Dat is waar. Maar ik kan je zeggen dat iedereen die spaart op den duur rijk zal worden, mits ze weinig uitgeven.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:26 schreef sig000 het volgende:
[..]
Als dat zo zou werken waren er veel mensen rijk.
Nee gemiddeld 8 uur ervan slaap je.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:27 schreef Waris7 het volgende:
Beïnvloed je dat dan niet 24/7 met puur gedachtes?
Nee, met de acties die ik uitvoer.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:27 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Maar wat je zelf doet maakt toch ook deel uit van de realiteit? Beïnvloed je dat dan niet 24/7 met puur gedachtes?
Jij kunt mij toch geen blauw oog slaan zonder te denken dat je dat doet. Misschien niet bewust, maar dan toch op zn minst onbewust. Zonder te denken kun je niks.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:29 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee, met de acties die ik uitvoer.
Ik kan hier jou een blauw oog denken wat ik wil, maar het zal pas gebeuren als ik een ticket naar nederland boek, er naartoe vlieg en jou daadwerkelijk op je oog sla.
Om maar een voorbeeld te noemen
Die houding kom je toch steeds meer tegen, ik wijs verder niet naar een bepaalde politieke stroming.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:28 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Afgezien daarvan is het een heel nare instelling, want daaruit volgt expliciet dat mensen die het slecht hebben of iets naars overkomt het aan zichzelf te danken hebben - ze willen gewoon niet genoeg.
Niiet aardig om tegen invalide mensen te zeggen dat ze het aan zichzelf te danken hebben.
Ik vind het een prachtig voorbeeld van hoe de menselijke geest kan spacen en zich kan uitbreiden tot allemaal ongerelateerde schizzle.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:31 schreef L.Denninger het volgende:
Maar we verzanden een beetje in een ongerelateerde discussie,
we gaan van "is wat je met drugs op hebt ziet de werkelijkheid of een interpretatie van de werkelijkheid"
naar
"Nou als je graag wilt ga je gewoon sparen voor een ferrari".
Da's toch niet helemaal hetzelfde
Dat is logisch en behoeft geen verduidelijking dunkt me, maar heeft niks met de stelling te makenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:31 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Jij kunt mij toch geen blauw oog slaan zonder te denken dat je dat doet. Misschien niet bewust, maar dan toch op zn minst onbewust. Zonder te denken kun je niks.
Denken kan je tot inzichten laten komen, maar denken en willen verschilt in context.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:23 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Tuurlijk, als ik ga sparen enzo komt die ferrari er wel, maar dat is een heel ander punt dan zeggen dat je puur dingen voor elkaar kunt denken.
Die ferrari krijg je door het te willen, en vervolgens je best te doen om het geld bij elkaar te sparen.
NIET door het alleen maar te willen.
Met de zatte kloten heb ik genoeg gedaan en opgelopen waar ik echt nix meer bewust vanaf weet.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:31 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Jij kunt mij toch geen blauw oog slaan zonder te denken dat je dat doet. Misschien niet bewust, maar dan toch op zn minst onbewust. Zonder te denken kun je niks.
Kun je dat verduidelijken ajb. Ik denk dat ik je snap, maar je bewoording is een beetje vaag.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Denken kan je tot inzichten laten komen, maar denken en willen verschilt in context.
Je kunt zoveel bedenken, maar er zijn ook mensen die random gedachtes hebben, drukte in hun kop etc, stel dat alles daar effect van had, zo werkt dat dus niet.
enkel als je er volledig en duidelijk achter staat, en het dus wordt, dan zal het zijn.
Ik bedacht me eens dat fantasie belangrijker is dan iets concreets, iets concreets is namelijk maar een van de miljarde mogelijkheden die fantasie veroorzaken, ik ben ook van mening dat er niet persé componenten nodig zijn iets te krijgen, enkel een visie, en die 'relatieve componenten zullen zich dan vanzelf wel openbaren.
Nee maar je hebt in die tijd wel gedacht. Dat je het niet meer weet, is niet relevant.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:33 schreef sig000 het volgende:
[..]
Met de zatte kloten heb ik genoeg gedaan en opgelopen waar ik echt nix meer bewust vanaf weet.
Sowieso moet je uitkijken met "de mix". Niet teveel door elkaar gebruikenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:36 schreef sig000 het volgende:
Ow en paddo's en alcohol samen is garant voor een high flight en diepe crash.
Dit vind ik persoonlijk veel interresanter.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:31 schreef L.Denninger het volgende:
Maar we verzanden een beetje in een ongerelateerde discussie,
we gaan van "is wat je met drugs op hebt ziet de werkelijkheid of een interpretatie van de werkelijkheid"
Ik heb op het moment een redelijk hoge bloeddruk, wat het enige is wat me nog wakker houdt dus ik ben bang dat ik het op het moment niet duidelijk kan uitleggen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:35 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Kun je dat verduidelijken ajb. Ik denk dat ik je snap, maar je bewoording is een beetje vaag.
Het is in zoverre relevant dat je er dus niets over kan vertellen, je handelt in een roes, via omstanders en wat vage herinneringen krijg je dan een beeld maar wat precies er gebeurt is dat verdwijnt op zo'n moment .quote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:35 schreef Waris7 het volgende:
[..]
Nee maar je hebt in die tijd wel gedacht. Dat je het niet meer weet, is niet relevant.
ja klopt maar ik vond het gezellig dus dan lul ik meer dan nodig is.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:45 schreef L.Denninger het volgende:
Back to the point peeps
Nogmaals, zeggen dat je niks kunt doen zonder te denken heeft niks te maken met dingen voor elkaar kunnen denken zonder actie te ondernemen.
Hier hangt het er dus van af wat echt is, naar mijn mening is echt volledig relatief, aangezien alles wat je ziet hoort voelt ruikt etc een interpetatie is van de hersenen, een verwerking van prikkels.quote:Het ging erom of als jij onder invloed dacht dat een lantaarnpaal krom was (terwijl andere mensen 'm recht zien), die lantaarnpaal dan ook echt krom was,
of dat jouw interpretatie van de werkelijkheid slechts verstoord werd door de middelen die je gebruikt hebt.
Roepen "zonder te denken kun je niks doen!" heef daar niks mee te maken.
Da's ook gezelligquote:Op vrijdag 11 januari 2008 05:49 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ja klopt maar ik vond het gezellig dus dan lul ik meer dan nodig is.
Hier verschil ik dus van mening - ik zeg dus dat da lantaarnpaal recht is of krom, maar niet beide.quote:Hier hangt het er dus van af wat echt is, naar mijn mening is echt volledig relatief, aangezien alles wat je ziet hoort voelt ruikt etc een interpetatie is van de hersenen, een verwerking van prikkels.
De lantaarnpaal kan dus alle vormen en kleuren van de regenboog hebben, in meerdere dimensies (bedoel ik geen sci fi mee, maar dimensie als de wetenschappelijke term).
De lantaarnpaal is dus zowel krom als recht, soort van eye of the beholder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |