Sterker nog: juist in de meest welvarende stukken van de VS is het aantal m2 per inwoner het kleinstquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Sinds wanneer zegt het aantal m2 woonruimte per persoon iets over welvaart? In Afrika kan je ook heel ruim wonen zonder dat je een cent te makken hebt.
Of een wasmachine en droger kopen omdat je te arm bent om al je zooi naar de stomerij en wasserete te brengenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:10 schreef thabit het volgende:
[..]
Net als keukenapparatuur moeten aanschaffen omdat je geen geld hebt om elke dag uit eten te gaan, een auto omdat je niet elke dag een taxi kunt betalen, etcetera, etcetera, etcetera. Sloeberij ten top.
En een schoonmaakster kunnen de meeste Amerikanen zo te zien ook al niet betalen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:12 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Of een wasmachine en droger kopen omdat je te arm bent om al je zooi naar de stomerij en wasserete te brengen![]()
Ja, en ze moeten allemaal een auto hebben omdat die sloebers niet eens een helicopter of privejet kunnen betalenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:16 schreef thabit het volgende:
[..]
En een schoonmaakster kunnen de meeste Amerikanen zo te zien ook al niet betalen.
stats graag, dit soort crap "staat bekend om" trap ik niet in. Als je naar netwerk kijkt zekerquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:52 schreef Murray het volgende:
[..]
Door zelf met speciaal door jou uitgekozen statistieken te komen die jouw gelijk moeten bewijzen kom je niet echt overtuigend over. Op mij in ieder geval niet.
Met wat creatief zoeken kan je met statistieken alles bewijzen.
Gemiddeld GDP zegt ook niet alles.
Land A: Tien inwoners, 9 inwoners verdienen 1 euro, 1 inwoner verdient 30 euro.
Land B: Tien inwoners verdienen allemaal 3 euro.
Gemiddelden:
A: 3,9 euro
B: 3 euro
A is welvarender?
VS staan juist bekend om de scheve inkomensverdeling.
doet dat land toch iets goedquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 14:54 schreef popolon het volgende:
[..]
Onderpand?
Joh, de gekste zwerver krijgt hier een lening.
in Nederland wel wilde je zeggenquote:En dat ze pensioenen en spaar loonhebben weet ik, die heb ik zelf ook, echter kan de gemiddelde Amerikaan echt niet sparen.
Hoe verhoudt het inkomen van Bill Gates zich tot dat van een gemiddelde bewoner van The Bronx?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
stats graag, dit soort crap "staat bekend om" trap ik niet in. Als je naar netwerk kijkt zeker
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:11 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoe wil je uberhaupt welvaart op een macro-niveau definieren? Iedereen heeft toch weer andere prioriteiten?
bij gebrek aan distributie stats van PPP is dit toch echt het beste wat we hebben. Je zult het hier mee moeten doen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:09 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Sinds wanneer zegt het bezit van cultuurgebonden materieel bezit iets over welvaart?
stats graagquote:Sinds wanneer zegt het aantal m2 woonruimte per persoon iets over welvaart? In Afrika kan je ook heel ruim wonen zonder dat je een cent te makken hebt.
in de USA kan je heel rijk worden, in de EU pakt de overheid het van je afquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:20 schreef thabit het volgende:
[..]
Hoe verhoudt het inkomen van Bill Gates zich tot dat van een gemiddelde bewoner van The Bronx?
Nou je weet me wel te overtuigen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
doet dat land toch iets goed
[..]
in Nederland wel wilde je zeggen
bron ? stats ?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:22 schreef McCarthy het volgende:
[..]
in de USA kan je heel rijk worden, in de EU pakt de overheid het van je af
hier wel wilde je zeggenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:16 schreef thabit het volgende:
[..]
En een schoonmaakster kunnen de meeste Amerikanen zo te zien ook al niet betalen.
en in die stats trap je wel?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:19 schreef McCarthy het volgende:
[..]
stats graag, dit soort crap "staat bekend om" trap ik niet in. Als je naar netwerk kijkt zeker
Het lijkt me nou niet dat Zweden allemaal uit armoede hun kleren in de bevroren fjorden gaan wassen. Ze zullen daarom wel een wasserette-cultuur hebben ipv een thuiswascultuur. Dat het allebei westerse landen zijn hoeft geen reet te zeggen of dit soort dingen. Misschien kijken Zweden nog gezellig met het hele gezin TV 's avonds ipv. dat ieder kind op z'n eigen kamertje Dr. Phil zit te kijken. Dat zijn hele kleine, maar hele relevante cultuur verschillen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:21 schreef McCarthy het volgende:
Verder is zweden nou niet een totaal andere cultuur dan in de USA
Heb je ook een iets minder dubieuze bron ? CBS of Amerikaans equivalent ?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:26 schreef McCarthy het volgende:
[..]
http://www.askmen.com/toys/top_10/11b_top_10_list.html
veel amerikanen
Ski´squote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:27 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het lijkt me nou niet dat Zweden allemaal uit armoede hun kleren in de bevroren fjorden gaan wassen. Ze zullen daarom wel een wasserette-cultuur hebben ipv een thuiswascultuur. Dat het allebei westerse landen zijn hoeft geen reet te zeggen of dit soort dingen. Misschien kijken Zweden nog gezellig met het hele gezin TV 's avonds ipv. dat ieder kind op z'n eigen kamertje Dr. Phil zit te kijken. Dat zijn hele kleine, maar hele relevante cultuur verschillen.
Je kunt vast ook zo'n lijstje maken met bezittingen die Zweden veel meer hebben dan Amerikanen waardoor die als arme sloebers afgeschildert worden.
Sneeuwscooters
Boten
Staafmixers
Blenders
Diepvrieskisten
etc, etc
Laat 'm maar lekker wapperen met cijfertjes, z'n grote droom om zich in de VS te vestigen zal waarschijnlijk toch in duigen vallen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:26 schreef namek31 het volgende:
[..]
en in die stats trap je wel?
hoe is dat spreekwoord ook al weer precies? 'je hebt leugens, je hebt grote leugens en je hebt statistieken'
en bovendien gaat het hier alleen om materiele welvaart.
uitermate relatief en subjectief. Ik zou een paar van die arme amerikanen eens willen uitnodigen, kunnen ze zien hoe goed ze het hebben ivm arme nederlanders.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:22 schreef Murray het volgende:
Life satisfaction
1. Sweden 7.5
2. United States 7.4
Happiness net
1. Sweden 91%
2. United States 84%
Happiness level - Not very or not at all happy
1. United States 8%
2. Sweden 4%
quote:various indexes aimed at measuring other aspects than GDP alone. These indexes also
factor in equality, for example, in a calculation of total national wellbeing. The obvious
problem about them is that they are extremely sensitive to the choice and weighting of
the variables included. In other words, these indexes are extremely arbitrary. In Sweden,
for example, an index of this kind presented recently by a statistician of left-wing persuasions
showed Bulgaria coming higher than the USA in terms of wellbeing. Such methods
and indexes are patently absurd.
Geen idee, maar je snapt vast wel dat soort dingen te maken heeft met bewoonbare landoppervlakte van een land. De verstedelijking, etc, etc. MOet je maar eens zo''n vergelijking doen met het eerder genoemde Monaco of Singapore.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:21 schreef McCarthy het volgende:
stats graag
dat is hard te meten. Zoals ik al aangaf: welbeing is zo subjectief en kan leiden tot onzinnige uitkomsten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 15:26 schreef namek31 het volgende:
[..]
en in die stats trap je wel?
hoe is dat spreekwoord ook al weer precies? 'je hebt leugens, je hebt grote leugens en je hebt statistieken'
en bovendien gaat het hier alleen om materiele welvaart.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |