abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30129549
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:32 schreef du_ke het volgende:

[..]

Of homo zijn .
Of naast allochtoon, homo of uitkeringstrekker een andere vorm van links zijn
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:33:11 #252
8369 speknek
Another day another slay
pi_30129567
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:30 schreef du_ke het volgende:
Ach zolang ze zwart zijn .
Ik denk niet dat ze veel zwarten in Zweden hadden (en anders nu zeker niet meer). Het waren wel vaak buitenlanders ja.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30129587
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:19 schreef McCarthy het volgende:

die hele (child) poverty rate is dus onvergelijkbaar, daar ben ik me nou net zo tegen aan het verzetten. Ik heb gister nog een e-mail naar de nOS gestuurd om mijn beklag te doen over een tt bericht over de "armoede" in de USA

Dat stuk over die jobs is gewoon onduidelijk. Laten we bovendien niet vergeten dat S veel ambtenaren heeft. Nepbanen
Ik zie niet in waarom ambtenaren nepbanen hebben. Dat er in Zweden meer ambtenaren zijn dan in de VS zal er waarschijnlijk op duiden dat de overheid in Zweden meer voor de inwoners regelt dan dat dat in de VS het geval is.

Dat is nu net het probleem met jouw rekenvoorbeelden in excel-spreadsheets. Mooi dat je hebt becijferd dat een arm iemand in de VS netto meer geld heeft te besteden dan een arm iemand in Zweden, maar WAT moet die persoon voor dat geld allemaal kopen? In Zweden regelt de overheid zoals gezegd veel meer. Mensen betalen dus meer belasting, maar krijgen daar dus ook meer voor terug.

Een tijdje terug zag ik nog een item op TV over Amerikaanse bejaarden, die noodgedwongen maaltijden moesten overslaan om al hun medicijnen te kunnen bekostigen. Zoiets zie ik in Zweden dus beslist niet gebeuren. Nogmaals - en ik heb je dit al eerder aangegeven - welvaart is MEER dan alleen je netto-inkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2005 14:06:57 ]
pi_30129634
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:29 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dit is mijn manier om aan te geven dat jij niet weet waar het over gaat in deze discussie.
Geen argumenten dus
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:40:50 #255
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30129837
quote:
Life expectancy at birth - Total population
1. Sweden 80.4 years
2. United States 77.71 years
quote:
Infant mortality rate:
Zweden: 2.77 deaths/1,000 live births
VS: 6.5 deaths/1,000 live births
Zou dat niks te maken hebben met de verschillen in allerlei verslavingen en drugsgebruik tussen de inwoners van beide landen?
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:41:27 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_30129859
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:30 schreef du_ke het volgende:
Ach zolang ze zwart zijn .
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Of een uitkering hebben
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Of naast allochtoon, homo of uitkeringstrekker een andere vorm van links zijn
From 1934 to 1974, 62,000 Swedes were sterilized as part of a national program grounded in the science of racial biology and carried out by officials who believed they were helping to build a progressive, enlightened welfare state...In some cases, couples judged to be inferior parents were sterilized, as were their children when they became teenagers.

.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30129920
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

[..]

Zou dat niks te maken hebben met de verschillen in allerlei verslavingen en drugsgebruik tussen de inwoners van beide landen?
Zweden staat toch juist bekend als een land met veel alcoholmisbruik en een zeer hoog zelfmoordpercentage?

Wat voor mij wel aangeeft dat een te bevoogdende overheid niet goed is voor het welzijn van de burger.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 31-08-2005 13:45:51 ]
pi_30130035
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:41 schreef speknek het volgende:
From 1934 to 1974, 62,000 Swedes were sterilized as part of a national program grounded in the science of racial biology and carried out by officials who believed they were helping to build a progressive, enlightened welfare state...In some cases, couples judged to be inferior parents were sterilized, as were their children when they became teenagers.

.
Dat het heeft plaats gevonden is heel erg en niet goed te praten. Maar dat zijn er 1550 per jaar op een bevolking van (tegenwoordig) 9 miljoen. Ik denk dat er in de VS een bizar hoog aantal mensen meer sterft door het onthouden van beschikbare medische zorg.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_30130042
Mijn god, loopt dit nog steeds?
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:47:39 #260
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30130050
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

[..]

denk dat het met vuurwapens te maken heeft. Misschien het amerikaanse leger, al die dode in irak weet je
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:49:45 #261
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30130122
er zijn dus idd zat stats die in het nadeel van zweden zijn. Zoals aangegeven:
- alchoholmisbruik
- zelfmoorden
- depressies (vanwege de lange/korte dagen zeggen ze zelf)
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30130123
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat het heeft plaats gevonden is heel erg en niet goed te praten. Maar dat zijn er 1550 per jaar op een bevolking van (tegenwoordig) 9 miljoen. Ik denk dat er in de VS een bizar hoog aantal mensen meer sterft door het onthouden van beschikbare medische zorg.
Je ziet het verschil toch hopelijk wel?

In de VS zit er een overheid die meer verantwoordelijkheid bij de burger legt, deze kan het nemen of niet. In Zweden bepaalde de overheid wie zich voort mocht planten en wie niet, geen keuze dus en puur fascisme.
pi_30130237
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:49 schreef McCarthy het volgende:
er zijn dus idd zat stats die in het nadeel van zweden zijn. Zoals aangegeven:
- alchoholmisbruik
- zelfmoorden
- depressies (vanwege de lange/korte dagen zeggen ze zelf)
Sorry, waar heb je die statistieken geplaatst?
pi_30130241
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:47 schreef McCarthy het volgende:

[..]

denk dat het met vuurwapens te maken heeft. Misschien het amerikaanse leger, al die dode in irak weet je
quote:
In 1999, there were 28,874 gun-related deaths in the United States - over 80 deaths every day.
bron.

Dat is qua aantal een bizar verschil met Zweden. Maar zal de percentages hoogstens met een paar cijfers achter de komma veranderen.
quote:
American Deaths since war began (3/19/03): 1879.
bron.

Dat zal dus op een bevolking van vele miljoenen ook niet echt uitmaken.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:55:17 #265
8369 speknek
Another day another slay
pi_30130307
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:49 schreef Chewie het volgende:
Je ziet het verschil toch hopelijk wel?

In de VS zit er een overheid die meer verantwoordelijkheid bij de burger legt, deze kan het nemen of niet. In Zweden bepaalde de overheid wie zich voort mocht planten en wie niet, geen keuze dus en puur fascisme.
Nouja kleine kanttekening, er zijn mensen die sociaal zo zwak geboren worden dat ze de verantwoordelijkheid niet kunnen nemen, en er zijn mensen gesteriliseerd die wel degelijk een brevet van onvermogen in opvoeding hebben laten zien. Dat gezegd is inderdaad het merendeel van de Amerikanen die niet genoeg geld hebben het gedeelte dat niet kan sparen en het merendeel van de Zweden had geen keus.

Maar je kunt zeker niet alle doden meerekenen die in Amerika gestorven zijn door de gebrekkige healthcare: hetzelfde hebben we hier en in Zweden namelijk ook. Hoeveel mensen sterven er wel niet omdat ze op een wachtlijst voor een slecht ziekenhuis staan, en hoeveel rijkeren overleven het omdat ze geld hebben naar een luxe privekliniek te gaan?
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:55:17 #266
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30130308
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:43 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zweden staat toch juist bekend als een land met veel alcoholmisbruik en een zeer hoog zelfmoordpercentage?

Wat voor mij wel aangeeft dat een te bevoogdende overheid niet goed is voor het welzijn van de burger.
Volgens de officiele stats drinken Zweden niet zo veel. Click
USA: 8.3 liter alcohol
Zweden: 6.2 liter alcohol

Mensen die dagelijks roken. Click
USA 18.4%
Zweden 17.8%

Qua kindersterfte lijken me heroine verslaafde moeders statistisch relevanter dan de hoeveelheid moeders die een peuk opsteekt, maar ik moet ook weer verder aan de slag
pi_30130410
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Ik denk dat er in de VS een bizar hoog aantal mensen meer sterft door het onthouden van beschikbare medische zorg.
En ook al krijg je wel medische zorg, dan ben je ook niet altijd even goed af.

Neem weeskinderen besmet met HIV, die worden misbruikt als proefkonijn:
quote:
"We were told that if they were vomiting, if they lost their ability to walk, if they were having diarrhoea, if they were dying, then all of this was because of their HIV infection."

In fact it was the drugs that were making the children ill and the children had been enrolled on the secret trials without their relatives' or guardians' knowledge.

As Jacklyn would later discover, those who tried to take the children off the drugs risked losing them into care.
Als pleegouder heb je geen zeggenschap, de Administration for Children's Services bepaalt wat voor troep die kinderen allemaal moeten slikken.
quote:
Spokesperson Vera Sherav said: "They tested these highly experimental drugs. Why didn't they provide the children with the current best treatment? That's the question we have.

"Why did they expose them to risk and pain, when they were helpless?

"Would they have done those experiments with their own children? I doubt it."
quote:
"We're talking about serious, serious side-effects. These children are going to be absolutely miserable. They're going to have cramps, diarrhoea and their joints are going to swell up. They're going to roll around the ground and you can't touch them."

He went on to describe some of the drugs - supplied by major drug manufacturers including Glaxo SmithKline - as "lethal".
Oh raad eens in welk jaar dit speelt? Jaren '70?
2004, en het is waarschijnlijk nog steeds aan de gang.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/programmes/this_world/4038375.stm

Dit soort uitwassen heb je in elk land.

Maar met welk doel zijn wij nu zo fanatiek USA vs. Zweden aan het spelen?
  woensdag 31 augustus 2005 @ 13:59:13 #268
8369 speknek
Another day another slay
pi_30130418
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:55 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Volgens de officiele stats drinken Zweden niet zo veel. Click
USA: 8.3 liter alcohol
Zweden: 6.2 liter alcohol
Hmja, zelfgestookte vodka drink je idd minder liters van dan bier.
edit- het is genormaliseerd naar alcohol consumptie, laat maar. Blijft wel dat onlangs in het nieuws was dat Zweden eraan dacht haar hele hoge accijns weg te halen op drank, omdat er schrikbarend veel ongelukken gebeurde door de zelfgestookte drank.
pi_30130421
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:27 schreef McCarthy het volgende:

belastingdruk in Sweden is hoog hoor
http://www.forbes.com/home/global/2005/0523/024chart.html
in de top 4 dat elanden land terwijl amerikaanse staten veel lager staan.
Moose Populations
Across the globe there are estimated to be over 2 million moose with the highest numbers in Canada, Russia, United States and Sweden. Population estimates carried out in the late 1990s include :-

830,000 Canadian moose
435,000 Russian moose
255,000 American moose
200,000 Swedish moose
125,000 Norwegian moose
90,000 Finnish moose

Bron: http://www.smouse.force9.co.uk/facts3.htm

Verder geen commentaar... Of wil je het rechtlullen door het per hoofd om te rekenen?
'Boy, it's like a sauna in here'
pi_30130504
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:59 schreef speknek het volgende:

[..]

edit- het is genormaliseerd naar alcohol consumptie, laat maar. Blijft wel dat onlangs in het nieuws was dat Zweden eraan dacht haar hele hoge accijns weg te halen op drank, omdat er schrikbarend veel ongelukken gebeurde door de zelfgestookte drank.
Maar wat is nou je punt? Van zelfgestookte vodka leef je langer ofzo
pi_30130524
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:59 schreef Murray het volgende:
Maar met welk doel zijn wij nu zo fanatiek USA vs. Zweden aan het spelen?
ik doe het omdat ik die bokkesprongen van McC zo leuk vind
pi_30130596
quote:

[..]

Denk ook niet dat geconsumeerde zefgestookte drank meegenomen wordt in de stats
  woensdag 31 augustus 2005 @ 14:06:18 #273
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30130626
quote:

[..]

De stats zijn, voor zover ik kan ontrafelen voor 100% alcohol. Ik lees echter net dat thuisgebrouwen/-gestookt spul niet is meegenomen, waaruit blijkt dat die cijfers die ik postte een vertekend beeld schetsen.
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 14:05 schreef Chewie het volgende:
Denk ook niet dat geconsumeerde zefgestookte drank meegenomen wordt in de stats
Daar heb je gelijk in. Zie boven.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 14:07:27 #274
8369 speknek
Another day another slay
pi_30130666
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 14:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Maar wat is nou je punt? Van zelfgestookte vodka leef je langer ofzo
Nee. Ik zeg alleen dat Zweden's naam van alcoholmisbruik enigszins gerechtigd was. Die van Amerika trouwens ook. M'n enige punt in het hele topic is dat het allemaal wat genuanceerder ligt.

Zweden is welvarender met sociale voorzieningen, Amerika is welvarender met rijkdom. Je kunt zeggen dat het kutter is in Amerika om arm te zijn, je kunt ook zeggen dat het beter is in Amerika om niet arm te zijn. Het gaat er maar net om wat je leuker vindt.
Voor de rest hebben ze in Zweden net zo goed skeletten in de kast staan als Amerika.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 14:10:44 #275
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_30130780
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 13:47 schreef McCarthy het volgende:

[..]

Moet je nou echt altijd je eigen topics verneuken met het posten van 10 oneliners achter elkaar?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')