abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34328380
Zal ik doen
pi_34375385
We hebben hier een verstokte flesweigeraar

Ze heeft ooit een tijd wel gewoon af-en-toe bv uit een flesje gedronken. Maar nu... Ze doet het gewoon niet meer. Ik heb een tijd geoefend met een flesje, daarna geprobeerd met een tuitje (met én zonder anti-lek) en cupfeeden/uit een bekertje drinken.

Vrijdagavond zijn Wilyan en Hanne naar hun opa en oma geweest te logeren.
Zaterdag aan het eind van de middag belde m'n schoonmoeder of we al onderweg waren, want Hanne was het zat! Ze hadden daar een tuitbekertje met kleinere gaatjes en dat ging (een tijdje dus) goed/beter, maar het had volgens Hanne allemaal wel lang genoeg geduurd.. Ze wou de borst!
W ~ H ~ T
pi_34465686
Iemand ervaring met dit ding? Mijn moeder kwam met de link. Ik zou het wel willen proberen voor Emma maar dat ding kostwel 20 euro. Emma drinkt namelijk nog steeds niet geweldig uit een fles.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_34467607
Nee, zelf niet. De ervaringen die ik hier en daar las zijn erg wisselend. Misschien kun je ook nog iets met deze lijst tips?
pi_34467949
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 00:07 schreef poemojn het volgende:
Nee, zelf niet. De ervaringen die ik hier en daar las zijn erg wisselend. Misschien kun je ook nog iets met deze lijst tips?
De meeste van deze tips heb ik al geprobeerd.
Ik had ze al eens opgezocht via het borstvoedingsforum

Maar het maakt verder niet zo heel veel uit. Het is niet dat ze dringend uit een flesje moet drinken i.v.m. werk ofzo. Maar het zou wel handig zijn als je eens een keertje weg wilt en er eens iemand op Hanne kan passen.

* Jonnetje hoopt dat ze vóór ze ooit zelf gaat trouwen toch wel van de borst af is....
W ~ H ~ T
pi_34498230
Even als info. Als je tijdens het geven van bv wel ongesteld word, hoeft dat niet gelijk regelmatig te zijn. elke 4 weken bedoel ik dan he.

Je kan vaak ook constant gevoel hebben van de krampen die je krijgt tijdens het ongesteld worden.

Ik was dus anderhalve week overtijd. En ben daarmee naar de dokter geweest. Die zij dat dat heel goed mogelijk is. En nee ik ben echt niet zwanger
pi_34500324
Ik geef nu veel vaker live borstvoeding, als ik het zat ben doordat mijn tepels gevoelig zijn stop ik er voor die dag maar gewoon weer mee. Ik moet toch even bekijken en waarschijnlijk lactatiekundige vragen hoe ik het moet doen met afbouwen van de kunstvoeding omdat hij toch minimaal nog een fles per dag krijgt, soms nog zelfs 3 flessen.

Wat ik wel lastig vindt is eigenlijk informatie vinden hoe ik het beste kan omgaan met de hoeveelheden voeding op een dag. Voor flesvoeding geldt namelijk nu nog een maximumvan 600cc op een dag. Als ik bijvoorbeeld 300 cc deed kolven mocht ik dit van de kraam en vlos toen aanvullen met fles tot 600cc. Maar hij gaat stiekem regelmatig over die 600cc heen, niet veel maar toch. Maar dan is meer dan de helft van de voeding borstvoeding. Ik ga het volgende week toch maar eens navragen bij het CB of het uitmaakt. Maar ja, bij voor het grootste gedeelte live borstvoeding weet ik ook niet wat hij binnenkrijgt. Ach ja.
  donderdag 26 januari 2006 @ 23:42:40 #283
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34502059
Aan borstvoeding zit geen maximum per dag
En het mooie van live voeden is idd dat je geen idee hebt hoeveel ze nou daadwerkelijk binnenkrijgen. Of dat nou veel of juist weinig is. Feit is wel dat jouw melk op die behoefte is afgestemd. Zou Merlijn weinig drinken dan is het geconcentreerd, drinkt Merlijn veel dan is het wateriger.

En hij is nu ook weer ouder en zwaarder, lijkt me dat ie nu dus wel iets over die 600 heen mag? (en zeker als meer dan de helft bv is)

edit: vergat ik nog te zeggen dat ik 't onwijs goed vind dat je al weer veel live voedt!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34502366
Bij mij is/was het wel meteen regelmatig juist Lewis, maar veel minder hevig dan eerst.. hoef dus niet meer bang voor bloedarmoede ideaal gewoon.

Fijn dat het goed gaat Randa!
Hoeveel cc borstvoeding hij krijgt maakt voor zover ik weet niet uit. Bij flesvoeding wel, omdat dat lichaamsvreemde (koemelk)eiwitten zijn. Die zijn moeilijker te verteren en daardoor kun je oa de niertjes overbelasten als je daar te veel van geeft. Borstvoeding is natuurlijk lichaamseigen en kan onbeperkt gedronken worden. Dus ik zou denk ik alleen opletten dat hij niet meer dan 600cc flesvoeding krijgt, en de hoeveelheid borstvoeding gewoon op verzoek geven.

/ edit Stond te lang open, ET had ook al gereageerd
  donderdag 26 januari 2006 @ 23:51:27 #285
139588 bigeasy
Ozewiezewozewiezewallakristall
pi_34502392
quote:
Op woensdag 14 september 2005 16:23 schreef TearSong het volgende:
Ik las ergens dat in Belgie nu deze affiches hangen:

[afbeelding]

Het doel van deze campagne is de Belg duidelijk maken dat je bij het liberaal ziekenfonds een premie krijgt als je borstvoeding geeft. Op de vraag waatom ze dan geen borstvoeding gevende moeder hebben afgebeeld zei de reclamemaker letterlijk: "Zo'n vrouw ziet er niet uit. Die is kapot. Die kan het eigenlijk niet aan. Die borsten zitten vol melk en wat nog allemaal. Dan pas zou je een walgelijk beeld gaan verspreiden."

goeie knoppen zeg!

Zo walgelijk vind ik mijn borsten eigenlijk niet, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk
"There are three types of lies - lies, damn lies, and statistics."
  zaterdag 28 januari 2006 @ 10:43:20 #286
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_34542920
een jaar bv! hoezee!
zo, moest effe

goed zeg, dat je nog live voedt Randa, de hoeveelheid bv ism de kv is moeilijk te bepalen, maar je moet ok zo maar denken: als ie dorst heeft meldt ie zich wel (vraag, aanbod), die kleintjes regelen toch best veel zelf met de bv. maar misschien zegt het cb wel iets anders, dat weet ik ook niet.

mocht je toch bv willen blijven geven, is de moedermelkbank dan wat voor jou?
..en laat gaan...
  zaterdag 28 januari 2006 @ 20:01:30 #287
108648 cattie
lieve moeder
pi_34558589
Hallo allemaal,
Misschien een beethe vroeg, maar ik heb al een vraagje. Ik wil heel graag bv gaan geven en kan nu voor een zacht prijsje een avent isis handkolf overnemen. Nu heb ik gehoord dat 2e hands kolven geen goed idee zijn ivm bacterien enzo. Maar deze kan gesteriliseerd worden. Is het dan wel veilig? Of kan ik toch beter een nieuwe kopen?
pi_34560715
de avent isis handkolf kun je prima tweedehands kopen, want is inderdaad helemaal te steriliseren (alle onderdelen).

jdee da's inderdaad een super prestatie, gefeliciteerd!
  zaterdag 28 januari 2006 @ 21:40:05 #289
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34561654
Wauw Jdee! Wat goed!

Cattie, zoals bixix ook al zegt kun je de Avent helemaal steriliseren en is er dus geen enkel probleem met 2e hands
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 21:42:05 #290
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_34561701
Jdee; ge bent een super -
Hulde!
pi_34561772
en nog iets om 't te vieren:

zaterdag 28 januari 2006 @ 21:45:36 #292
105888 renzell
pi_34561780
ps- Jdee; ik wilde je mailen, maar er staat geen mail-adres in je profiel.....
  zaterdag 28 januari 2006 @ 21:46:15 #293
105888 renzell
pi_34561797
Bix; waar haal je ze toch altijd vandaan?!
pi_34562074
tsja...
  zaterdag 28 januari 2006 @ 22:05:57 #295
105888 renzell
pi_34562377
Sja, wat moet ik zeggen....
die van mij komen toch altijd netjes uit het rijtje....
Go Bix!
pi_34562483
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 23:51 schreef bigeasy het volgende:

[..]
Die borsten lijken zelfs wel nep. siliconengevuld ipv melkgevuld.
Beetje jammer.

Emma heeft vrijdag 120 ml bv uit een flesje gedronken 's middags ging het wat minder maar het lijkt elke keer weer wat beter te gaan. En het voeden zelf, tja daar draai ik mijn hand nu niet meer voor om, dat gaat zo soepel. Ik ben zo blij dat ik in die eerste weken doorgezet heb.

Randa fijn dat het steeds beter gaat.
Jdee, een heel jaar, geweldig! Ik hoop ook minstens zo lang te kunnen voeden.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_34562513
renzell, zie hier voor een wat uitgebreider rijtje.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 22:12:53 #298
105888 renzell
pi_34562558
jeeej vanaf nu ga ik ervoor! dank!
pi_34562988
Het gaat hier gelukkig nog steeds goed met de borstvoeding, we zijn bijna toe aan hele dagen denk ik. Mijn tepels zijn, goddank, niet zo gevoelig meer. En het aanleggen gaat werkelijk van een leien dakje. Ik merk dat ik meer dan genoeg voeding heb en Merlijn heeft vaak aan één borst echt genoeg.
Hij valt meestal in slaap en we kunnen hem dan zonder probleme wegleggen in zijn bedje. Soms komt hij 5 minuten later wel weer voor de volgende borst, maar dat zijn dan vaak toch maar een paar slokken.
Eigenlijk zou ik het nu ook echt fijner vinden als hij fulltime aan de borst komt, omdat de fles niet zo goed gaat de laatste tijd. Als hij namelijk komt omdat hij honger heeft is hij zo gulzig dat er de helft naast gaat. Merlijn is namelijk echt een kindje van de grote slokken, doet hij aan mijn borst ook, daar loopt ook vaak wat langs. Maar aan de borst vind ik dat minder erg, dan als hij een fles verorberd en nauwelijks wat binnekrijgt van wat ik net gekolft heb.
Volgende week hoop ik daadwerkelijk over te gaan op fulltime live voeden. Zou toch mooi zijn na ruim vier weken afkolven en aanvullen met KV.

Ik heb nog een vraagje. Ik wil toch tussendoor regelmatig gaan wegen als hij alleen nog maar live borstvoeding krijgt. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik zie urine in de luier namelijk ontzettend slecht om te controleren of hij genoeg krijgt of weten jullie daar ook nog een foefje voor?

Trouwens voor ik het vergeet, ik merk dat Merlijn na een keer borstvoeden ook pas ruim na 3 uur komt, dat waren er eerst nog 2. Dus het drinken gaat super dan toch eigenlijk als hij er al zo goed op slaapt.
pi_34563470
Jdee, goed zeg zolang voeden. Ik wil er nu ook voor gaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')