Van: http://www.rampantscotland.com/forenames/quote:Rory
From a similar root as Roderick, the Gaelic 'ruadh-ri' or red king. Roderc was a ruler of the Kingdom of Strathclyde in the 6th century. The name Rory was used frequently by the MacLeods, MacKenzies and other Highland clans. Roderick Random was a novel by Tobias Smollet in the 18th century. Roddy, Roddie and Rory are pet names of Roderick and Derek is from the same origin. In 1998, Rory was the 53rd most registered first name in Scotland in 199 but Roderick was not in the first 100. The impersonator Rory Bremner is a well known current bearer of the name.
Nee, eigenlijk niet. Ik vind Rory wel heel leuk hoor voor een meisje, nooit echt bij stil gestaan. Rory was wel 1 van de keuzes voor een 2e naam voor een evt jongen. Maar nu heb ik er dus ook een meisjesnaam bij voor een evt 2equote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:15 schreef bixister het volgende:
kennen jullie rory block niet? (ook ♀)
De Whisky was iig lekker!quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 21:23 schreef ChrisJX het volgende:
Maar wat dachten jullie van Caoilfhionn, Deirbhile, Fionnguala, M¢ren Muadhnait?
![]()
Ik heb een collega die zo heet, niks mis me?quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 12:47 schreef Kowalabeertjuh het volgende:
[..]
Ik ken ook iemand die zo heet, alleen schrijf je dat als Dax, echt een verschrikkelijke naam.
Igraine, namen als Brian en Aiden vind ik ronduit afschuwelijk. Maar namen uit de mythologie erg mooi. Morgaine voor een meisje hadden we bijv. super gevonden, maar het wordt een jongen, dus naar alle waarschijnlijkheid dus een Myrddin, maar dan wel uitgesproken als Mirdin. Eventueel met Emrys erachter.....Is nog niet duidelijk.quote:Op zaterdag 15 oktober 2005 11:17 schreef Igraine het volgende:
[..]
Tja ik weet niet wat jij mooi vind natuurlijk maar bijv Gawain (ook uit de Arthur-legende), Aidan, Cormac, Bran, Brynn.
Of meer gangbare namen Gavin, Connor, Rory (vind ik erg leuk), Keegan of Ronan.
Welke categorie bedoel je precies, gaelic of uit de mythologie?
Daar hou ik ook van hoorquote:Op maandag 17 oktober 2005 11:43 schreef bizje het volgende:
Nee Igraine, mijn dochter is zo wit als het maar zijn kanBlond haar en blauwe ogen.
Mijn zoon is wel getint ( donkerbruin haar, getinte huidskleur en blauwe ogen ) maar dat ben ik ook, ook al ben ik 100 % Nederlands.
Ik houd gewoon van aparte en persoonlijke namen. Dus niet Freek omdat de overgrootouder ook zo heette...
Je zou de Edda nog even door kunnen nemen (bijvoorbeeld hier onderaan, daar heeft Tolkien de meeste van zijn namen vandaan (en Wagner zijn Ring des Nibelungen), of de stripserie Thorgal (ook veel mythologische namen). En ik zou zoals Igraine al zegt Mirdin schrijven als je een Mirdin wil (ik kan ook slecht tegen verkeerd uitgesproken namenquote:Op maandag 17 oktober 2005 09:24 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
[..]
Igraine, namen als Brian en Aiden vind ik ronduit afschuwelijk. Maar namen uit de mythologie erg mooi.
Ik vind Minke ook leukquote:Op zaterdag 10 september 2005 23:29 schreef LadyS het volgende:
minke vind ik leuk
Bij Stoffel moet ik aan de Fabeltjeskrant denken
Ik vind Minke niet zo mooi klinken. Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik bveel namen die eindigen op "ke " niet mooi vind. e namen die eindigen op "kje" zijn dan alweer een stuk leuker ( vind ik dan hèquote:[b]
Ik vind Minke ook leuk![]()
[/sub]
Ha, nee. Ik heet Indra.quote:Op maandag 17 oktober 2005 13:17 schreef bizje het volgende:
[..]
Ik vind Minke niet zo mooi klinken. Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik bveel namen die eindigen op "ke " niet mooi vind. e namen die eindigen op "kje" zijn dan alweer een stuk leuker ( vind ik dan hè)
@ innepin,
Is In-Ne-Pin je echte naam ?
Ezra is toch een jongensnaamquote:Op maandag 17 oktober 2005 11:19 schreef E.T. het volgende:
Ezra vind ik voor een meisje erg leuk, niet voor een jongen.
Dankjequote:Op maandag 17 oktober 2005 13:35 schreef bizje het volgende:
Indra ...mooie romantische naam![]()
Ik vroeg het omdat je heel af en toe iemand tegen komt die niet aziatisch is en dan wel zo`n naam heeft. Vind ik dan ook heel apart. Mooie combi dan.
Iemand in mijn omgeving heet dus Ilja (en is vrouw) dus ik weet eigenlijk niet anders, tot kort geleden naast haar een gezin kwam wonen waar het jongste zoontje Ilja heetquote:Op maandag 17 oktober 2005 13:31 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik vind het maar raar dat jongensnaam 'vermeist' worden omdat ze toevallig op een -a eindigenMeisjes die ilja heten vind ik ook maar raar, bijv.
Een man bij mij in de straat heette Ilja, dus dat scheeltquote:Op maandag 17 oktober 2005 14:30 schreef Marie79 het volgende:
Iemand in mijn omgeving heet dus Ilja (en is vrouw) dus ik weet eigenlijk niet anders, tot kort geleden naast haar een gezin kwam wonen waar het jongste zoontje Ilja heet![]()
Je hebt gelijk !quote:[b]Op
Dankje![]()
Indra is ook een Aziatische naam hoor![]()
Mijn vader eigenlijk ook niet.quote:Op maandag 17 oktober 2005 15:44 schreef E.T. het volgende:
(indra stond hoog op mijn lijstje, maar Swets vond 't niks..)
Nee, helaasquote:Op maandag 17 oktober 2005 15:33 schreef anneja het volgende:
Ik vind Jentin ook mooiHeet je echt zo?
Hmmm, apart.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:01 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Laatst zag ik op m'n werk een geboortekaartje hangen op de kraamafdeling.
Geboren: onze dochter Rikste.![]()
Alsof het de overtreffende trap is van Rik, Rikkert, Rikste!![]()
Rikis dan weer wel een leuke naam; zo heet mijn bemoederzoontje.
rikst(e) is een bestaande groningse / friese meisjesnaam.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:01 schreef Sjeekie_Beekie het volgende:
Laatst zag ik op m'n werk een geboortekaartje hangen op de kraamafdeling.
Geboren: onze dochter Rikste.![]()
Alsof het de overtreffende trap is van Rik, Rikkert, Rikste!![]()
Rikis dan weer wel een leuke naam; zo heet mijn bemoederzoontje.
Ik zat bij de hockeynamen te kijken en een beetje te gniffelen bij de namen die daar voorbijkwamen.quote:Op dinsdag 1 november 2005 21:33 schreef Marie79 het volgende:
ik las net in de Veronica gids een leuke site, www.voornamelijk.nl
Ik heb er net even rondgekeken en het is leuk om te lezen!
Mwah, in het Frans heb je ook Frederic en je hebt de Frederiks enzo.quote:Op woensdag 2 november 2005 09:09 schreef Marie79 het volgende:
Ja, en ik zag jouw namen ook bij de unisex namen staan?![]()
Ik vind jouw naam dus echt geen mannennaam...![]()
De mijne ook...quote:Op woensdag 2 november 2005 08:41 schreef Troel het volgende:
Ik zat bij de hockeynamen te kijken en een beetje te gniffelen bij de namen die daar voorbijkwamen.
STAAT MIJN EIGEN NAAM ER OOK TUSSEN![]()
Ik ook niet... Fleur en Sophie, dát zijn pas hockeynamenquote:Op woensdag 2 november 2005 18:41 schreef texelonia het volgende:
De mijne ook...(Tessel) Ik vind mijn naam echt geen hockeynaam eigenlijk, maar goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |