Ja, ga jij lekker ergens anders zitten klooien, want ik heb nog geen zinnig argument van je gehoordquote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:59 schreef Robbie1979 het volgende:
[..]
Dus dan ben je een principiele hork
Ik laat het ook altijd staan hoor, daar zijn die gasten toch voor, laat ze het lekker zelf opruimen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, ga jij lekker ergens anders zitten klooien, want ik heb nog geen zinnig argument van je gehoord.
Ik heb van jou ook nog geen ander argument gehoord dan 'ik heb ervoor betaald'....quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:01 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Ja, ga jij lekker ergens anders zitten klooien, want ik heb nog geen zinnig argument van je gehoord.
Je zou wilen dat je die briljante formule had uitgevonden.... maar dat is wat anders.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Aha, en dat is dus mijn schuld aangezien ik die briljante formule heb verzonnen..
[..]
Ik zei waarschijnlijk... Maar het past wel in je straatje. Is toch de McDonald's parkeerplaats? Daar heb je toch voor betaald dat die achter je reet opgeruimd wordt? Wat is het verschil met je zooi op tafel laten staan dan?quote:a) wat een bullshit om te denken dat ik buiten mijn afval op straat gooi.
Jij misschien niet, de rest van Nederland wel. En daar word jij op aangesproken. Als iemand een abri kapot trapt en als reden geeft "ja maar ik betaal belasting, en ik heb dus een deel van de abri betaald, dus ik mag zelf weten wat ik er mee doe en in welke mate ik aanspraak maak op het nederlandse abri-budget" verklaar je'm toch ook voor gek of niet? Wat is dan het verschil met "ja maar ik heb een happymeal gekocht, en ik heb dus een deel van de schoonmaak/opruimkosten betaald, en dan maak ik zelf uit in welke mate ik gebruik maak van dat budget. Oh, wacht, ik moet nog wat ketchup op het plafond smeren. Heb ik ook voor betaald." Bij het ene voorbeeld is het de hele nederlandse bevolking die benadeeld wordt, bij het andere voorbeeld alle gasten van McDonald's (die door jou gedrag meer voor hun eten betalen).quote:b) Ik klaag niet dat het duurder wordt.
klopt als een zwerende vinger.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:10 schreef Lonestarr101 het volgende:
Het is gewoon sociaal gedrag om je tafeltje leeg achter te laten en er geen zooi van te maken.
Inderdaad, en zolang MC Donald's zich als een restaurant profileert moeten ze gewoon de tafels afruimen en schoon maken. Zoals ik al eerder zei: je betaalt schandalig veel voor matig voedsel en geen service. Volgens mij kun je je dan beter als vreetkeet profileren.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:10 schreef Lonestarr101 het volgende:
[..]
Om de vergelijking met een normaal restaurant door te trekken: daar is het heel normaal dat je wacht tot er een tafel vrijkomt en dat deze gedebrasseerd wordt. En laten de medewerkers nou net aan de andere kant van de zaak bezig zijn. Of moeten ze bij elk tafeltje iemand neerzetten?
Je bent me voorquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:30 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
klopt als een zwerende vinger.
maar de vraag was volgens mij dan ook, of dit idee is opgedrongen door de mcdonalds, het enige frietkot dat zichzelf restaurant durft te noemen.
immers, ga jij wel eens naar een restaurant waar je zelf je tafel af moet ruimen?
Ja, in elk zelfbedieningsrestaurant dat de faciliteiten biedt (karretje met dienbladen, vuilnisbakken) ruim ik mijn eigen troep op. Dat is sociaal voor de mensen die na mij komen als het druk is, en bovendien houdt het mijn eten betaalbaar.quote:immers, ga jij wel eens naar een restaurant waar je zelf je tafel af moet ruimen?
ik ook, daar niet van.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:35 schreef Lonestarr101 het volgende:
[..]
Ja, in elk zelfbedieningsrestaurant dat de faciliteiten biedt (karretje met dienbladen, vuilnisbakken) ruim ik mijn eigen troep op.
Eigenlijk schandalig dat dat woord bestaatquote:
Hoe kom je daar toch bijquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:10 schreef Lonestarr101 het volgende:
oorzaak: TS is te lui om zijn eigen rommel op te ruimen
Ja, want ik heb geen opvoeding, het gaat op dit punt al heel goed met je overtuigingskrachtquote:En er is inderdaad ingecalculeerd dat er in een bepaalde mate opgeruimd en schoongemaakt moet worden. Daarbij is echter uitgegaan van het feit dat sommige mensen wèl een opvoeding genoten hebben. Mocht dit percentage anders uitpakken dan geschat, dan worden de gevolgen doorberekend.
Op een parkeerplaats je eigen rotzooi weggooien lijkt me wel heel wat anders dan in een eetgelegenheid die daarvoor bedoeld is.quote:Ik zei waarschijnlijk... Maar het past wel in je straatje. Is toch de McDonald's parkeerplaats? Daar heb je toch voor betaald dat die achter je reet opgeruimd wordt? Wat is het verschil met je zooi op tafel laten staan dan?
Uiteraard, dat is ook een openbare orde kwestie, it.t. de Macquote:Jij misschien niet, de rest van Nederland wel. En daar word jij op aangesproken. Als iemand een abri kapot trapt en als reden geeft "ja maar ik betaal belasting, en ik heb dus een deel van de abri betaald, dus ik mag zelf weten wat ik er mee doe en in welke mate ik aanspraak maak op het nederlandse abri-budget" verklaar je'm toch ook voor gek of niet?
Ketchup op het plafond smeren is verstoring van de openbare orde in die toko en daar kun je voor opgepakt wordenquote:Wat is dan het verschil met "ja maar ik heb een happymeal gekocht, en ik heb dus een deel van de schoonmaak/opruimkosten betaald, en dan maak ik zelf uit in welke mate ik gebruik maak van dat budget. Oh, wacht, ik moet nog wat ketchup op het plafond smeren. Heb ik ook voor betaald." Bij het ene voorbeeld is het de hele nederlandse bevolking die benadeeld wordt, bij het andere voorbeeld alle gasten van McDonald's (die door jou gedrag meer voor hun eten betalen).
Nee, ik verwacht dan ook dat het personeel dat snel opruimt.quote:Ik ben trouwens heel benieuwd wat jouw reaktie zou zijn als jij met je volle dienblad aan komt lopen bij een tafel waar net een gezinnetje opstaat, waarvan paps, mams en de kids jou schaapachtig aankijken om vervolgens het uitpuilende tafeltje te laten voor wat het is en naar buiten te lopen. Vervolgens komt er nog een tafeltje vrij, waarbij precies hetzelfde gebeurt. Word je daar blij van?
Mee eens, niet mijn verantwoordelijkheid echter, al maakt de Mac heel slim gebruik van mensen die zo simpel zijn om te denken dat het Mac-eetgedeelte hun eigen verantwoordelijkheid isquote:Het is gewoon sociaal gedrag om je tafeltje leeg achter te laten en er geen zooi van te maken. De volgende komt met z'n dienblad met enigszins warm eten aanlopen en wil dat graag zo snel mogelijk naar binnen werken omdat het koud nog minder lekker is.
Mee eens.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:50 schreef MeuL het volgende:
Eeeeey achterljke TS .....
NORMEN & WAARDEN
Maar dat gebeurt niet of nauwelijks omdat daar geen personeel voor IS en jouw gezeik helpt daar geen mallemoer aan.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:44 schreef Posdnous het volgende:
Nee, ik verwacht dan ook dat het personeel dat snel opruimt.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:23 schreef yootje het volgende:
[..]
Maar dat gebeurt niet of nauwelijks omdat daar geen personeel voor IS en jouw gezeik helpt daar geen mallemoer aan.
Dat je het maar uit je hoofd laat!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:46 schreef Yildiz het volgende:
ik zal zo even een plaatje maken voor de roepers die niet op willen ruimen
En daarmee wil je bewijzen dat...?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:46 schreef Yildiz het volgende:
ik wachtquote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:46 schreef Yildiz het volgende:
Dat wat jouw schuld is?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 14:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]. beetje raar dat dit mijn schuld is.
Het is niet goedkoopquote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:23 schreef Metal_Mart het volgende:
Wat een onzin in dit topic. Zelf je zooi opruimen is de FORMULE van McDonald's. Je haalt je eten zelf bij de balie, kunt een plaatsje uitzoeken en het dan even relaxed opeten. Soort zelfbediening dus.
Daarna pleur je het zelf weg, zodat een werknemer dat niet hoeft te doen. Vandaar dat het zo goedkoop is, scheelt in de personeelskosten.
Dat ze geen personeel hebben om op te ruimen.quote:
Nee inderdaad, een volledig menu voor 5 euro is niet goedkoop.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:26 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het is niet goedkoop, de prijs/kwaliteit verhouding is duurder dan in een willekeurig restaurant
. wat een onzin
.
Die formule is dikke bullshit, ze proberen je gewoon te naaien en iedereen trapt er in.
Anders hadden ze er wel een regel van gemaakt.
maar je krijgt er dan ook een dienblad complete troep voorquote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:31 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Nee inderdaad, een volledig menu voor 5 euro is niet goedkoop.
I'll second that!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:33 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
maar je krijgt er dan ook een dienblad complete troep voor
Ehm enige vergelijking van het eten van een mcdonalds en een gemiddelde eetgelegenheid is appels met peren vergelijken. Mgoed, waarschijnlijk genoeg mensen die een frikandel en een kroket een 3 sterrenmaaltijd vinden.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:31 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
Nee inderdaad, een volledig menu voor 5 euro is niet goedkoop.
De formule van McDonald's vergelijken met die van een normaal restaurant is eveneens appels met peren vergelijken. Ik geloof dat de TS het principe 'fast-food' niet helemaal begrijpt.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:48 schreef Tom-my het volgende:
[..]
Ehm enige vergelijking van het eten van een mcdonalds en een gemiddelde eetgelegenheid is appels met peren vergelijken. Mgoed, waarschijnlijk genoeg mensen die een frikandel en een kroket een 3 sterrenmaaltijd vinden.
Overigens ging het de ts er niet over of het deugdzaam was wel of niet op te ruimen, maar het gezeik wat hij krijgt als hij een ander standpunt heeft over de gehele zaak. Persoonlijk ben ik het overigens met hem eens.
Toevalligquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:03 schreef JosvG het volgende:
Uiteindelijk komt het er op neer dat alles wat op het dienblad ligt nadat je betaald hebt van jou is. Je moet dus ook zorgen dat je het zelf opruimt, dat je het dan toevallig in het zelfde gebouw opeet is een andere zaak.
Nee, wel als ze allerlei tafeltjes neerzetten in een ruimte waar zij van profiteren en gebruiken voor hun marketing-technische doeleinden. ZIJ zijn degene die winst maken op die ruimte.quote:Als je voorin de supermarkt bij zo een kraampje waar ze warm eten verkopen even snel een saucijzenbroodje ofzoiets gaat halen, dan verwacht je toch ook niet dat ze naderhand even achter je aan lopen om jouw servetje op te gaan ruimen?
quote:Verder vind ik dit een kut-discussie met ongeveer de grootste mug-olifant verhouding die ik ooit gezien heb.
1. Toevallig ja, ik zie ook vaak genoeg mensen naar buiten lopen om het in de auto op te eten (je moet niet aan mij vragen waarom die niet door de mac-drive gaan, het gebeurd zo nu eenmaal, daar kan ik niks aan doen)quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:15 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Toevallig.
[..]
Nee, wel als ze allerlei tafeltjes neerzetten in een ruimte waar zij van profiteren en gebruiken voor hun marketing-technische doeleinden. ZIJ zijn degene die winst maken op die ruimte.
[..]
net alsof de standaard KLB-topics zo geweldig zijn.
In een restaurant staan de vuilnisbakken niet 50 centimeter naast de tafels.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:54 schreef Metal_Mart het volgende:
[..]
De formule van McDonald's vergelijken met die van een normaal restaurant is eveneens appels met peren vergelijken. Ik geloof dat de TS het principe 'fast-food' niet helemaal begrijpt.
Die ruimte is dus geen stukje extra service. dat is een uitgekiende strategie. Die ruimte is iets waar zij geld mee verdienen, dus is het aan hen het ook schoon te houden. Anders zouden de klanten net zo goed de ruimte na sluitingstijd kunnen gaan dweilen en posters op kunnen gaan hangenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:33 schreef JosvG het volgende:
2. Die ruimte is een stukje extra service. Ze zetten er ook prullenbakken neer, die staan er ook om gebruik van te maken, en je eigen troep in te gooien, of zeg je daar dan juist weer van dat die voor het personeel zijn. Dan kan ik de discussie ook op dezelfde manier belachelijk maken door te zeggen dat de tafeltjes alleen maar de kantine voor het personeel is, die misbruikt worden door de klanten![]()
Er zijn hier nogal wat verschillende meningen over en als het niet interessant was werd er ook niet gepost.quote:3. Nee dat zijn ze niet, maar die krijgen ook geen 2 delen, die zijn na 30 posts dood, zoals het hoort.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 16:50 schreef _Flash_ het volgende:
Het is toch logisch dat je die troep opruimt? Wat je bij de mac betaald is maar 10 procent van een normaal restaurant. Voor zo'n besparing wil ik best de personeelskosten blijven drukken door zelf het afval weg te gooien. Bovendien is het wel degelijk beleid van de mac dat klanten zelf hun dienblad legen; die bakken staan er namelijk niet voor niets, met duidelijke pictogrammen er op.
'Part of the formula' noem ik het opruimen van je eigen rommel. Alleen sommige mensen schijnen geen zin te hebben om mee te werken.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:25 schreef Posdnous het volgende:
[..]
[afbeelding]
Bron
Zij hebben er eigen mensen en programma's voor. Sterker nog, het afval-management is 1 van hun stokpaardjes. Zij strijken met de eer van de klanten.
Bovendien:
[afbeelding]
Zij recyclen hun afval (wat voor hen heel winstgevend is) en hebben daar ook een speciale strategie voor. In plaats van dat zij daar dus ook verantwoordelijk voor zijn, doe jij dat voor hen.
Nope, zij hebben blijkbaar de verantwoordelijkheid over de afval in hun restaurants.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:36 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
'Part of the formula' noem ik het opruimen van je eigen rommel. Alleen sommige mensen schijnen geen zin te hebben om mee te werken.
Fout: Ze hebben het hier over het vernietigen van de rommel die in hun restaurant wordt geproduceerd. Niet over hoe het in de vuilnisbakken komt. Er staat toch niet voor niets "Dank u" op die dingen?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:38 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nope, zij hebben blijkbaar de verantwoordelijkheid over de afval in hun restaurants.
Nee, dat de afval goed gedeponeerd wordt is deel van hun hele strategie. Hun verantwoordelijkheid dus.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:40 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Fout: Ze hebben het hier over het vernietigen van de rommel die in hun restaurant wordt geproduceerd. Niet over hoe het in de vuilnisbakken komt. Er staat toch niet voor niets "Dank u" op die dingen?
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 17:42 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Nee, dat de afval goed gedeponeerd wordt is deel van hun hele strategie. Hun verantwoordelijkheid dus.
Dat 'dank u' is om niet zo snuggere asociale mensen over te laten halen het zelf voor hen te doen. te laten weten dat je je troep achter je kont moet opruimen.
Je ondertitel deed al vermoeden dat je makkelijk te beinvloeden bent, en deze post van jou bevestigt dat nog maar eens.quote:
Dat zou er nog bij moeten komen. Betalen voor de WC in een tent waar je zit te eten of drinken is sowieso al een big no-no.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:23 schreef Samcali het volgende:
Als er bij de Mc Donalds toevallig ook nog een "toiletjuffrouw" zit die 10 cent durft te vragen, zal TS vast en zeker het glazuur van de pot afschijten en uit principe weigeren door te trekken![]()
je moest eens weten hoeveel mensen die een dagje aan het winkelen zijn even bij MC Donalds naar binnen lopen, alleen maar om even "een kleine of grote boodschap" te doenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dat zou er nog bij moeten komen. Betalen voor de WC in een tent waar je zit te eten of drinken is sowieso al een big no-no.
Dat is wat anders, in dat geval begrijp ik het.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:33 schreef Samcali het volgende:
[..]
je moest eens weten hoeveel mensen die een dagje aan het winkelen zijn even bij MC Donalds naar binnen lopen, alleen maar om even "een kleine of grote boodschap" te doen![]()
Inderdaad, 9 van de 10 keer moet je de rotzooi in die bak nog aanstampen ook omdat die zo godvergeten vol zit.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:31 schreef dady het volgende:
Tuurlijk ruim je het niet op, en 9 van de 10 keer wordt het al van de tafel gegist door de medewerkers. Zoals ik al zei, opruimen heb je al betaald op het moment dat je afrekent. Ik ben gewoon lui, en heb geen zin om mijn rotzooi in een overvolle prullenbak te flikkeren, allemaal kutwerk.
En dan dondert er een halve liter cola op de grond is het een nog grotere rotzooi, ik doe ze eigenlijk een plezier.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 18:44 schreef Blokhut het volgende:
[..]
Inderdaad, 9 van de 10 keer moet je de rotzooi in die bak nog aanstampen ook omdat die zo godvergeten vol zit.
Okay ( ja ho es, ik moest eerst abseilen, en toen ook nog eens surfen, t was mooi weer.)quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:21 schreef Blokhut het volgende:
Schiet is op Yil.
Moraal: of je leest het topic en de vorige eens door, want je argumenten zijn al tig keer ontkracht.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:57 schreef dan_niet het volgende:
Moraal: of je ruimt je spullen op, of je loopt de deur voorbij. Als je echt zo aso bent kan het ook nog zijn: je laat je rotzooi liggen, maar gaat dan niet lopen zeiken.
dat is pas asociaal, viespeuk.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:25 schreef Omkron het volgende:
Volgende keer tief ik alles onder de tafel als ik klaar ben met vreten..![]()
Tis nog nergens gelukt om dit onderuit te halen, iig niet voor mij, dus doe nog eens een poging zou ik zeggenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 20:21 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Moraal: of je leest het topic en de vorige eens door, want je argumenten zijn al tig keer ontkracht.
ja...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:28 schreef Dennisskyscrapers het volgende:
tis toch een restaurant???
werkt mijn plaatje niet?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 21:28 schreef Byte_Me het volgende:
ik ben ook zo'n aso die het laat staan. meneer macdonald verdient genoeg geld om een extra opruimkracht daar neer te zetten.
onzin.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 19:57 schreef dan_niet het volgende:
Tis vast al 80x gezegd, maar het is gewoon normaal bij dat soort toko's.
Je hebt er nog kans van ook dat het in de algemene voorwaarde/regels/regelementen etc staat van de Mac dat klanten geen bediening krijgen en dat ze hun eigen rotzooi moeten wegflikkeren. Als jij betaald, accepteer je die voorwaarden, dus moet je ook niet zeuren.
dat klopt, maar als jij je niet aan die regels houdt, kunnen ze daar weinig tegen doen. ze kunnen je niet dwingen die rommel op te ruimen om maar iets te noemen.quote:Daar komt nog bij dat de Mac een particulier bedrijf is, die stelt dus zijn eigen regels, bevalt je dat niet, dan rot je toch op? Niemand die zegt dat je er moet gaan eten.
als ze je er vervolgens voor zouden willen laten betalen hebben ze wel een probleem.quote:Bij de NS mag je ook je voeten niet op de bank leggen, want dan wordt ie vies. Stel je dan ook dat je dat wel doet, want je betaald al zoveel voor de reis dus kunnen ze daar wel een doekie overheen halen en bepaal je dus zelf wat je doet? En thuis leg je ook je voeten op de bank, dus waarom hier niet.
daar gaat het hier niet om. het is niet erg etisch om je zooi bij mcdonalds niet op te ruimen, omdat dat wel van je verwacht wordt, maar de vraag is of die verwachting enigszins redelijk is, en waar deze verwachting vandaan komt.quote:Nogmaals: tis een particulier bedrijf en die mogen eigen (redeljike) regels maken.
Daar komt nog bij dat het ook naar de andere klanten toe netjes van je zou zijn als je het opruimt, dan kan er namelijk weer gelijk een ander zitten, tis namelijk FASTfood weet je wel. En je loopt toch langs die bak.
Moraal: of je ruimt je spullen op, of je loopt de deur voorbij. Als je echt zo aso bent kan het ook nog zijn: je laat je rotzooi liggen, maar gaat dan niet lopen zeiken.
Dude, je betaalt voor het eten. Niet voor de service hoorquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:41 schreef seilram het volgende:
[..]
Het gaat niet over moeite. Het gaat over dat ik als ik een hamburger wil eten en dan het liefst met wat erbij, zodat het wat vult, ik minimaal 10 euro lichter ben onderhand! Mijn mening is dan ook dat ze het voordat geld mooi zelf op mogen ruimen, daar betaal ik voor.
Om mee te werken of om ze erin te tyfen..?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:09 schreef MaRySe het volgende:
Ik dacht dat die prullenbak voor het personeel was!
ik ruim mijn zooi netjes op hoor. waar het mij om gaat is om het principe. en in die zin moet ik TS gelijk geven. de gegeven argumenten voor de opruimplicht snijden geen hout.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:15 schreef dan_niet het volgende:
Ze kunnen je niet dwingen het op te ruimen, ze kunnen je er wel uitzetten. Mocht het in de regels opgenomen zijn, maar zover gaat mij mac kennis niet.
Ik vind in dit geval dat het redelijk is dat je je spullen opruimt, gewoon omdat dat bij het concept hoort. Of het nou in de prullenbak is, of op een karretje, dat maakt niks uit. Het hoort gewoon bij de zaak en of je dat nou bevalt of niet, of je dat nou als een marketingding gaat uitleggen, of wat dan ook. Het hoort bij de mac.
Maar goed, als je het niet bevalt, ga je toch niet.
hoe kom je daar nou bij. in de horeca is het juist geen gewoonte om zelf je zooi weg te gooien. dat het een gewoonte is bij een bepaalde winkelketen is geen enkele reden waarom deze gewoonte stand zou houden voor een rechter (waar hebben we het overquote:De mac dwingt je overigens niet, maar het is wel de gewoonte. Gewoonte is overigens een officiele rechtsbron. Niet dat het zover gaat bij de mac uiteraard, maar feit is dus wel dat een gewoonte ook als normaal beschouwd kan worden, zelfs door de rechter.
in de horeca is dat zeer gebruikelijk, en de mac is daar een uitzondering op. je zou kunnen stellen dat alle US foodketens hier een uitzondering op zijn. kennelijk zijn nederlanders anders gewend dan de mensen in de US.quote:En om alles nu op het woordje restaurant te gooien, vind ik gewoon onzin en meer een manier om te laten merken dat je te lui bent en vind dat persooneel wordt aangenomen om jouw gemaakte rotzooi op te ruimen. In sommmige beroepen is dat zo, bij de mac in principe niet.
Vandaar die 3 ferrari's voor een lege McDonalds toco, dat is natuurlijk van de medewerkers daar!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:26 schreef MaRySe het volgende:
je betaald echt niet alleen voor 't eten weet je hoe dik de winst is
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:30 schreef GoLLeM het volgende:
Het personeel wordt er voor betaald, en als het goed is moet er op elk moment gewoon genoeg personeel aanwezig zijn om te zorgen dat er altijd tafeltjes leeg zijn voor mensen die willen eten. Zo niet, dan is dat het probleem van de Mac zelf. Ik ruim het wel af en toe op, maar ik vind het niet persé nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |