abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 augustus 2005 @ 17:33:27 #51
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_30137832
Kijk, dat mensen met tv's gaan lopen slepen vind ik ronduit schandalig. Maar dat mensen een eerste levensbehoefte als voedsel meenemen zonder te betalen omdat ze anders geen eten hebben... Hoe kan je dat nou afkeuren? Als jij moet kiezen tussen stelen of verzwakken en omkomen door honger of ziekte, wat doe jij dan?

Ik weet het wel.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_30137872
Je ziet op CNN dat de politie het ook opgeeft onder het mom van "anders kom je niet aan eten", dat ze dan een TV en koelkast meenemen is een zorg voor later. Evacuatie gaat nu voor plunderen. Ik vermoed dat het tijd wordt voor een flink aantal soldaatjes om orde op zaken te stellen en mensen per direct te verwijderen uit het hele gebied.
pi_30137938
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 17:35 schreef indahnesia.com het volgende:
Je ziet op CNN dat de politie het ook opgeeft onder het mom van "anders kom je niet aan eten", dat ze dan een TV en koelkast meenemen is een zorg voor later. Evacuatie gaat nu voor plunderen. Ik vermoed dat het tijd wordt voor een flink aantal soldaatjes om orde op zaken te stellen en mensen per direct te verwijderen uit het hele gebied.
*kuch* alle soldaatjes zitten in Irak, waarom denk je dat alle hulpverlening zo langzaam verloopt
  woensdag 31 augustus 2005 @ 17:40:32 #54
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_30137980
Naja hier is natuurlijk gewoon de nationale garde en reserve voor, in principe is er in de VS geen tekort aan mankracht.
Maar het is enorm moeilijk bereikbaar, te ondiep voor grote schepen ook.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_30137986
internationaal loopt men inmiddels ook warm voor het getroffen gebied:
Venezuela offers fuel, food to hurricane-hit US

en Canada heeft ook al medische hulp aangeboden
pi_30138025
Als ze nou minder uitgeven aan oorlog, kunnen ze dit soort dingen misschien beter opvangen.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 17:45:40 #57
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_30138090
Chavez is lief
  woensdag 31 augustus 2005 @ 17:47:47 #58
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30138140
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 17:42 schreef Eveli het volgende:
Als ze nou minder uitgeven aan oorlog, kunnen ze dit soort dingen misschien beter opvangen.
Die vraag komt later wel.

Bush scoort tot nu toe geen punten bij de bevolking volgens MSNBC. Da's dan weer een lichtpuntje.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_30138206
Ze hebben besloten 2500 patienten uit hospitalen in New Orleans te evacueren. Zal nu met ruim een meter water in de straat wat moeilijker gaan dan voor de storm. Op één locatie zijn de dieselgeneratoren reeds uitgevallen, patienten worden met handpompen beademd...
pi_30138236
inmiddels heeft men ook een oplossing voor de mensen in de Superdome:
quote:
Slachtoffers Superdome geëvacueerd 31-08-05

Een truck van de National Gaurd brengt vluchtelingen naar de Superdome in New Orleans (Foto: AP)
De slachtoffers van de orkaan Katrina worden vanuit de Superdome in New Orleans overgebracht naar Houston. Daar worden ze voorlopig gehuisvest in de Astrodome, die plaats biedt aan 25.000 mensen. Voor de operatie zijn 475 bussen ingezet.

De steden liggen ruim 500 kilometer uit elkaar.

In het voetbalstadion Superdome waren de omstandigheden onhoudbaar geworden: er is geen elektriciteit, het riool werkt niet meer en de temperatuur is er opgelopen tot boven de dertig graden. Ook blijft het water in het bouwwerk stijgen.

Waterpeil stijgt
Ook andere noodvoorzieningen moeten zo snel mogelijk worden geëvacueerd. Het is niet duidelijk hoe de autoriteiten dat willen doen, omdat veel toegangswegen ook onder water staan.

Daarbij komt dat het waterpeil in de stad nog steeds stijgt. Volgens burgemeester Nagin is het dichten van een dijk mislukt en zal de stad steeds verder onder water komen te staan.

Volgens de burgemeester kan het nog maanden duren voordat alle delen van New Orleans weer bewoonbaar zijn. Tachtig procent van de stad staat nu onder water.
...
http://www.nos.nl/nosjour(...)/310805_katrina.html
pi_30138329
iedereen gaat plunderen als je vreten nodig nodig hebt maar de zooi onder water staat, dan ga je echt niet wachten tot de eigenaar van de winkel terug komt.. ik geef die lui goot gelijk.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_30138361
Wat een teringzooi .
pi_30138389
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 17:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
De meesten hebben niet eens geld voor het openbaar vervoer (voor zover dat nog voorhanden was), laat staan voor een auto.
Ach anderen hebben wel een auto en genoeg geld. De conclusie lijkt me duidelijk. Eigen falen.

Maar dat is een andere discussie en verder niet zo relevant.
pi_30138439
Crap...ik had een beetje het idee dat het allemaal wel meeviel, na de nieuwsberichten van afgelopen maandag
Calmer than you are
pi_30138525
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 17:57 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ach anderen hebben wel een auto en genoeg geld. De conclusie lijkt me duidelijk. Eigen falen.

Maar dat is een andere discussie en verder niet zo relevant.
Guttegut, wat zijn we weer keihard en meedogeloos.

Maar je hebt gelijk, dat is een andere discussie.
pi_30138600
Pff ik kijk nu het journaal. De chaos is echt véél groter dan ik had gedacht

Het kan wellicht maanden duren voordat mensen terug kunnen.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 18:09:57 #67
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_30138700
Als ik er zou wonen zou ik sterk overwegen om mij ergens anders permanent te vestigen
  woensdag 31 augustus 2005 @ 18:14:23 #68
3767 Herald
Come get some
pi_30138821
net weer op het nieuws, louter zwarte mensen die nog in New Orleans vast zitten. Zo'n vrouw die d'r gezicht probeert te verbergen als ze een winkelwagen vol spullen voortduwt, een donkere politieagent die zijn geweer richt op twee mannen met spullen "drop it stupid, drop it".

Verder heb ik weinig toe te voegen, vond het gewoon frappant dat je echt alleen maar zwarte mensen ziet
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  woensdag 31 augustus 2005 @ 18:15:59 #69
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30138859
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 18:09 schreef HarigeKerel het volgende:
Als ik er zou wonen zou ik sterk overwegen om mij ergens anders permanent te vestigen
Yep.

'Start from scratch' krijgt zo wel een heel erg letterlijke betekenis.
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 18:14 schreef Herald het volgende:

Verder heb ik weinig toe te voegen, vond het gewoon frappant dat je echt alleen maar zwarte mensen ziet [afbeelding]
Het overgrote deel van de bevolking daar is donker.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_30138903
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 18:15 schreef popolon het volgende:

[..]

Yep.

'Start from scratch' krijgt zo wel een heel erg letterlijke betekenis.
Ze kunnen er ook wel een 'Extreme makeover' doen nu, maar of dit de bedoeling was
pi_30138916
quote:
net weer op het nieuws, louter zwarte mensen die nog in New Orleans vast zitten. Zo'n vrouw die d'r gezicht probeert te verbergen als ze een winkelwagen vol spullen voortduwt, een donkere politieagent die zijn geweer richt op twee mannen met spullen "drop it stupid, drop it".

Verder heb ik weinig toe te voegen, vond het gewoon frappant dat je echt alleen maar zwarte mensen ziet [afbeelding]
Ja, hoe zou dat komen?
pi_30138920
quote:

Da's niet echt frappant, dat is gewoon de armere bevolkingsgroep die geen geld had om weg te gaan, dus die moeten nu zien te overleven.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 18:31:16 #74
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_30139246
quote:
A giant new Wal-Mart in New Orleans was looted, and the entire gun collection was taken, The Times-Picayune reported. "There are gangs of armed men in the city moving around the city," said Ebbert, the city's homeland security chief. Also, looter
Tijd voor de Navy Seals dus
pi_30139249
A wife's desperate journey with her husband's corpse

NEW ORLEANS, Louisiana (AP) -- When Xavier Bowie died in a flooded New Orleans neighborhood, his wife did the best she could in a city so preoccupied with saving the living that no one can deal with the dead.

She wrapped his body in a sheet, laid him on a makeshift bier of plywood boards, with a little help, and floated him down to the main road.

For more than an hour, Evelyn Turner waited along Rampart Street outside the French Quarter, her husband's body resting on the grassy median as car after car passed, their wakes threatening to wash over the corpse.

"This is ridiculous," Turner, 54, said as she sobbed into a dirty washcloth.

Bowie, 57, a truck driver who had been with Turner for 16 years, had advanced lung cancer and could not be easily moved. When Turner could find no one to take them out of the city, she decided to stay home and hoped the storm would spare them.

"I've got electric and stuff right now," Turner told herself. "I can keep going. I've got oxygen. I can keep going."

But Hurricane Katrina left her neighborhood under several feet of water. By Tuesday, with no phone and only a small tank of oxygen left, Turner slogged out into the streets for help.

By the time she got back, Bowie had died.

Grief-stricken, Turner walked 2 miles to a neighborhood police precinct and asked someone to come get the body. An officer told her a truck would be along.

When more than an hour passed, she started down the road again. When she got to the station this time, there were no more promises.

"There's nothing we can do right now," an officer said. "We don't have any equipment."

"So what I'm supposed to do? Sit with the body until you get somebody?" Turner asked.

"Unfortunately, yeah," the officer replied. "That's the only option I can give you. Because we have no way of getting to him."

With hundreds, if not thousands, of residents still stuck on roofs and in attics across the city, officials have concentrated on saving survivors of Katrina and floodwaters. "We're not even dealing with dead bodies," New Orleans Mayor Ray Nagin said Tuesday.

When Turner got back to the corpse, she collapsed onto the plywood sheets and wept.

Curtis Miller, a former city employee, helped float the body down the road, hoping a passing military truck would pick Bowie up. He was disgusted.

"I'm hurt to my heart with this," the grizzled man said. "To see the city stoop this low. It shouldn't be, mister. It should not be."

Finally, about three hours after Bowie died, Miller flagged down a passing flatbed truck filled with downed tree limbs. After some heated words and an offer of $20, he persuaded the driver to take the body to Charity Hospital, where the police had directed them.

Turner helped load the body into the truck bed, then climbed aboard.

The truck turned and made its way into the French Quarter, where jazz bands are known to lead joyful funeral processions through the storied streets. But the streets were deserted Tuesday, and there was no music for Bowie, just the whirring of helicopter blades above.
pi_30139468
o jeee.. nog meer slecht nieuws
quote:
We have no food or water for the evacuees. Says emergency workers have seized the food and water and drinks from Sam's Club, Wal-Mart and other groceries for evacuees, but he said that is all gone. Says water supply is gone. More water expected, but its not there right now. Says evacuees are getting upset and harried.
en
quote:
Evacuees from New Orleans and the east bank of Jefferson are flocking to the west bank, overwhelming the facilities.
pi_30139480
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 18:31 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Tijd voor de Navy Seals dus
Ze hebben ook wel wat SWAT klaarstaan denk ik.
pi_30139815
Hier is een link, waar je het verloop van orkanen kunt volgen.
pi_30139847
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 18:51 schreef aloa het volgende:
Hier is een link, waar je het verloop van orkanen kunt volgen.
waah.. die daat in mijn bookmarks..
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:08:51 #82
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_30140366
In de KLB zat Vampier al te mauwen dat de buitenlandse hulp uitbleef. Ik moest toch even hard lachen.
Het is uitermate triest wat zich nu afspeeld aldaar. Maar ik heb vernomen dat buitenlandse hulp klaatstaat mocht de VS dit willen aannemen. Olie en voedsel uit Venezuela!!!!!
Venezuela, notabene een land wat niet veel op heeft met de VS bied hulp aan. Ik ben benieuwd of Bush dit aanbod zal aannemen. Het zal mij benieuwen. Zo niet, dan moet men ook niet zeuren dat er niemand was die hulp aanbood.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:10:32 #83
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_30140434
Ik denk niet echt dat de VS een tekort heeft aan voedsel, het draait nu vooral om de logistieke kant van het verhaal..
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:12:35 #84
110987 ErwinRommel
pi_30140535
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:10 schreef HarigeKerel het volgende:
Ik denk niet echt dat de VS een tekort heeft aan voedsel, het draait nu vooral om de logistieke kant van het verhaal..
Idd, maar het blijft hilarisch dat juist venezuela hulp aanbied. Ik zie het gezicht van Bush al voor me
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:12:44 #85
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30140543
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:08 schreef ErwinRommel het volgende:
In de KLB zat Vampier al te mauwen dat de buitenlandse hulp uitbleef. Ik moest toch even hard lachen.
Het is uitermate triest wat zich nu afspeeld aldaar. Maar ik heb vernomen dat buitenlandse hulp klaatstaat mocht de VS dit willen aannemen. Olie en voedsel uit Venezuela!!!!!
Venezuela, notabene een land wat niet veel op heeft met de VS bied hulp aan. Ik ben benieuwd of Bush dit aanbod zal aannemen. Het zal mij benieuwen. Zo niet, dan moet men ook niet zeuren dat er niemand was die hulp aanbood.
Waar dan?

In ieder geval kan de VS heel veel zelf, Jesse Jackson heeft er mede voor gezorgd dat Venezuela deze hulp aanbiedt.

Ze zien het waarschijnlijk ook als het opbouwen van wat krediet voor later.

Hoe dan ook, een mooi aanbod.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:15:36 #86
110987 ErwinRommel
pi_30140672
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:12 schreef popolon het volgende:

[..]

Waar dan?

In ieder geval kan de VS heel veel zelf, Jesse Jackson heeft er mede voor gezorgd dat Venezuela deze hulp aanbiedt.

Ze zien het waarschijnlijk ook als het opbouwen van wat krediet voor later.

Hoe dan ook, een mooi aanbod.
Idd, het aanbod staat. En het gebaar is goed bedoeld, wellicht ook een beetje uit opportunisme.
Maar het gaat om het gebaar. Vampier moet dus niet zeiken.
pi_30140697
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Duh, Venezuela biedt natuurlijk hulp aan, om Bush een mietje te laten lijken en de VS nog meer te irriteren. Dat zou ik ook zoen als ik Chavés was.
pi_30140720
Daar zit je dan met je houten huisje, je gisplaatjes en je armzalige, hopeloze en uitzichtloze leven in New Orleans. Vervolgens breekt de hel los. De regering geeft geen ene flikker om je, want je bent arm. Voordat je "the superdome" in mag moet je 4 uur in de rij staan. Eindelijk je bent binnen.. dan scheurt het dak open. Lekker veilig. Lekker over nagedacht. USA, land of the free. Vrij om dood te gaan.
Their eyes opaque.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:19:34 #89
110987 ErwinRommel
pi_30140822
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:16 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Duh, Venezuela biedt natuurlijk hulp aan, om Bush een mietje te laten lijken en de VS nog meer te irriteren. Dat zou ik ook zoen als ik Chavés was.
Venezuela kon ook niets doen, en gewoon denken "stik lekker dood".
Al geef ik toe dat het ook zal gaan om eigen belang ipv slechts liefdadigheid.
VS krijgt dus een koekje van eigen deeg met een Venezuelaans smaakje
pi_30140856
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:19 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Venezuela kon ook niets doen, en gewoon denken "stik lekker dood".
Al geef ik toe dat het ook zal gaan om eigen belang ipv slechts liefdadigheid.
VS krijgt dus een koekje van eigen deeg met een Venezuelaans smaakje
Maar dat maakt het verhaal niet minder smakelijk, wetende dat Bush nimmer zal reageren op enig aanbod van Chavéz
pi_30140889
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:16 schreef rashudo het volgende:
Daar zit je dan met je houten huisje, je gisplaatjes en je armzalige, hopeloze en uitzichtloze leven in New Orleans. Vervolgens breekt de hel los. De regering geeft geen ene flikker om je, want je bent arm. Voordat je "the superdome" in mag moet je 4 uur in de rij staan. Eindelijk je bent binnen.. dan scheurt het dak open. Lekker veilig. Lekker over nagedacht. USA, land of the free. Vrij om dood te gaan.
Ben je binnen, stroomt de plee over, staat de vloer blank en moet je er weer uit.
pi_30140973
Ik vind het ook erg frappant om echt bijna alleen maar negers daar te zien rondbanjeren.
pi_30140991
Yeeh.. het waterniveau in New Orleans stijgt niet meer.

Dat kan ook niet trouwens, want het staat nu net zo hoog als het water in het meer.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:24:19 #94
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_30141023
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:23 schreef el_hombre het volgende:
Ik vind het ook erg frappant om echt bijna alleen maar negers daar te zien rondbanjeren.
Wat is daar raar aan als het overgrote deel van de bevolking daar donker is
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:28:42 #95
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_30141201
Vanmiddag contact gehad met een paar kennissen in de regio. Ze zijn allemaal ongedeerd Ze waren op tijd geevacueerd naar Dallas.

Hoogst waarschijnlijk zijn ze wel hun huis kwijt Het staat in ieder geval onder water

Heel erg onwerkelijk om die beelden van New Orleans zo te zien. Echt ongelooflijk wat een kracht die storm had
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_30141285
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:28 schreef Pistol_Pete het volgende:
Vanmiddag contact gehad met een paar kennissen in de regio. Ze zijn allemaal ongedeerd Ze waren op tijd geevacueerd naar Dallas.

Hoogst waarschijnlijk zijn ze wel hun huis kwijt Het staat in ieder geval onder water

Heel erg onwerkelijk om die beelden van New Orleans zo te zien. Echt ongelooflijk wat een kracht die storm had
Is het niet vooral het water wat de situatie heeft verergerd?

Maar als je die beelden ziet is het toch wel een stuk erger dan ik had gedacht.
pi_30141355
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Volgens de gouverneur is 90% van de huizen in New Orleans verloren gegaan, maar er breken ook nog steeds branden uit. Dat helpt ook niet echt.
pi_30141391
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:33 schreef indahnesia.com het volgende:
Volgens de gouverneur is 90% van de huizen in New Orleans verloren gegaan, maar er breken ook nog steeds branden uit. Dat helpt ook niet echt.
Wow die hele stad moet dus opnieuw worden opgebouwd
  woensdag 31 augustus 2005 @ 19:36:39 #99
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_30141461
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:31 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is het water wat hun huis heeft vernield. Ze hadden op TV beelden gezien van een paar KM van hun buurt en dat stond volledig onder water. Alleen nog wat daken die boven het water uit staken.

Nu moeten ze waarschijnlijk nog een paar maanden wachten voordat ze terug mogen
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_30141577
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:36 schreef Pistol_Pete het volgende:

Nu moeten ze waarschijnlijk nog een paar maanden wachten voordat ze terug mogen
ja, dat is mooi kut als je geen vrienden/familie hebt buiten NO, een paar nachten in een hotel is nog wel te doen, maar een paar maanden is onbetaalbaar...

en als je dan terug komt hebbie ook nog geen huis..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')