DIe hadden we nog niet gezien.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:21 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
katrina and the waves!
kan niet alles lezen he!quote:
whoops.. ik zal hem toevoegenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:57 schreef Frutsel het volgende:
Valt me tegen hoor...geen linkje naar ---> Tropical Cyclone Season 2005
en wel een link van hier naar het andere topic![]()
Volgens mij heb je niet veel nodig om dat in de fik te steken.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:54 schreef indahnesia.com het volgende:
Up to 80% of New Orleans is submerged, in some cases by waters six metres (20ft) deep, and waters are rising. Some people have had to hack their way through ceilings and are still stranded on rooftops, waiting to be rescued by helicopter or boat.
Volgens mij komt veel benzine uit de auto's daar, zo ook hier te zien, als dat witte tenminste een dak van één of andere bus is.
Ik ben dan ook benieuwd wanneer de eerste chemische fabriek boem zegt.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet veel nodig om dat in de fik te steken.
Lijkt me sterk dat dat nog brandt.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet veel nodig om dat in de fik te steken.
De Franse wijk staat inmiddels onder water, tot 2 meter geloof ik. Er zijn ook wat gebouwen ingestort/zwaar beschadigd in bijv. Bourbon street.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:00 schreef MrX1982 het volgende:
Het is toch wel een redelijk grote chaos daar als ik al dat water zie.
Dit is vast de meest kostbare orkaan voor verzekeringsmaatschappijen.
Hopelijk is het oude centrum van New Orleans niet al te zwaar beschadigd, New Orleans is een leuke stad
Wellicht organiseren ze in Afrika wel een Live 8 voor de VS doen ze eindelijk eens iets terug
Zonde. Het water richt waarschijnlijk meer schade aan dan de orkaan zelf want die heeft het centrum gemist en gister las ik in de krant dat The French Quarter de schade goed had doorstaan.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:06 schreef indahnesia.com het volgende:
De Franse wijk staat inmiddels onder water, tot 2 meter geloof ik. Er zijn ook wat gebouwen ingestort/zwaar beschadigd in bijv. Bourbon street.
Bron: Planet.nlquote:Water blijft stijgen in New Orleans
Gepubliceerd op woensdag 31 augustus 2005
De chaos in de staten Mississippi en Louisiana is enorm nadat de verwoestende orkaan Katrina voorbij is geraasd.
Het water blijft stijgen. Aan het bergen van lichamen komen reddingswerkers niet eens toe. Alles wordt nu nog in het werk gesteld om overlevenden te redden. Gevreesd wordt dat het dodental oploopt tot honderden in het getroffen kustgebied bij de Golf van Mexico.
New Orleans lijkt meer op een oorlogsgebied dan op een moderne wereldstad, meldt CNN. Straten staan onder water, elektriciteit is uitgevallen en bevoorrading met eten en drinken verloopt moeizaam.
Verwacht wordt dat delen van de stad maanden onbewoonbaar blijven. Dat zegt burgemeester Nagin nu zo'n tachtig procent van de stad onder water staat.
In allerlei opvangcentra, waaronder in het stadion Louisiana Superdome zitten nog talloze mensen. Naar schatting 30.000 mensen die hun huizen zijn ontvlucht, zitten nog in het stadion.
Ook uit het stadion moeten de evacués weg, want de situatie wordt daar onhoudbaar. De temperatuur is tot boven de dertig graden gestegen, de elektriciteit is er uitgevallen en het water stroomt er naar binnen.
Hoe de mensen geëvacueerd moeten worden, is de vraag nu grote delen van de stad onder water staan.
De orkaan kostte tot nu toe in elk geval zeventig mensen mensen, maar dat aantal is waarschijnlijk vele malen hoger. De meeste slachtoffers vielen in Mississippi.
De chaos in de Amerikaanse staten neemt ook toe door plunderingen, pogingen tot gewapende roofovervallen en schietpartijen, aldus de politie van Louisiana.
Ja klopt, maar de dijken houden het niet, waren te verzwakt en die zijn gisteren, vannacht en vandaag doorgebroken en die krijgen ze vooralsnog niet dicht. D'r stroomt nog steeds water NO inquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Zonde. Het water richt waarschijnlijk meer schade aan dan de orkaan zelf want die heeft het centrum gemist en gister las ik in de krant dat The French Quarter de schade goed had doorstaan.
volgens de NYT zelfs 5:quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:39 schreef zakjapannertje het volgende:
''7:49 A.M. - Governor Blanco: Four Navy ships headed to New Orleans with food and water.''
ja!
http://www.planet.nl/plan(...)tid=615096/sc=15d846quote:Pentagon stuurt marineschepen naar rampgebied
Gepubliceerd op woensdag 31 augustus 2005
WASHINGTON (ANP) - Het Amerikaanse ministerie van Defensie heeft vijf marineschepen gestuurd naar het gebied dat maandag werd getroffen door de zware orkaan Katrina. Dat berichtte The New York Times woensdag.
De vaartuigen zijn uitgerust met helikopters en kunnen worden ingezet voor evacuaties in ondergelopen gebieden.
De schepen moeten verder voedsel, brandstof, medicamenten en bouwmaterialen naar de getroffen regio brengen. Volgens een Pentagon-woordvoerder zal het vier dagen duren voor alle schepen het rampgebied hebben bereikt. Ook worden acht maritieme reddingsteams overgevlogen. De marine overweegt volgens The New York Times ook een hospitaalschip te sturen.
Ik denk dat er ook veel olie/chemicaliën uit beschadigde olieraffinaderijen/opslagtanks komt..quote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[afbeelding]
Up to 80% of New Orleans is submerged, in some cases by waters six metres (20ft) deep, and waters are rising. Some people have had to hack their way through ceilings and are still stranded on rooftops, waiting to be rescued by helicopter or boat.
Volgens mij komt veel benzine uit de auto's daar, zo ook hier te zien, als dat witte tenminste een dak van één of andere bus is.
Waar is Wim-Lex als je hem nodig hebt met zijn watermanagementquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:13 schreef Frutsel het volgende:
Ja klopt, maar de dijken houden het niet, waren te verzwakt en die zijn gisteren, vannacht en vandaag doorgebroken en die krijgen ze vooralsnog niet dicht. D'r stroomt nog steeds water NO in
New Orleans ook, kompleet met plunderingen en schietpartijenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:23 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waar is Wim-Lex als je hem nodig hebt met zijn watermanagement![]()
Ik zat net wat filmpjes te kijken op foxnews.com de staat Mississippi is nog wel het zwaarste getroffen. Biloxi en Gulfport lijken eerder oorlogsgebieden
Ja jammer genoeg maken zijn er mensen die gebruik maken van deze situatiesquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:29 schreef indahnesia.com het volgende:
New Orleans ook, kompleet met plunderingen en schietpartijen![]()
Vanochtend was het er nog 1... Maar ja, iemand moet die lijken opruimen natuurlijkquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:42 schreef Hallulama het volgende:
FOX News: People have reported seeing sharks swimming through the streets of New Orleans.
Oef!
Misschien kunnen de bewapende negers die wel afschieten met hun guns.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:42 schreef Hallulama het volgende:
FOX News: People have reported seeing sharks swimming through the streets of New Orleans.
Oef!
Je punt is?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:18 schreef voyeur het volgende:
Ik zag net beelden van die verschrikkelijke lootings; zorg nummer één voor de rampencoördinatie. Allemaal negervrouwen met pakken eten en luiers renden een winkel uit voor ze neergeschoten werden wegens looting.
Hadden allemaal braaf gewacht tot de blanke eigenaar zijn winkel 's morgens zou openen, maar die was er vandoor. Toen de deur zelf maar opengemaakt en netjes willen pinnnen. Blijkt de kassa niet te werken zonder stroom. Vervolgens moesten ze kiezen tussen kinderen zonder eten en met de stront tussen hun benen of 'looting' met het gevaar dat er op je geschoten word. Moedige, maar goede keuze maakten die moeders.
Oh, ja en er was een neger die een drijvend bankstel dat misschien niet van hem was probeerde te gebruiken als boot. Goed dat de National Guard nu ingezet om zulke schandalige negerpraktijken te stoppen.
Idd. ik zou ook uiteindelijk gekozen hebben om het dan maar mee te nemen, je moet toch overleven, alhoewel ik nooit in dat gebied zou zijn gebleven met mijn kinderenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:18 schreef voyeur het volgende:
Hadden allemaal braaf gewacht tot de blanke eigenaar zijn winkel 's morgens zou openen, maar die was er vandoor. Toen de deur zelf maar opengemaakt en netjes willen pinnnen. Blijkt de kassa niet te werken zonder stroom. Vervolgens moesten ze kiezen tussen kinderen zonder eten en met de stront tussen hun benen of 'looting' met het gevaar dat er op je geschoten word. Moedige, maar goede keuze maakten die moeders.
Nou, wat een geluk dat ze dan nu alsnog kunnen verhongerenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Die voornamelijk arme negers hebben het aan zichzelf te wijten dat ze niet zijn vertrokken toen de stad ontruimd moest worden. Ze mogen blij zijn dat ze nog leven.
Ja, hoe hadden ze in godsnaam de stad moeten verlaten, leg me dat eens uit. Lopend? Nou, dan waren ze onderweg waar dan ook naartoe alsnog door de orkaan ingehaald.quote:Die voornamelijk arme negers hebben het aan zichzelf te wijten dat ze niet zijn vertrokken toen de stad ontruimd moest worden. Ze mogen blij zijn dat ze nog leven.
Je keurt plunderen goed nadat ze zelf hebben gekozen om in de stad te blijven ten tijden van de orkaan.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nou, wat een geluk dat ze dan nu alsnog kunnen verhongeren.
De meesten hebben niet eens geld voor het openbaar vervoer (voor zover dat nog voorhanden was), laat staan voor een auto.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je keurt plunderen goed nadat ze zelf hebben gekozen om in de stad te blijven ten tijden van de orkaan.
Zoals hierboven al wordt gezegd: Hoe hadden ze moeten gaan dan? Aangezien ze arm zijn hebben geen auto en geen geld voor een vliegticket (overigens werd er al niet meer gevlogen gezien de wind). En loop jij een paar honderd km in een paar dagen?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je keurt plunderen goed nadat ze zelf hebben gekozen om in de stad te blijven ten tijden van de orkaan.
*kuch* alle soldaatjes zitten in Irak, waarom denk je dat alle hulpverlening zo langzaam verlooptquote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:35 schreef indahnesia.com het volgende:
Je ziet op CNN dat de politie het ook opgeeft onder het mom van "anders kom je niet aan eten", dat ze dan een TV en koelkast meenemen is een zorg voor later. Evacuatie gaat nu voor plunderen. Ik vermoed dat het tijd wordt voor een flink aantal soldaatjes om orde op zaken te stellen en mensen per direct te verwijderen uit het hele gebied.
Die vraag komt later wel.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:42 schreef Eveli het volgende:
Als ze nou minder uitgeven aan oorlog, kunnen ze dit soort dingen misschien beter opvangen.
http://www.nos.nl/nosjour(...)/310805_katrina.htmlquote:Slachtoffers Superdome geëvacueerd 31-08-05
Een truck van de National Gaurd brengt vluchtelingen naar de Superdome in New Orleans (Foto: AP)
De slachtoffers van de orkaan Katrina worden vanuit de Superdome in New Orleans overgebracht naar Houston. Daar worden ze voorlopig gehuisvest in de Astrodome, die plaats biedt aan 25.000 mensen. Voor de operatie zijn 475 bussen ingezet.
De steden liggen ruim 500 kilometer uit elkaar.
In het voetbalstadion Superdome waren de omstandigheden onhoudbaar geworden: er is geen elektriciteit, het riool werkt niet meer en de temperatuur is er opgelopen tot boven de dertig graden. Ook blijft het water in het bouwwerk stijgen.
Waterpeil stijgt
Ook andere noodvoorzieningen moeten zo snel mogelijk worden geëvacueerd. Het is niet duidelijk hoe de autoriteiten dat willen doen, omdat veel toegangswegen ook onder water staan.
Daarbij komt dat het waterpeil in de stad nog steeds stijgt. Volgens burgemeester Nagin is het dichten van een dijk mislukt en zal de stad steeds verder onder water komen te staan.
Volgens de burgemeester kan het nog maanden duren voordat alle delen van New Orleans weer bewoonbaar zijn. Tachtig procent van de stad staat nu onder water.
...
Ach anderen hebben wel een auto en genoeg geld. De conclusie lijkt me duidelijk. Eigen falen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
De meesten hebben niet eens geld voor het openbaar vervoer (voor zover dat nog voorhanden was), laat staan voor een auto.
Guttegut, wat zijn we weer keihard en meedogeloos.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:57 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ach anderen hebben wel een auto en genoeg geld. De conclusie lijkt me duidelijk. Eigen falen.
Maar dat is een andere discussie en verder niet zo relevant.
Yep.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:09 schreef HarigeKerel het volgende:
Als ik er zou wonen zou ik sterk overwegen om mij ergens anders permanent te vestigen
Het overgrote deel van de bevolking daar is donker.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:14 schreef Herald het volgende:
Verder heb ik weinig toe te voegen, vond het gewoon frappant dat je echt alleen maar zwarte mensen ziet [afbeelding]
Ze kunnen er ook wel een 'Extreme makeover' doen nu, maar of dit de bedoeling wasquote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:15 schreef popolon het volgende:
[..]
Yep.
'Start from scratch' krijgt zo wel een heel erg letterlijke betekenis.
Ja, hoe zou dat komen?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:14 schreef Herald het volgende:
net weer op het nieuws, louter zwarte mensen die nog in New Orleans vast zitten. Zo'n vrouw die d'r gezicht probeert te verbergen als ze een winkelwagen vol spullen voortduwt, een donkere politieagent die zijn geweer richt op twee mannen met spullen "drop it stupid, drop it".
Verder heb ik weinig toe te voegen, vond het gewoon frappant dat je echt alleen maar zwarte mensen ziet [afbeelding]
Da's niet echt frappant, dat is gewoon de armere bevolkingsgroep die geen geld had om weg te gaan, dus die moeten nu zien te overleven.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:14 schreef Herald het volgende:
Tijd voor de Navy Seals dusquote:A giant new Wal-Mart in New Orleans was looted, and the entire gun collection was taken, The Times-Picayune reported. "There are gangs of armed men in the city moving around the city," said Ebbert, the city's homeland security chief. Also, looter
enquote:We have no food or water for the evacuees. Says emergency workers have seized the food and water and drinks from Sam's Club, Wal-Mart and other groceries for evacuees, but he said that is all gone. Says water supply is gone. More water expected, but its not there right now. Says evacuees are getting upset and harried.
quote:Evacuees from New Orleans and the east bank of Jefferson are flocking to the west bank, overwhelming the facilities.
waah.. die daat in mijn bookmarks..quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:51 schreef aloa het volgende:
Hier is een link, waar je het verloop van orkanen kunt volgen.
Idd, maar het blijft hilarisch dat juist venezuela hulp aanbied. Ik zie het gezicht van Bush al voor mequote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:10 schreef HarigeKerel het volgende:
Ik denk niet echt dat de VS een tekort heeft aan voedsel, het draait nu vooral om de logistieke kant van het verhaal..
Waar dan?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:08 schreef ErwinRommel het volgende:
In de KLB zat Vampier al te mauwen dat de buitenlandse hulp uitbleef. Ik moest toch even hard lachen.
Het is uitermate triest wat zich nu afspeeld aldaar. Maar ik heb vernomen dat buitenlandse hulp klaatstaat mocht de VS dit willen aannemen. Olie en voedsel uit Venezuela!!!!!
Venezuela, notabene een land wat niet veel op heeft met de VS bied hulp aan. Ik ben benieuwd of Bush dit aanbod zal aannemen. Het zal mij benieuwen. Zo niet, dan moet men ook niet zeuren dat er niemand was die hulp aanbood.
Idd, het aanbod staat. En het gebaar is goed bedoeld, wellicht ook een beetje uit opportunisme.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Waar dan?
In ieder geval kan de VS heel veel zelf, Jesse Jackson heeft er mede voor gezorgd dat Venezuela deze hulp aanbiedt.
Ze zien het waarschijnlijk ook als het opbouwen van wat krediet voor later.
Hoe dan ook, een mooi aanbod.
Duh, Venezuela biedt natuurlijk hulp aan, om Bush een mietje te laten lijken en de VS nog meer te irriteren. Dat zou ik ook zoen als ik Chavés was.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:08 schreef ErwinRommel het volgende:
In de KLB zat Vampier al te mauwen dat de buitenlandse hulp uitbleef. Ik moest toch even hard lachen.
Het is uitermate triest wat zich nu afspeeld aldaar. Maar ik heb vernomen dat buitenlandse hulp klaatstaat mocht de VS dit willen aannemen. Olie en voedsel uit Venezuela!!!!!
Venezuela, notabene een land wat niet veel op heeft met de VS bied hulp aan. Ik ben benieuwd of Bush dit aanbod zal aannemen. Het zal mij benieuwen. Zo niet, dan moet men ook niet zeuren dat er niemand was die hulp aanbood.
Venezuela kon ook niets doen, en gewoon denken "stik lekker dood".quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Duh, Venezuela biedt natuurlijk hulp aan, om Bush een mietje te laten lijken en de VS nog meer te irriteren. Dat zou ik ook zoen als ik Chavés was.
Maar dat maakt het verhaal niet minder smakelijk, wetende dat Bush nimmer zal reageren op enig aanbod van Chavézquote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:19 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Venezuela kon ook niets doen, en gewoon denken "stik lekker dood".
Al geef ik toe dat het ook zal gaan om eigen belang ipv slechts liefdadigheid.
VS krijgt dus een koekje van eigen deeg met een Venezuelaans smaakje![]()
Ben je binnen, stroomt de plee over, staat de vloer blank en moet je er weer uit.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:16 schreef rashudo het volgende:
Daar zit je dan met je houten huisje, je gisplaatjes en je armzalige, hopeloze en uitzichtloze leven in New Orleans. Vervolgens breekt de hel los. De regering geeft geen ene flikker om je, want je bent arm. Voordat je "the superdome" in mag moet je 4 uur in de rij staan. Eindelijk je bent binnen.. dan scheurt het dak open. Lekker veilig. Lekker over nagedacht. USA, land of the free. Vrij om dood te gaan.
Wat is daar raar aan als het overgrote deel van de bevolking daar donker isquote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:23 schreef el_hombre het volgende:
Ik vind het ook erg frappant om echt bijna alleen maar negers daar te zien rondbanjeren.
Is het niet vooral het water wat de situatie heeft verergerd?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:28 schreef Pistol_Pete het volgende:
Vanmiddag contact gehad met een paar kennissen in de regio. Ze zijn allemaal ongedeerdZe waren op tijd geevacueerd naar Dallas.
Hoogst waarschijnlijk zijn ze wel hun huis kwijtHet staat in ieder geval onder water
Heel erg onwerkelijk om die beelden van New Orleans zo te zien. Echt ongelooflijk wat een kracht die storm had
Volgens de gouverneur is 90% van de huizen in New Orleans verloren gegaan, maar er breken ook nog steeds branden uit. Dat helpt ook niet echt.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Is het niet vooral het water wat de situatie heeft verergerd?
Maar als je die beelden ziet is het toch wel een stuk erger dan ik had gedacht.![]()
Wow die hele stad moet dus opnieuw worden opgebouwdquote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:33 schreef indahnesia.com het volgende:
Volgens de gouverneur is 90% van de huizen in New Orleans verloren gegaan, maar er breken ook nog steeds branden uit. Dat helpt ook niet echt.
Waarschijnlijk is het water wat hun huis heeft vernield. Ze hadden op TV beelden gezien van een paar KM van hun buurt en dat stond volledig onder water. Alleen nog wat daken die boven het water uit staken.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Is het niet vooral het water wat de situatie heeft verergerd?
Maar als je die beelden ziet is het toch wel een stuk erger dan ik had gedacht.![]()
ja, dat is mooi kut als je geen vrienden/familie hebt buiten NO, een paar nachten in een hotel is nog wel te doen, maar een paar maanden is onbetaalbaar...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:36 schreef Pistol_Pete het volgende:
Nu moeten ze waarschijnlijk nog een paar maanden wachten voordat ze terug mogen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |