Randa, goed van je dat je doorzet met de borstvoeding. Het zou fijn zijn als het uiteindelijk lukt, zeker ook omdat je het zelf zo graag wil! Ik heb de eerste vier weken ook alles gekolfd...en dat was zeker zwaar en dubbelop, zeker met vingervoeden erbij (hoe doen jullie dat?) ...
Ik wil ook even m'n ei kwijt... ik ben echt een beetje oververmoeid aan het raken vanwege de drukte maar ook spanning omdat de borstvoeding nog steeds niet lekker loopt!
Een paar dagen geleden had ik nog teveel melk (dacht ik tenminste, het liep constant uit Emma's mondje en ze had veel last van krampjes/boeren/hikken) en nu lijkt het wel weer te weinig te zijn...ze heeft niet meer genoeg aan één borst maar drinkt heel lang aan één borst (met tussenpozen omdat het teveel pijn gaat doen en ik haar loskoppel en opnieuw aanleg) en daarna ook weer heel lang aan de tweede. Ze komt ook minstens om de twee uur, dus redelijk vaak...
Het gaat me echt opbreken, en ook Noa krijgt zo te weinig aandacht, ik heb veel te vaak de tv aanstaan voor Noa om haar maar 'zoet' te houden in de box en ik voel me erg schuldig tegenover haar... aan de andere kant voel ik me schuldig tegenover Emma als ik zou stoppen met de borstvoeding, ze vindt het duidelijk zó lekker aan de borst en drinkt helemaal niet goed uit een flesje (het gaat er wel in, maar ook met moeite)...
De reden dat het zo'n pijn doet is het aanlegprobleem vanwege mijn grote borsten, in combinatie met het temperament van Emma (ze is zo snel gefrustreerd als ze honger heeft, ook al wacht ik helemaal niet lang met haar aanleggen), ze hapt met een kleine mond de tepel heel snel, ondertussen eigenlijk de borst wegduwend met haar handje omdat ze zo ongeduldig is... ze is erg onrustig dus bij het aanleggen en dat maakt het alleen maar moeilijker
![]()
...
Ondertussen zit Noa vaak in de box te zeuren (ik kan het me voorstellen, het is ook ontzettend saai!) óf loopt rond in de kamer en valt af en toe waarna ik haar niet direct kan troosten...
al met al zit ik nu echt sterk te overwegen om te stoppen met bv... k heb met m'n man overlegd en ik wil het nog twee weken proberen vol te houden en als het dan nog niet beter is, ga ik waarschijnlijk stoppen en over op kv...
![]()
vind het wel heel erg, maar ik wil niet dat het ten koste gaat van Noa!