslims er eens buiten![]()
Sommigen zien alles wel héél serieus hoor.. zeker als 't van een blauwe af komtquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja negeer voor het gemak even de geplaatste smilie en betrek gelijk mijn geloof erbij.
Dat bedoel ik. Lachwekkend die fokkertjes die altijd roepen Bush 'dom' te vinden (met voornaamste reden dat iedereen het roept).quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:07 schreef halion het volgende:
[..]
toch heeft ie gestudeerd aan Yale en Harvard.
ik mag toch gewoon zeggen dat ik hem soms dom vind overkomen? Whatever, ik ga niet met je in discussie over Bush hier...quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:09 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Lachwekkend die fokkertjes die altijd roepen Bush 'dom' te vinden (met voornaamste reden dat iedereen het roept).![]()
Dat je zelfs maar het woord 'leedvermaak' in deze situatie in de mond durft te nemenquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:08 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
kom.. kom.. niet zo naief, je weet net zo goed als ik dat mensen verschrikkelijk nieuwsgierig en sensatiebelust zijn. Tevens is leedvermaak het leukste vermaak, maar dat durf ik niet in deze context te noemen.
Dat heeft niets te maken met dat mensen soms dom over kunnen komen hoor, dat heet persoonlijkheid.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:07 schreef halion het volgende:
[..]
lees mijn zin nog eens rustig door en je komt al direct tot de conclusie dat dat hier absoluut niet genoemd mag worden inderdaad.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Dat je zelfs maar het woord 'leedvermaak' in deze situatie in de mond durft te nemen. Ik ben geschokt door de gebeurtenissen daar en heb het idee dat CNN niet alles zegt en laat zien wat er beschikbaar is en dat keur ik af. Laat écht zien wat er gebeurt. Niet om sensatieredenen, niet uit nieuwsgierigheid, maar puur als een signaal aan de wereld.
Staatsidioot Moore grijpt ook weer even deze heerlijke ramp aan om met z'n dikke volgevreten harses in de media te verschijnen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:08 schreef MartijnA3 het volgende:
Vacation is Over... an open letter from Michael Moore to George W. Bush
[..]
Ok, dan is het goed. Ik ben gewoon nogal pissed dat mensen hier verwijten lopen te maken over sensatiezucht.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:12 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
lees mijn zin nog eens rustig door en je komt al direct tot de conclusie dat dat hier absoluut niet genoemd mag worden inderdaad.
Hail Michael Moore.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:08 schreef MartijnA3 het volgende:
Friday, September 2nd, 2005
Dear Mr. Bush:
Any idea where all our helicopters are? It's Day 5 of Hurricane Katrina and thousands remain stranded in New Orleans and need to be airlifted. Where on earth could you have misplaced all our military choppers? Do you need help finding them? I once lost my car in a Sears parking lot. Man, was that a drag.
Also, any idea where all our national guard soldiers are? We could really use them right now for the type of thing they signed up to do like helping with national disasters. How come they weren't there to begin with?
Last Thursday I was in south Florida and sat outside while the eye of Hurricane Katrina passed over my head. It was only a Category 1 then but it was pretty nasty. Eleven people died and, as of today, there were still homes without power. That night the weatherman said this storm was on its way to New Orleans. That was Thursday! Did anybody tell you? I know you didn't want to interrupt your vacation and I know how you don't like to get bad news. Plus, you had fundraisers to go to and mothers of dead soldiers to ignore and smear. You sure showed her!
I especially like how, the day after the hurricane, instead of flying to Louisiana, you flew to San Diego to party with your business peeps. Don't let people criticize you for this -- after all, the hurricane was over and what the heck could you do, put your finger in the dike?
And don't listen to those who, in the coming days, will reveal how you specifically reduced the Army Corps of Engineers' budget for New Orleans this summer for the third year in a row. You just tell them that even if you hadn't cut the money to fix those levees, there weren't going to be any Army engineers to fix them anyway because you had a much more important construction job for them -- BUILDING DEMOCRACY IN IRAQ!
On Day 3, when you finally left your vacation home, I have to say I was moved by how you had your Air Force One pilot descend from the clouds as you flew over New Orleans so you could catch a quick look of the disaster. Hey, I know you couldn't stop and grab a bullhorn and stand on some rubble and act like a commander in chief. Been there done that.
There will be those who will try to politicize this tragedy and try to use it against you. Just have your people keep pointing that out. Respond to nothing. Even those pesky scientists who predicted this would happen because the water in the Gulf of Mexico is getting hotter and hotter making a storm like this inevitable. Ignore them and all their global warming Chicken Littles. There is nothing unusual about a hurricane that was so wide it would be like having one F-4 tornado that stretched from New York to Cleveland.
No, Mr. Bush, you just stay the course. It's not your fault that 30 percent of New Orleans lives in poverty or that tens of thousands had no transportation to get out of town. C'mon, they're black! I mean, it's not like this happened to Kennebunkport. Can you imagine leaving white people on their roofs for five days? Don't make me laugh! Race has nothing -- NOTHING -- to do with this!
You hang in there, Mr. Bush. Just try to find a few of our Army helicopters and send them there. Pretend the people of New Orleans and the Gulf Coast are near Tikrit.
Ik denk trouwens dat CNN het nog netjes houdt, en dat er doden in beeld zijn, tja harde realiteit. Op Ogrish.com of rotten.com zullen de filmpjes vast al staan, ik heb er alleen totaal geen behoefte aan daar te kijkenquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:13 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ok, dan is het goed. Ik ben gewoon nogal pissed dat mensen hier verwijten lopen te maken over sensatiezucht.
Sorry.
hahhh, nog een bush-loverquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:07 schreef halion het volgende:
[..]
En als je zelf over enige intelligentie beschikt dan weet je dat iemands uitstraling absoluut niets zegt over zijn optreden en handelen als president.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:11 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met dat mensen soms dom over kunnen komen hoor, dat heet persoonlijkheid.
De sites die je noemt zijn ook weer het andere uiterste, er zit een middenweg tussen imho. Ik zit nou al een tijdje CNN te kijken, maar ik zie constant dezelfde beelden en hoor dezelfde verhalen. Lijkt me dat er toch ook nog wel "verser" nieuws is...quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat CNN het nog netjes houdt, en dat er doden in beeld zijn, tja harde realiteit. Op Ogrish.com of rotten.com zullen de filmpjes vast al staan, ik heb er alleen totaal geen behoefte aan daar te kijken![]()
Uh ja, zit helaas een heleboel in......quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:08 schreef MartijnA3 het volgende:
Dear Mr. Bush:
etc
correct, maar de mens kijkt ook naar poppetjes he.. dat zien we hier in Nederland ook.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:16 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En als je zelf over enige intelligentie beschikt dan weet je dat iemands uitstraling absoluut niets zegt over zijn optreden en handelen als president.
Nee dat niet.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:16 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En als je zelf over enige intelligentie beschikt dan weet je dat iemands uitstraling absoluut niets zegt over zijn optreden en handelen als president.
Mja, lijkt me nogal moeilijk te ontkennen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:08 schreef MartijnA3 het volgende:
Dear Mr. Bush:
Wees gerust. Ogrish heeft niet méér dan twee Katrina-itemsquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik denk trouwens dat CNN het nog netjes houdt, en dat er doden in beeld zijn, tja harde realiteit. Op Ogrish.com of rotten.com zullen de filmpjes vast al staan, ik heb er alleen totaal geen behoefte aan daar te kijken![]()
Zoals bij iedere ramp is geld beter, daar dit ingezet kan worden voor dingen die nodig zijn, mensen hoeven geen bankstellen te hebben, want ze hebben geen huis meer. TV's hebben ze al genoeg nu, en airconditioning hebben ze nog niets aan zonder stroom. Schoenen met punthakken en jurken voor kinderen van 5 hoeft ook niet (zoals in Aceh, Indonesië gebeurde)quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:18 schreef minoes_ het volgende:
In verband met deze ramp,wil ik proberen om iets op te zetten en dan in de vorm van hulpgoederen.
Mijn grootste vraag is dus:
Kan ik zomaar een stichting opzetten(of hoe je het dan ook wil noemen)of moet je dat aanmelden bij de kvk?
Als iemand weet of ik in een ander topic beter deze vraag kan posten,dan hoor ik dat graag.
Graag snel een reactie!!!!!!.
Groetjes,Minoes![]()
Ik denk dat de ware gruwelijkheden en beelden ook nog niet echt naar buiten zijn gekomen, maar dat komt nog wel in deze tijd van digitale camera's, internet ed.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Laat écht zien wat er gebeurt. Niet om sensatieredenen, niet uit nieuwsgierigheid, maar puur als een signaal aan de wereld.
Pfff, misschien moet je lezen wat er staat. Hij heeft ook niet gelijk ofzo?quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Staatsidioot Moore grijpt ook weer even deze heerlijke ramp aan om met z'n dikke volgevreten harses in de media te verschijnen.
Dat valt wel mee inderdaadquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Wees gerust. Ogrish heeft niet méér dan twee Katrina-items. Een filmpje waar je een kerel met z'n auto het water in ziet rijden (niet kopje onder), waarna hij wordt gered door een andere kerel. En het andere item zijn wat foto's van de schade. Zonder lijken
.
Hoezo, iemand die op Yale heeft gezeten weet heus wel perfect wat er gebeuren moet hoorquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:21 schreef Beezz het volgende:
[..]
Pfff, misschien moet je lezen wat er staat. Hij heeft ook niet gelijk ofzo?
Dat zou wel prettig zijn ja. Kunnen de Bush-adepten en -haters daar verder bekvechten.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:22 schreef SEMTEX het volgende:
Kan er niet een apart 'flame hier over het beleid van Bush en de zijnen'-topic komen?![]()
voorstander, ik zal eens een modje aanschietenquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:22 schreef SEMTEX het volgende:
Kan er niet een apart 'flame hier over het beleid van Bush en de zijnen'-topic komen?![]()
ze moeten wel, met al die live-blogs op locatie.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:20 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Maar je krijgt soms wel het idee dat niet alles word uitgezonden, al merk ik wel dat CNN steeds meer laat zien en zowaar af en toe kritiek begint te leveren op de authoriteiten..
Hoezo bewijst?quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo, iemand die op Yale heeft gezeten weet heus wel perfect wat er gebeuren moet hoor. Hij is echt niet dom. Dat bewijst ie al jaren.
Moore is een domme mongool die ontzettend goed is in het leveren van kritiek maar NOOIT hoor je 'm vertellen hoe het wel had gemoeten. Een verschijnsel waar veel mensen hier last van hebben overigens.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:22 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo, iemand die op Yale heeft gezeten weet heus wel perfect wat er gebeuren moet hoor. Hij is echt niet dom. Dat bewijst ie al jaren.
Inderdaad, ik word een beetje moe van dat gezeur op de politiek, waar het nu om gaat is hoe de situatie er nu uitziet, wat er aan gedaan wordt en hoe het in de zeer nabije toekomst aangepakt gaat worden.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:22 schreef SEMTEX het volgende:
Pijnlijk dat zijn open brief bol staat van waarheden he?quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:13 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Staatsidioot Moore grijpt ook weer even deze heerlijke ramp aan om met z'n dikke volgevreten harses in de media te verschijnen.
Dat komt omdat ze nog niet met de troepen meegestuurd worden en daardoor wel weat meer laten zien. Ze zullen over 2 dagen wel verplicht embedded worden om nog opnames te mogen maken.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:20 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik denk dat de ware gruwelijkheden en beelden ook nog niet echt naar buiten zijn gekomen, maar dat komt nog wel in deze tijd van digitale camera's, internet ed.
Maar je krijgt soms wel het idee dat niet alles word uitgezonden, al merk ik wel dat CNN steeds meer laat zien en zowaar af en toe kritiek begint te leveren op de authoriteiten..
die foto stond ook in de spits vanmorgen. De vrouw is 89 en is stervendequote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/748395/1/50#30199713]vrijdag 2
Ik denk dat je beter kunt doneren aan gevestigde hulporganisaties. Zelf iets opzetten zal weinig opleveren.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:24 schreef minoes_ het volgende:
Waar staat dat ik bankstellen wil gaan opsturen???Blond zeker???![]()
Er is daar groot tekort aan water en babyvoeding,daar zit ik dus aan te denken.
Groetjes,Minoes![]()
Eerder vol van makkelijke kritiek. Ik zie geen enkele verifieerbare waarheid staan, noch zie ik staan hoe het wel had gemoeten.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:24 schreef JackyVie het volgende:
[..]
Pijnlijk dat zijn open brief bol staat van waarheden he?
Is dat zijn taak dan? Volgens mij is nog steeds de president verantwoordelijk voor de te nemen beslissingen en oplossingen. Dat daar kritiek op komt als ie dat niet doet is heel terecht.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Eerder vol van makkelijke kritiek. Ik zie geen enkele verifieerbare waarheid staan, noch zie ik staan hoe het wel had gemoeten.
Die 'Grootmacht' is ook alleen maar een beeld dat de buitenwereld van Amerika heeft.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:30 schreef ondeugend het volgende:
En toch moet het me van het hart dat ik het moeilijk te begrijpen vind dat zo een grootmacht zichzelf niet ter machte is om zijn eigen burgers bij een ramp als deze te beschermen.
Dan moet ie ook even vermelden hoe het wel had gemoeten. Maar ja daar is de heer Moore iets te onderontwikkeld voor, want dat bleek al uit zijn films. Irak was voor de oorlog een gelukkige vrije natie vol met speeltuintjes vol blije spelende kindertjes. De heer Moore houdt er zo zijn eigen waarheden op na.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:31 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Is dat zijn taak dan? Volgens mij is nog steeds de president verantwoordelijk voor de te nemen beslissingen en oplossingen. Dat daar kritiek op komt als ie dat niet doet is heel terecht.
[..]
Waarom moet hij zeggen hoe het wel moet?????quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:34 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dan moet ie ook even vermelden hoe het wel had gemoeten. Maar ja daar is de heer Moore iets te onderontwikkeld voor, want dat bleek al uit zijn films. Irak was voor de oorlog een gelukkige vrije natie vol met speeltuintjes vol blije spelende kindertjes. De heer Moore houdt er zo zijn eigen waarheden op na.
Een Bush zou veel meer kunnen doen naar mijn mening.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:32 schreef halion het volgende:
[..]
Die 'Grootmacht' is ook alleen maar een beeld dat de buitenwereld van Amerika heeft.
Jij kan echt niets slecht over Bush zeggen he?quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:28 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Eerder vol van makkelijke kritiek. Ik zie geen enkele verifieerbare waarheid staan, noch zie ik staan hoe het wel had gemoeten.
Als je het een beetje wil zien, dan reikt hij oplossingen aan. Nu ja, één grote eigenlijk: niet naar Irak gaan. Das wel duidelijk hoe hij vindt dat het moest.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:34 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Dan moet ie ook even vermelden hoe het wel had gemoeten. Maar ja daar is de heer Moore iets te onderontwikkeld voor, want dat bleek al uit zijn films. Irak was voor de oorlog een gelukkige vrije natie vol met speeltuintjes vol blije spelende kindertjes. De heer Moore houdt er zo zijn eigen waarheden op na.
En ja dat is zijn taak. Als hij openlijk kritiek levert moet hij ook zo moedig zijn om te melden hoe het wel moet. Ik kan ook vloeken en tieren op onze regering dat ons land te crimineel is en dat ze er geen reet aan doen. Ik zal dan ook niet schromen om te vermelden hoe ze hier iets aan zouden kunnen veranderen.
Moore heeft geen taak.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:34 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En ja dat is zijn taak. Als hij openlijk kritiek levert moet hij ook zo moedig zijn om te melden hoe het wel moet. Ik kan ook vloeken en tieren op onze regering dat ons land te crimineel is en dat ze er geen reet aan doen. Ik zal dan ook niet schromen om te vermelden hoe ze hier iets aan zouden kunnen veranderen.
Nee dat kan ik niet zeggen want daar heb ik totaal geen overzicht over, net zo min als jullie. Jullie hebben geen idee hoeveel hulpverleners er daar actief zijn en welke plannen er al uitgevoerd zijn en nu nog uitgevoerd worden. Iedereen roept hier elkaar als een stel schapen na "er gebeurt niets! er gebeurt niets!".quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Jij kan echt niets slecht over Bush zeggen he?
Is het zo moeilijk om toe te geven dat ze te laat zijn begonnen met hulpactie's en de situatie hebben onderschat. Tuurlijk dan wijs je naar de burgemeester en die heeft ook de boel onderschat maar meneer Bush is altijd nog de eindverantwoordelijke.
Behoorlijk kansloos dus. Overigens kijkt ie helemaal niet 'zeer critisch' naar Bush. Hij zeikt 'm gewoon op zoveel mogelijk punten af, al dan niet terecht. Van contructieve kritiek is in geen enkel opzicht sprake. Bovendien is het geven van kritiek zonder alternatieven aan te dragen dom en gemakkelijk.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:39 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Moore heeft geen taak.
Hij is alleen maar iemand die zeer critisch naar Bush en de zijnen kijkt, en dat mag iedereen doen.
Ja ik denk dat Bush zelf die dam heeft opgeblazen want hij wilde van al die zwarten af.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:40 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kreeg net op CNN wat statistiekjes te zien en zag dus ook hoe New Orleans verdeeld was qua populatie en ik krijg idd ook steeds sterker de indruk dat NO gewoon geen prioriteit voor de rechtse Bush heeft omdat NO een voornl. 'zwarte' stad is
Ik weet niet of er niets gebeurt, ik weet wel dat er te weinig gebeurt en te laat.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:40 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee dat kan ik niet zeggen want daar heb ik totaal geen overzicht over, net zo min als jullie. Jullie hebben geen idee hoeveel hulpverleners er daar actief zijn en welke plannen er al uitgevoerd zijn en nu nog uitgevoerd worden. Iedereen roept hier elkaar als een stel schapen na "er gebeurt niets! er gebeurt niets!".
Sorry hoor, maar kom eens terug naar de werkelijkheid. Kijk een eens tijdje CNN. Er gaan mensen DOOD, en als er niet snel meer hulp komt gaan er vele meer dood. De burgemeester roept om hulp. De gouveneur heb ik nog helemaal niet gezien, dus dan is Bush verantwoordelijk. En dat heeft ie volledig verkanld tot zover (wat ie zelf ook al deels toe geeft). Hij houdt toch zo van oorlog, goed hier is zijn oorlog, ben de nationale garde in actie (die is daar voor), de grootste marine van de wereld kan hier zeker veel beteken. Waar zijn ze al die dagen al??????quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:40 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee dat kan ik niet zeggen want daar heb ik totaal geen overzicht over, net zo min als jullie. Jullie hebben geen idee hoeveel hulpverleners er daar actief zijn en welke plannen er al uitgevoerd zijn en nu nog uitgevoerd worden. Iedereen roept hier elkaar als een stel schapen na "er gebeurt niets! er gebeurt niets!".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |