Die staat er toch ookquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:44 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ja dankje de koekoek
de amerikaanse natuurlijk, daapie
quote:Ook lees je structureel heen over gevraagde "stats" en'"cijfers" die je niet aanstaan.
ik doe dit allemaal in mijn eentje, ik mis wel eens wat, ben bijvoorbeeld net druk bezig geweest met dat excelquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:12 schreef KlaPMonGooL het volgende:
Ten eerste lees je over iemands post heen die maslow aanhaalde,
ik heb het nooit over onnauwkeurigheid gehad.quote:hiermee je zeer beperkte blik aan de kaak stellend. Je haalt een onderzoek aan om welzijnscijfers te ontkrachten door te stellen dat de berekeningen onnauwkeurig zijn. Dus val je terug op BNP om de vergelijking te trekken. En je geeft eigenlijk al toe dat het BNP niet geschikt is hiervoor.
O, zó...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:20 schreef McCarthy het volgende:
[..]
die development rapports zeggen wel wat, en ik zeg ook niet dat zweden de hel is. Ik lig alleen niet permanent in een ziekenhuis aan een infuus te lurken en met mijn poten in het gips.
Och ook zonder dat kan je in Zweden prima leven hoor. Je hoeft er niet behoeftig te zijn om een goed leven te hebben.quote:
Je zou een correctie kunnen maken voor de verschillende belastingen. Nu zou iedereen hetzelfde % aan belasting betalen, terwijl zowel voor de VS als voor Zweden geldt dat ze een progressieve inkomstenbelasting hebben.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:49 schreef McCarthy het volgende:
De gdp per capita is 1.40 keer zo groot in de USA.
Zit in nieuwste sheet verwerkt.
Een beetje zoals in het onderwerp?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:02 schreef McCarthy het volgende:
heeft diegene van de HDR inkomensverschillen stats ook van die stats voor de gehele EU/EU15. Dat is namelijk veel interresanter om te vergelijken. Nu zijn we een verzamling van staten aan het vergelijken met 1 andere staat,
Nou ja, in discussies over welvaart/belastingen/economie (die McCarthy wel eens voert) word al gauw de VS als voorbeeld gebruikt door zeg maar de 'rechtse' users, en Zweden door de 'linkse' users.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
Wat is de lol ervan om te weten of de VS rijker is dan Zweden ?
Dat geld voor elk land lijkt me.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 16:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik denk niet echt een bubble in de zin van dat er nu al iets mis is. Wel moet de VS continu blijven zorgen dat de investeerders blijven. Het is dus de vraag of ze het vol zullen blijven houden, maar dat lukt ze al wel decennia lang.
De discussie gaat alleen maar over geld, want dat is het enigse wat volgens de definitie van de TS objectief te meten is. Sociale voorzieningen tellen niet mee. Hoe serieus moeten we dan een welvaarts discussie voeren?quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Nou ja, in discussies over welvaart/belastingen/economie (die McCarthy wel eens voert) word al gauw de VS als voorbeeld gebruikt door zeg maar de 'rechtse' users, en Zweden door de 'linkse' users.
Het is echter bijna ondoenlijk te berekenen wat die betere zorg in Zweden waard is ten opzichte van het hogere inkomen in de VS...quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:52 schreef McCarthy het volgende:
met veel geld kan je goeie gezondheidszorg kopen. Terecht dat het over geld gaat dus.
quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:54 schreef McCarthy het volgende:
betere zorg in zweden? Wie zegt dat? bronnen! stats!
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:47 schreef Murray het volgende:
[..]
Life expectancy at birth - Total population
1. Sweden 80.4 years
2. United States 77.71 years.
Deze waren al genoemd bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Infant mortality rate:
Zweden: 2.77 deaths/1,000 live births
VS: 6.5 deaths/1,000 live births
![]()
Zie hierboven + het feit dat Zorg in zweden voor iedereen beschikbaar en betaalbaar is.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:54 schreef McCarthy het volgende:
1) ik mis bronnenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
[..]
[..]
Deze waren al genoemd bijvoorbeeld
moeten ze dan ook net als in Nederland op de wachtlijst.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Zie hierboven + het feit dat Zorg in zweden voor iedereen beschikbaar en betaalbaar is.
Ach, 't is maar net wat je niet slechter af noemt. De kans dat je kind zijn eerste levensjaar niet vol maakt is bijna 2,5 keer zo groot in de VS......maar ja, dan heb je wel weer een vaatwasser thuis staan.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:01 schreef McCarthy het volgende:
mijn mooie excel sheet + die materiele stats toont aan dat de armste 10% zeker niet slecher af is dan in Zweden.
zwakke kindjes hoeven we niet. Een land heeft sterke mensen nodig, niet die coufeuse crapquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ach, 't is maar net wat je niet slechter af noemt. De kans dat je kind de eerste maand niet overleeft is bijna 2,5 keer zo groot in de VS......maar ja, dan heb je wel weer een vaatwasser thuis staan.
Waarom hebben ze jou dan niet laten inslapenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:11 schreef McCarthy het volgende:
[..]
zwakke kindjes hoeven we niet. Een land heeft sterke mensen nodig, niet die coufeuse crap
Rot toch eens op met je statsquote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:54 schreef McCarthy het volgende:
Grappig, bij mijn economielessen werd me altijd geleerd dat je eerst geld uitgaf aan de nodige goederen en dat luxegoederen het geld was dat je overhield. En dat als je luxegoederen kon kopen, je dus ruim boven de armoedegrens leefde.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:41 schreef Pool het volgende:
Ik denk niet dat je met een lijstje van die apparaten échte armoede kunt meten. Dan moet je niet kijken naar luxegoederen
wij hebben toch ook woonwagenkamp bewoners. In parijs zijn nu weer illigalen geroosterd waar ze bij stonden. In italie zijn ook grote achterbuurten in Rome.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:13 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Rot toch eens op met je stats
Er zijn al genoeg andere stats aangedragen, maar die passen niet in je straatje.
En als voorbeeld om aan te geven dat welvaart maar iets relatiefs is, maar naar westerse maatstaven mag je mij vertellen hoeveel getto's er in zweden zijn.
In amerika zijn er in ieder geval genoeg, en dan tel ik de trailer parks er nog niet eens bij.![]()
nee he, liever je vooroordelen rondstrooienquote:En ik ga voor jou geen stats zoeken.
Jammer dat ze de bronzen mmedailes niet rood hadden gemaakt, dat zou het wat duidelijker gemaakt hebbenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:13 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ook een mooie vergelijking tussen VS, Canada en Zweden:
http://www.ccsd.ca/pubs/2002/olympic/indicators.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |