quote:
Op donderdag 15 december 2005 22:22 schreef MiSs-TaKe het volgende:[..]
Ahaa Tan...dát zocht ik dus net!
Ik wil dus ook gaan tandemvoeden met Jeremy en de baby die er aan zit te komen. Weet jij of Jeremy al het colostrum op kan drinken de eerste paar dagen..of is die voorraad de eerste daagjes 'oneindig' en pikt hij dus niet iets in wat belangrijk is voor de baby??
Anneja heeft al uitgebreid antwoord gegeven, maar ik deed het als volgt:
Jessai dronk nog maar twee maal per dag (in het begin bijna een half uur, op het laatst nog maar tien minuten), en dan inderdaad ná Junah. Ook gaf ik Junah direct al één borst per keer, omdat de BV al op gang was.
De BV is volledig afgestemd op de behoeften van de jonsgste, dus je hoeft niet bang te zijn dat die te kort komt.
quote:
Verder; heb je Junah in het begin ook gevoed dat je zoontje het zag? Of was hij jaloers en heb je hem toen hij eenmaal aan de baby was gewend pas laten kijken (en mee-eten)?
Jeremy legt namelijk heel lief een babypop aan mijn borst en maakt overdreven drinkgeluidjes erbij, net of de pop drinkt
![]()
maar na z'on 3 seconden krijgt de pop een zwieper en roept hij "Nee, ik eten!!" en duikt erop net of hij 3 dagen niks heeft gehad
![]()
Ja, juist in het bijzijn en hij vond het juist geweldig dat hij niet de enige was. Maar ik heb dan ook de hele zwangerschap geroepen dat de baby in de buik ook mee moest drinken.
Dus hij was op zijn zachtst gezegd voorbereid
![]()
quote:
Verder kreeg ik op het cb bureau een 'goedbedoeld' advies om de bv af te bouwen met Jeremy voordat de baby er was. Ik vertelde dat ik dit in geen geval zou doen omdat ik wilde tandemvoeden. Ik kreeg een stomme blik en een opmerking dat ik er wel van terug zou komen 'omdat het zo zwaar was'. Pardon??? Hoezo demotiverend
![]()
Ik heb de bv (tot op heden) nooit zwaar gevonden, alleen maar makkelijk.
Liep jij ook tegen onbegrip aan... of stomme reacties in je omgeving?
Constant! Vooral omdat Jessai nog zó lang meedronk. En alle ziektes die ik heb gekregen kwamen door de BV
![]()
Ik heb trouwens nooit aan tandemvoeden in het openbaar gedaan, dat vond ik net ietsje té. Gewoon gevoelsmatig dus.
Ik slikte overigens wel zwangerschapsvitamines, want zonder merkte ik wel dat ik mijzelf écht tekort deed, vooral wat betreft vitamine B, kalk en ijzer.
quote:
thanx
Geen dank. En veel succes ermee. Het is vooral heel erg genieten. De liefde die Jessai ook voor Junah ontwikkelde omdat ze samen dronken. Zoals over elkaars handje aaien, kusjes geven met mondje vol melk
![]()
En later ook ruzie maken om welke kant wie mocht
![]()
Ik had het nooit willen missen. En Jessai vindt het ook helemaal niet erg dat Junah nog wel mag drinken en hij niet meer. Want hij is de grote broer