abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31013856
quote:
Op woensdag 28 september 2005 10:35 schreef Tarot het volgende:

[..]

Dat dóen we ook slimmerd. Er bestaat niet zoiets absoluuts als 'het recht'. Dit hangt van de persoon af die het beoordeelt. Yildiz wilde ten eerste testen of het echt zo erg was als hij dacht en daarnaast graag bijdragen aan een minder angstige en agressieve samenleving, door de eventuele vinders van zijn tas attent te maken op hun (mogelijk) paniekerige gedrag. Dit noem ik niet bewust paniek zaaien.
Gelukkig ben jij geen jurist
Je kunt het ermee eens zijn of niet, feit is dat hij een strafbaar feit heeft gepleegd waarvoor hij zich moet verantwoorden voor het gerecht.
Geloof mij maar, die zaak gaat hij niet winnen
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  woensdag 28 september 2005 @ 23:46:00 #102
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_31014129
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:00 schreef MarkyB het volgende:
Niet echt een succes, hè
Uhmmmmm .......
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_31015025
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:38 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Je kunt het ermee eens zijn of niet, feit is dat hij een strafbaar feit heeft gepleegd waarvoor hij zich moet verantwoorden voor het gerecht.
Nee, dat is het dus niet. Jij vindt dat het verstoring van de openbare orde is, ik niet. Een paar balonnen doen niemand kwaad. De verstoring komt van de paniekerige mensen af die balonnen als gevaar zien.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 29 september 2005 @ 00:23:24 #104
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31015165
quote:
Op woensdag 28 september 2005 23:38 schreef Thisbe het volgende:

[..]

als ik een auto parkeer bij het station en ik duw zo'n briefje voor mijn ruit, kom ik dan ook op opsporing verzocht? Met auto's zijn best vaak aanslagen gepleegd hier in Nederland, hier in mijn stad in de middle of nowhere zelfs. Een achtergelaten tas... waarom moet je daar bang voor zijn .. de terroristen van de laatste jaren zaten allemaal aan de betreffende tas vast, moeten we nu bang zijn voor iedere mens met een tas op de rug?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_31015379
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:16 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, dat is het dus niet. Jij vindt dat het verstoring van de openbare orde is, ik niet. Een paar balonnen doen niemand kwaad. De verstoring komt van de paniekerige mensen af die balonnen als gevaar zien.
Jij vindt van niet, de wet en de rechter vinden van wel. Wie wint er nu?
En inderdaad, als je een briefje onder je voorruit duwt met de tekst: dit is een bomauto dan word je ook in het cachot gesmeten.
En nou wil ik geen aandacht meer besteden aan deze puber
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_31015879
quote:
Op donderdag 29 september 2005 00:32 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Jij vindt van niet, de wet en de rechter vinden van wel. Wie wint er nu?
De wet vindt niets, en wat een rechter er eventueel van vindt, zien we vanzelf wel.
quote:
En inderdaad, als je een briefje onder je voorruit duwt met de tekst: dit is een bomauto dan word je ook in het cachot gesmeten.
Er is nergens sprake van een dergelijke insinuatie, dus je vergelijking slaat als een tang op een varken. Deze actie is op geen enkele manier schadelijk voor wie dan ook. Maar als jij een sporttas met balonnen überhaupt op gelijke hoogte stelt met een bom, heeft verdere discussie denk ik geen zin.
  donderdag 29 september 2005 @ 01:01:42 #107
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_31015950
Om het nu ook daadwerkelijk te doen, het is wachten op een straf die hij wist dat hij zou gaan krijgen .." Yildiz is een beetje dom " zou Maxima zeggen .. Verder geen woorden aan vuil maken, dit is te veel aandacht voor een nutteloze actie ..
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
pi_31016052
quote:
Op donderdag 29 september 2005 01:01 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Om het nu ook daadwerkelijk te doen, het is wachten op een straf die hij wist dat hij zou gaan krijgen .." Yildiz is een beetje dom " zou Maxima zeggen .. Verder geen woorden aan vuil maken, dit is te veel aandacht voor een nutteloze actie ..
Ik vind het geen nutteloze actie. Het voegt wat toe aan de discussie over hoever je kunt gaan in het willen voorkomen van criminaliteit en terrorisme. En dat was precies de bedoeling, dus mission accomplished, nietwaar? Aandacht op de landelijke televisie, nota bene. Of dacht je dat Fok! de enige plek was waar men het over dit soort dingen heeft?

Wat ik overigens hilarisch vind, is dat men wel ontzettend panisch is over deze dingen, maar dat men een televisieprogramma nodig heeft om die jongen te vinden, terwijl zijn hele verhaal al weken op internet staat, inclusief de brief en een fotoserie.
pi_31017847
quote:
Ik vind het geen nutteloze actie. Het voegt wat toe aan de discussie over hoever je kunt gaan in het willen voorkomen van criminaliteit en terrorisme. En dat was precies de bedoeling, dus mission accomplished, nietwaar?
Helemaal mee eens
quote:

Wat ik overigens hilarisch vind, is dat men wel ontzettend panisch is over deze dingen, maar dat men een televisieprogramma nodig heeft om die jongen te vinden, terwijl zijn hele verhaal al weken op internet staat, inclusief de brief en een fotoserie
Nederland
World Wrestling Entertainment
pi_31033796
Wordt hij vervolgd?
pi_31036043
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:20 schreef ChrisJX het volgende:

Maar ik kom ook steeds vaker van die koters tegen die gewoon de trein inrennen zonder uitstappende mensen voor te laten en geen ouder die ze tegenhoudt
De oduers stappen meestal gelijk mee in. Erger nog, of erger, opavllender liever gezegd; ook oude vrouwtjes denken dat ze wel even alvast te trein in kunnen voordat ik uitgestapt ben. Mooie blik altijd als ik dan vraag of hun mama ze niet heeft geleerd hoe het hoort. (Je moet ze altijd een beetje kinderachtig aanspreken, anders begrijpen ze je niet ofzo.)
[KNE]-Mod
pi_31036277
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:39 schreef Newb het volgende:
Wordt hij vervolgd?
Dit topic word vervolgd
pi_31096099
http://www.politie.nl/klpd/nieuws/landelijk_tas_ballonnen.asp
quote:
Valse meldingen worden dan ook niet gezien als baldadigheid, maar als maar als het opzettelijk geven van een vals alarm. De verdachte wordt verdacht van bedreiging.
Ik geloof dat niemand dit antwoord had gegeven, wel?
pi_31096374
Zouden ze artikel 285 van het Wetboek van Strafrecht bedoelen? En dan lid 1 of 3?
quote:
1.
Bedreiging met openlijk geweld met verenigde krachten tegen personen of goederen, met geweld tegen een internationaal beschermd persoon of diens beschermde goederen, met enig misdrijf waardoor de algemene veiligheid van personen of goederen in gevaar wordt gebracht, met verkrachting, met feitelijke aanranding van de eerbaarheid, met enig misdrijf tegen het leven gericht, met gijzeling, met zware mishandeling of met brandstichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
2.
Indien deze bedreiging schriftelijk en onder een bepaalde voorwaarde geschiedt, wordt ze gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
3.
Bedreiging met een terroristisch misdrijf wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:00:23 #115
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31096483
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 20:48 schreef ChrisJX het volgende:
http://www.politie.nl/klpd/nieuws/landelijk_tas_ballonnen.asp
[..]

Ik geloof dat niemand dit antwoord had gegeven, wel?
het was dan ook geen valse melding. Dat kunnen ze ook niet tegen hem gebruiken. Hij heeft nergens 'bom' op de tas geschreven of iets anders verdachts. Hij heeft ook geen bommelding gedaan of iets anders verdachts. Hij heeft een tas neergezet, die voor niemand als iets anders dan verloren tas beschouwd kon worden. Hoe de politie bij die stompzinnige opmerking kan komen vraag ik me dan ook af.
quote:
De Spoorwegpolitie neemt valse meldingen hoog op. Ze kunnen paniek zaaien en het treinverkeer ontwrichten. Valse meldingen worden dan ook niet gezien als baldadigheid, maar als maar als het opzettelijk geven van een vals alarm. De verdachte wordt verdacht van bedreiging.
hij heeft niemand bedreigd.
hij heeft geen vals alarm geslagen.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_31096584
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:00 schreef DionysuZ het volgende:

het was dan ook geen valse melding. Dat kunnen ze ook niet tegen hem gebruiken. Hij heeft nergens 'bom' op de tas geschreven of iets anders verdachts. Hij heeft ook geen bommelding gedaan of iets anders verdachts. Hij heeft een tas neergezet, die voor niemand als iets anders dan verloren tas beschouwd kon worden. Hoe de politie bij die stompzinnige opmerking kan komen vraag ik me dan ook af.
[..]

hij heeft niemand bedreigd.
hij heeft geen vals alarm geslagen.
Het is niet zo zwart-wit als jij voorstelt. Hij heeft willens en wetens een tas achtergelaten op het station en hij wíst dat de reële mogelijkheid bestond dat iemand op z'n minst de spoorwegpolitie zou waarschuwen. Sterker nog, dat was zijn hele opzet.

Het is niet zo dat die tas per ongeluk is achtergelaten.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:11:19 #117
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31096820
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 20:57 schreef ChrisJX het volgende:
Zouden ze artikel 285 van het Wetboek van Strafrecht bedoelen? En dan lid 1 of 3?
[..]
Wat moet ik daarvan denken?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:14:15 #118
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31096907
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:11 schreef Yildiz het volgende:

[..]

wie heb je bedreigd?
pi_31096924
Ik hoop dat je de bak in gaat
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:15:42 #120
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31096951
Nou, eerder, wat een boete in 4e of 5e categorie voor moet stellen, en waarom er geen taakstraf tussen staat...
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:17:44 #121
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_31097026
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:14 schreef Bananenman het volgende:
En wij hopen dat jij sterft.

Egoïstische lul.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:18:08 #122
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_31097040
Nofi.
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:18:22 #123
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31097044
een boete in de vierde categorie id maximaal 11.250 euro..
pi_31097055
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:18 schreef BrauN het volgende:
Nofi.
Oh in dat geval.

zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:20:01 #125
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31097104
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:14 schreef Bananenman het volgende:
omdat hij een tas achterlaat, waar geen bedreiging uit blijkt en wat slechts een protestactie is wat ook uit alles blijkt. Ik zie wel weer hoe het gesteld is met de nederlandse paranoïde... erger dan ik had gedacht...
pi_31097172
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:20 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

omdat hij een tas achterlaat, waar geen bedreiging uit blijkt en wat slechts een protestactie is wat ook uit alles blijkt. Ik zie wel weer hoe het gesteld is met de nederlandse paranoïde... erger dan ik had gedacht...
Interesseert mij wat. Voor mijn part had 'ie alleen een rondje gelopen op Den Haag CS. Ik vind het gewoon een kutuser
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:23:20 #127
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31097222
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:22 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Interesseert mij wat. Voor mijn part had 'ie alleen een rondje gelopen op Den Haag CS. Ik vind het gewoon een kutuser
  zaterdag 1 oktober 2005 @ 21:25:42 #128
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_31097304
quote:

[..]

Je moeder.

Yildiz is tof en die gaat niet de bak in. Ik ga serieus naar z'n rechtszaak toe en desnoods de hele zooi verstoren. Maar hij gaat NIET het gevang in!
pi_31097380
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:25 schreef BrauN het volgende:

[..]

Je moeder.

Yildiz is tof en die gaat niet de bak in. Ik ga serieus naar z'n rechtszaak toe en desnoods de hele zooi verstoren. Maar hij gaat NIET het gevang in!
Nou, succes dan he
pi_31097575
BrauN heeft een nieuwe maat ja, laat hem. Kut banaan.
pi_31097591
pi_31098457
Omdat er soms wel héél persoonlijke spullen inzitten.
pi_31098978
Ik snap ook niet goed wat er strafbaar zou moeten zijn, als iemand gewoon een tas vergeet op het station... Het gaat toch ook niemand een bal aan wat er dan wel in die tas zit? Dat zie je van de buitenkant niet.
Aargh Aargh Aargh
pi_31100436
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_31106530
Als Yildiz naar de rechtbank moet, moet iedereen daar naartoe gaan met een tas en die daar achterlaten
Uiteraard gevuld met ballonen en dezelfde brief die Yildiz had gebruikt met wat aanpassingen.
pi_31106874
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:20 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens.
Een tas achterlaten/vergeten is op zichzelf geen bedreiging, maar met de postings hier op Fok! kun je aantonen dat Yildiz wel degelijk de consequenties van zijn acties van te voren doorhad en het bewust deed. Misschien is op die manier wel bedreiging aan te tonen volgens de rechter.
Als dat trouwens het geval is, ben ik nog steeds met je eens dat de paranoia belachelijk is.
Van de week was er weer een bericht van een autobom in Irak. Gaan we nu ook alle achtergelaten auto's verdacht vinden?
Het slaat allemaal nergens op, die achterdocht. Je laat je dan leiden door gevaren die weliswaar reëel zijn, maar waarop de kans zo enorm klein is. De kans dat je overlijdt tijdens het oversteken van de straat is volgens mij vele malen groter dan de kans dat je overlijdt ten gevolge van een terroristische aanslag. Gaan we nu oversteken van de straat verbieden? (Of autorijden, want die veroorzaken tenslotte die doden).
pi_31110628
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:11 schreef Yildiz het volgende:

Dat je maximaal zes jaar de bak inkan

Persoonlijk vind ik het nogal een zwaar artikel voor een tas met ballonnen achterlaten op het station. Als ik rechter was zou ik je een maand of twee voorwaardelijk geven, dus dat je twee maanden de bak inmoet als je het nog eens doet. Lijkt mij straf genoeg. Maar goed, ik ben geen rechter, dus dat schiet niet op.
quote:
Op zaterdag 1 oktober 2005 21:15 schreef Yildiz het volgende:
Nou, eerder, wat een boete in 4e of 5e categorie voor moet stellen, en waarom er geen taakstraf tussen staat...
Oh zo

Een taakstraf staat nooit bij een delictsomschrijving, dat is nl een alternatieve straf die onder de maximumstrafmaat valt.

De boetecategorieën:
quote:
de eerste categorie, ¤ 225;

de tweede categorie, ¤ 2 250;

de derde categorie, ¤ 4 500;

de vierde categorie, ¤ 11 250;

de vijfde categorie, ¤ 45 000;

de zesde categorie, ¤ 450 000.
Aldus Art. 23 Wetboek van Strafrecht.

Let wel, dit zijn weer maximumstraffen. Een rechter hóeft je geen boete op te leggen. Sterker nog, hij hoeft je niet eens straf op te leggen als hij je schuldig bevindt. Nederland kent namelijk geen minimumstrafmaat, in tegenstelling tot, bijvoorbeeld, Duitsland.

[ Bericht 47% gewijzigd door ChrisJX op 02-10-2005 12:58:36 ]
pi_31110901
Tip: Als je moet voorkomen (als dat al moet), toon dan berouw. Zeg dat je nu beseft dat het een stomme daad was en dat je het nooit meer zult doen. Vinden rechters leuker dan wanneer je zegt dat je nog steeds achter je daad staat
  zondag 2 oktober 2005 @ 13:17:26 #139
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_31111559
Ben benieuwd naar het vonnis :p
pi_31315301
Hehe nou ik dit topic weer lees:

ik zat laatst in de trein en in de bank naast me zat een groepje waarin een kerel over precies deze actie aan het vertellen was. Hij zei ook dat de vent die het gedaan heeft opgepakt was.
Het moet wel over dezelfde persoon gegaan zijn want denk niet dat er 2 lui zo labiel zijn een tas met ballonnen en een achterlijk briefje achter te laten.
Dus mijn vraag: is Yildiz er nog of is ie (geheel terecht) flink geknuppeld daar?
pi_31336606
quote:
Op donderdag 1 september 2005 23:35 schreef mgerben het volgende:

[..]

Die is wel sterk.
Je hoefde toch zijn benzine, verzekering en salaris ook niet te betalen?

Kan me voorstellen dat je rechtvaardigheidsgevoel even een kniestoot in de kabooga's kreeg.
niet? waar komt het geld van de overheid waar de politie mee betaald word vandaan dan?
Niet van een ezel die geld schijt
pi_31336796
quote:
Op zondag 9 oktober 2005 20:15 schreef AltamirA het volgende:
Hehe nou ik dit topic weer lees:

ik zat laatst in de trein en in de bank naast me zat een groepje waarin een kerel over precies deze actie aan het vertellen was. Hij zei ook dat de vent die het gedaan heeft opgepakt was.
Het moet wel over dezelfde persoon gegaan zijn want denk niet dat er 2 lui zo labiel zijn een tas met ballonnen en een achterlijk briefje achter te laten.
Dus mijn vraag: is Yildiz er nog of is ie (geheel terecht) flink geknuppeld daar?
Opgepakt is doorgaans hetzelfde als aangehouden worden En aangehouden istie. Alleen vastgehouden bij mijn weten niet.
  dinsdag 11 oktober 2005 @ 16:36:08 #143
131777 NedeRolf
Éen in de hand
pi_31360525
Maar wanneer is dé uitspraak?
Is beter, dan 20 in de lucht!
pi_31361825
quote:

[..]

pi_31361931
quote:
Op zondag 2 oktober 2005 05:19 schreef Refragmental het volgende:
Als Yildiz naar de rechtbank moet, moet iedereen daar naartoe gaan met een tas en die daar achterlaten
Uiteraard gevuld met ballonen en dezelfde brief die Yildiz had gebruikt met wat aanpassingen.
ja origineel
  donderdag 13 oktober 2005 @ 22:52:06 #146
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_31423334
Een tamelijk waanzinnige actie. Droeg ik een hoed, ik nam hem voor u af.

(ach leefde provo nog maar...)
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 13 oktober 2005 @ 22:58:26 #147
131777 NedeRolf
Éen in de hand
pi_31423546
Is er nou al meer bekend over de tijd dat Yildiz weg is hier?
Is beter, dan 20 in de lucht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')