abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33132235
misstake wat een vervelende reacties allemaal. maar je bent inmiddels aardig getraind in gevatte antwoorden geven zie ik. succes met het tandemvoeden straks, ben benieuwd hoe 'tzal gaan. ik denk dat jeremy het tegen die tijd snel genoeg zal begrijpen hoor. zo niet dan toch, hij zal gewoon wel moeten wachten af en toe.
  vrijdag 16 december 2005 @ 14:17:07 #152
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33133536
Jee miss Take; ik vind je heel erg cool! Zo!
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:59:55 #153
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_33136821
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:14 schreef MiSs-TaKe het volgende: En tot op de dag van vandaag hoor ik maandelijks "en waneer stop je ermee?" Mijn antwoord is vanaf nu kort maar krachtig (dan ben ik van t gezeur af) "op zijn 18e...dan mag zijn vriendin het van me overnemen"
geweldige reactie, die ga ik onthouden!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_33138219
Ja, leuk hè. Zo heb ik er ook 1 voor mensen die maar blijven zeuren "oooh je hoopt nu zeker op een meid?"

Mwa...Als het maar niet blaft!
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
  vrijdag 16 december 2005 @ 18:17:01 #155
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_33140592
quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:22 schreef MiSs-TaKe het volgende:

[..]

Ahaa Tan...dát zocht ik dus net!
Ik wil dus ook gaan tandemvoeden met Jeremy en de baby die er aan zit te komen. Weet jij of Jeremy al het colostrum op kan drinken de eerste paar dagen..of is die voorraad de eerste daagjes 'oneindig' en pikt hij dus niet iets in wat belangrijk is voor de baby??
Anneja heeft al uitgebreid antwoord gegeven, maar ik deed het als volgt:
Jessai dronk nog maar twee maal per dag (in het begin bijna een half uur, op het laatst nog maar tien minuten), en dan inderdaad ná Junah. Ook gaf ik Junah direct al één borst per keer, omdat de BV al op gang was.
De BV is volledig afgestemd op de behoeften van de jonsgste, dus je hoeft niet bang te zijn dat die te kort komt.
quote:
Verder; heb je Junah in het begin ook gevoed dat je zoontje het zag? Of was hij jaloers en heb je hem toen hij eenmaal aan de baby was gewend pas laten kijken (en mee-eten)?
Jeremy legt namelijk heel lief een babypop aan mijn borst en maakt overdreven drinkgeluidjes erbij, net of de pop drinkt maar na z'on 3 seconden krijgt de pop een zwieper en roept hij "Nee, ik eten!!" en duikt erop net of hij 3 dagen niks heeft gehad
Ja, juist in het bijzijn en hij vond het juist geweldig dat hij niet de enige was. Maar ik heb dan ook de hele zwangerschap geroepen dat de baby in de buik ook mee moest drinken.
Dus hij was op zijn zachtst gezegd voorbereid
quote:
Verder kreeg ik op het cb bureau een 'goedbedoeld' advies om de bv af te bouwen met Jeremy voordat de baby er was. Ik vertelde dat ik dit in geen geval zou doen omdat ik wilde tandemvoeden. Ik kreeg een stomme blik en een opmerking dat ik er wel van terug zou komen 'omdat het zo zwaar was'. Pardon??? Hoezo demotiverend Ik heb de bv (tot op heden) nooit zwaar gevonden, alleen maar makkelijk.
Liep jij ook tegen onbegrip aan... of stomme reacties in je omgeving?
Constant! Vooral omdat Jessai nog zó lang meedronk. En alle ziektes die ik heb gekregen kwamen door de BV Ik heb trouwens nooit aan tandemvoeden in het openbaar gedaan, dat vond ik net ietsje té. Gewoon gevoelsmatig dus.

Ik slikte overigens wel zwangerschapsvitamines, want zonder merkte ik wel dat ik mijzelf écht tekort deed, vooral wat betreft vitamine B, kalk en ijzer.
quote:
thanx
Geen dank. En veel succes ermee. Het is vooral heel erg genieten. De liefde die Jessai ook voor Junah ontwikkelde omdat ze samen dronken. Zoals over elkaars handje aaien, kusjes geven met mondje vol melk En later ook ruzie maken om welke kant wie mocht

Ik had het nooit willen missen. En Jessai vindt het ook helemaal niet erg dat Junah nog wel mag drinken en hij niet meer. Want hij is de grote broer
pi_33142564
Hoi Tan, Nee openbaar tandemvoeden zie ik ook echt niet zitten volgens mij zou ik wel een centje bij kunnen verdienen om op die manier als circusattractie te fungeren
Ik heb Jeremy ook nooit in het openbaar gevoed... 2 weken terug waren we op vaantie in Centre Parcs en Jeremy begon echt te schreeuwen en te wijzen om eten. Ik ben toen heel stiekem met hubbie op de uitkijk in het buitenbad gaan voeden, zodat niemand het zag...erg hè. Ben zo gevoelig voor commentaar van mensen daarop.

Maargoed, die tip van vitamines slikken is dus wel een goeie.
"Blij" om te lezen dat het dus 'normaal' is om vreemde reacties te krijgen van mensen.
Never argue with an idiot, they drag you down to their level... and then beat you with experience!
pi_33191768
Ik zat gisteren iemand te vertellen dat ik Chantel nog gewoon borstvoeding geef terwijl ze naar het kdv gaat. Dus ik ga 2 keer op de dag ernaartoe. (is maar 5 minuten lopen) Dat vond de dame in questie maar raar, en reageerd gelijk dat ik toch veel beter over kon gaan op de flesvoeding

Ik vind dat tandem voeden wel stoer en stiekem vind ik het toch wel jammer dat ik dat nooit heb kunnen doen. Helaas hield de productie bij mij op tijdens de zwangerschap. Joshua is heel jaloers op zijn zusje als ik haar voed. Als hij de kans krijgt haalt hij haar los van de borst..
  zondag 18 december 2005 @ 15:53:04 #158
24188 Belana
kloon van belana
pi_33192388
Ik heb bv geven best zwaar gevonden met Liam en het ging ook niet lekker en door stress hield het ook nog eens te snel op, maar ik wil zeker weten weer bv geven aan de baby. Ik wil het nu zo plannen dat ik ook nog vakantie heb na mijn verlof, om daar ook meer rust in te bouwen. Ik hoop dat het dit keer goed gaat zonder tepelhoedje (Liam snapte dat niet ofzo, of ik misschien wel niet) Ik zal er iig voor zorgen dat bv weer het eerste is wat naar binnen gaat
stormy waters...
sailin'
  maandag 19 december 2005 @ 09:59:16 #159
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_33211925
waw, en daar heb ik dan weer respect voor, Belana. Ondanks een niet rooskleurige ervaring er toch weer voor gaan en er ook de voorbereidingen voor treffen. !
..en laat gaan...
  maandag 19 december 2005 @ 11:10:08 #160
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_33213042
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 16:44 schreef MiSs-TaKe het volgende:
Ja, leuk hè. Zo heb ik er ook 1 voor mensen die maar blijven zeuren "oooh je hoopt nu zeker op een meid?"

Mwa...Als het maar niet blaft!
offtopic;
of als ze vroegen; 'Weet je wat het wordt?" antwoorden met Ja hoor! Een baby! en als ze doorvroegen; óf een konijntje, dat kan ook nog. Of zoals een vriendin zei; 'Een baby en als het een konijntje wordt vreten we het op'. Zij was die vraag wel heel erg zat.

In mijn omgeving wordt raar gekeken als ik zeg dat ik van plan ben (hoop dat het lukt) om minimaal een half jaar borstvoeding te geven. De enigen die het normaal vonden waren de huisarts en het cb. Wat nou raar? Ze zitten sowieso dan nog aan de melk, waarom dan niet mijn melk?
Ylana
pi_33213445
Mijn voornemen is ook minstens een half jaar. Daar wordt door familie echt niet raar naar gekeken hebben ze zelf ook gedaan. Maar als ik langer doorga ga ik wel ten opzichte van familie mijn mond houden omdat er toch raar naar gekeken wordt, terwijl ik het liefst doorga tot het echt iet meer gaat of ik of het kindje het zat is.
pi_33213998
Ik vind het juist knap dat je het zo lang kan volhouden met de borstvoeding. Snap ook niet waarom mensen daar commentaar op hebben. Zeker zelf nooit bv gehad.
Bij Daan ging het echt niet de bv. Melk in overvloed maar meneer nam 3 slokken na een hoop gestimuleer en viel daarna weer in slaap. Bij Jort ging het uitstekend, maar ben ik nu aan het afbouwen omdat ik over 3 weken weer moet gaan werken. Beetje jammer vind ik het wel. Maar heb gewoon geen tijd op mijn werk om te gaan kolven en er is ook niet echt een geschikte ruimte daarvoor.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
pi_33214485
Over rare reacties gesproken. Op mijn werk (kinderdagverblijf) zijn er collega's die het echt heel vreemd vinden als je je kind langer dan een half jaar borstvoeding geeft. Er zijn er zelfs die het heel erg vervelend zouden vinden als een moeder haar kindje op de groep borstvoeding komt geven.
Ook mijn schoonmoeder dacht dat ik na een half jaar toch wel over zou gaan op fles. Onze oma's waren wel enthousiast over het voornemen om zo lang mogelijk te voeden.

Hier gaat het voeden overigens goed, Emma heft meestal genoeg na een minuut of 8 (een borst) en heel soms wil ze ook nog wel een tweede na een kwartiertje. Ik heb me daar wel even zorgen over gemaakt aangezien "het boekje" zegt dat ze minstens 10 minuten moet drinken, maarja ze komt vaak pas na drie of vier uur voor de volgende voeding en ze is allert en groeit goed. Ook produceert ze voldoende plas en poepluiers. Ik ben dus maar gewoon gaan genieten
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_33218245
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:35 schreef Jelief het volgende:
Over rare reacties gesproken. Op mijn werk (kinderdagverblijf) zijn er collega's die het echt heel vreemd vinden als je je kind langer dan een half jaar borstvoeding geeft. Er zijn er zelfs die het heel erg vervelend zouden vinden als een moeder haar kindje op de groep borstvoeding komt geven.
Je werkt toevallig niet in Eindhoven Daar zit ook een mevrouw die flesvoeding veel 'handiger' vond en het eigenlijk niet zo fijn vond als mama onverwachts kwam binnenlopen om bv te geven.
Mijn besluit lag al half en half vast...maar dit gaf me toen wel de doorslag om thuisblijfmoeder te worden.Sommige meiden hebben het er hardstikke moeilijk mee, weer werken, kindje naar een vreemde brengen. Ik kon ook makkelijk op en neer en had graag mijn kindje (voor mijn eigen gemoedsrust) nog 2x op een dag zelf gezien om te voeden enniet direct patsboem hele dagen weg en afstand kunnen nemen. Maargoed, eind goed al goed
pi_33218284
heb je profiel even bekeken...lijkt me geen optie dat je in Eindhoven werkt
  maandag 19 december 2005 @ 20:11:48 #166
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33224269
Fijn dat het zo goed gaat Jelief! En lekker idd, als je er niet meer zo veel mee bezig hoeft te zijn, maar je echt gaat vertrouwen op je kindje, en dat die zelf wel weet hoeveel het binnen moet krijgen.
pi_33225352
@ Miss-Take idd niet in Eindhoven. Nog sterker: ik heb een collega die falikant tegen borstvoeding is . Het liefst zou ik voorlopig ook thuis blijven maar helaas staan de financien dat niet toe. En heen en weer naar het kdv duurt te lang. Gelukkig drinkt Emma ook heel goed uit en flesje en gaat het kolven ook goed. En bovendien gaat ze niet naar 'mijn' kdv Het enige wat ik nog uit moet vinden is hoeveel cc ze per voeding ongeveer drinkt, nu varieert het van 60 tot 120.
pi_33230082
Jelief, hier op het consultatieburo zeiden ze zo'n 150 tot 200 cc per dag per kilo lichaamsgewicht.
pi_33234673
Bij bv mag je ook rekenen met 115 cc per kilo lichaamsgewicht per dag. Maakt allemaal niet zo veel uit, als ze maar geen honger heeft.
pi_33237447
quote:
Op maandag 19 december 2005 12:35 schreef Jelief het volgende:
Onze oma's waren wel enthousiast over het voornemen om zo lang mogelijk te voeden.
Mijn opa is ook mijn grootste supporter die schiet nog steeds vol als hij mij jongste (toch al twee) ziet voeden, en dan vertelt ie voor de zesmiljoenste keer dat oma dat ook deed en de babies van de halve buurt er voor het gemak bijnam

volgens mijn tante hebben zij en mijn moeder hooguit een jaar borstvoeding gehad, maar die laat opa maar in de waan dat ze tot ze het huis uit gingen gevoederd zijn
pi_33238359
Wat lief Anneja
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_33314987
Vandaag naar het cb geweest en mij toch weer ongerust gemaakt
Emma is in 2,5 week 260 gram aangekomen dat was volgens de verpleegkundige aan de lage kant. Kreeg het advies mee om haar wat vaker aan te leggen, dat doen we dan maar. Heb wel even de bvsite's gechekt en zo weinig is het nou ook weer niet, het is gewoon minder dan in de eerste 5 weken van haar leventje . Ik ga me nu dus niet meer druk maken .

POEMOJN!!!! jij had een jaar geleden ofzo een link naar een groeicurve voor borstgevoedde baby's heb je die nog ergens?????
pi_33315521
Ik heet dan wel niet zo, maar hier even een linkje naar zo'n groeicurve:
http://www.borstvoeding.com/actueel/groeicurves.htm

(alleen is de borstvoeding.com site nu even down geloof ik...)
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_33319804
dankjewel Tearsong.
  zaterdag 24 december 2005 @ 13:27:19 #175
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_33368393
Wie heeft er een lijst van dingen die je als borstvoedende mama maar beter niet kan eten omdat je kindje er krampjes van kan krijgen? Of waar kan ik die vinden?
En valt daar boerenkool ook onder? Tobias is echt heel zielig vandaag (vannacht ook, hoop dat hij het nu een beetje kwijt is...)
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')